Jump to content

Battery drain dupa inlocuire CAN gateway


tlc
 Share

Postare recomandată

Mai intai de toate imi cer scuze ca am deschis un topic nou (probabil putea fi incadrat in multe alte topic-uri), insa problema e relativ "unica" si n-as vrea sa ma suprapun cu alte tipuri de probleme. Poate fi alipit ulterior, dupa ce (hopefully) voi gasi o rezolvare... :)

 

Asadar:

- am inlocuit CAN-ului original al masinii (3C0907530C, sw 0040) pe rand cu un CAN 3C0907530E H10 0080 si respectiv un 3C0907530N H14 0172 (ambele China)

- am codat CAN-urile noi copiind ecran cu ecran Installation List-ul original. Tot ce era nou am lasat nebifat. Am codat inclusiv marca (VW), tipul masinii (Variant) si "4-doors" (astea NU sunt prinse in Installation List)

- am verificat codarea inclusiv cu convertorul de coding de aici (CAN-ul C are codarea pe 7 octeti, E-ul pe 9 iar N-ul pe 10):

https://sites.google.com/site/1810martin/coding-can-gateway---9-byte

https://sites.google.com/site/1810martin/coding-can-gateway---10-byte-2

https://sites.google.com/site/1810martin/coding-can-gateway-swap-7byte-to-10-byte

si codarile au corespuns intocmai cu originalul

 

Cu CAN-ul N am o eroare persistenta, care insa nu ar trebui sa afecteze consumul de curent:

02830 - Control circuit for CAN Isolator for Driver Assistance Systems 
            012 - Electrical Fault in Circuit
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 01101100
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
 
Cu CAN-ul E nu am aceasta eroare.

 

Dupa 1-2 zile bateria este descarcata (se descuie din telecomanda insa automatul nu invarte deloc). Dupa 3 zile nici nu se mai poate deschide din telecomanda. Asta s-a intamplat in zilele de Pasti, cand nu eram acasa si nu aveam aparat de masura la mine.

 

Tot ce voi povesti in continuare am facut astazi, pe CAN-ul original al masinii C, cu codarea initiala, incercand sa revin la starea initiala.
Am inseriat multimetrul (setat pe 10A) cu borna minus a bateriei si am masurat consumul de curent: 1.12-1.15 A cu masina incuiata din telecomanda (capota inchisa, firele de la multimetru trase printre capota si cheder).
Se intampla urmatorul fenomen: fix la 7 secunde curentul consumat scade de la 1.12 la 0.5 A pentru jumatate de secunda, apoi se aude un releu (releul se aude din gaura de la RNS, oarecum centru-dreapta) cum tacane rapid de 2 ori, iar curentul urca inapoi la 1.12 A. Se intampla chestia asta EXACT din 7 in 7 secunde.
Am simulat usa incuiata la sofer si la pasager si am inceput sa scot pe rand sigurantele. Nici una nu a intrerupt ciclul de 7 secunde! Am gasit una care intrerupe releul : SD30 (J393 - Convenience system central control unit), insa ciclul de 7 secunde s-a mentinut (impreuna bineinteles cu consumul de curent de 1.12 A).
Am mai gasit 2-3 sigurante care daca sunt scoase, curentul consumat scade de la 1.12A la 1.08-1.09A (chiar si asa este imens in orice caz).
Am scos CAN-ul de tot (deconectat mufa albastra): consumul de curent scade de la 1.12 la 0.7 A iar ciclul de 7 secunde se repeta din nou (scade de la 0.7 la 0.5 apoi releul tacane de 2 ori si iar urca consumul la 0.7 A).
Uneori se intampla sa nu tacane releul, insa ciclul de 7 secunde ramane!
Daca deschid torpedoul in timp ce masina e incuiata din telecomanda (se aprinde lumina in torpedou), in loc de 2 tacanituri una dupa alta, tacane o data, apoi apare o pauza de 1-2 secunde in care curentul ramane la 0.5A, dupa care tacane a 2-a oara si consumul urca iar la 1.12 A.
Am lasat peste 30 de minute masina incuiata si comportamentul nu se schimba.
Am scos switch-urile de la oglinzi, comanda de geamuri electrice sofer si comutatorul de faruri (le inlocuisem cu unele cromate) : comportament neschimbat.
Am pus butoanele originale (oglinzi, geamuri electrice sofer si comutator faruri) : comportament neschimbat.
Am scos din codarea CAN cam tot ce se putea scoate: cele 4 usi (atentie, nu optiunea "4 doors" ci cele 4 bife pt. computerele de usi), ABS, Steering Assist, Steering Angle Sensor, Immobiliser, Navi, Radio, Trunk Electronics (am haion electric), Parking Brake, Xenon, Park assist, Trailer, Operations (tastatura telefonului), Telephone, am salvat codarea si am redescuiat/reincuiat masina : comportament neschimbat.
Am pus RNS-ul la loc (cu toate ca stau cu el scos de 2 ani si nu s-a descarcat niciodata bateria, cu CAN-ul original C) : comportament neschimbat (ciclul de 7 secunde apare cu sau fara tacanit de releu).
M-am uitat pe sub bord, pe langa CAN : totul este ok, nu am clintit nimic altceva.
 
