Jump to content
Gorillaz_Doktor

Probleme AC

Recommended Posts

agionoros

Salut ,

Un ajutor , daca se poate din partea expertilor forumului . SKODA Superb 3 T , compresor SANDEN PXE16 . Clima nu mai functioneaza in parametrii .Verdict  diagnoza in service / schimbare compresor ???? direct , fara a-mi prezenta detalii ( este singurul in Campina care face asemenea lucrari dedicate pe clima)  . Aveti mai jos datele din scanare particulara . Rog , schimb sau nu electrovalva ? 

 


rulaj:    Număr foaie de lucru: oprit


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:49:02
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.000 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.000 A
  007   Sarcina compresor 0.0 Nm
  012   Turaţia compresor 0 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 6.4 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 0.0 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 25.5 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 7.0 bar
  109   Stare recirculare aer Aer proaspăt 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 19.0 °C

 


rulaj:    Număr foaie de lucru: low min


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:48:06
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.820 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.820 A
  007   Sarcina compresor 4.6 Nm
  012   Turaţia compresor 900 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 14.8 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 29.6 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 26.3 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 10.0 bar
  109   Stare recirculare aer Recirculare automată activă 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 20.3 °C
 

rulaj:    Număr foaie de lucru: 23 gr max


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:49:33
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.610 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.610 A
  007   Sarcina compresor 4.2 Nm
  012   Turaţia compresor 900 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 4.4 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 21.6 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 26.3 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 9.2 bar
  109   Stare recirculare aer Aer proaspăt 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 20.3 °C
 

Număr VIN:    Nr.înmatriculare: 
rulaj:    Număr foaie de lucru: low max


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:47:25
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.815 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.820 A
  007   Sarcina compresor 4.8 Nm
  012   Turaţia compresor 900 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 12.4 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 28.8 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 30.2 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 10.2 bar
  109   Stare recirculare aer Recirculare automată activă 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 19.3 °C


Număr VIN: TMBAF93T0A9012319   Nr.înmatriculare: 
rulaj:    Număr foaie de lucru: 22gr mediu

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:46:25
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.820 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.820 A
  007   Sarcina compresor 4.2 Nm
  012   Turaţia compresor 900 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 12.0 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 23.2 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 32.1 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 9.4 bar
  109   Stare recirculare aer Recirculare automată activă 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 18.7 °C 

Multumesc  , anticipat si scuze  daca  nu am prezentat corect . Am incercat sa pun datele prezentate de colegul din CLUJ cu Superb .

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

poti incerca acest lucru, valorile nu sunt ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
agionoros

Schimbat supapa regulatoare  ( electrovalva ) . Acum Climatronicul functioneaza corect  . Aer rece imediat .

Multumesc tuturor pentru sustinerea rezolvarii problemelor prin discutiile de aici si din forum Octavia .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedytm
Posted (edited)

Salut,

Am o problema la un Superb 2012 2.0 CRTDI. Am o eroare pe HVAC:

1 Fault Found:
9479189 - Signal Line for Air Quality Sensor
          B10A4 15 [009] - Open or Short to Plus
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 138
                    Mileage: 231459 km
                    Date: 2019.05.03
                    Time: 13:58:59

Ar putea sa-mi spuna cineva unde se afla acest senzor? Am cautat peste tot dar nu am gasit nimic interesant.

Sper sa nu fi scris in topicul nepotrivit.

Multumesc!

Edited by vdragos

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTD

Trebuie sa fie in zona de admisie aer proaspat in habitaclu, poti sa traiesti si fara el nu am intalnit o masina pana acum la care sa zici ca face diferenta fie BMW sau Mercedes

Share this post


Link to post
Share on other sites
radu81
Posted (edited)

Salut,

Am o problema cu climatronicu'. In sensul in care are freon, cupleaza compresorul, merge ventilatorul de habitaclu dar aer nu vine prin fante. Ventilatorul se aude tare , o briza ff 'timida' apare prin fante. Daca il opresc isi revine dar dupa o perioada iarasi nu mai merge. Am incercat sa-i fac o recalibrare dar nu mi s-a parut ca reuseste sa dea aer pe la picioare separat, parbriz etc.Suspectez clapeta cu motorase...dar aerul ala unde se duce?? Problema e ca sunt acasa la Brasov, am venit asa cam 150 km...ca binenteles ca pe drum a apucat-o...face destul de aleator...in cz. Nu as vrea sa ma intorc la Cluj asa, in Brasov la cine pot apela?

PS Recunosc ca are 2 ani la activ...dar din cauza caracterului aleator..in fine...stiu ...sunt de vina...😎

Binenteles ca Vcds mi-a ramas acasa ... ca cine umbla cu calculatorele dupa el....nu sunt It-ist...

Daca o sa mai folosesti limbaj de IRC o sa fii sanctionat. Citeste Regulamentul!

Edited by vdragos
Limbaj de chat

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Îți trebuie vcds ul, pt a vedea care clapete nu lucrează corespunzător. Verifici în blocurile de masura de pe 08 AutoHvac. Posibil servomotor de recirculare, sa fie de vina

Share this post


Link to post
Share on other sites
radu81

Ok multumesc. Ma ocup. Eu speram sa fie ventilatorul de habitaclu , pentru ca'' l-am avut in mana'' . Ajung acasa si pun vcds pe 'ea'. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
minisoferul

Salut baieti. Astazi am oprit sa alimentez si dupa pornirea motorului nu mai porneste ventilatorul de la aeroterma. Se aprind betele dar nu sufla deloc. Am verificat siguranta (parca nr 22) dar nu este de acolo. Ce ar putea fi ? Superb 2 Fl 2014, 2.0 tdi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Dacă siguranțele sunt ok, atunci verifica motorul ventilatorului. În general acesta este de vina. Dacă asa este, înlocuit cu altul nou 

Share this post


Link to post
Share on other sites
minisoferul

Multumesc pentru sfat, de acolo a fost problema. S-a scos ventilatorul, avea foarte mult praf, s-a curatat si i-am schimbat carbunii de la motor si acum totul a revenit la normal. 

Fiind in service i-au facut si test pe instalatia de climatizare si mi-au spus baietii ca presiunea (pe conducta de inalta presiune cred) ajunge la valoarea de 30 de bari si spun ei este foarte mult. Asta de la ce sa mai fie ? Multumesc mult. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Trebuia înlocuit... Nu va tine mult reparația,din păcate 

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

30 de bar e prea mult. la 35 de bar deja da afara supapa de.siguranta.

Trebuie verificata cantitatea de.freon si daca e ok, schimbat compresorul. posibil sa fie electrovalva blocata 

Share this post


Link to post
Share on other sites
minisoferul

Pana acum am vazut ca merge bine. Dar am vazut ca am multe din celulele de la radiatorul de la AC indoite de la pietricele. Se da usor grila centrala (cea din partea de jos a barii) jos pentru a incerca sa curat bine radiatorul ? As incerca asta fara sa dau bara jos. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
RaoulS

Salut baieti!

Am si eu o problema cand ii frig afara si as vrea niste caldura in masina... Nu sufla cald decat pe grila extrema stanga. In rest sufla aer rece. Mi s-a zis ca buba ar fi incalzitorul de habitaclu ca cica ar fi infundat. Din ce am vazut costa in jur de 400 de lei altul. 

Eu as vrea sa il dau jos pe cel de pe masina si sa incerc sa il curat. Am vazut mai multe variante.. otet,apa cu presiune.. cineva zicea de calgon (dar nu stiu ce sa cred).

Intrebarea mea e urmatoarea: Pe Superb 2, unde ii incalzitorul de habitaclu ? ce trebuie demontat ca sa ajung la el? Ma poate ajuta cineva cu ceva indicii sau o schema din etka sau ceva?

as face si un DYI cand ma pun sa il desfac.

 

Multumesc in avans!

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

Nu se poate curata, iti pierzi vremea. Diagnoza la unitatea HVAC ai facut?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

ca sa il cureti, nu demontezi in masina. accesezi pe la motor, pe unde intra apa calda in el.

deconectezi traseuil masinii si conectezi 2 furtune pe tur-retur.

sunt exemple pe youtube sa iti faci o idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RaoulS

@vdragos da, am facut diagnoza.. nada. Legat de pierderea de vreme...  cateva ore sambata ca sa incerc sa scutesc 100 de euro 🙂 tot am

@Muale am vazut ceva pe yt pt un audi a4 b5. Pare ideea cea mai valabila. Cu ceva pompa de apa pe bormasina... acu sunt in dubii ce solutie sa incerc.. majoritatea zic ca otetul e tata lor.. daca ai alte recomandari.. te rog sa imi spui 

Edited by RaoulS

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Am oameni care le spala... Dar eu recomand sa cumperi un Denso nou. Este singura soluție gatantata

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri