Jump to content

Probleme cutie de viteze manuala - Golf 7


petrrru
 Share

Postare recomandată

Salut colegi, 

De vreo 2 luni am o problema la cutia de viteze. Masina e un Golf 7 2018, 1.0tsi CHZC, manuala 6 viteze. Cand schimb in viteza 1 sau 2 se aude un clanc. Treptele 3,4,5,6 sunt neafectate de acest zgomot. La PBN mi-au spus ca e un zgomot normal (dar nu erau foarte convinsi). Au zos ca nu au o masina similara ca sa poata compara si "sa tin masina sub observatie". Cutia nu agata, ambreiajul functioneaza normal, masina se tureaza normal. Zgomotul nu se aude din interiorul masinii cu geamurile inchise. Este un clincanit metalic care seamana a tabla goala (nu a pinioane). Un alt simpton e ca pedala de ambreiaj scartaie dupa drumuri lungi, dar am vazut ca e o problema comuna.  Mai este cineva care a avut probleme similare? Ma gandesc sa merg si la alt dealer pentru o a doua parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si la mine face la fel, se aude zgomotul ala de care zici, dar eu il observ si treptele 3, 4, 5, 6 mi se pare ca vine mai degraba de la ambreiaj, de la o anumita treapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu, dupa vizita de la PBN acum se aude mai pregnant. Vad ca si tu ai aceeasi masina. As fi curios sa aud exact cum face in cazul tau. O sa incerc sa inregistrez, dar e mai greu cu zgomotul de vant in microfon.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca o sa reusesti sa inregistrezi, se aude destul de incet, iar daca nu iti cunosti masina, nici nu observi probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, si la mine face de cand am ajuns la 3000km in tr. 1-2-3 destul de tare adica se aude din interior serios iar in celelalte 4-5-6 mai puțin doar daca esti atent si nu mereu. De la VAG am mai condus Skoda Octavia, Seat Toledo, Polo probabil si altele si nu am auzit zgomotul asta la cutia cu 5tr...in prezent mai am un Logan 1.5 dCI cu vreo 5000km la care schimbarea se face foarte rapid in orice treapta la Golf chiar ma chinui sa o bag in prima treapta. Daca zgomotul ar fi fost normal trebuia sa se auda de la primii km. Nu am fost cu ea in service ca nu am avut timp dar sunt curios daca a rezolvat cineva ceva. De asemenea plecarea din rampa e o durere in dos cu tot autoholdul lor...la Logan daca mi-e lene sa o tin cu frana de mana o tin din ambreiaj fara probleme chiar pe 20%. Golf are probleme...uneori smuceste sau ii scade turatia fara motiv...dificila mașină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca tu asa esti invatat sa folosesti ambreiajul, sa o tii din ambreiaj pe 20%, nu e de mirare ca ai probleme. Invata sa folosesti ambreiajul si dupa aia poti spune ca masina are probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai înțeles nimic, am zis ca pot pleca pe 20% fara frana de mana tocmai pentru ca stiu sa folosesc ambreajul si era vorba de un Logan nu de Golf care imi face probleme si pe plat dar nu mereu. Și ca sa intelegi si mai bine ca e o problema, la fel face si cand o conduce si alta persoana cu experienta. Dupa ce am condus fara probleme peste 30 autovehicule cred ca stiu sa folosesc un ambreiaj. Pe viitor abtine-te sa comentezi aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am inteles, probabil nu am citit cu atentie, sau te-ai exprimat tu intr-un mod neclar. E destul de greu sa compari modul de plecare al unui ambreiaj de DIESEL ( adica logan 1.5 DCI ) cu un ambreiaj de motor pe benzina de capacitate mica ( 1.0 TSI ). Ideea e ca din cate tin minte si din ce am mai condus si eu ( si am condus multe masini crede-ma ), cele din grupul Renault au un ambreiaj care prinde foarte repede ( adica cum ai ridicat putin ambreiajul, pleaca de pe loc ). La grupul vag este undeva pe la mijloc. Am vazut si alte masini care prind foarte sus ( tarziu ). Trebuie sa folosesti si un pic acceleratia cand vrei sa pleci de pe loc cu 1.0 TSI. Dar daca vrei apasa mai tare pe acceleratie, te va smuci. Ideea e ca ea are un sistem autoamta de accelerare din computerul motorului si ti-o tureaza automat putin, in momentul ridicarii ambreiajului, dar trebuie sa mai apesi si tu putin pe acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si Renault Clio IV si Megane IV benzina si diesel si da agata repede la un moment dat, dar sunt ok te descurci dupa cateva pedale, si nu-s asa zgomotoase, cu asta am deja 10k si degeaba iar zgomotele nu erau acolo de la inceput.