INSA: dupa ce am decuplat aparatul de masura si am legat bornele, nu se mai aude tacanitul dublu (din interior, cu masina incuiata), dar nici nu pot sa stiu daca si consumul de curent scade sau nu. Voi vedea maine. Daca nu mai consuma, inseamna ca multimetrul nu lasa sa treaca suficient curent prin el la incuierea masinii (am vazut ca sare pe la 5A in momentul ala), insa tot nu se explica de ce am battery drain cu bornele legate normal la baterie cu CAN E si N. In seara asta e prima noapte cu C-ul inapoi pe masina, vedem maine rezultatul.
 
Am monitorizat 19-CAN cu VCDS-ul in timp ce masina e incuiata din telecomanda, si am observat ca Wake Line intra in Passive pentru 5-6 secunde dupa care trece pe Active si consumul de curent urca iar la 1.12 (corespunzator ciclului de 7 secunde descris mai sus). Ca si cum "cineva" nu lasa masina sa intre in stand-by.
 
Am facut si un filmulet cu descrierea exacta a fenomenului : 
 
Nu am o scanare la indemana, a murit bateria laptop-ului... Revin maine cu scanarea.
In principiu sunt doar 2 erori pe 19-CAN, legate de lipsa navigatiei (RNS-ul e dat jos de pe masina):
- 01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
            004 - No Signal/Communication
- 01304 - Radio
            004 - No Signal/Communication
 
si inca 3 pe 77-Telephone, legate tot de comunicarea cu sistemul audio lipsa:
 
- 00385 - Positive Output Audio Channel for Speech/Telephone 
            011 - Open Circuit
00386 - Negative Output Audio Channel for Speech/Telephone 
            011 - Open Circuit
01304 - Radio 
            004 - No Signal/Communication
 
in rest nimic. Erorile astea le-am avut bine mersi timp de 2 ani, fara niciun fel de battery drain.
 
 
Va rog mult, dati-mi ceva idei, sfaturi, ca mai am putin si ajung eu la balamuc si masina la casat...
Colegii care va ocupati de upgrade-uri : ati mai intalnit asa ceva?
 
merci anticipat!
Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi ai explicat foarte laborios, nu am inteles foarte bine: te-ai pricopsit cu aceasta problema dupa schimbarea C-ului cu E si N, iar acum se manifesta cu toate versiunile de CAN, inclusiv originalul C?

 

Daca magistrala CAN nu intra in pasiv inseamna ca unul din module tot incearca sa transmita ceva, sau CAN-ul insusi asteapta semnalul sleep de la unul din module.

Avand in vedere ca este ciclic (intra in pasiv pentru 6 secunde), inclin mai mult catre prima varianta sau un defect al CAN-ului. Nu este un comportament similar cunoscutei probleme battery drain, unde nu este nimic ciclic. Acolo CAN-ul nu primeste sleep si nu intra in pasiv deloc.

 

Incearca sa dibuiesti releul care face zgomot. Siguranta scoasa de la convenience si lipsa zgomotului in acel caz nu indica 100% care este releul. Oare vine de la centrala?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din filmul tau eu am remarcat o treaba care mie mi s-a parut ciudata.

1. Cind ai incuiat masina bordul s-a stins pentru o secunda si s-a reaprins. Nu e normal. Bordul ramane partial aprins (MFD,ceas, kilometraj ) pentru inca citeva secunde. 

