Jump to content

DIY: Plafoniera W8 (modificare plafoniera normala)


ursachicatalin

Recommended Posts

ursachicatalin

     Stiu ca sunt cateva bucati de tutoriale despre cum sa iti transformi plafoniera intr-una gen W8 dar un DIY complet cap-coada cred ca este benefic. Daca se crede a fi util se poate muta in sectiunea DIY. In sens contrar se poate sterge.

     Acest DIY se adreseaza celor ca nu isi permit/nu ar da banii pe o plafoniera W8 originala si doresc sa isi modifice propria plafoniera cu un cost relativ foarte mic.

 

Materiale necesare:

- 2buc led 3mm rosu cap plat - 0.63 lei/buc ( se poate cu orice led, dupa preferinta. Am ales modelul cu cap plat ca sa arate mai bine, cu toate ca nu sunt multumit de luminozitate )

- 2buc rezistenta 1/4W 470R 5% - 0.20 lei buc ( am ales rezistenta in urma unui calcul facut cu un calculator online de rezistenta )

- fir electric

 

Unelte folosite:

- statie lipit

- aliaj lipit

- bormasina cu spiral de 3mm

- banda izoliera

 

post-90679-0-77110200-1411207516_thumb.j

 

Nivel dificultate: usor-mediu

 

Pasul 1  Demontarea plafonierei: Se da geamul jos, se desfac cele doua suruburi si se trage plafoniera afara. Daca iese greu puteti baga o surubelnita in lateral intre plafoniera si rama metalica din plafon. Cu mare grija !!

 

Pasul 2  Gaurirea plafonierei. ATENTIE !! Plasticul plafonierei este extrem de sensibil. Ca sa pot gauri mai bine, am desfacut butonul mare( se scoate arcul din spate si apoi sina) apoi am desfacut fata plafonierei. Din nou atentie. Se crapa foarte usor. Eu nu am reusit fara sa o crap. Gaurile le-am dat din spatele plasticului, nu dinspre partea care se vede. Am pus-o pe o bucata de lemn si am tinut apasat pe ea ca sa aiba contact pe toata suprafata unde vine gaura. Atentie ca fata este putin curbata. Intai tineti apasat pe prima jumatate, apoi pe cealalta.

post-90679-0-09551200-1411208132_thumb.jpost-90679-0-89770100-1411208146_thumb.j

 

ATENTIE !!! Gaurile dati-le foarte incet si cu minim de apasare pe bormasina. Foate, foarte usor. Folositi foarte putin din viteza bormasinei. Controlati din buton turatia !!!

 

Pasul 3  Pregatirea ledurilor. Lipiti rezistenta pe unul din pinii ledului. Eu am lipit pe minus (-) (piciorul mai scurt al ledului). Pe plus am legat un fir. Ledurile le-am legat in paralele. Adica minus cu minus si plus cu plus. La final din cele doua leduri trebuie sa va rezulte doua fire. Unul de plus si unul de minus.

post-90679-0-60468900-1411208164_thumb.jpost-90679-0-48212800-1411208176_thumb.j

 

Eu am lipit ledurile in carcasa plafonierei cu un "plastic topit". Se gaseste in bare si se aplica cu un pistol special. Relativ ieftin. Puteti folosi orice modalitate de fixare: picatura, guma de mestecat :) etc

 

Pasul 4  Tragerea unui fir de la plafoniera prin plafon si stalpul masinii pana la blocul de lumini. Eu am folosit o sarma de care am prins firul ca sa pot sa il imping prin plafon. Captuseala stalpului se scoate usor. Trageti din partea de sus catre lateral si apoi ridicati captuseala spre plafon. Sau puteti sa trageti in continuare dar exista riscul sa rupeti clemele.

post-90679-0-10646000-1411208411_thumb.jpost-90679-0-71582700-1411208418_thumb.j

 

Pasul 5  Conectarea firului la blocul de lumini. Am uitat sa specific, acest fir o sa aiba polaritatea -plus-

