Jump to content

Diferentiale - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


mannix
 Share

Postare recomandată

  Buna ziua,am un Tiguan din 2008, 4motion,sau spart doi rulmenti de la pinionul de atac din diferential,stie cineva daca se poate repara undeva? :icon_cry:

post-88392-0-05863400-1410939692_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta unui prieten iti spun ca mai bine cauti altul, rulmenti pe original sunt foarte scumpi si este mare bataie de cap sa ai schimbe cineva profi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sunt simptomele? Cum se manifesta problema asta? Ar fi bine sa detaliezi putin problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Din pacate nu poti sa faci aceasta operatie deoarece in ETKA nu da cod de piesa pentru nici unul dintre rulmenti .

Cel putin eu nu am gasit aceste coduri .

Uite si doua poze cu diferential-ul puntii spate .

In poza de mai jos apare transmisia completa care are codul 0AY 525 010 C devenit intre timp 0AY 525 010 L si care costa doar 17001.63 Ron cu TVA .

post-20331-0-74883200-1410952145_thumb.j

Iar in poza urmatoare apare transmisia cu piesele care pot fi demintate si schimbate 

post-20331-0-23230700-1410952167_thumb.j

 

Sfatul meu e sa cauti un diferential spate pentru 4 MOTION SH ca de schimbat este exorbitant de scump + ca acei rulmenti nu se gasesc .

Si ti-l recomand pe asta :

http://www.ebay.de/itm/HALDEX-dyfer-nap-du-ty-4-motion-Vw-Au-Se-Sk-0AY525010F-nowy-0CQ525554D-/321521643872?pt=LH_DefaultDomain_212&hash=item4adc2ef160

In poze pare a fi nou nout chiar daca data de fabricatie este 19.04.2014 .

Intradevar este cel mai scum de pe ebay 1570 Eur dar oricum nu te costa 3910 Eur cat costa unul nou in reprezentanta .

 

Da ne poti spune si noua cum ai constat tu sau mecanicul ca sunt dusi rulmentii ?

Eu banuiesc ca acei rulmenti sunt in baia de ulei a diferentialului si ar trebui sa fie unsi in permanenta cu uleiul din el .

Ai spart cumva diferential-ul si ai mers fara ulei sau ce sa intamplat ?

Daca face zgomot ce fel suna acel zgomot ?

E ca un fluierat care se aude din ce in ce mai tare cu cat cresti viteza cu care mergi ?

Se aude vre-un zgomot cand mergi cu viteza si o scoti pe liber fara sa pui frana ?

Pune un filmulet sau o inregistrare audio cu sunetul .

 

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DRI@N , ai idee cat de greu este Haldexul ? la suma de 1570 euro mai adaugi  inca 300 euro cel putin si sincer nu cred ca este o afacere pentru colegul  nostru !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci sa ia unul nou de la noi colega pentru ca repet NU SE GASESC ACEI RULMENTI DE CARE ARE EL NEVOIE .

Cel putin in ETKA nu da nimic legat de acestia .

Si cred ca nu-l va gasi la noi unul aprope nou daca nu chiar nou sub 2500 de euro cum este cel dat de mine in link ?

De reprezentanta nici nu-i mai repet pentru ca am scris deja odata cat costa .

Eu nu ma supar !!!

Pentru ca nu am nimic de castigat, ci tot el castiga .

Eu am vrut doar sa-l ajut .

Scuze ca m-am bagat peste tine si-ti urez spor la ajutorul colegului .

O seara buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te-ai bagat peste mine cu nimic, dar ma gandesc ca omu nu cauta sa cheltuie o avere pe unul nou, si ca idee colegul @DRI@N , pe orice rulment este un cod daca il desface gaseste codul si cauta dupa cod ! Daca te iei dupa ETKA iti cumperi altul nou asta este si ideea lor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta e ideea ca din ce vad eu in poza pusa de el nu prea-mi pot da seama cum se poate ajunge la acea zona a rulmentilor .

Bine probabil si din cauza ca inaintea acelor rulmenti + pinionul de atac se gaseste unitatea HALDEX .

Probabil dupa ce se damonteaza HALDEX-ul se poate ajunge ca nu or fi turnati acei rulmenti acolo .