2. Scrii ca daca scoti multimetrul din circuit nu mai clantane releul. 

 

EU de aici as trage o concluzie ca iti apare o cadere de tensiune importanta pe baterie cind lucreaza actuatorii de incuiat usile. Caderea de tensiune poate aparea din cauza bateriei defecte sau din cauza rezistentei serie a multimetrului care ar fi mai mare decit trebuie caz in care si indica un curent mai mare decit in realitate.  EU zic sa folosesti un multimetru mai "adevarat" cu cordoane de masura de calitate si  sa monitorizezi si tensiunea pe baterie. Poate tot acest comportament sa fie indus de un multimetru defect si/sau o baterie slaba   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa pare, ca acum se manifesta cu toate canurile, inclusiv cu C-ul original. A observat bine Paup, comportamentul acela nu este normal!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi ai explicat foarte laborios, nu am inteles foarte bine: te-ai pricopsit cu aceasta problema dupa schimbarea C-ului cu E si N, iar acum se manifesta cu toate versiunile de CAN, inclusiv originalul C?

 

Daca magistrala CAN nu intra in pasiv inseamna ca unul din module tot incearca sa transmita ceva, sau CAN-ul insusi asteapta semnalul sleep de la unul din module.

Avand in vedere ca este ciclic (intra in pasiv pentru 6 secunde), inclin mai mult catre prima varianta sau un defect al CAN-ului. Nu este un comportament similar cunoscutei probleme battery drain, unde nu este nimic ciclic. Acolo CAN-ul nu primeste sleep si nu intra in pasiv deloc.

 

Incearca sa dibuiesti releul care face zgomot. Siguranta scoasa de la convenience si lipsa zgomotului in acel caz nu indica 100% care este releul. Oare vine de la centrala?

@Valentin: da, m-am pricopsit cu acest comportament FIX dupa schimbarea CAN-ului. Acum se manifesta cu toate (N, E, si vechiul C). Tot atunci am schimbat si comenzile de faruri, oglinzi si geamuri sofer cu unele cromate, dar am retestat cu ele scoase de tot si cu cele vechi puse inapoi pe masina.
 
Este putin probabil sa fie un defect al CAN-ului din moment ce se manifesta pe toate 3. Cu mentiunea ca pe CAN-ul C l-am testat deocamdata doar cu multimetrul pus pe masina (inca nu am facut "testul realitatii", adica sa las masina o noapte cu CAN-ul C si sa vad daca s-a descarcat a 2-a zi - asta voi afla acum, dupa ce cobor la masina).
 
Releul care face zgomot se aude din partea pasagerului, intre RNS si torpedou. Problema este ca NU tot timpul clickaie releul, insa ciclul de 7 secunde apare (si deci consumul mare de curent). Iar daca scot siguranta SD30 (J393 - Convenience system central control unit) releul nu mai clickaie dar ciclul tot apare.
 

 

Din filmul tau eu am remarcat o treaba care mie mi s-a parut ciudata.

1. Cind ai incuiat masina bordul s-a stins pentru o secunda si s-a reaprins. Nu e normal. Bordul ramane partial aprins (MFD,ceas, kilometraj ) pentru inca citeva secunde. 

2. Scrii ca daca scoti multimetrul din circuit nu mai clantane releul. 

 

EU de aici as trage o concluzie ca iti apare o cadere de tensiune importanta pe baterie cind lucreaza actuatorii de incuiat usile. Caderea de tensiune poate aparea din cauza bateriei defecte sau din cauza rezistentei serie a multimetrului care ar fi mai mare decit trebuie caz in care si indica un curent mai mare decit in realitate.  EU zic sa folosesti un multimetru mai "adevarat" cu cordoane de masura de calitate si  sa monitorizezi si tensiunea pe baterie. Poate tot acest comportament sa fie indus de un multimetru defect si/sau o baterie slaba   

@Paul_L:

1. bordul se stinge NUMAI cand e conectat multimetrul in serie cu bateria! Daca elimin multimetrul, nu mai apare acea intrerupere de o secunda in iluminarea bordului. Cred ca e din cauza consumului mare de curent din momentul actionarii inchiderii centralizate. Chiar am modificat din meniul de Convenience modul de descuiere, am pus Driver, asadar acum se descuie doar usa de la sofer. Teoretic ar tb. sa consume mai putin curent la incuiere, avand de actionat doar yala de la usa soferului.

 

2. releul poate sa nu clantane si cu multimetrul inseriat. Nu e o regula...

 

Multimetrul are o sonda rupta, vezi poza atasata. Insa l-am testat si pe Golf, unde dupa 10-15 secunde de la incuierea din telecomanda consumul se duce in 0.03A (30mA).

post-753-0-09137200-1398756725_thumb.jpg

Si totusi, daca multimetrul e de vina, atunci de ce apare battery drain-ul cu multimetrul deconectat? (CAN E si N, vedem azi ce e cu C-ul).

