Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

5 hours ago, aureliandan said:

poate mai negociezi putin si iesi sub 25k

   Ha, ha, ha. Dupa ce ai dat comanda si ai platit avansul mai negociezi? Sa zica mersi daca-l mai saluta agentul. ("am dat deja avansul pentru 2.0 tdi, nu ma mai intorc"-avans dat de 5 zile!).

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca se ajunge din nou la un razboi diesel vs benzina si vreau sa evit asta.

am mai adaugat ceva dotari, complet inutile dupa parerea mea, ca majoritatea dotarilor optionale care ne "invata" sa fim extrem de "blonzi" la volan. mare parte din ele sunt marketing, dar... nah. ma bucur totusi ca am ramas cu scaunele sport, desi le tot gaseam defecte.

am ales si parbrizul incalzit, prin care se cam vad firele alea... sper sa nu deranjeze chiar tare !!  nu stiu cum e pe timp de zi / noapte... dar rezistentele electrice se vad in el, oricat ai vrea sa NU le vezi. daca se sparge, sper sa il pot inlocui cu unul normal. (oricum sunt foarte proaste si subtiri parbrizele in ultima vreme )

nu stiu de ce tot criticati dieselul, nu cred ca s-a inventat motorul perfect, probabil ca e tot chestie de preferinte. eu mereu am ales diesel ca prima preferinta. e strict chestie de stil.

una e sa dai un argument pertinent diesel vs benzina, alta e sa fii benzinar convins si sa arati cu degetu pe fanul diesel ca e prost. normal ca tu ai fost destept cand ti-ai ales benzina. sper doar sa nu fie vorba de o disonanta cognitiva la voi. eu sunt foarte impacat cu masina asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, Valeriu26 said:

am ales si parbrizul incalzit, prin care se cam vad firele alea... sper sa nu deranjeze chiar tare !!  nu stiu cum e pe timp de zi / noapte... dar rezistentele electrice se vad in el, oricat ai vrea sa NU le vezi. daca se sparge, sper sa il pot inlocui cu unul normal. (oricum sunt foarte proaste si subtiri parbrizele in ultima vreme )

 

A se citi "am dat bani in plus sa imi iau ceva nou si performant si care ma va ajuta dar totusi nu prea imi place si abia astept sa se strice sa pot sa ma intorc la ceva "foarte prost si subtire"? 

WTF man :)) 

Modificat de gabinitu23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Felicitari pentru alegere, nu-ti ramane decat sa astepti sa vina masina. Dupa ce o primesti, sa stii ca trebuie condusa turat.  In mod paradoxal, mai turat decat un benzinar  daca nu vrei sa se imbacseasca turbina, filtrul de particule, galeriile, EGR-ul. TSI-urile au aproape cuplul maxim la 2000 ture, nu ca aspiratele la 3500-4500. Poti schimba vitezele la TSI toata viata la 2000 ture si nu are nimic ca benzina nu face funingine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal mi-am spus parerea dupa experientele traite. am fost fan diesel din aceleasi motive  pe care le enumeri tu (cuplu mare, depasiri din scurt, consum bun) , am luat diesel (1,6 tdi cr) si am ramas profund dezamagit pentru ca nu am regasit ceea ce avusesem la vechile diseluri (1.9 tdi pd) in schimb am avut turbolag la ture joase, consum maricel , filtru de particule care cand se regeneta imi taia din putere, nevoia de a tura motorul ca un benzinar ca sa trec de turbolag, lucru chinuitor in oras. la vreme foarte multi pe forumuri pledau anti 1,6 tdi..... nu am tinut cont decat de preconceptiile mele.

dupa 5 ani stiind tot de pe forumuri ca noile tsi-uri consuma putin si mai important au performante fantastice am comandat acest motor. supriza a fost sa gasesc tot ceea ce cautasem la vechile dieseluri ... cuplu livrat la turatii joase, depasiri din scurt, consum excelent (8 in oras). ceea ce spui tu ca puterea o simti dupa ce treci de 3500 de ture contrazice chiar specificatiile masinii (cuplu maxim livrat intre aprox 1300-3500 ture). eu rareori trec de 3500 de ture in oras pentru ca , cuplul e livrat la turatii joase, se conduce efectiv ca un diesel...sigur daca vrei mai mult poti trece de 3500 si tot va urca in putere.

deci...eu incerc sa iti expun din experientele mele cum am perceput eu aceste motoare pe pielea mea. 2.0 tdo cr  nu am condus dar parerea generala este ca 1,4 tsi este in unele momente e chiar mai sprinten decat 2.0 cr.

si atunci intrebarea fireasca vine nu cumva ai o idee preconceputa legat de diesel, cautand super cuplu care de fapt il regasesti si la 1.8 tsi si mai primesti in plus atat de multe.

partea cu legislatia eruopeana nici nu main are rost sa o mentionez

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-a fost de ajuns sa ma uit in semnaturi... (TSI)

o sa pastrez motorul de barca pe benzina (Honda pur sange aspirat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valeriu26  

Quote

cred ca se ajunge din nou la un razboi diesel vs benzina si vreau sa evit asta.

daca citesti atent o sa vezi ca eu ti-am propus 2.0 TDI dar versiunea de 184 CP si in plus 4x4, tot cam pe la 25k Euro, cel putin asa a iesit din configurator. 
Daca tot dai un ban, ia-ti masina visurilor asa cum ai afirmat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

44 minutes ago, aureliandan said:

@Valeriu26  

daca citesti atent o sa vezi ca eu ti-am propus 2.0 TDI dar versiunea de 184 CP si in plus 4x4, tot cam pe la 25k Euro, cel putin asa a iesit din configurator. 
Daca tot dai un ban, ia-ti masina visurilor asa cum ai afirmat :)

multumesc @aureliandan. versiunea asta pare usor mai echilibrata pentru consum. consumul este mai mic cu cca 1.5litri, e foarte fain 4x4 dar prefer sa iau ceva mai pamantean. am mers cu 2 octavia de 184cp 4x4, vis, ce sa zic. am mers si cu una de 150cp 4x4, exceptionala. dar ce fac eu ca nu am nevoie de 4x4.

pe langa toate astea eu am iesit cu exact aceleasi dotari pe la 27.200...

anyway, multumesc mult pentru pareri, bune sau rele m-au ajutat sa-mi formez propria opinie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa inchideti orice fel de argumentatie diesel vs benzina, se discuta strict Sfaturi Achizitie, nu despre motorizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: nu inteleg de ce se insista in a stopa discutia asta intre motorizari, mai ales ca topicul este de "sfaturi achizitie" unde principala alegere este chiar motorizarea masinii in sine, urmata apoi de caroserie probabil si de dotari in sine. Daca prin aceasta discutie cumparatorul este indrumat spre o motorizare sau alta mi se pare ca este OT toata "argumentatia". Este un pic exagerat aceast anunt  de a incheia TDI vs TSI. end OT pt mine

ON: eu as face tot posibilul sa iau o baza solida -> motorizare + cutie +tractiune si te indrum sa iei 184cp+4x4 si sa renunti putin la dotari astfel incat sa te incadrezi in buget. Clever pack-ul de stile iti aduce o reducere in sine de -1450E fata de configuratia ta de pe site-ul skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: motorizarea e importanta. DAR cei care deja au luat o decizie pentru o anumita motorizare, au gasit un echilibru bazat pe influentele altora, pe experienta anterioara, pe nevoile personale, suport financiar, asteptari, etc. uneori se cauta un reinforcement pentru alegerea facuta, si astfel se recomanda motorizarea considerata echilibrata. dar asta e pur subiectiv. cineva care iti recomanda benzina dupa ce ti-ai cumparat diesel, intr-o alta perspectiva, se erijeaza intr-un personaj mai destept decat tine argumentand decizia "corecta". repet, decizia corecta e legata de preferinte. fiecare decide ce face cu bugetul personal.

ON: am luat in calcul si 184cp 4x4, dupa o analiza, ajung la o diferenta de cost anuala (combustibil, anvelope, intretinere overall) de aproximativ 1000 eur, fata de modelul de 150cp si FWD. doar diferenta de combustibil de 1.5 - 2 litri la 100km se traduce prin cost suplimentar de minim 500 eur pe an. apoi exista o diferenta la pretul de achizitie de aproximativ 2500 eur. In plus, nu cred ca voi avea nevoie de 4x4 decat iarna, dar in general pe vreme nasoala nu folosesc masina.

Cred ca ma voi descurca decent si cu 150cp FWD. chiar nu am nici un handicap cu alegerea facuta. am echilibrat si optiunile astfel incat sa nu predau complet controlul unor computere. probabil e o dezamagire pentru multi care le-au bifat, experienta de pilot m-a facut totusi sa gandesc de 2 ori.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE. First/last warning.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai clarificat dar clarificam  o data la cererea publicului: 

1. Exista mai multe pasaje de Regulament care interzic discutarea informatiilor care sunt deja disponibile si/sau accesibile in alte arii sau sunt usor accesibile pe goagal. 

2. Alegerea motorizarii e o chestie care tine mult de nevoile persoanei si discutia in contradictoriu (de genul parerea ta pe nevoile mele si pe banii mei) este in general contraproductiva.

3. Daca tot te hotarasti sa dai +20 k Euro pe o masina obisnuita, cred ca e bine sa faci un efort sa faci un TD inainte cu mai multe motorizari daca esti nehotarit;

4. S-a experimentat pe forum un versus de benzina vs motorina, in ideea ca la VAG 95% din motorizari sunt comune si este useless sa se discute despre ele in paralel pe 10 arii. A degenerat intr-un caft generalizat cu replici contondente si picioare de masa :)) asa ca am hotarit sa descurajam din fasa asemenea manifestari. Suntem aici pentru ca suntem prieteni, nu vrem sa ne enervam, discutam civilizat despre lucruri care ne plac.

Sa nu facem confuzii: prezentari de motorizari si descrieri de impresii se pot face aici si in alte arii mai mult sau mai putin dedicate. Membrii sunt incurajati sa discute pe PM, sa participe la intalniri si sa schimbe intre ei impresii si plimbari cu orice motorizari. Dar argumente de genul " ala e mai bun ca ala pentru ca" si "alegerea mea e mai buna ca a ta pentru ca" nu vor fi permise. Multumim pentru intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am adus in discutie 4x4 doar pentru a putea beneficia de dsg6 in combinatie cu un motor pe benzina. Poti merge pe tdi-ul de 184 de cai si fara 4x4 fara nicio problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! Situatie in care consumul si costurile nu difera, dar la condus e sigur altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu pe O3 doar cu echiparea RS care inseamna alte costuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta e corect desi RS -ul vine destul de bine echipat din baza si cu un mic discount se poate apropia de bugetul de 25 de mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutari si rugaminte pentru cei cu jante pe 17 (225/45/17)

e confortabila masina cu jante pe 17? e simtitor mai ok pe 16 inch? am posibilitatea sa schimb cu 17 si nu stiu ce sa fac. arata exceptional, dar la denivelarile si gropile din tara asta... ma gandesc daca fac bine sau nu. trebuie sa dau raspunsul repede, in cateva ore.

 

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De rezistat rezista foarte bine chiar si pe denivelari cu o presiune corecta in ele, nu tu bolfe sau jante indointe. Dar confortabile nu sunt deloc!!! Doar aceia zic ca sunt confortabile care toata ziua o ard cu jante de 18-19 si au telescoape active. Da sunt diferente ca si confort dar nu chiar asa de mari...

In schimb arata bine, si sunt foarte OK in curbe si cazuri de frane de urgenta. Cel putin pe Octavia si Leon nu sunt confortabile mai ales pana la puteri de 150CP unde si trenul de rulare spate sunt unele arhaice din vremea lui Mihai Viteazu adica semiindependente in H. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am jante pe 17 pentru rotile de vara si pe 16 pentru iarna. Intre cele 2 dimensiuni, prefer rotile cu jante de 17". Sunt suficient de confortabile si masina se simte mai stabila. 

PS: Posibil ca parerea mea sa fie subiectiva: pe octavia am suspensie independenta spate si DCC. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta spun. Am 3 cunostinte cu O3, doi dintre ei au suspensii clasice, unul are independenta si DCC pe spate. Diferenta este chiar mare intre ele. Cele clasice se comporta identic ca si la masina mea, feelingul este acelasi, tot. La cel cu independenta si DCC se simt mult mai estompate socurile transmise caroseriei, pe un drum cu astfalt peticit cu multe denivelari mici dar dese, de parca as sta in alta masina...

De fapt ca sa inchei aceasta tema din partea mea, la cele cu suspensii clasice conteaza diferenta de marime la jante si roti, mai mult decat la cele cu DCC(amortizoare active) si pe deasupra independente care oricum nu transmit asa pronuntat socurile catre caroserie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am simtit serios diferenta la O3 atunci cand am trecut de la jante pe 16 cu PDG la jante pe 17. Iar daca mai esti si cu suspensie de tip caruta pe spate, este si mai rau. Insa imi place si stabilitatea masinii cu jante late. Daca ai probleme cu spatele / coloana mergi pe jante de 16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc. tot pentru stabilitate o sa merg totusi pe 17 de vara si 16 de iarna. (7 luni vara si 5 luni iarna)

de-asta mi-era teama, ce am condus eu era 2.0 tdi 150 4x4 deci cu suspensie independenta pe spate, sigur avea DMS, acum nu stiu daca avea si DCC. (era de test, posibil sa fi avut) - era foarte confortabila pe drum prost.

acum, vedem daca si cum se aproba. teoretic nu se mai pot face modificari de vreo 2 saptamani. multumesc din nou pt sfaturi. daca nu ma impac cu ele, macar o sa fie mai ieftina retrogradarea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 TSI ACT disponibil pe Octavia, nu inca si in configuratorul din România. 

Dacă s-a mai postat, scuze.

Modificat de DOL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îți dai seama după cuplu. Nu cred ca putem discuta de Dsg7 umed pe acel motor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!