Jump to content

Pompa de aer secundar


slasher
 Share

Postare recomandată

Poate că nici pompa pe care ai cumpărat-o second nu este în toate minţile ei.

Valva aia eu zic să o laşi momentan în pace pentru că nu cred că este de la ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    23

  • slasher

    14

  • gavrochem

    7

  • mmlozonschi

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pompa daca o pun pe direct se invarte de o ia dracu.....azi am sa verific cablurile de alimentare care duc la pompa.

 

Acel solenoid daca este scos ar trebui sa apara vreo eroare din cauza lui?.......intreb pentru ca cu el scos eroarea afista este cea din poza. Solenoidul comanda calepeta (clapetele) din galeria de admisie.

post-61370-0-71056000-1408707351_thumb.j

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am rezolvat definitiv problema.... era intradevar o siguranta de 40 A care la prima vedere nu avea nimic, nu era intrerupta doar un pic indoit "filamnetul".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare tuturor! Eroarea asta o am si eu ,,inssuficient flow,,  la passat 1,6 ALZ, si becul engine imi sta aprins de sase luni! Nu am constatat cresteri de consum! Pe mine ma intereseaza cum sa verific pompa daca merge, sau siguranta .... vreau sa imi dau seama cat de defecta e. O pot verifica fara sa o dau jos? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate niturile alea şi vezi dacă se învârte cu mâna.

Cred că situaţia ta este asemănătoare cu asta.

Mai caută cu google după "secondary air pump" poate găseşti un tutorial ceva, nu contează la ce model de maşină. Aceeaşi pompă este pusă pe multe mărci.

După cum sună îţi dai seama cum merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
mariusmarius1978

buna ziua! sunt nou pe acest forum si de aceea as vrea sa postez cateva comentarii referitor la acest subiesc. aceeasi problema am avut-o si eu cu pompa aer secundar in sensul ca atunci cand o schimbam, la o prioada de ceva luni, dupa decuplarea furtunelor curgea cam un litru de apa din ea. vreau sa spun ca mi-a mancat zilele. timp de aproape un an si jumatate m-am chinuit cu ea astfel incat am ajuns sa schimb vreo trei pompe...bineinteles luate de la sh cu preturi cuprinse intre 150-200 lei. moderator a avut perfecta dreptate. daca supapa de unic sens denumita supapa multifunctionala sau supapa ventilare secundar este blocata pe deschis gazele se plimba pe furtunele pompei si vaporii cand se raceau se transformau in apa si se acumulau in pompa. va marturisesc ca nici cei de la skoda nu au crezut in varianta spusa de moderator spunandu-mi ca nu s-au intalnit cu asa ceva nicio data. cu greu l-am convins pe un inginer de la skoda sa verifice supapa ventilare secundar sau multifunctionala dupa cum au denumit-o cei de la skoda. si mi-au dat dreptate....supapa era blocata pe deschis (au suflat pe ea usor si aerul trecea prin ea; au si pornit motorul si noxele erau aruncate afara prin supapa fara ca aceasta sa le retina dupa cum este si normal.) sunt totusi multumit ca una din pompele pe care le-am chimbat in decursul lunilor functioneaza spre surprinderea mea. am cuplat-o la beterie si a functionat aruncand apa din ea. acum urmeaza sa schimb supapa de ventilare secundar. am gasit o supapa asemanatoare cu codul 06b131101e. eu am avut pe cea originala 06b131101f. aveti idee daca se poteriveste cea asemanatoare cu cea care a fost pe masina cu codul de mai sus? multumesc mult si astept raspunsurile voastre.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru motorul tău caută numai cu literele J şi F. 

Acestea sunt valve de combinare care nu sunt acţionate prin vacuum ci prin presiunea aerului pompat şi sunt specifice pentru ALZ.

Celelalte cu litere H, G, C, K sunt acţionate de vacuum (sunt identice vizual dar mai au un ştuţ mai subţire unde se conectează furtunaşul de vacuum).

Aceasta pe care ai găsit-o tu cu E nu am găsit-o în programele pe care le am eu, posibil să se potrivească, poate să fie identică vizual dar să deschidă la altă presiune,  poate să fie un cod mai nou care să le înlocuiască pe cele  vechi.... nu ştiu să-ţi spun.

Postează o întrebare pe topicul de mai jos, poate ştie cineva să-ţi răspundă, dacă nu caută una din cele 2 litere ca să fii sigur

http://vwforum.ro/topic/42126-coduri-si-preturi-piese-seat-audi-skoda-vw/page-190#entry2559926

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusmarius1978

Merci de răspuns moderator! Cea cu litera e este identica cu cea cu litera f si nu are acel ștuț de care amintești. Oricum, înainte de a monta-o pe mașină o voi cupla la pompa aer secundar sa vad daca deschide la presiunea exercitata de pompa! Cei de la skoda au spus ca merge si ca nu este nicio problema. Te voi tine la curent si să-ți spun ce s-a intamplat. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusmarius1978

Deviez un puc de la subiect si vreau sa il întreb pe Moderator daca e normal ca un motor 1.6 alz de pe pasat cu 200000 de km este normal sa ciupească ulei. Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie să mă întrebi neapărat pe mine sau alt moderator. Aici pe forum întrebi şi dacă ştie cineva îţi răspune ;) .