 

Faptul ca am erorile caracteristice unei incercari de a porni masina cu bateria descarcata, plus becurile de ESP si Steering aprinse pe galben, pot cauza acest battery drain? Este oare necesar sa scot masina la un drum scurt ca sa se adapteze ABS-ul si Steering Angle sensor ca sa elimin o posibila cauza pt. battery drain? Mie unul nu mi s-ar parea normal ca existenta unor DTC-uri pe diverse module sa cauzeze descarcarea bateriei :

 
Address 03: ABS Brakes
00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
 
Address 16: Steering wheel
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
 
Address 44: Steering Assist
00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
            000 -  - 

 

(scanul complet aici : Log-B411ATU-WVWZZZ3CZ7E233666-177040km-can_c_notsleeping.txt)

 

Toate erorile (in afara celor legate de lipsa navigatiei) sunt cauzate de incercarea de a porni masina cu bateria descarcata.

 

Legat de baterie, sigur nu e aceasta de vina. Bateria de pe Passat (Energizer 74Ah) are sub 1 an si a pornit fara probleme si dupa 1.5-2 luni in care masina a stat nepornita. Am testat si cu bateria de pe Golf (Fulmen 75Ah, 760A) si se descarca si asta.

 

@D@ny: intreruperea de o secunda in bord apare numai la incuierea din telecomanda si cu multimetrul inseriat. Inteleg ca voua nu va face asa cu multimetrul vostru inseriat?

 

merci mult! revin cu detalii in 30 de minute

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca se stinge bordul cu multimetrul inseriat indica o rezistenta interna mare a multimetrului si implicit cind curentul consumat e mare ( actionarea actuatoarelor de inchidere centralizata ) tensiunea cade pe instalatie sub limita acceptabila. . Sondele acelea au firul prea subtire pentru masuratoarea de curent pe scara de 10 A . Mai bine conecteaza multimetru cu fir multifilar de cupru cu cel putin 2.5 mmp si cu contacte la borne cit mai ferme. E posibil ca variatia de tensiune pe baterie sa blocheze procesul de intrare in sleep mode cumva.

 

In log-uri ai chiar freeze frame de eroare cu 8,2 V . Trebuie sa vezi daca tensiunea cade pe multimetru sau chiar pe baterie

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul cu VCDS-ul pe CAN este foarte elocvent, asta iti demonstreaza clar ca magistrala nu intra in sleep. De aici ai consumul mare.

Pentru a gasi vinovatul trebuie sa simplifici cumva problema.

Asa cum zice si Paul, incearca sa incarci bateria. Nu este nevoie sa o mai lasi peste noapte, ca e clar ca se descarca. De asemenea, scapa de toate erorile de adaptare. N-am fost niciodata curios daca descarca sau nu bateria cu ele, pentru ca de fiecare data am scapat usor de ele...

 

ce as face eu:

- cu bateria incarcata si fara erorile respective as monitoriza permanent CAN-ul daca intra sau nu in mod pasiv

Nu-i trebuiie decat maxim 10 secunde sa intre. Doar sa fie becurile stinse si usile inchise. CAN-ul trebuie sa intre rapid in starea pasiva

- as scoate pe rand cate o siguranta, dupa care as astepta cele 10 secunde sa vad daca intra in pasiv sau nu. Ai grija, can-ul nu intra in acest mod daca BC afiseaza vreo usa deschisa sau radio este pornit (dar intra in stare pasiva chiar daca RNS-ul nu s-a inchis complet in cele 10 minute necesare RNS-ului sa se inchida)

 

Esti absolut sigur ca ai codat la fel vechiul CAN? Sa nu fi gresit cumva pe acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin: bateria a fost incarcata pe redresor pana s-a aprins becul "Full".

Am testat cu 2 baterii, ambele se descarca.

Testul cu sigurantele l-am facut ieri, cu usile simulat inchise (cu yala data cu surubelnita in interior 2 pasi, becul din usa stins) si cu alarma armata, asteptand cam 15 secunde dupa fiecare siguranta scoasa (2 cicluri de cate 7 secunde), dar se pare ca nu e relevant fiindca am comportament total diferit cand e multimetrul inseriat (detalii mai jos).