Citisem pe undeva despre probleme cu ambreiaj/cutia dar pe motorul de 1.5 , nu stiam ca si pe 1.0...probabil e acceasi cutie asta cu 6tr.

Am vazut ca se tureaza fara sa aprsesi acc, probabil nu o face constant, habar nu am, la rece e mai ok decat la cald.

De departe cea mai zgomotoasa cutie avand in vedere ca Golf e izolat fonic mai bine decat Ford, Megane...de Clio, Rapid, Toledo sau Logan nu mai zic. Ultima masina testata a fost un Ypsilon abuzat de 69CP (1.2 probabil aspirat) la peste 2500m altitudine si nu a reusit sa ma enerveze cum o face Golf uneori.

Din păcate nu am mai rulat cu ea că am plecat din țară și nu am cum sa o duc la service. Probabil ca asa ramane pana la revizia de 2ani

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost si la Midocar. Aceeasi placa cu zgomot normal de functionare. Stau si ma intreb daca nu sunt eu nebun ca ma deranjeaza zgomotul ala de tabla goala. Au urcat-o pe elevator, au tras de motor etc. Culmea e ca ambilor tehnicieni li se pare suspect zgomotul, dar dupa constatare vin cu replica asta.

Saptamana trecuta am facut un tur prin Balcani, cam 2200 km, cu cel mai lung segment de drum de 550 km. Cutia schimba perfect, insa zgomotul aparuse si in treptele 3 si 4.

Modificat de Katasco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se aude acum timoneria cand schimb treptele cu motorul oprit. Zgomotul metalic se aude si cand balansez masina puternic in lateral.

Voice 013.m4a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am aceeasi problema, dealerii au acelasi raspuns. Clanc-ul se aude in treptele 2-6 dar si cand este pe loc cu motorul pornit si dau drumul mai rapid pedalei de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

De la ce sa fie acel "zornait" din filmare? Scoasa din viteza, fara sa apas ambreiajul, iar zgomotul se aude atunci cand imping usor schimbatorul spre oricare din treptele de viteza. La fel acel zogomot este prezent si in rulare, in treapta 1 se aude cel mai tare la relanti. Se aude in momentul cand ambreiajul este cuplat, daca apasa pedala zgomotul dispare. Sa fie rulmentul de presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cand fusul sferic este tocit (are o pastila de teflon... care sa transformat in nimic si este metal pe metal) si furca de ambreiaj intra in vibratie odata cu subturarea motorului... posibil chiar si la relantii sa se auda ''soricei'' cu pedala ambreiajului depresata ( eu in clip nu inteleg nimic)... pana nu pica discul si placa nu ai de ce sa desprinzi cutia de motor doar pentru a schimba o banala piesa de 30 lei :D

fus.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Merci de rapsuns. Zgomotul este identic cu cel care se aude in video; doar in rulare; cred ca se aude din cutia de viteze. Cineva a zis ca ar fi trenul mobil din cutie care face asa zgomot. Se aude ca un rontait, bataie ritmica, o piesa care joc/uzura mare in cutie. La unele denivelari mic de pe strada/inclinari, zgomotul dispare si reapare imediat ce masina revine pe plan drept.

 

Modificat de andrrei22ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Revin cu problema pt ca este deranjanta si poate cineva mai priceput si cu mai multa rabdare poate sa ma ajute sa diagnostichez zgomotul.

Zgomot; bataie ritmica in zona cutiei de viteze, zic eu. Se aude cel mai pronuntat in decelerare in treapta 1, cu o rezonanta mare in momentul cand turatia motorului scade aproape de ralanti

Zgomotul este prezent doar in rulare, in treapta de viteza, cel mai sesizabil in treapta 1 la ralanti, masina in miscare

Usor de reprodus: cel mai tare se aude in trepta 1(din cauza zgomotului mic de la rulare si a turatiei mici a motorului), la ralanti, masina in miscare, bataie ritmica prezenta -> apasat pedala de ambreiaj, masina tot in miscare, bataie nu se mai aude     -> luat piciorul de pe pedala de ambreiaj, cutia cuplata, masina in miscare zgomotul revine.

Cu masina pe loc, motorul pornit,ambreiajul cuplat, cutia de viteze pe liber nu se aude nimic.

Exact aceeasi bataie cu aceeasi intensitate prezenta in miscare poate fi replicata cu masina pe loc astfel: masina pe loc, motorul pornit, cutia pe liber, ambreiajul cuplat (pedala de ambreiaj sus) impingand levierul schimbatorului spre oricare treapta de viteza. Zgomotul se aude in momentul cand pun presiune pe levierul schimbatorului si incerc sa il introduc in treapta de viteza fara sa decuplez ambreiajul

Oricat as tura motorul pe liber sunetul se aude cu aceeasi intensitate si bataie ritmica in momentul cand imping levierul spre oricare treapta de viteza (imping levierul fara sa decuplez ambreiajul)

In compartimentul motor tinand mana pe selectorul de viteze (piesa 0A4 301 230 H) si o alta persoana care sa impinga de levierul schimbatorului spre oricare din viteze simt bataia in acea zona a cutiei. Este ca un clantanit metalic in interiorul cutiei

La unele denivelari mici de pe strada/inclinari, zgomotul dispare si reapare imediat ce masina revine pe plan drept. E ca si cum o piesa nu mai este la locul ei.