Dar acum noi sa fiu sincer ne contram total aiurea atata timp cat el nu spune ce simptome are si ce fel de zgomot face .

De obicei rulmentii fluiera dar el zice ca sunt sparti (ceea ce eu nu prea vad cum pot sa se sparga fara ca aceata cutie 4 MOTION sa nu fie deteriorata sau scapata fara ulei) iar pinionul de atac are un suierat dar doar daca nu este reglat cum trebuie sau are defect de fabricatie .

Iar din ce vad el este din Bucuresti iar la o simpla cautare cu GOGU gaesete o gramada de firme ce repara cutii de viteze automate in zona .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acei rulmenti preiau o parte din presiunea exercitata de o "jumatate" din discurile Haldex.

Daca softul din Haldex nu e bine "tunat" si "static load"-ul acelor rulmenti nu este bine reglat, la asa ceva se ajunge.

Ma intrebam eu la Tiguan cand o sa apara asa ceva probleme...

La motorizarea/masina pe care o am apar mult mai des astfel de probleme, din cauza cuplului marit si efortului pe care Haldex/diferential trebuie sa-l puna in pamant. La Tiguan cuplul e mult mai mic si Haldex-ul "depune" un efort mult mai mic in a-l transmite.

Si da, la acei 2 rulmenti se ajunge prin demontarea Haldex-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare mie sau problemele apar la masinile tunate si la care a crescut puterea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin "tunat" m-am referit la modul in care producatorul modifica firmware-ul Haldex-ului in mod particular, pentru aplicatia sa. In cazul asta VW si Tiguan.

La mine motorul dezvolta nativ 400 Nm si datorita faptului ca la plecarea de pe loc intotdeauna este cuplat Haldex-ul, adaugand si rapoartele de demultiplicare ale cutiei, din fabrica au setat firmware-ul Haldex-ului sa transmita un maxim de 1500 Nm. Si uite asa, se pare ca acei rulmenti au cateodata de suferit daca nu este totul bine pus la punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Buna seara tuturor. Vreau sa cer si eu ajutor in privinta unui Tiguan 2014, 177 cai. Am o bataie care se aude in partea dreapta fata, am zis eu ca este planetara. Am dus masina la mecanic, verificat toate planetarele si sunt in regula. A schimbat mecanicul uleiul din cutie, diferential fata , spate si Haldex. Zicea mecanicul ca in diferentialul spate a fost foarte putin ulei si din cauza asta  probabil ca s-ar fi defectat diferentialul. Dar dupa toate schimburile facute am facut 180 de km cu masina si nu a mai aparut bataia. Dupa 180 de km iar o inceput sa bata, ma duc din nou la el si tot insista ca este defect diferentialul spate. Intrebarea mea este urmatoarea : cum am putut face 180 de km dupa toate schimburile facute  si nu a mai batut si apoi a inceput sa bata din nou ?

Ati mai intalnit care dintre voi acest aspect ? Va multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bataia este pe fata , iar problema cu uleiul lipsa a fost pe fata ?  Bataia se aude de pe fata dreapta ?  Ce tip de bataie , da un exemplu. 

 

Rularea fara ulei in diferential este foarte nasoala , daca era putin ulei sigur trebuia sa auzi huruit..... diferentialele tiguan nu au pe unde sa piarda ulei decat pe la busoane sau simering cardan/planetare .  Asa ca o verificare rapida pe unde a pierdut nu strica. 

Majoritatea pierd pe la simering cardan .... pentru ca fac joc in axul cardanic de la rulment cardan lasat sau stricat , se da jos cardanul si se verifica jocul din steaua cardanica ( atentie sa se dea semn de pozitie unde s-a dat jos)    In acest timp verifici si bucsele de la cardan daca sunt in toate mintile si nu au bucati lipsa. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU da quote la postul anterior , este impotriva regulamentului !