 

Revin cu informatii proaspete:

Am masurat tensiunea pe bornele bateriei : 12.35V dupa aprox. 14 ore de la incuierea masinii, pe masina fiind CAN-ul original C. Asadar nu s-a descarcat.

 

Am plecat cu masina intr-un drum scurt ca sa-si faca adaptarile de Steering Angle si restul.

Am sters toate erorile (raman cele legate de lipsa navigatiei).

 

Apoi, in continuare, am facut urmatorul test (cu CAN-ul C pe masina):

- conectat VCDS

- intrat pe Advanced Measuring Values

- bifat campurile cele mai relevante (detalii in print screen-urile ce vor urma)

- status-ul CAN pe VCDS imediat dupa inchiderea tuturor usilor (alarma ne-armata):

post-753-0-14636300-1398774477_thumb.jpg

(se observa ca Wake-up Line este Active)

- dupa 42 de secunde (cronometrat) se aude un singur click de releu

- iata si situatia in VCDS dupa aceleasi 42 de secunde de la inchiderea usilor (absolut identica cu situatia dupa 42 de secunde de la armarea din telecomanda):

post-753-0-35163500-1398774509_thumb.jpg

(Wake-up Line devine Passive)

 

Concluzii:

- indiferent ca masina este incuiata sau nu din telecomanda (dar cu toate usile inchise) : dupa 42 de secunde intra in sleep mode

- Wake-up Line isi schimba starea din Active in Passive

- modulele Confort (J393), Doors (J386, J387, J388), Central Electronics (J519) isi schimba valoarea din 1 (sau respectiv Slp. Ind.) in 0 (zero)

- CAN Comfort si CAN-Infotainment trec din Null (nicio valoare) in Static dupa 42 de secunde

- electronica masinii se comporta complet diferit in cazul in care am bateria conectata normal fata de cazul in care am inseriat multimetrul (Wake-up Line-ul CAN nu mai sare ciclic din Active in Passive)

 

Aceleasi teste cu CAN-ul E pe masina:

- indiferent de timpul trecut de la inchiderea usilor sau de la incuierea din telecomanda (am asteptat cam 5 minute), situatia pe CAN este neschimbata:

post-753-0-84256000-1398774922_thumb.jpg

 

Concluzii:

- Wake-up Line ramane pe Active in permanenta (fara sa treaca deloc in Passive)

- Unlearn Counter este 7, la CAN-ul C era 128 (wtf is that??)

- CAN Powertrain cut-off Relay (J788) are valoarea Null (nicio valoare), fata de Passive la CAN-ul C

- modulele Confort (J393), Doors (J386, J387, J388), Central Electronics (J519) raman in starea 1 sau Slp Ind, fata de CAN-ul C unde dupa 42 de secunde treceau toate din 1/Slp Ind in 0 (zero)

- CAN Comfort si CAN-Infotainment nu trec in starea Static dupa 42 de secunde (asa cum se intampla la CAN C) ci raman permanent pe valoarea Null (nicio valoare)

 

Concluzia concluziilor: se pare ca pana la urma de vina este CAN-ul E (si respectiv N). Cu CAN-ul C masina intra frumos in sleep. Este frustrant ca nu pot folosi multimetrul, din cauza ca se modifica total comportamentul electronicii.

 

Rugaminte pentru colegii care ati facut upgrade de CAN de la C la altceva mai nou (E, L, N, Q etc) : cand aveti primul drum la masina cu VCDS-ul, faceti va rog acelasi test:

- conectati VCDS

- intrati pe 19-CAN si accesati Advanced Measuring Values

- bifati valorile din oricare din print-screen-urile atasate mai sus (merg maxim 12 valori selectate simultan)

- inchideti toate usile si faceti un print screen

- dupa 1 minut faceti si al 2-lea print screen

- incuiati din telecomanda si faceti imediat print screen nr. 3

- dupa 1 minut faceti si print screen nr. 4

- postati aici rezultatele

 

multumesc

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masurarea cu multimetrul la bornele bateriei nu este relevanta pentru asa-zisa battery drain. Prin masurare se vede consumul total, dar pot fi o multime de cauze care duc la acest consum prea mare.
Procedura oficiala VW de indentificare a battery drain este prin monitorizarea cu VCDS/VAS/ODIS pe CAN, asa cum ai facut tu si cum am mai spus si eu altora care vedeau RNS-ul vinovat de descarcarea bateriei.

