Jump to content

Segmentare


liviutz
 Share

Postare recomandată

Am facut aproximativ 3000 km, si am completat azi cam 250ml ulei - oricum numarul de km e cam mic si nu pot spune cu exactitate un consum de ulei.

Inainte de reparatie, aveam setata atentionarea "oil check" pe 2000 de km, si de fiecare data completam cateva sute de grame bune, spre 1 litru (s-ar putea sa fi scris pe undeva in topic ca era consuml de 1 l/1000 km - am gresit).

Si la mine iesea fum pe toba, mai ales cand demaram si motorul era turat (>4000 rpm) si iesea foarte mult abur, imi aparea foarte des eroarea: lambda correction - Upper limit (urmata de o scadere simtitoare a puterii motorului - dupa resetare, functiona din nou relativ bine..).

La demontat motorul in "fata" blocului" in primul rand m-ar deranja, toti "vecinii" care toti sunt "buni mecanici" si stiu TOT si mai ales vor sa te "ajute" mai mult incurcand....oricum, un garaj e recomandat :D

NUmai bine - si cat mai putine gropi in asfalt :D(

DArtagnan : :icon redface:

:D - cu urmatoarea ocazie (sper sa nu fie tot la a mea :( )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Am uitat sa spun: si eu am schimbat inainte simeringurile de la supape, dar degeaba, nu am simtit nici o ameliorare in consumul de ulei sau fumul de pe toba...

quote

" uleiul e aruncat pe la capacul de sus si ajunge deasupra filtrului de aer. Teoretic acolo ar trebui sa ajunga presiunea scapata pe langa segmenti, dar ajunge si ulei, probabil din cauza uzurii mari [...] Cel mai mult imi displace uleiul pe filtrul de aer cand fac un drum in afara Bucurestiului si pata de ulei de sub filtrul de aer

"

Nu am inteles prea bine pe unde ajunge uleiul asta.. oricum, daca spui ca ajunge in afara capacului axului cu came... ciudat, desi un motor uzat, in general , stropeste acolo cu ulei, in cazul AHL nu ar trebui sa iasa afara pt ca sub capacul respectiv, se afla un fel de aparatoare de plastic, montata deasupra axului cu came, care impiedica picaturile de ulei aruncate de came sa ajunga pe capacul de sus.. - nu stiu cum a ajuns pana la filtru de aer, iar daca spui ca ai o pata de ulei sub filtru ...trag concluzia ca uleiul "se duce" prin pierderi din circuitul de ulei, DAR NU PRIN ARDEREA LUI IN CILINDRI....poate ca ar trebui sa masori compresia in cilindri - asta va spune destul de multe despre uzura lui...

Presiunea de care spui tu, provenita din pierderile de la cilindri, ajunge in baie si in partea de sus, iar de acolo, gazele intra in circuitul de admisie a aerului, la vreo 20 cm inaintea clapetei de acceleratie si din nou in motor... (la mine, inainte, furtunul de legatura dintre circuitul de admisie aer si capacul axului cu came, era "ud" cu ulei, la fel si traseul spre rampa de admisie - poate si de aici o influenta asupra erorii : Lambda corection - Upper Limit - acum nu stiu cum e....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviutz trebuie sa bem o bere in semn de admiratie, si avand aceiasi parere despre tess. si eu am facut o operatie de schimbare de motor la audi 80 dar am scos doar motorul de benzina si am pus un tdi de 1.6.

poate ne intalnim la 3 stejari sau oriunde! felicitari si succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a trecut si mie prin minte sa imi pun un motor TDI, dar in primul rand, nu am avut un motor TDI la indemana si in al doilea rand nu ma atrag TDI-urile atat de mult incat sa investesc atat in asta.. dar nu se stie niciodata, daca o sa "cada" vre-un motoras diesel, poate o sa il pun sa vad daca e mai bine sau nu... pana atunci insa .... sper sa repararea drumurilor din sibiu - ma omoara...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
ingerul_danutz

sal... as vrea sa segmetez si eu motorul, cine se mai baga la asa ceva?

poate facem un drum pana la sb, sa-si dea cu parerea master liviutz !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal... as vrea sa segmetez si eu motorul, cine se mai baga la asa ceva?

poate facem un drum pana la sb, sa-si dea cu parerea master liviutz !

pai daca vrei sa il segmentezi, hotaraste-te in primul rand daca vrei sa il faci tu sau la un service... apoi mai discutam

;)

oricum, iti recomand sa masori compresia mai intai pe fiecare cilindru, sa vezi cam ce valori are si mai ales, daca sunt diferente mari intre valori....

salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

ink nu am reusit sa masor compresia...

momentan ma supara pompa de benzina, una noua completa e 6 mil....

pai la segmentare ma gandeam la tine :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca am vazut topicul dupa un car de ani tin sa-l felicit pe liviutz...Bravo mestere...imi plac persoanele care au sange in vene . Felicitari si la 100k km fara probleme :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la manuale de reparatii...eu am downloadat un manual de reparatii pt Passat de pe Dc...are cam 314 Mb deci nu pot sa-l atasez aici pt download....dar eu zic ca cei care au nevoie sa incerce un search pe dc...baftaaa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Bravo domnule !!! Toata admiratia. Si eu vreau sa schimb mai intai semeringurile de la supape si mai apoi mai vad cum merge treaba. Si mie imi papa ulei la greu si mai ales la drumuri lungi unde motorul este solicitat la turatii mai ridicate perioade mai lungi. Si in nici un caz nu doresc sa apelez la service. Deja masina nu a mai vazut un service de mai bine de juma' de an, interventiile fiind executate de mine, ajutat de manualul de reparatii. Inca ezit sa ma bag in chiulasa deoarece mi-e teama sa nu incurc cumva distributia. Asta este cel mai mare cosmar al meu. Si in al doilea rand nu am garaj. trebuie sa caut pe cineva care sa ma "gazduiasca" vreo doua zile pana schimb semeringurile.

Cipos !!! Tu esti din oras cu mine. Ai putea sa ma ajuti la un asemenea "experiment" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat simeringurile de la supape cam in 4 ore..

Nu a fost nevoie de garaj... o mica problema apare in momentul in care vrei sa scoti sigurantele de la cozile supapelor, cele pentru arcurile supapelor, pt ca sunt putin presate (grija sa nu loveasca vreo scula peretii exteriori de acolo, pt ca acolo stau culbutorii, care in mod normal la fiecare uracare si coborare, se rotesc cam 30-45grade, pt uzura simetrica...daca deformati suprafata aia, poate ca nu o sa mai miste asa usor...)... in rest nu e mare filosofie (la motorul meu)....iar la distributie nu prea am avut ce sa gresesc... volant are un reper pe ea care are echivalent pe o bucata de tabla prinsa pe blocul motor.... cam la fel e si cu axul cu came...

Atentie !!! daca ai senzor pe roata dintata a axului cu came. in momentul demontarii axului, acesta va fi ridicat in sus de catre tacheti. grija mare in partea cu senzorul ca s-ar putea sa il impinga roata in sus si sa il rupa .. la fel trebuie avuta grija si la montarea.... trebuie sefacute intai suruburile din partea opusa rotii dintate.. si apoi treptat cele dinspre roata.

Daca suntem din acelasi oras,, si aveti de gand sa il demontati intr-o zi, nu ma deranjaza, sa va "asist" :wub:

La revedere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astept sa vad cine se baga intr-o coloana pana la sibiu...sa venim pe la tine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru buna intentie, dar sunt din Piatra Neamt, asa ca... Oricum, multam' pentru sfaturi. Daca mai stii ceva legat de demontarea/montarea axului cu came te rog sa mi le transmiti aici sau pe PM.

Pentru toti cei carora le pasa de masina lor:

Nu va fie frica sa va bagati la masinile voastre. Veti descoperi ca o parte din lucrarile de intretinere le executati voi mai bine si cu infinit mai multa grija decat mecanicles de la service. La urma urmei lucrati la masina voastra si e absolut normal sa faceti lucru de cea mai buna calitate. Eu la aceasta concluzie am ajuns. Plus ca mai inveti si o multime de chestii interesante (pentru cine ii place mecanica). Desigur, pentru lucrarile complexe care cer dotari de service se apeleaza la service, dar macar veti sti cam ce operatii trebuie facute, unde ar fi "buba", astfel incat sa nu va treziti tepuiti de diversi "specialisti" intr-ale mecanicii auto de prin service-uri, fie ele de cartier sau reprezentante cu staif.

Sanatate la toata lumea !!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 years later...

Salutare grup.Ce ulei imi recomandati dupa segmentarea motorului la golf 4,1.6,16V,cod motor BCB?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
On 01.02.2022 at 16:45, iorgcr1 a scris:

 putin segmenti, erau in toleranta

Nu mai prosti lumea,ca poate ia de buna ce zici tu un atehnic si refoloseste ca prostu.

Segmentul scos din cilindru si de pe piston nu se mai refoloseste.

Daca nu esti mecanic auto, eu zic sa stai in banca ta si sa iti vezi de treaba si sa nu mai dai sfaturi gresite.

în urmă cu 17 ore, adrian001 a scris:

Mie mi se pare ciudat ca problema sa se fi rezolvat ca prin minune doar de la ulei, mai ales ca nu era nimic in neregula cu uleiul vechi. In cel mai bun caz uleiul (+aditivul) mascheaza cumva o problema, dar singura metoda de fi sigur de asta e ca la urmatorul schimb sa revii la vehicul ulei si sa vezi daca face la fel. 

eu zic ca omul isi face reclama la aditiv + ulei.Cam atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne poti explica tehnic de ce nu se refoloseste segmentul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca merg eu mai departe: Si care e problema cu o chiulasa nerectificata ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 01.02.2022 at 21:08, georgstelsib a scris:

greșit, segmentii nu se refolosesc. Nu ii mai pui in aceeași pozitie și motorul va începe sa consume ulei. Tare sunt curios cine a fost cu economia la bani? Tu??? sau mecanicu 

 

Tu esti cel care greseste aici, segmentii vechi se pot refolosi daca se incadreaza in toleranta data pt montajul pe piston iar montajul trebuie sa se faca exact in ordinea demontarii lor, ei sunt deja rodati pe cilindrul respecti, de aceea si rezultatul foarte bun de compresie pe care il are acum motorul 11.5 bari.

 

Segmetii noi nu sunt perfecti, nu calca perfect pe diametrul cilindrului, au nevoie de adaptare/rodare, poate chiar ajustare pt a fi adus in toleranta data de constructorul motorului. 

 

Rectificarea chiuloasei: pai daca s-au facut verificarile de planeitate si au fost bune atunci de ce trebuie rectificata? Doar asa ca sa ne aflam in treaba? Sa o subtiem degeaba...

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 @xmisterx: Exprimarea mea e clara.

 

RECTIFICÁRE, rectificări, s. f. Acțiunea de a rectifica și rezultatul ei; îndreptare, corijare. ♦ (Concr.) Notă (într-un ziar) prin care se rectifică (1) ceva... Operație de readucere a unui corp, a unui sistem tehnic, a unei construcții sau a unui sistem natural la forma sau la starea inițială, anterioară unei deformări, sau la o formă și o stare nouă, stabilită printr-un proiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greseala mea, ideea e ca unii "rectifica" si chiulasa nedeformata si se jura ca nu exista alta cale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelent, acum avem postata si definitia operatiei de rectificare.

 

Dadu - prin postarea mea anterioara am explicat  ca, chiulasa se rectifica numai atunci cand este deformata sau are pori de suprafata si are o abatere de planeitate in afara tolerantie data de constructorul motorului. Daca dupa curatarea suprafetei si verificarea planeitatii este ok, atunci de ce sa o rectificam inutil? 

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xmisterx planeitatea o verifici cu o rigla metalica sau cu un L metalic + lere care sa il pui intre chiulasa si rigla.

Ptr curatare suprafete de garnitura folosesti substante Decapjoint

exemplu https://aspad-shop.ro/loctite-7200-decapant-de-garnituri-400-ml-791?gclid=Cj0KCQiAgP6PBhDmARIsAPWMq6mI_kVs2InfiEN68TKi2Vqcbmbw-5qKz-rgEF0e7yoX3QAyF0ad8JsaAtHrEALw_wcB

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, eu stiu cu ce se fac astfel de vrificari, am cateva motoare recoditionate de mine personal, inclusiv alz-ul din semnatura, stiu ce vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 02.02.2022 at 23:18, xmisterx a scris:

Tu esti cel care greseste aici, segmentii vechi se pot refolosi daca se incadreaza in toleranta data pt montajul pe piston iar montajul trebuie sa se faca exact in ordinea demontarii lor, ei sunt deja rodati pe cilindrul respecti, de aceea si rezultatul foarte bun de compresie pe care il are acum motorul 11.5 bari.

 

Segmetii noi nu sunt perfecti, nu calca perfect pe diametrul cilindrului, au nevoie de adaptare/rodare, poate chiar ajustare pt a fi adus in toleranta data de constructorul motorului. 

 

Rectificarea chiuloasei: pai daca s-au facut verificarile de planeitate si au fost bune atunci de ce trebuie rectificata? Doar asa ca sa ne aflam in treaba? Sa o subtiem degeaba...

Man, nu ai dreptate. Un segment montat pe piston in același cilindru, dacă l-ai montat si  il scoti afara, nu il mai poți monta la loc. Iti va consuma ulei. 

Am făcut motoare la oltcit, dacia 1310 și știu ce vorbesc. Am și liceul auto. Bafta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!