Se desface bucata de bord de sub volan. Are doua suruburi in lareral unde sunt sigurantele, unul in fata unde este buzunarul dinspre usa si unul in buzunarul lung, in dreapta spre consola centrala. de asemenea este prins si in doua cleme: una chiar langa volan unde se imbina cu bordul si una in partea cealalta a volanului.

post-90679-0-79103000-1411209030_thumb.jpost-90679-0-20201100-1411209047_thumb.j

 

Pasul 6  Legarea la blocul de lumini. Se va lega la pinul 17 (este numerotat pe carcasa blocului)- firul gri-albastru. Legarea la pinul 17 asigura luminarea doar cand bordul este aprins. Deasemnea lumina va beneficia de potentiometrul care regleaza intensitatea luminoasa din bord.

post-90679-0-62977000-1411209256_thumb.j

 

Pasul 7  Legarea plafonierei la firul plus de la blocul de lumini si firul minus la mufa plafonierei. Minusul se va lega la pinul nr. 3 al mufei. Daca legati pe pinul 1 care este tot minus vi se va aprinde lumina rosie doar cand aveti usa deschisa.

 

Montati totul la loc si asta e !

 

post-90679-0-01147000-1411209575_thumb.jpost-90679-0-17250900-1411209596_thumb.jpost-90679-0-55675500-1411209610_thumb.jpost-90679-0-01983300-1411209620_thumb.j

 

Precizari: Incercati functionarea ei inainte de montajul final.

                 Atentie la gaurire

                 A nu se considera reclama: ledurile si rezistentele le-am achizitionat de pe adelaida.ro

 

Link to post
Share on other sites

Iti spun ce nu e bine. Led-urile trebuie sa fie din cele "spot" si ingropate in plafoniera pana la nivelul acesteia. Astfel incat sa nu se vada prezenta lor decat efectul asupra zonei iluminate.

Asadar nu conteaza forma cat caracteristicile.

De obicei sunt led-uri transparente de 3mm cu unghi de proiectie mic si intensitate luminoasa mare.

Link to post
Share on other sites
ursachicatalin

Da.. am spus ca nu sunt prea luminoase cele alese de mine. Fiecare isi pune ce doreste. Led-uri de tip spot inca nu am vazut. Banuiesc ca sunt gen lupa.

Link to post
Share on other sites

Se gasesc peste tot. E plin ebay-ul.

Astea de ultima generatie au o intensitate luminoasa incredibila.

Link to post
Share on other sites
Laurentiu Utiu

Blocul de lumini se poate scoate si fara sa dai jos panoul de sub volan. Insa nu stiu daca ai loc suficient sa legi firele pe pini.

Link to post
Share on other sites

Exact la monturile alea gandeam florin, dar imi scapa denumirea.

Mufa cu firele blocului de lumini ies afara cam o palma, deci te poti lega pe fire.

Hai ca am demolat topicul omului, dar asta e realitatea. Si eu am lucrat asa acum 7-8 ani, dar atunci nu gaseai materiale si informatii sa faci o treaba calumea.

Link to post
Share on other sites
ursachicatalin

Nu ati demolat nimic. Orice completare e benefica. In principiu pasii sunt aceeasi...difera materialele folosite.

Link to post
Share on other sites

Da. Detaliile fac diferenta.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
Andrey Andrei

Vreau sa imi fac si eu chestia asta la masina! Dar cum zice colegul ursachicatalin ca e lumina ledurilor slaba, aceasta nu poate fi datorita rezistentelor folosite? Mai stiti vreun site care are leduri tip "spot" pentru plafoniera sau ceva mai bune?

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Salut. Va rog ma puteti ajuta si pe mine..am plafoniera de w8 si de ceva timp un buton de la lampa de citit parca asa ii spune nu mai merge daca apas pe el nu mai ramane blocat si imi sta tot timpul becul aprins.. O pot repara? A mai avut cineva aceasta problema...