 

Faptul ca magistrala CAN intra in starea pasiva indiferent daca masina este sau nu incuiata este un lucru normal. Asa se comporta si la mine, desi parca nu depaseste 10, maxim 15 secunde de la inceperea "inactivitatii". La tine s-ar putea sa fie alte module care intarzie putin intrarea in pasiv, dar e ok si 42 secunde. Probabil masina ta este dotata cu mai multe optionale decat a mea... Parca VW zice de verificare dupa 1 minut, nu mai stiu exact...

Asadar, e inutil sa ceri confirmare de la altii, pentru ca este perfect normal sa intre in pasiv cu masina descuiata.

 

Totusi, pentru a intra magistrala in mod pasiv este nevoie ca becurile (puddel, interioare, portbagaj, etc) sa fie stinse. Din acest motiv este mai indicat sa faci testul cu masina incuiata, dar daca esti atent la asta, se poate si cu ea descuiata.

Si bineinteles, radio oprit pentru ca altfel nu intra in pasiv

 

Nu inteleg de ce afecteaza multimetrul tau buna functionare a sistemului. Probabil Paul are dreptate si chinezaria nu livreaza suficient curent pentru trecere magistralei in pasiv. Poate n-ar fi rau sa investesti intr-un multimetru adevarat... :)

 

Rezumand, se pare ca problema NU EXISTA cu vechiul CAN, ci doar cu cele noi, nu-i asa?

Daca ar fi existat si cu cel vechi cred ca asta ar fi insemnat ceva defectiuni fizice survenite cand ai facut testele. Bine ca nu a fost cazul....

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un test final, daca vrei, iti pot trimite de proba un can Q, sa vezi daca si cu asta face asa desi se pare ca ai deja doua de test  sau daca esti in Bucuresti, iti pot imprumuta unul.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin: ma temeam ca nu cumva exact faptul ca tin VCDS-ul conectat la portul OBD2 si monitorizez CAN-ul sa impiedice intrarea in standby. Daca asa este procedura, atunci e OK. Chiar ma gandeam ca poate soft-ul mai nou de pe CAN-ul E/N mentine dinadins Wake-up Line in Active cat timp sunt conectat cu interfata, dar nu este asa.

Becurile sunt stinse toate, iar pictograma cu masina rosie are toate usile/capotele/haioanele inchise.

 

@D@ny, multumesc mult, as putea sa incerc unul de la tine, si as mai putea sa dau CAN-urile mele la testat cuiva care e dispus sa le infiga pe masina lui pentru a le testa :)

Sunt in Bucuresti pana maine seara, dar am varsat de vant :))) - in fine, e pe trecute, mai am doar cateva coji...

 

merci inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa cum am spus, asta e procedura de verificare. Si eu as fi crezut ca magistrala sta pornita atat timp cat softul de diagnoza este conectat la CAN, dar pana n-am verificat, n-am crezut.

Interesant este ca daca magistrala apuca sa intre in modul pasiv nu te mai poti conecta la CAN pentru monitorizare. Poti s-o faci doar daca te conectezi inainte de transmiterea semnalului sleep, iar in cazul asta poti ramane in monitorizare destul timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm, exact asa se intampla si la mine cu CAN-ul C. Daca intri cu VCDS dupa ce a intrat in sleep, nu te mai poti lega la CAN (VCDS da timeout).

In schimb cu CAN-ul E pot sa ma leg oricand, el e prezent... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Revin cu informatii noi;

Urmand ideea lui D@ny - de a testa un CAN Q -, zilele trecute, intorcandu-ma din concediu, am cumparat de la un parc de dezmembrari un CAN Gateway varianta 3C0907530Q (al 3-lea la numar :D), de data asta Made in Germany, dat jos cu manuta mea proprie de pe ce mai ramasese dintr-un Passat 2010:

post-753-0-63826100-1404114831_thumb.jpg

 

Am montat CAN-ul pe masina, l-am codat folosind convertorul B6CANconvertor7byteto10byte.xls (si am verificat si manual Installation List -> ok) si am pus VCDS-ul pe masina. Se pare ca problema persista : CAN-ul nu vrea sa intre in modul Passive.