Discuţiile despre uleiuri se poartă în topic-urile din aria de mai jos (caută un topic potrivit şi adresează întrebarea fără a uita să precizezi cam cât ciupeşte).

http://vwforum.ro/forum/115-uleiuri-si-carburanti/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusmarius1978

Revin la subiectul pe care l-am dezbatut mai sus referitor la ceea CE am discutat despite supapa multifunctional pompa are secundar. Am inlocuit supapa cu codul 06b131101f, CEA care am avut-o pe masina cu supapa cu codul 06b131101e si s-a potrivit LA fix. Practice nu este nicio differenta intere else.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema  cu pompa asta secundara la mine fluiera in functionare foarte tare

Intrebarea este a cumparat cineva noua sau doar SH

Nu imi da eroare.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

torentmonkey

Demonteaza pompa de pe masina si inlocuiestei niturile cu suruburi :) Se slabesc cu timpul si mai scapa aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusmarius1978

acea pompa nu are nituri ci este capsulata. ne este nicio problema daca flueira. nu cred ca are rost sa iti ei una nou..este cam 1300 lei, la sh o gasesti cu 150-200 lei si este la fel de buna. daca te intereseaza am eu o pompa foarte buna. daca vrei ti-o dau eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de aer secundara se defecteaza din cauza condensului care ajunge in ea prin supapa de ventilatie.

Poti sa schimbi pompa dupa pompa daca nu schimbi si acea supapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusmarius1978

Daca supapamultifunctionala nu are probleme nici condens in popa aer secundar nu ajunge. Acea supapa este o supapa de unic sens, adică nu permite gazelor sa ajungă înapoi pe tubulatura. Daca fluiera si nu îți da eroare la bord nu e nicio problema, înseamnă ca funcționează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect adevarat ce spui dar trebuie verificata acea supapa.

Verificarea se poate face foarte simplu:se desface furtunul ce intra in ea [ cel gros ce vine de la pompa de aer ] si se baga degetul pe gaura .

Daca nu e mizerie inseamna ca supapa e ok.Daca e murdarie supapa e praf si trebuie inlocuita.

Dar de regula prima data se strica supapa si pe urma pica pompa din cauza condensului.

Modificat de vortexo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut , am o problema cu passat ul unui coleg b5.5 ALZ euro 4 .
Are următoarea eroare 
17831-sistem de injecție secundar bank1 -insuficient flow.
Ce am verificat la mașină. 
-valva de combinare - data jos curtat verificata, nu a fost găsită funingine in valva către pompa și nici nu permitea trecerea aerului dacă suflai dinspre catalizator către pompa prin valva. Nu este modelul care deschide la presiune ci cel comandat de electrovalva.
pompa de aer secundar am verificato și nu am găsit aer în ea verificata la 12 v funcționează. 

  Becul vieții aprins, bineînțeles! 
Ce este de făcut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi de verificat aşa:

  • să nu fie vreo neetanşeitate undeva pe traseul de la pompă la valva de combinare
  • dacă traseul de vacuum este ok, şi ai vacuum cu motorul rece.
  • să verifici dacă valva de combinare chiar funcţionează (aplici vacuum cu un furtunaş şi vezi dacă lasă să treacă aerul în sensul celălalt - dinspre pompă spre evacuare)
  • să verifici dacă siguranţa care alimentează pompa este ok (în principiu dacă pompa pleacă când este motorul rece, siguranţa este ok).
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Stie cineva in ce conditii este comandata de ecu pornirea circuitului secundar de aer(temperatura,sonda lambda,debitmetru,etc)?Pompa si electrovalva functioneaza corect dar nu primesc comanda.La -8 grade nu a pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui să funcționeze când este motorul rece până când catalizatorul atinge temperatura optima de funcționare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
ionut.fratila99

Salut! Am si eu o problema cu pompa asta, e vorba de zgomotul pe care il face. Chestia e ca baga aer si inca foarte puternic, dar zgomotul e problema. nu e pe nituri, e cumva lipita sau ceva de genu. Mai are cineva problema asta? Se poate desface cumva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare, am o skoda octavia 1 benzina motor avu si am aceeasi eroare ca a colegului slasher. Ideea e ca dimineata scoate un sunet ft ciudat 40 de sec, acest sunet s-a oprit la un moment dat dupa care a reaparut. Exista vreun caz (fericit) in care nu trebui sa schimb pompa secundară?

Voice 004.m4a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta eroare.  17831-sistem de injecție secundar bank1 -insuficient flow.   Dupa parerea mea ar fi asa .

1. Bank 1: sonda 1 de pe catalizator a sesizat ca nu ajunge aer suficient in catalizator pentru a ajunge la temp optima 

2 .traseul complet pentru sistemul de aer secundar este ,pompa de aer care trebuie sa sufle cu anumiti bari (aici nu mai stiu cati ) supapa de aer secundar (de sens unic , adica sa permita decat intrarea aerului in motor nu si iesirea )aupapa fiind actionata de o membrana elastica si de un arc se poate bloca pe inchis ,deschis sau intre , si daca nu gresesc este implicat si egr.ul fiind pe acelasi ansamblu cu supapa de aer secundar .deci daca unu din astea nu functioneaza corect veti avea aceasta eroare .

Am avut skoda octavia 1, 1.6 si dupa ce a cedat egr mi.a aparut si aceasta eroare  , pompa si supapa fiind ok 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!