Jump to content

Sfat achizitie Fabia 2


Marcelin
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor,

Sunt hotarat sa imi iau o skoda fabia 2. am fost la showroom, am urcat in ea. E ok masina. M-am hotarat asupra variantei de echipare si eventualele optionale, in schimb nu ma pot hotari pentru ce motor sa optez: 1.2 HTP (70CP) sau 1.4 (86CP).

Masina o va folosi mai mult sotia. Eu am o masina de servici. Dar cu siguranta o voi conduce si eu.

Astept pareri de la voi cu privire la cele 2 motoare.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat tot sotiei o Fabia 2 cu motorul de 70CP de 1,2.

Motivul pt care am ales aceasta varianta a fost ca va fi folosita numai in oras si ca va fi condusa numai de ea.

Cei 70 CP sunt suficienti pentru oras. Nu am considerat necesar sa mai dau 1200 euro in plus pentru motorizarea de 1,4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platind acei 1.200 euro diferenta pentru motorul 1.4, vei avea o masina mai puternica dar si un consum mai mare. Aici trebuie sa stabilesti ce primeaza: daca platesti sau nu pentru sporul de putere obtinut cu costuri (pretul initial si pretul in utilizare) mai mari. Iar daca "economisesti" la alegerea motorului 1.2, poti investi mai multi bani in accesorizarea suplimentara a acestei variante.

Din punctul de vedere al fiabilitatii, dupa parerea mea, ambele sunt motoare fiabile, cu un usor avantaj pentru motorul 1.2 (cu distributie pe lant) fata de 1.4 (cu distributie pe curea care necesita inlocuirea periodica).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, m-ai convins. Uitasem ca la 1.2 e distributie pe lant, ceea ce personal imi convine.

Multumesc.

Modificat de DRAPAR
Nu se foloseste QUOTE pentru postul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drapar sa stii ca aici de contrazic. Nu intotdeauna motor mai mic inseamna consum mai mic. Cel putin daca mentinem comparatia in limite rezonabile( nu comparam 1.2 htp cu 2.0 mpi). Motor mai mic inseamna cuplu mai mic, disponibil la turatii mari., Turatie mare inseamna consum de benzina. De obicei, diferenta de benzina injectata intre cele 2 motoare este mult mai mica la aceeasi turatie decat diferenta intre cantitatea de benzina efectiva necesara pentru miscarea masinii din loc, la greutati aproximativ egale. La trafic de oras, sau cel putin in bucuresti eu zic ca 1.2 consuma mai mult decat 1.4 la acelasi mers. parerea mea, cu respect. Din punctul meu de vedere, diferenta e doar de bani in dezavantajul motorului de 1.4.

Modificat de Jacku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca discutam despre cifrele de pe hartie:

Fabia 1.2 70 CP: 7,7 / 4,9 / 5,9 litri/100 km; cuplu 112 Nm/3.000 rpm

Fabia 1.4 86 CP: 8,6 / 5,3 / 6,5 litri/100 km; cuplu 132 Nm/3.800 rpm

Acea diferenta de consum se va mentine si in conditiile reale, eventual se va mai micsora putin, dar tot va fi un consum mai mare la 1.4 :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CIfrele de pe hartie sunt la fel ca durata de viata a bateriei la telefoane. 320 de ore :angry:

stim la fel cadin punctul de vedere al traficului,Bucurestiul nu poate fi numit oras. E..ceva..altceva.. In conditiile in care pe o lungime de 500 m pornesti si opresti de 40 de ori, imi mentin parerea. Poate in conditii ideale, sa fie. Dar nici asa nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este ca la Trabant cu 2 pistoane dar as merge un motor de 1.4 pentru greutatea masinii, dar si pentru fiabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu 1.2 e 3 pistoane :) asa ca nu l-as lua

Esti cam off-topic, asa ca m-ai documenteaza-te ...

In trebarea mea este cum de la motorul de 1.2l, cu toate ca puterea a crescut la 70 CP, cuplul a ramas la fel 112Nm, iar la motorul de 1.4l, a crescut si puterea si cuplul ??? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa nu o dati in off-topic si sa va rezumati la a da informatii utile si documentate pentru cel care a initiat acest topic ! Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa nu o dati in off-topic si sa va rezumati la a da informatii utile si documentate pentru cel care a initiat acest topic ! Multumesc !

Si pentru a primi un raspuns la intrebarea mea, trebuie sa deschid alt topic ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@dan26: Sfatul de a nu cumpara un motor pentru ca e in 3 cilindri NU era off-topic, dar NU era justificat intr-un fel de tine :(

Daca vei arunca un ochi in aria FABIA 1, vei vedea ca cel mai vandut motor pentru prima generatie de Fabia a fost exact 1.2 :blink:

La Fabia 1, motorul are doar 64 CP, dar e bun pentru deplasarea urbana in special datorita cuplului mare atins la turatie joasa. Dezavantajul lui este ca pentru viteze mai mari, consumul lui creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca Drapar a raspuns in locul meu ...

Exista si motoare diesel de 1.4l ( Fabia, Polo ) si tot in 3 cilindri, deci nu este singurul motor "anormal" :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a vandut cel mai bine pt ca era cel mai ieftin,nu din alte motive.Si mi se pare evident ca un motor in 4 cilindri e mai evoluat decat unul in 3,nu e cazul sa intram in chestii tehnice.Ca sa nu zic ca cel cu 4 e un motor nobil ca mai e pana la 6 sau 8 cilindri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dan26: Ai contra-argumente tehnice privind motorul 1.2 sau doar aprecieri subiective privind "nobilimea" vazuta din prisma numarului de cilindri ? Pana acum nu ai avut decat aprecieri de "bagare in seama".

Oricum vorbim despre Fabia II care e intr-o clasa de masini in care si pretul masinii este un factor important in alegerea acesteia ;)

din cate stiu 1.2 e 3 pistoane :P asa ca nu l-as lua
LE: Eu nu vorbesc din stiute... Am acest motor pe masina mea ! :P
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Hai sa fim seriosi. Motorul de 1.2 HTP e destul de bun. Daca vrei sa participi la raliu nu iti iei Fabia, ci te duci spre Octavia RS.

Dupa parerea mea este un motor cu un consum destul de redus dat fiind ca e pe benzina si are o intretinere ieftina (service, asigurare, impozite, etc. (alte taxe ce se vor mai inventa. Dumnezeu sa nu-i ajute! :D)) In plus e pe lant ceea ce este un avantaj din 2 puncte de vedere : intretinere mai ieftina ; reducerea posibilitatii de busire a motorului prin ruprerea curelei de distributie.

Din punctul meu de vedere as opta pentru HTP 12 V sau 1.4 TDI (care e chiar suuper)!

Modificat de B-40-YTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut ocazia sa testez un motor pe benzina, pot doar sa va spun ca intre un 1.4 benzina si 1.4 TDI eu recomand diesel-ul, Consumul e foarte bun, iar cel de 80 CP are si o putere destul de buna, deci motorul perfect atat pentru mediul urban cat si pentru cel extraurban :lol: :evil:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi nu cred ca merita sa dai 2400 de euro+ TVA in plus pentru 1.4 TDI(de 80cp). Adica totusi... trebuie sa faci cam 200 000 de km ca sa iti recuperezi banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[offtopic]Sincer , nu prea ma intereseaza sa o tin 200.000 si nici sa imi scot banii pe ea. [/offtopic]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o Ibiza cu 1.2 64 de cai si dupa cum spuneau si ceilalti motorul e unul foarte ok pentru utilizare preponderent urbana. Nu e un motor care sa aiba pretentii de propulsor pentru raliuri dar are si el ceva vlaga in el daca ei nevoie, adica in oras daca ai nevoie de suflu te ajuta, dar in anumite limite. De asemenea el este ajutat si de niste raporturi bune a cutiei de viteze, mai ales in primele 3 trepte. In afara poti merge linistit cu el 100-110-120, numai sa nu-i ceri prea mult mai ales cand te bagi intr-o depasire mai riscanta, aici se vede putin lipsa de putere (are numai 64 de cai).

De consumat in afara mi-a consumat 5l/100km mers constant cu aprox 90/100 kmh, in oras consuma cat vrea ea, ca stim cu totii cum e traficul prin orase :)

In plus un mare avantaj e intretinerea ieftina: distributie pe lant; nr de cilindri mai mic egal si numar de bujii, bobine de inductie, s. a. care se schimba sau se pot strica e mai mic (deci nr de 3 cilindri poate fi chiar un avantaj din pct asta de vedere :angry: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-:)) am trecut de la 1.6(rmegane2) la 1.2 ...este ok motorasul, nu ma asteptam sa fie atat de sprinten..Cand m-am urcat prima oara la volan si am vazut ca pleaca de pe loc aproape fara acceleratie nu-mi venea sa cred...Masinile astea mici(fabia, polo, ibiza) sunt extraordinare la condus. nu ma plang de el in depasirile la drum lung..pana in 110 este apropiat de 1,6 daca masina nu este incarcata. Consum ..o medie de 7,5(fara aer), viteza maxima 175km/h, am 35000km-fara nici o problema.

-ce nu-mi place-zgomotul lui la relanti este urat(cand stai afara se aude lantul ca si cum ar bate tachetii - la interior nu se aude acest lucru in schimb este mai galagios decat 1,4 de pe polo) in mers nu se mai fac diferente.

-la drum lung este mai turat decat 1.4, 1.6. La 95km/h eu am 3000rpm iar pe ibiza 1.4 la 3000 rpm-110km/h- implica cu siguranta un consum mai ridicat.

daca ar fi sa-l schimb... mi-as lua 1,6 sau diesel-probabil 1,9... sa se vada diferenta :D

varianta intermediara(am condus mult 1,4 75 cai) nu ma incanta..este mai rafinat motorul la sunet dar ca acceleratii si feeling este tot pe acolo.

intretinere(pe langa cele enumerate de ShMan): ulei 1,2-3,3 litrii pe schimb / 1,4-4,2litrii pe schimb-se apropie tare de 1,6 :P

my point of view

Modificat de Toma Aurelian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
-la drum lung este mai turat decat 1.4, 1.6. La 95km/h eu am 3000rpm iar pe ibiza 1.4 la 3000 rpm-110km/h- implica cu siguranta un consum mai ridicat.

La 3000 rpm ,e atins cupulu maxim, nu? Nu ar trebuii sa fie consum optim?

La mine la 3000 rpm-treapta 3=60km/h (recunosc ca atunci cand merg la drum intins si nu e incarcata masina mai merg si cu treapta 4=2000-2300 rpm in localitate)si 3000 rpm-treapta 5=100km/h

Parere strict personala; la 2500-3000 rpm (90-100 km/h), nu mi se pare ca e prea zgomotos motorasul la drum intins.

Putina muzica si nici nu mai simti ca e acolo.

Felicitari pentru cuita de viteze! Mie unul, mi se pare foarte bine etajata.

Per-total, foarte multumit de masinuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
kryss782001

salut,ce parere aveti de 1,4 diesel,merita.am un prieten si vrea sa cumpere o fabiuta noua cu motorizarea respectiva.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!