Am facut aceeasi procedura de test ca in trecut:

- VCDS conectat pe 19-CAN in modul Advanced Measuring Values

- usi/haion/capota, toate inchise

- RNS nemontat pe masina (asadar 100% sigur fara consumatori care sa impiedice CAN-ul sa intre in sleep)

- masina NEincuiata din telecomanda

- cheia scoasa din contact

- asteptat 2-5 minute (dupa 10-20 secunde se stinge bordul, apoi lumina din butonul franei de mana)

- rezultatul (comparat cu CAN-ul original C):

   post-753-0-35946500-1404116371_thumb.jpg

 

Intrucat abia am schimbat bateria, nu m-am indurat sa las CAN-ul versiunea Q pe masina, asadar l-am pus pe cel vechi inapoi.

 

Nu am testat si valorile celorlalte module (le-am luat pe cele mai importante zic eu, data fiind limitarea din modul Adv. Measuring Values de a selecta simultan maxim 12 valori).

 

Este posibil ca lipsa semnalului de la CAN-Comfort si CAN-Infotainment sa impiedice intrarea CAN in Passive?

Mai vad un Rear Left Door cu semnal 1 (fata de 0 pe CAN-ul C) - daca imi amintesc bine la fel face si pe Rear Right Door.

 

La ce module se refera mai exact CAN-Comfort si respectiv CAN-Infotainment?

 

Sa fie oare vreo incompatibilitate intre modulele existente pe masina (ex: centrala electrica, door electronics, telephone etc) si CAN-urile de generatie mai noua (incepand cu E)?

 

Revin cu rugamintea de a testa pe masinile voastre cum se comporta CAN-ul (mai nou de E), masurand aceleasi valori cu functia Adv. Measuring Values. Sau eventual la o intalnire poate facem o astfel de masuratoare :)

 

merci frumos

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce module se refera mai exact CAN-Comfort si respectiv CAN-Infotainment?

 

Nu sunt module, ci retele can:

- drivetrain - motor, frana de mana, cutie, ABS, etc

- comfort - climatronic, memorie scaun/volan, calculatoare usi, centrala confort, PLA/PDC, etc

- infotainment - RCD/RNS, modul BT, amp, 

- lin - senzorul de lumina, blocatorul de coloana, alarma, stergatoare, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Valentin.

Diseara o sa iau la puricat fiecare siguranta (cu CAN-ul monitorizat), poate asa gasesc cauza. Data trecuta cand am facut testul asta nu monitorizam CAN-ul cu VCDS, ci consumul de curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi, avand ceva timp liber, am continuat cu investigatia si se pare ca am gasit cauza drain-ului. CAN-ul se comporta normal atunci cand scot siguranta SB12 din compartimentul motor din vecinatatea bateriei (denumita "box low" in documentatie), responsabila cu:

- J412 - Mobile telephone operating electronics control unit

- E508 - Operating unit for preparation for mobile telephone (from May 2006):

 

post-753-0-15438800-1404657313_thumb.jpg post-753-0-37618900-1404657316_thumb.jpg

 

Daca scot siguranta SB12, toate cele 3 bus-uri ale CAN (infotainment, comfort, drivetrain) trimit semnal "CAN Static" iar CAN-ul intra cu totul in Passive in aprox. 12 secunde de la scoaterea cheii din contact (cu toate usile inchise, evident).

 

Daca pun siguranta SB12 la loc si debifez modulele 77-Telephone si 5D-Operations din CAN Installation List, CAN-ul nu mai intra in Passive.

Interesant este ca, atunci cand siguranta SB12 este montata, ambele module Telephone si Operations (tastatura) trimit semnal "Slp.Ind." in CAN, insa cu toate astea bus-ul de Infotainment nu trimite semnal "CAN Static" (care semnalizeaza CAN-ului ca nu mai are activitate):

 

post-753-0-43898200-1404658228_thumb.jpg

 

Daca scot siguranta SB12, iata activitatea pe CAN dupa 15-30 de secunde:

 

post-753-0-06825800-1404658228_thumb.jpg

 

Cu siguranta SB12 scoasa, am urmatoarele erori pe 19-CAN Gateway:

 

01305 - Databus for Infotainment 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 130
                    Mileage: 178611 km
                    Time Indication: 0
 
02749 - Control Module / Control Head for Telephone (J738) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 130
                    Mileage: 178611 km
                    Time Indication: 0
 
01303 - Telephone Transceiver (R36) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame 
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 130
                    Mileage: 178611 km
                    Time Indication: 0
 
Iata si Advanced ID pentru 77-Telephone si 5D-Operations:
 
 
Sunday,06,July,2014,16:45:08:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
                Address 77: Telephone
Control Module Part Number: 7L6 035 730 
  Component and/or Version: Telefon             2209
           Software Coding: 0020055
            Work Shop Code: WSC 05311
 
