Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

Gorillaz_Doktor

Probleme AC

53 postări în acest subiect de discuţie

Gorillaz_Doktor

Aerul rece vine greu (la 3-4 km de la plecare). Daca merg cu viteza, vine aer rece, daca stau la semafor, vine cald. Am fost la niste cetateni care se ocupa si mi-au dat un pret (fara un diagnostic) - "se rezolva va costa 600". ulterior, imi comunica "e fara tva". 

Stie cineva niste cetateni de incredere cu care sa pot purta o conversatie inteligenta?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ionutzcipu

Ii recomand pe cei de la www.climauto-diag.com/

 

Eu la ei am reusit sa depistez pierderile de freon, dupa ce tot incercasem in repetate randuri la multi "meseriasi", si am ramas doar cu banii dati pe freon si verificari.

Sunt priceputi baietii la problemele cu climatizarea.

Preturile sunt si ele decente.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bako Levi

Daca stai pe loc si nu baga aer rece , poate e defect ventilatorul din fata, care raceste gazul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
bogdanana_90

Zilele trecute am bagat freon dar din pacate cand am actionat butonul pentru clima imi baga tot aer cald.Am mers la un electrician si mi-a spus ca,compresorul meu este mort (dupa ce s-a bagat cu un bec cu 2 fire si s-a legat pe undeva pe unde probabil compresorul trebuie sa primeasca comanda de a cupla).Credeti ca exista vreo posibilitate de remediere sau trebuie cumparat alt compresor? Va multumesc anticipat

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
melin

Si mie mi s-a stricat compesorul. Am fost sfatuit sa-l schimb in loc sa incerc sa il repar.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bako Levi

Cred ca poti schimba numai ambreiajul(este o bobina), este pentru golf 5 nu ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
bogdanana_90

da pentru golf 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bako Levi

Atunci este posibil sa fie numai ambreiajul, daca electricianul a incercat si nu cupleaza

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
bogdanana_90

electricianul imi spusese initial ca este vorba ori de ambreajul acela ori de supapa.Acum nu stiu ce sa fac exact.Aveti idee cum pot sa aflu daca este una dintre ele?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
deenman

La passat e cu ambreiaj compresorul, la golf 5 e fara ambreiaj si functioneaza mereu. Apeleaza la cineva priceput gen Albundy inainte sa te apuci de schimbat piese si sa nu-i dai de cap.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
bogdanana_90

multumesc pentru informatie deenman.

Modificat de lucian.1950

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
radu81

@Gorillaz_doktor   Eu am fost ieri la revizie la Autoworld (  Dealer VW Cluj) si pe langa revizie am cerut o verif a instalatie de AC. Asta presupune golit instalatia, facut vid, reumplut si completat cu agent frigirific si ulei. toate pana in 100 ron. Bine asta in cazul in care nu sunt alte hibe( compresorul sau o scurgere pe undeva) eu fac verificarea asta la fiecare 2 ani. Nu stiu daca ti-e de ajutor dar 600 ron e cam mult...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ebi

   Dar acasa faci golirea si umplerea de "freon" la frigider periodic? Nu inteleg ce rost are operatiunea. Daca nu ai scurgeri poate sa aibe masina si 30 de ani si sa nu trebuiasca completat. Masina mea este din 2001, are 220.000 Km si nu am verificat niciodata instalatia de AC si merge perfect.  De ce ar trebui sa dam chiar si numai 100 de lei pentru verificare periodica? Faptul ca-i dau drumul si instantaneu baga aer rece nu este tot o verificare? ( in 220.000 Km,  AC a mers ca timp cat un frigider in 1-2 ani doar).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Al Bundy

+ 1.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
radu81

e uite ca io am si completat cu 120 g de "freon" dim cei 525 g admisi. Si nu, acasa nu reumplu "cu freon"frigideru .Pur si simplu cand nu mai face frig bag un ventilator inauntru . de ce? pentru ca e mai ieftin.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ebi

   Ai completat pentru ca pierzi pe undeva sau doar au zis aia ca nu ai avut destul ca sa fii cu inima impacata ca nu ai dat banii degeaba.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Al Bundy

Revenind la problema initiatorului topicului.

Instalatia functioneaza dar cu randament redus, cand sta pe loc.

Ventilatoarele functioneaza ok, presiunea pe inalta este ok, 13 bari in functionare, pe joasa este cam mare, 6 bari, in loc de 2.

Temperatura pe evap nu scade sun 12 grade.

Ar fi asa: condensor infuncdat sau valva expansiune defecta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
andrei_221

filtru desicator zic si eu.

asta am intalnit la un sharan recent. 15 bari inalta si 6 bar joasa. ambele supape de laminare noi.

dupa ce am schimbat si filtrul, a mers perfect. problema era ca aer comprimat trecea prin filtru, dar freon se pare ca nu voia sa treaca

Modificat de andrei_221

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Al Bundy

Filtrul este pe condensor. Deci schimbatea condensorului posibil sa rezolve problema.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Extreme

Am si eu aceasi problema ca initiatorul topicului, doar ca la mine odata ce a inceput sa bage aer rece indiferent ca stau sau merg merge perfect. De asemenea daca masina sta la umbra si nu e incinsa tare porneste din prima. Sau dupa ce porneste chiar daca pe urma stationez 2 3 ore cand pornesc masina nu mai face figuri. As vrea sa mentionez ca ventiloatoarele din fata mai functioneaza inca 5 secunde la viteza maxima dupa ce opresc masina indiferent de temperatura de afara. Pe modulul climatronic nu am nici o eroare. Masina un touran 2004 1.9 tdi bkc. Ce ar putea sa fie. Am uitat sa mai zic ca iarna parca nu se incalzeate suficient in masina. Dar cred ca e dus termostatul la motor deoarece daca e rece temperatura urca la 90 de grade iar daca o las mai moale cu talpa ... scade la 60 70...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
radu81

Sal,

@Ebi   am stat langa masina tot timpul , iar aparatul respectiv scoate o chitanta cu : cat  s-a completat freon( dc a fost cazul) idem ulei , samd. Ideea era ca poate initiatoru' topicului poate face o vizita in service pt. bani nu foarte multi. Atat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
melin

Experienta proprie: simptome clima- răcea când şi când iar pe aparat imi dadea ca pierde freon pe undeva pe instalatie (cu ultravioletele nu am gasit fisura). Am inlocuit compresorul si problema s-a rezolvat. Inclusiv pierderea nu mi-o mai dădea aparatul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
andrei_221

cand merge cu intermitenta nu e pierdere.  e electrovalva compresor.... 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gorillaz_Doktor

Instalatie testata la 2 service diferite. De anul trecut pana acum, pierdere 125 ml. Retestata la 1sapt, fara pierdere. Totul ok, atat pe testerul de ac, cat si pe diagnoza. Singura problema, presiune pe joasa 6 in loc de 3 si 10 pe inalta in loc de 13( la ambele testere de ac, la obd diag albundy a gasit ca uca pana la 13). Clar nu raceste suficient nici in mers, dar la semafor nu mai raceste deloc. La unul din service zicea mesterul ca e de la radiator- cand il uda cu apa, scadea temp aerului " expirat". Luni inlocuiesc radiatorul si probez. Totusi, temp exterioara a scazut destul de mult iar radamentul este imbunatatit dar inca deficitar- la semafor incepe si baga aer umed, semn clar ca nu se raceste suficient.

P. s. Compresorul calar functioneaza, absorbind cca 7 Nm, ceea ce inteleg,este normalul. Nu cunosc circuitul ac in detaliu, dar inteleg ca valva de vaporizare ar fi punctul comun intre cele 2 circuite (low/high pressure). Nu m-am prins ce rol are electrovalva compresorului si cum se manifesta functionarea deficitara a acesteia.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Al Bundy

Valva compresorului doar inchide un orificiu si astfel compresorul creeaza presiunein instalatie. daca nu ar functiona, nu se face presiune deloc si nu creste cuplul absorbit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×