 

Da, bataia se aude pe dreapta fata, uleiul lipsa era in diferentialul spate. Bataile sunt ceva de genul ca si cum ar fi o roata descentrata sau ceva ce se invarte si nu este centrat, dar bate destul de tare si se transmit bataile si la volan, eu asa simt. Mecanicul zice ca nu se vad pierderi sau scurgeri si ca acel cineva care a facut iainte schimburile o dat jos uleiul uzat si o uitat sa pun uleiul nou si o pus doar busonul. Eu am adus masina in 2018 din germania si de atunci tot asa am circulat pana acuma fara sa se auda vreun huruit sau joc de cardan . Eu nu inteleg cum am putut merge cu masina 180 km dupa schimburile de ulei fara sa bata si dupa aceea iarasi o incept sa bata. Se poate anula tractiunea spate, daca se poate ce trebuie facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate anula tractiunea spate , s-a mai discutat acest subiect si in alt topic. 


Daca deja simti in volan .....inseamna ca se reproduce usor , automat daca ridici masina pe elevator si rulezi fara ESP ar trebui sa se identifice usor ...  

De investigat pentru batai  de tip "Roata descentrata" : In ordine de la simplu la complex

 

1) Fa o inspectie la cardan ->  La bucsele + rulmentul acestuia , in special cea din fata ! vezi sa nu fie bucati lipsa din ea !  

2) Discurile de frana -  verifica cu ceas comparator planeitatea poate ai un disc Ovalizat tare pe dreapta fata -  se identifica relativ usor 

3)  Rulmentul (butucul) poate defect mecanic , se poate sa se fi spart ceva in interior

4) Cap planetara exterior -  desfacut burduf si investigat interiorul -  sa fie inelul bilelor intact

5) Cap planetara Interior -  pe dreapta fata este cu Tripoda -  caz comun sa se sparga unul din rulmentii tripodei -  se identifica foarte usor prin deschiderea burdufului si verificarea vizuala interioara  -  Probabil ceva de aici 

6)  Apoi te orientezi spre volant   -  daca ar arc blocat sau rupt ->  este descentrat si poate transmite acele senzatii -  sau la kitul de ambreiaj , placa cu zimti rupti sau disc cu uzura inegala ( bucati cazute din el)   

7) Iar la final daca tot se da cutia jos si nu se identifica nimic la ambreiaj  -  abea atunci te orientezi la Diferential ( pentru ca deja este jos odata cu cutia) 

 

Daca ar fi sa arunc din pom o estimare , as zice ca ar fi o problema de la 3,4 sau 5.  :mellow: dar fara investigatii amanuntite in service o cauza 100% sigura nu vei putea gasi pe  forum , doar piste sau indicii de urmarit si investigat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult Dommy pentru indicii , te anunt cand ii dau de capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare, ma confrunt cu o problema la grupul spate la un vw Tiguan 2011, Cfgb 170 Cp, 4x4…de curând s-a auzit  pe spate un fel de carait și după o pocnitura puternica ca și cum s-ar rupe mașina, pentru a constata după mai multe zile de verificări ca mi s-a gripat partea de grup spate din cauza lipsei de ulei, adică am desfăcut bușonul de ulei de la grupul spate și surpriza, nu a curs nimic, era doar vaselină pe interior…am dat jos grupul și am decuplat cardanul iar bătaia nu mai exista, am trimis grupul ieri către cei de la KRITTERS SRL din Brasov, vroiam o părere pentru recondiționare, după aceasta întâmplare m-am hotărât sa verific toate uleiurile mașinii, cutie, grup fata, mai puțin cel motor și haldex întrucât le-am schimbat recent pe ambele și oricum cel de haldex îl voi înlocui din nou întrucât se va desface grupul și haldexul…întrebarea mea este, cam ce s-ar fi putut deteriora pe interior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.12.2022 at 5:00, Mirikbr a scris:

cam ce s-ar fi putut deteriora pe interior?

Cel mai simplu pusa problema : totul s-ar fi putut deteriora , de la simeringuri pana la uzura termica la axe .  Nu ai de unde sa stii uzura reala pana nu deschizi......una era sa fie macar jumatate ulei in interior si alta e sa nu fie deloc....personal as merge pe alta unitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

rog frumos si eu am nevoie de o indrumare/ajutor. 

masina mea, Tiguan 2012 4x4, are zgomot in grup/diferential spate ... cel atasat de haldex.

are zgomot la rulment stanga descoperit de mecanic si auzit de mine sub masina ridicata pe elevator.

mi s-a spus ca nu se poate inlocui rulment ... numai grup cu totul .

daca careva dintre voi ati auzit de cineva care se ocupa de aceste grupuri/diferentiale (in idea inlocuirii rulment) rog frumos da-ti-mi de stire.

Multumesc.

 

@George222 poti sa-mi scrii in privat ce grup ai achizitionat, de unde, cat de serioasa e sursa?

Multumesc si tie.

 

Modificat de basile27ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rulment la grup spate nu am auzit niciodata sa aiba probleme, dar grupul conic da....

cauta la dezmembrari, e cel mai simplu. Oricum nu ai documentatie , deci si daca inlocuiesti rulmentul, nu vei stii cat trebuie prestans. Sau nu vei avea saibe de reglaj. 

Si in 10.000 km va face la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, tocmai ce am văzut răspunsul…Multumesc frumos pentru el, într-un final am reușit sa repar mașina și am mers pe o alta unitate din dezmembrări cu factura și garanție…am schimbat și uleiul și la grupul fata și cel spate și am pus filtru nou + curățare pompa, urmează schimb de ulei la cutie cât de curând întrucât toată nebunia m-a costat ceva…in jur de 5000 de lei…de acum voi sti cu siguranța ca trebuie sa schimb uleiul la grup…eu am 40 de mii de km cu mașina iar reviziile au fost revizii, ulei schimbat la 12 mii de km filtre TOATE, bucse, bielete anti ruliu, direcție, un rulment spate degeaba, rolă, distribuție, pompa ambreiaj, curățare clapeta acceleratie…si am mai întrebat așa cam ce ar trebui sa mai schimb la mașina…dar de uleiul de grup nu citisem…dar voi tine minte…asta este! Oricum cu mașina nu s-a mers in off road iar sistemul 4x4 nu știu dacă a intrat vreodată 🤣🤣🤣 întrucât este folosită in regim de mers normal la drumuri lungi și cu o viteza decenta de 100 de km respectiv 130 pe autostrada…îmi va fi învățătura de minte oricum sa verific toate uleiurile la fiecare revizie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, basile27ro said:

rog frumos si eu am nevoie de o indrumare/ajutor. 

masina mea, Tiguan 2012 4x4, are zgomot in grup/diferential spate ... cel atasat de haldex.

are zgomot la rulment stanga descoperit de mecanic si auzit de mine sub masina ridicata pe elevator.

mi s-a spus ca nu se poate inlocui rulment ... numai grup cu totul .

daca careva dintre voi ati auzit de cineva care se ocupa de aceste grupuri/diferentiale (in idea inlocuirii rulment) rog frumos da-ti-mi de stire.

Multumesc.

 

@George222 poti sa-mi scrii in privat ce grup ai achizitionat, de unde, cat de serioasa e sursa?

Multumesc si tie.

 

Salut, eu am căutat pe net după cod grup, cutie manuala in 6 rapoarte, putere 170 cp și cod motor  0AY525010C cam așa ar trebui sa arate! La mine a fost perfect și nu a mai trebuit sa fac actualizare. La cei de la Brasov eu nu recomand decât dacă mergi la ei direct, sa vezi exact problemele din interiorul grupului…ei pot spune orice! Nu sunt serioși…adică eu sunt din Bacau și mi-au spus ca mi s-a dus pastila, rulmenți praf, merge reparat dar o sa se audă un zgomot mai puternic, nu o sa fie ca înainte…nu mi-au făcut poze…adică așa ar fi fost normal in zilele noastre! Reparația m-ar mi costat 2000 de lei…așa am dat 3000 pe grup din dezmembrări cu haldex cu tot, garanție 3 luni și factura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am o problema la un Tiguan 2011, 2.0 tdi 4motion, cutie dsg 7: au aparut brusc niste vibratii in viraje, pe fata, numai la viteza mica-5-10 km/h. Se simt mai mult ca niste smucituri sacadate, cel mai adesea in parcare. Aveti idee de la ce provin? Ma gandesc la diferentialul fata dar nu sunt sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@albinatrevel  Tripodele de la planetarele fata , de verificat , desfacut sa vezi ca nu e pocnit sau sarit vre-un rulment.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomymultumesc!

Am trecut astazi peste niste linii de tramvai mai pronuntate si de atunci au aparut acele smucituri.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!