Edited by nimsoc
Link to post
Share on other sites

Da se poate inlocui butonul.

Din cate stiu butoanele sunt la fel la toate plafonierele care au lampa de citit inclusiv cele care nu au placa electronica si au doar lamele.

Am si eu aceeasi problema ca tine dar am plafoniera normala cu trapa. Am butoanele trebuie doar sa le lipesc pe placa cand o sa imi fac timp.

 

Link to post
Share on other sites

La plafonierele simple, nu sunt lipite butoanele. Deci cred ca difera.

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate nu sunt lipite, piciorusele butoanelor sunt prinse intre lamele. Dar practic sunt aceleasi butoane ca la cele cu placa electronica unde au piciorusele lipite de placa.

Desigur vorbim de butoanele de la becurile laterale sau de citit cum le mai spune.

Eu asa am facut rost de butoane pentru plafoniera mea de la una fara placa electronica.

 

Link to post
Share on other sites

Si mai exact cum o pot repara... Am spus ca am plafoniera de W8 nu stiu cum sa pun o poza...

Link to post
Share on other sites

Pai trebuie desfacuta si schimbat butonul.

Un electronist cu statie de lipit sau pistol de lipit dezlipeste butonul defect si il inlocuieste cu unul bun luat de pe alta plafoniera.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Salutare. Mi-am montat si eu leduri in plafoniera pt iluminat noaptea insa problema mea este legarea plusului la blocul de lumini. Am un touran din 2004 iar blocul de lumini nu are atatia pini. Cred ca are doar 10 pini adica are o mufa mai mica acolo. Este fara proiectoare ceata. In lipsa unei scheme a mufei, am legat plusul pe un fir gri-albastru (m-am orientat dupa culoare) insa mi se aprind ledurile cand pornesc motorul si nu cand aprind farurile. Stie cineva pe care pin ar trebui sa il leg? Vreau sa se aprinda ledurile doar cand aprind pozitiile sau mai bine zis cand se aprinde bordul si celelalte lumini butoane usi. Nu vreau sa fac probe de frica sa nu ard ceva. Multumesc

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • ciacobet
      By ciacobet
      Salutare forumisti!
      -masina nu are erori la scanarea cu vag com. 
      -nu are zgomote ciudate din motor
      -cam follower schimbat acum 200km odata cu distributia 
      -problema aparea si inainte de schimb si acum dupa 
      -cum se manifesta -> acceleratie mai brutala si nu conteaza treapta de viteza, cand ajunge la 4500 - 5000 de ture imi taie pedala. 
      -daca accelerez lin, nu are nici o problema
       
      Intrebari :
      daca e problema cu debitul de benzina, nu ar trebui sa apara vreo eroare?
      de ce merge ok daca accelerez lin?
      de unde sa incep sa sap pentru a gasi problema?
       
      Merci !!!
       
      PS: pentru moderatori: am cautat 2 ore inainte de a posta si nu am gasit nimic asemanator cu problema mea. 
    • mt15
      By mt15
      passat b5.5 tdi, 2002, cod motor AVF, 131 hp
      mers pe autostrada xxxxxxxxxxxxxxxx  km/h, la un moment dat incepe sa vibreze, sa nu mai aiba putere si sa scoata fum.
      rezultat: piston crapat
      de ce?



    • rolicx
      By rolicx
      Salutare, 
      Acum vreo 2 luni am mers in service pt schimbul de ulei si filtre, si mi s-a recomandat sa fac update-ul de soft pentru scaderea emisiilor poluante (celebrul scandal ). Mare prostie, am acceptat. Acum, poate e efect placebo, dar mi se pare ca masina nu mai trage la fel de bine, desi am motorul de 177cp.
      Ceva pareri dupa update aveti ? Se poate downgrada soft-ul ? Sau are cineva softul vechi pe aceeasi masina si as putea sa il pun si pe a mea ?
      vw cc 177cp cod motor : CFGC
      thanks.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri