Jump to content

Ulei vegetal / Motorina


macipda
 Share

Postare recomandată

Exista pe piata si biodiesel cu care nu ai nici o problema si e cam la acelasi pret cu uleiul vegetal(3-4 lei/ltr).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

 

Perfect de acord, mea culpa, mai jos modele la care se preteaza:

 

  • Audi 80 1.6 TD, Audi 100 2.5 TDI, Audi A2 1.2 TDI 3L, Audi A3 1.9 TDI, Audi A4 1.9 TDI, Audi A4 2.5 TDI, Audi A6 2.5 TDI
  • BMW 320 D, BMW 320 TD, BMW 324 TD, BMW 325 TD, BMW 325 TDS, BMW 524 TD, BMW 525 TDS
  • Chevrolet Blazer K5 V8
  • Citroen AX 1.4 D, Citroen BX 17 TD, Citroen BX 19 D, Citroen C 15 1.8 D, Citroen CX 25 TD, Citroen Evasion 1.9 TD, Citroen Jumper 1.9 TD, Citroen Saxo 1.5 D, Citroen Xantia 1.9 TD
  • Daihatsu Rocky 2.8 TD
  • Fiat Doblo 1.9 D, Fiat Ducato 1.9 D, Fiat Ducato 2.5 D, Fiat Ducato 2.8 TD, Fiat Fiorino, Fiat Scudo 1.9 D
  • Ford F350 7.3 TD, Ford Escort 1.8 D, Ford Fiesta 1.8 D, Ford Focus 1.8 TD, Ford Focus 1.8 TDDi Turnier, Ford Mondeo 1.8 TD, Ford Ranger, Ford Scorpio 2.5 TD, Ford Transit 2.4 TDE, Ford Transit 2.5 D, Ford Transit 2.5 TD
  • Hyundai Gallopper 2.5 TCI
  • Isuzu Trooper 2.8 TD
  • Iveco Daily 2.8 D
  • Jeep Grand Cherokee 3.1 TD
  • Kia Carnival 2.9 TD, Kia Carnival 2.9 TDI, Kia Pregio, Kia Retona 2.0 TD,
  • Land Rover Defender 90 2.5 D, Land Rover Defender 110 2.5 TD, Land Rover Defender 110 2.5 Td5, Land Rover Freelander 2.0 D, Land Rover Range Rover
  • Mazda 323F 2.0 D, Mazda E 2.2 D
  • Mercedes 190 D, Mercedes 200 D, Mercedes 208 D, Mercedes 210 D, Mercedes 220 D, Mercedes 220 CDI, Mercedes 240 D, Mercedes 250 D, Mercedes 300 GD, Mercedes E 300 TD, Mercedes 308 D, Mercedes 310 D, Mercedes 407 D, Mercedes 410 D, Mercedes 709 D, Mercedes 814 D, Mercedes 817 D, Mercedes A-Klasse 140 CDI, Mercedes A-Klasse 170 CDI, Mercedes Sprinter 208 D, Mercedes Sprinter 210 D, Mercedes Sprinter 211 CDI, Mercedes Sprinter 212 D, Mercedes Sprinter 312 D, Mercedes Sprinter 313 CDI, Mercedes Sprinter 316 CDI, Mercedes Vario 815 D, Mercedes Vito 108 D, Mercedes Vito 110 D
  • Mitsubishi Carisma 1.9 TD, Mitsubishi L200 2.5 TD, Mitsubishi Pajero 2.5 TD
  • Nissan Almera 2.0 D, Nissan Almera 2.2 TD, Nissan King Cap MD22, Nissan Patrol 2.8 TD, Nissan Sunny 2.0 D, Nissan Terrano II 2.7 TD
  • Opel Astra 1.7 TD, Opel Astra 1.7 DTI, Opel Combo 1.7 DI, Opel Corsa 1.5 D, Opel Corsa 1.7 DI, Opel Frontera 2.5 TDS, Opel Frontera 2.8 TDI, Opel Kadett 1.6 D, Opel Omega 2.5 TD, Opel Omega 2.2 DTI, Opel Vectra 1.7 TD, Opel Vectra 2.0 DTI
  • Peugeot 106 1.5 D, Peugeot 205 1.9 D, Peugeot 306 1.9 D, Peugeot 309 1.9 D, Peugeot 405 1.9 TD, Peugeot 605 2.1 TD, Peugeot Boxer, Peugeot Expert 1.9 TD
  • Renault Espace, Renault Kangoo 1.9 DTI, Renault Laguna, Renault Master, Renault Megane 1.9 DTI, Renault R 5 1.6 D, Renault R 21 D, Renault Rapid 1.9 D, Renault Safrane 2.5 TD, Renault Scenic 1.9 DCI
  • Seat Alhambra 1.9 TDI, Seat Arosa 1.4 TDI, Seat Ibiza 1.9 TDI, Seat Inca
  • Skoda Fabia 1.9 SDI, Skoda Felicia 1.9 D, Skoda Octavia 1.9 TDI
  • Smart CDI
  • Ssangyong Musso 2.9 D
  • Toyota Avensis 2.0 TD, Toyota Corolla 1.8 D, Toyota Land Cruiser 3.0 TD, Toyota Hilux
  • Vauxhall Combo 1.7
  • Volkswagen VW Caddy 1.9 TDI, VW Golf II 1.6 TD, VW Golf III 1.9 TD, VW Golf III 1.9 TDI, VW Golf IV 1.9 TDI, VW Jetta 1.9 TD, VW Lupo 1.4 TDI, VW Lupo 1.7 SDI, VW LT 28, VW LT 35 2.8 TDI, VW Passat 1.6 TD, VW Passat 1.9 TDI, VW Polo 1.9 SDI, VW Sharan 1.9 TDI, VW T2 1.7 D, VW T3 1.6 TD, VW T4 1.9 TD, VW T4 2.4 D, VW T4 2.5 TDI
  • Volvo 240 D, Volvo 740 2.4 TD, Volvo 850 2.5 TDI, Volvo S80 2.5 TDI, Volvo V70 2.5 TDI

