Jump to content

Golf 6 - Climatronic/AC - probleme


YEP
 Share

Postare recomandată

Am avut exact aceleasi simptome cu compresorul de AC la Golf. (Golf 4, dar compresoarele sunt cam la fel). La mine a cedat surubul central de la ambreiaj iar cand bobina incerca sa il cupleze, ambreiajul mai degraba se invartea pe axul compresorului decat sa invarta compresorul. Asadar nu am avut de ales decat sa cumpar un kit de ambreiaj cu tot cu fulie + rulment, un cleste de siguranta...si desfacut vechitura + pus kitul nou (360 Ron). Merge perfect acum. 
ps: eu am si pierdut ambreiajul. A plecat la plimbare candva pe undeva. Piulita la fel. Am rezolvat cu alta piulita cu blocaj din Dedeman/Hornbach. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU prea au legatura compresoarele de g4 cu cele de gl pe paretea de cuplare, sunt 2 sisteme total diferite.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost și am lăsat mașina la mecanic..... mi-a spus că e dus ambreajul de la compresor și mi-a prezentat două variante, una să-mi înlocuiască ce sa stricat cu piese aftermarket cu un cost total de 600lei sau a doua varianta să-mi înlocuiască tot compresorul cu un model second-hand care nu are aceeași construcție ca al meu și la care nu pică ce sa stricat la mine cu un cost de 1000lei. Am ales varianta mai ieftina dar mi-a precizat că poate să țină 1-2 luni sau 2-4 ani pentru că un compresor de clima când se strică se înlocuiește cu unul complet nou, așa sunt construite și nu vin cu piese originale!.....acum sper să am noroc 🙏🙏🙏🙏🙏

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danmihai1802

Sa ai noroc de compresorul sh! Eu unul mi-am luat-o cu varianta asta. Este adevărat ca mi-am primit banii înapoi, dar curierul dus întors l-am pierdut. Plus manopera pe un montat demontat, nu era vina omului din services ca nu a funcționat! Când am tras linie, ieșeam tot pe acolo dacă îl luam nou de prima data!

Eu am ales varianta noua și pana la urma nu îmi pare rău. Are un randament mult mai bun, fata de cel vechi înainte sa pice. Probabil acumulează și ele uzura dacă sunt folosite timp indelungat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai zice ca a ales varianta mai ieftina, adica aparent doar a schimbat fulia. Incepand cu G5, compresoarele nu mai au ambreiaj, sunt compresoare cu debit variabil controlate de o electrovalva aflata in spatele compresorului. Fulia de pe compresor are un mecanism de fail safe in cazul in care se blocheaza compresorul sa nu iti rupa cureau de accesorii, practic se separa fulia in doua bucati concentrice care se pot roti independent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua, sa rezolvat toată problema, într-adevăr cum spune adrian001, sa schimbat partea din față. Toată lucrarea a costat 600lei (piesa, complectat cu freon+ulei si manopera). Merge ca înainte, fără probleme sau zgomote !🙏

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,de doua luni de zile am observat ca nu mai am aer rece de la clima,chiar si pe  minim  primeam doarr un aer asa catre rece.Am mers cu masina in service unde mi-a fost verificta instalatia cu freon,mecanicul mi-a zis ca am mai avut foarte putin in instalatie ,mi-a completat cu tot cu substanta de contrast dar nu sa observat vreo surgere.problema a aparut astazi cand a trebuit sa plec la drum si am vazut ca baga mai mult aer caldut cu momente de aprox. 5-10 secunde cand baga un aer ceva mai rece si iarasi caldut dupa aceea.Aveti vreo idee care ar putea fi problema? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cu vcds, in blocurile de masura, cum lucreaza electrovalva, daca cineva opreste compresor si cine...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am reusit sa fac o scanare astazi si  a rezultat valorile din poze

290995841_358430286407659_2227338529318064798_n.jpg

291320173_1167709307355592_2854679763459942037_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cablaj, fir comanda, intre panou clima si compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns Florine! Poate sa fie si vreo siguranta cu cu probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu. comanda pleaca din panou comanda, direct spre compresor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 4/2/2022 at 5:17 AM, Grofu said:

Se pare ca sursa ambelor simptome ar fi compresorul. A făcut span, din ce am văzut în pozele și filmulețele primite de la service, enorm de mult și va trebui schimbat alături de radiator, vaporizator și o conducta de presiune pe unde scăpa freon. Practic,  o sa mai rămână destul de puține lucruri din circuit.  O sa fie distracție la vaporizator,  probabil bordul va trebui demontat. 

IMG-20220331-WA0004.jpg

IMG-20220331-WA0005.jpg

IMG-20220331-WA0007.jpg

Pana la urma am schimbat aproape toată instalația, compresor țevi, vaporizator bord, radiator etc. 

De atunci nu am mai făcut drumuri in exterior, asa ca la frecusul prin oraș totul a fost ok după.

Cu toate astea, la  drumuri lungi, dupa o ora de mers, nu mai baga rece. La alimentare cu benzina am observat ca sub masina se făcea efectiv baltă. Dupa aceea, merge iar o perioada și apoi nu mai baga. Pe vagcom nu am nicio eroare. Ieri seara mi-am dat seama ca teava din comportamentul motor este bocnă,cu un strat gros și dur de gheață. Inainte sa ajung cu mașina iar in service,  ati avea vreo idee de la ce ar putea fi? 

20220916_005858.jpg

20220916_010046.jpg

Modificat de Grofu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi trei cauze, se verifica in ordinea de mai jos:

1. Freon putin (incarcat mai putin sau pierderi) - scade foarte mult presiunea pe joasa

2. Circulatie de aer deficitara la vaporizator (nu trece aer suficient prin vaporizatorul din bord ca sa preia frigul si sa-l trimita in habitaclu - ex. ventilator blocat, filtru habitaclu murdar, restrictii pe tubulatura de aer, etc)

3. Senzorul de temperatura de pe vaporizator montat necorespunzator - (nu simte corect temperatura pe iesirea vaporizatorului si de aceea compresorul merge pana ingheata tot traseul de joasa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am dus-o iar in service dar au zis ca e supapa de expansiune. A fost schimbată is aceleași simptome. 

Le-am zis de posibilele cauze și au zis ca nu e niciuna, freon avea, ventilatorul merge,  senzorul de temperatura arată 4 grade. Rămâne sa o duc sa verifice compresorul. Ideea e ca face asa doar in mers, cât au ținut-o pornită nu s-a manifestat. Oare e posibil ca compresorul sa nu se oprească și sa înghețe si vaporizatorul iar aerul nu mai are pe unde sa treacă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarcina compresorul e reglata de valva situata pe compresor. Daca valva ar fi blocata mecanic pe pozitia inchis (indiferent de comanda data de ECU) atunci compresorul ar merge pe maxima putere frigorifica care e proportionala cu turatia motorului (compresorul e direct cuplat mecanic la motor). Asta ar explica de ce nu ingheata la relanti si ingheata la turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare .. am constat recent că mașina nu mai baga deloc aer cald nici măcar cu clima la maxim! Mă poate ajuta cineva ,precizez masina este un vw golf 6 plus din 2010 2.tdi...multumesc anticipat

 

Screenshot_2022-11-29-23-36-58-104_com.miui.gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Adrian-91 changed the title to Salutare .. am constat recent că mașina nu mai baga deloc aer cald nici măcar cu clima la maxim! Mă poate ajuta cineva ,precizez masina este un vw golf 6 plus din 2010 2.tdi...multumesc anticipat
  • 5 months later...

Salutare, am si eu o mica problema la masina din dotare un scirocco dar seamana cu golf 6 la partea tehnica. Face rece doar in mers si destul de tarziu dupa ce este pornit motorul, cam 10 min aprox. 
Freonul a fost verificat si este ok, presiunea pe joase la relantie era destul de mare 2.5-2.6 din ce mi-au zis baietii de la service, normal ar trebui sa stea in 2-1.9 (la 2000 turatii asa statea).
Ei au spus ca suspecteaza electrovalva. 
Azi am pus si eu vcds-ul pe masina si mi-a iesit ce se vede in fotografie, nu inteleg de ce temperatura pe vaporizator este ok dar la grilele de ventilatie statea pe la 14 grade? Iar de asemenea cuplul cam mic pe compresor. Sa merg pe mana lor cu electrovalva?
Poza este la relanti dupa vreo 10 min de mers motorul masina fiind in soare, a mai scazut si temp. pe vaporizator pe la 6 grade, clima pe low si nici o eroare pe vreun motoras.
Salutari.

IMG_4336.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica/inlocuieste valva de pe compresor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbind azi cu tipul de la service pt programare si i-am zis de valorile respective el a zis ca ar fi compresorul din moment ce curentul pe el este full load cat ii cere si totusi nu urca cuplu absorbit(valoarea de cuplu a zis ca nu este asa importanta, aici mi-a dat putin cu virgula stiind discutiile de pe aici). Este un service bun de ac cu recenzii ok dar sper sa nu imi bage pe gat compresor direct. 
Problemele astea au aparut cumva anul trecut cand am facut verificarea de freon si ulterior prin oras am inceput sa simt ca nu raceste ok la relanti, inainte de reumplerea cu freon nu aveam aceasta problema, m-am gandit initial ca au bagat mai mult ulei in compresor(am vazut ca si asta este o problema pt racirea la relanti tot aici undeva pe forum).
O sa revin miercuri cu rezolvarea, multumesc @EEXCALADE!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea cuplului este f importanta. Ea releva cat lucreaza compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. 

Am un Golf 6 , 1.6 Diesel ,2011... Nu functioneaza clima. 

Nu vine curent la compresorul de clima. Nu am nici o eroare pe Modulul de clima sau motor... 

La Shut-off imi apare asta: Shut-off request from Engine Control Module (ECM) via CAN)

Am verificat presiunea din circuit si pe motor si pe climatronic. 

Temperaturile la fel , le-am verificat... 

Ceva idei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am observat doar , este ca daca dau comanda la electroventilator , porneste doar pe treapta mica... 

Treapta mare nu functioneaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatie mare, ca nu ai mai multe trepte. La aceste modele ventilatorul are viteza variabila. 

Unul dintre module...cel de climatronic sau calc motor, are probleme si interpreteaza eronat informatia. Trebuie sa identifici care

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!