De la mecanici am primit raspunsul ca asa fac toate, zgomot specific de functionare, schimba cutia, schimba ansamblul ambreiaj, placa presiune, rulment…

Multumesc

Modificat de andrrei22ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motanul lenes
7 hours ago, andrrei22ro said:

 

 

In compartimentul motor tinand mana pe selectorul de viteze (piesa 0A4 301 230 H) si o alta persoana care sa impinga de levierul schimbatorului spre oricare din viteze simt bataia in acea zona a cutiei. Este ca un clantanit metalic in interiorul cutiei

 

Si eu am uneori zgomote, cred ca in treptele 1 si 2, dar nu am urmarit chiar cu atentie, pentru ca in general merg cu muzica pornita, la nivel normal, si nu se mai aude nimic. Mi a atras atentia in postarea de mai sus selectorul de viteze. Se zice ca manevrarea schimbatorului de viteze de la VW are un anumit feeling, o senzatie de precizie, finete, etc. Si asa a fost la cele doua Polo, 6R si 6C, pe care le am avut...La Golf 7 facelift nici vorba de senzatia faina de care vorbeam mai sus...Il am de un an, am zis ca se mai rodeaza, etc...Atuni cand introduc in viteze, parca se impiedica de ceva, nu e lin...Procentul ar fi pe la 40 la suta, in rest intra perfect...  Un soi de senzatie pe care o aveam la Matiz...Acum o luna am schimbat uleiul, la reprezentanta si am semnalat problema...Au spus ca selectorul de viteze are ceva mizerie, au curatat, au uns cu ceva si totul a fost perfect, a intrat perfect in orice treapta...o saptamana. Vazand ce au facut ei acolo, am mai sters si eu acasa acel selector, cu mana. pe degete a ramas vaselina cu impuritati, senzatia era de nisip amestecat vaselina...Acum iar intra perfect, dar ma intreb ce s ar putea face, pentru ca nu mi se pare o solutie curatarea selectorului odata pe saptamana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrrei22ro, am facut si eu la masina mea acceiasi faza ca in video si face la fel! cea ce cred ca este perfect normal cand pui sarcina pe furci si sincroane aflate in miscare (total neindicat), eu cred ca ramane de probat o smecherie si anume sa scoti cureaua de anexe (da suna aiurea rau :D) dar asa am patit cu a mea un oarecum zgomot care se manifesta doar cand motorul este subturat si in sarcina, vina a fost de la alternator, am schimbat rulmentii de pe ax si fulia cu ambreiaj... soriceii au disparut.

Am sunat dimineata la reprezentanta pe ''nea mecanicu'' si mi-a zis ca din sute de ambreaje schimbate la crkb si cxxb  6tr nici o cutie de viteze nu a avut probleme... nu zic ca nu poate fi defecta a ta, posibil necesar desfacere cv si reglat/inlocuit set saibe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar suna auirea treaba cu, cureaua de anexe... incercam sa fac vreo legatura, totusi zgomotul de aude in partea soferului. Cu geamul deschis doar la sofer este foarte sesizabil, cu geamul deschis doar la pasager se aude mult mai incet, departe. Plus ca zgomotul dispare daca masina ruleaza si apas pedala de ambreiaj. Undeva la ansamblul ambreiaj-cutie este zgomotul. E o bataie in pertii de aliaj ori la cutie ori la ambreiaj, e o tacaneala infundata

Modificat de andrrei22ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna a bataie de tren fix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci. O sa mai insist o data la reprezentanta cu ideea de zgomot tren fix la cutie, doar sa nu zica si ei simplu sa schimb cutia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este doar o presupunere. Am mai auzit tipul asta de zgomot la alt producator. Chiar si dupa schimbarea kit-ulului de ambreiaj, zgomotul revenea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi suna a furca din cutia de viteze, furca pentru deplasarea trenului mobil. Daca ai ulei suficient in cutie si nu iti agata cand schimbi vitezele, eu as lasa-o asa. O curiozitate am, cand esti in frana de motor, si ajungi undeva pe la 1000rot/min, scoate din viteza fara sa calci ambreiajul si zi-mi cum se desfasoara aceasta '' operatiune''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, se scoate destul de usor din viteza, nu opune rezitenta prea mare, fara zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!