 

 

Buna lista asta. Utila pentru cei care cumpara SH-uri :)

Mai trebuie completata cu codurile de motoare VAG.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin cu ibiza 1.9 tdi iti garantez ca nu merge. Restul nu cunosc si nu am prieteni care sa fi incercat. La 1.9 tdi porneste greu cand e mai rece si se simte clar un zgomot dubios la turbina si nu stiu daca in legatura directa sau nu dar pierderea de putere e clara in ameste 50% motorina cu 50% ulei vegetal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,9 TDI e un motor VAG de conceptie veche, dar care e folosit in 1000 de variante de echipare...cu turbina si fara, cu intercooler si fara, cu CR si fara, etc.

Tocmai de aceea am spus ca sunt necesare codurile care permit sau nu.

La multe merge brici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul merge brici sa strice motorul pe termen mediu-lung.

si cam atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tu experienta asta sau vorbesti din auzite ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu si confirm ca nu face bine motoarelor moderne common rail.

Poate cele mai vechi dinainte de 2000 sa mearga. Desi in celd din urma uleiul alimentar face depuneri, deci nu vad de ce sa iti bati joc de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dupa 2000 sunt destule fara CR.

ALH, AGR, AHF, ASZ, ASV sunt 5 tipuri de motoare foarte fiabile si bune, fabricate pana in 2007, pretabile la biocombustibili.

Echipeaza toata gama VAG.

Ce e ciudat e faptul ca acum se pune accent pe ecologie, se cauta sa se introduca un procent cat mai mare de biocombustibil pe piata inclusiv in combustibilii din hidrocarburi, dar producatorii fac motoare care nu sunt compatibile cu aceste deziderate !

La mijloc eu spun ca e un interes enorm ca titeiul sa fie in continuare mare poluator, altfel ar muri de foame arabii.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca parte negativa eu as remarca pornirea la rece care este rea.

In ceea ce priveste mersul nu am observat diferente.Personal nu mai bag deoarece nu mai vad nici un castig!

Foarte adevarat si in cazul 1.9TDI PD cod AJM.

Azi dimineata la 14 grade a pornit greu; Am dat a doua cheie. Fum nu a scos si imediat dupa pornire a mers ok.

Pierderi de putere, f mici. Zgomotul s-a mai atenuat parca.

Am pus 6l ulei in vreo 15-18 l de motorina.

 

Castigul ar fi de vreo 70 lei/plin.

 

Cel putin cu ibiza 1.9 tdi iti garantez ca nu merge. Restul nu cunosc si nu am prieteni care sa fi incercat. La 1.9 tdi porneste greu cand e mai rece si se simte clar un zgomot dubios la turbina si nu stiu daca in legatura directa sau nu dar pierderea de putere e clara in ameste 50% motorina cu 50% ulei vegetal

Ibiza 1.9 90 cai si cea fara turbina de 60-70 cai (sau cati or fi) merg cu 50% ulei sigur  (cunostinte de-ale mele)

 

 

Care ar fi dezavantajele? Din ce am citit, rezum...

Depuneri in motor (in capul injectorului si in baia de ulei). Se pot indeparta? Cele de pe injector folosind un plin de motorina la cateva de amestec / cele din baia de ulei folosing flush la schimbul de ulei ?

Afecteaza garnituri. As face un test, sa tin 1-2 luni o garnitura (rezistenta la carburanti) intr-un amestec 50% ulei sau chiar 100% ulei. Ar trebui sa "imbatraneasca" ?

Pornire grea la rece. Amestecul se foloseste doar in lunile de vara. Daca se adauga aditivi (gen Power Service) se usureaza pornirea? Dar mai renteaza financiar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai am un Mercedes 124, motor 2.5 simplu, fara turbo. Merge doar cu ulei vegetal....super.

Vreau sa alimentez si T4 ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Motoarele 1,9Sdi de la Vag, merg 100% pe ulei, impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stiu pe cineva cu ibiza sdi care baga 50% ulei, il monitorizez pt probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am folosit ulei 100% atata timp cat a durat canicula. In primavara am amestecat jumi-juma' si a pornit si la 5-6 grade cat erau dimineata. Singurul inconvenient este ca porneste putin mai greu, in sensul ca atunci cand porneste la rece trebuie sa tin motorul putin mai turat din acceleratie ca sa stea la relanti. Alt inconvenient nu am intalnit. Consumul e acelasi si nici puterea nu a scazut. Ce-i drept am folosit ulei dupa ce am demontat turbina de pe motor in urma defectarii. Am utilizat doar ulei nou, cumparat la pet si l-am turnat direct in rezervor fara niciun fel de modificare si am parcurs peste 6000 km.

Modificat de mishubv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In forumul T3 nu exista acest subiect...din ce am vazut......Asa ca pt moderatori, cred ca folosirea uleiului la modelul asta cred ca presupune altceva....ma rog..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

A folosit cineva preincalzitoare pentru ulei vegetal? Am inteles ca daca uleiul este incalzit la 70-80 de grade atunci nu are ce sa strice la motor pe termen lung. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu un golf 4 din 2002 1.9 tdi ala de 110 Cp cu i - rosu credeti ca merge sa bag ulei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt in dilema!

M-am hotarat sa cumpar un  vw T4.

As prefera varianta vw T4 TDI 102HP pt ca sunt taxele mai mici dar nu stiu cat se preteaza pentru alternativa ULEI 

Ar fi si un T4 2.5 TDI , din ce am vazut fiind o varianta recomadata ... dar avem TAXE mai mari

Acum am vazut ca si 1.9 TDI si 2.5 TDI au 102Hp ...

Care ar fi varianta optima?!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu exista motor 1.9 102hP desi sunt multe anunturi pe net ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Transporter_%28T4%29

 

2.5 TDI  102hp se preteaza pentru ulei ?

Un coleg care a facut convesia pe ulei spune ca TD sunt mai fiabile fata de TDI ...acum ...

Rog un sfat de la cineva avizat. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

puteti merge ,dar jumate ulei jumate motorina si acuma iarna mai, treisfert moto si restu ulei...si gaura de la returu din pompa marita ca daca nu face presiune si o sa va curga la garniturile de la pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Este pentru prima data cand scriu pe acest forum.

In primul rand vreau sa salut toti membri.

In al 2-Lea rand vreau sa va impartasesc din ,,experimentele" mele.

Prin 2014 am turnat in rezervorul unui Passat din '88, 12 litri de ulei de floarea soarelui. Motor cald si rezervor aproape gol. Am venit acasa (aproximativ 120 km) fara nici o problema. Motorul suna mult mai bine. A disparut cloncanitul specific. Puterea a crescut! Cred ca, uleiul fiind mai gros trecea mai greu prin reglajul de la debit si primea mai mult combustibil. Merge foarte bine cu 100% ulei vegetal... Pana se raceste motorul. Urmatoarea zi am pornit-o trasa... multisor...

Exercitiul a continuation pe un 1.9td cod AAZ cu rezultate bune cata vreme nu lasam motorul sa se raceasca cu ulei goal in instalatie. Am avut montat si un incalzitor de combustibil (schimbator de caldura pe sistemul de racire). Incalzea turul si ajuta, chiar mult.

In concluzie motoarele diesel classic se preataza la asa ceva. Cu conditia de a nu lasa ulei curat in instalatie peste noapte sau se poate folosi amestec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca uleiul e mai gros trece mai greu , - asta e adevarat, dar mai departe inseamna mai putin combustibil si mai putina putere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar acum nu mai gasesc ulei sub 4 ron/litru. Diferenta de 2 lei la litru nu justifica complicatiile aferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!