Advanced Identification
     Serial number: 0000000020775
     Identification: NOK-EH5
     Revision: 00011000
     Date: 11.04.07
     Manufacturer number: 0775
     Test stand number: 0000
Flash Status
     Programming Attempts: 0
     Successful Attempts: 0
     Programming Status: 00000000
     Required Conditions: 00000000
     Flash Tool Code: 00000 000 00000
     Flash Date: 31.15.27
Software
     I22
     I00
     I09
Misc.
     Hardware number: 7L6 035 730 
     Lot Number: 000
     Type Lock: 0000
VCDS Info:
       Labels: 3C0-035-730.lbl
 
 
 
 
Sunday,06,July,2014,16:44:44:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
                Address 5D: Operations
Control Module Part Number: 3C0 035 151 C
  Component and/or Version: J738            011 0018
           Software Coding: 
            Work Shop Code: WSC 00000
 
Advanced Identification
     Serial number: 
     Identification: ALS-ALS
     Revision: 00011000
     Date: 24.03.07
     Manufacturer number: 0180
     Test stand number: 0001
Flash Status
     Programming Attempts: 0
     Successful Attempts: 0
     Programming Status: 00000000
     Required Conditions: 00000000
     Flash Tool Code: 00000 000 00000
     Flash Date: 24.03.07
Software
     I1.02.00
     I0018
Misc.
     Hardware number: 3C0 035 151 C
VCDS Info:
       Labels: None
 

 

M-am jucat putin si la adaptarile de pe 77-Telephone: am schimbat AfterrunTime din 5 minute in 1 minut si am asteptat (cu siguranta SB12 montata) timp de 2-3 minute, insa CAN-ul tot nu intra in Passive.

Coding-ul pe 77-Telephone este: 

  • 0020055 = Radio/Navigation System

 

Deocamdata am lasat siguranta SB12 scoasa si CAN-ul 3C0907530Q (Made in Germany) montat pe masina.

Nu am testat si cu celelalte CAN-uri, insa sunt convins ca functioneaza fara probleme, daca siguranta SB12 este scoasa din soclu.

 

Asadar urmatorul pas va fi un upgrade software pe modulele 77-Telephone si 5D-Operations. Sper ca exista un firmware mai nou care sa rezolve problema de semnalizare cu CAN-urile noi (testate E, N, Q).

 

Daca stie cineva de un astfel de upgrade, si mai ales daca are instrumentele necesare pt. a face upgrade-ul, dati-mi va rog un PM sau scrieti aici in topic.

 

merci

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in teorie - cel putin pana acum - nu am vazut sa fie probleme la can-urile E, N si Q.... nu cumva problemele sa fie cu modulul tau de telefon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sigur problema vine de la modulul de telefon. Este modul Premium dar modelul vechi  (are si tastatura in bord vizibila din VCDS la adresa 5D-Operations):

 

Address 77: Telephone        Labels: 3C0-035-730.lbl
   Part No SW: 7L6 035 730     HW: 7L6 035 730 
   Component: Telefon             2209  
   Revision: 00011000    Serial number: 0000000020775
   Coding: 0020055
 
Address 5D: Operations        Labels: None
   Part No SW: 3C0 035 151 C    HW: 3C0 035 151 C
   Component: J738            011 0018  
   Revision: 00011000    
 
 

Din colegii care au un astfel de modul: ce versiune de software aveti pe cele doua?

Daca ati facut upgrade la CAN, ati intampinat problema cu battery drain?

Eu cel putin nu am mai gasit nicaieri pe net o problema similara...

Azi sun la Midocar sa vad daca pot sa-mi faca update de soft pe 77-Telephone si/sau pe 5D-Operations

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am programat pentru joi dimineata la Midocar Vitan. La telefon mi-a spus tipa de la service ca din ce stie nu exista update pentru 77-Telephone... Om vedea joi, poate am noroc totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista update nici pentru telefon si nici pentru tastatura.

Imi pare rau ca te dezamagesc... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, intre timp am rupt netul in doua cautand scan-uri VCDS cu module identice cu al meu, si toate au SW 2209...

N-am crezut ca ma voi lovi de o asemenea tampenie...

 

Probabil voi fi nevoit sa iau un modul nou de bluetooth, si ca sa iau o versiune performanta va trebui sa schimb si clusterul, si ca sa schimb clusterul mai tre' sa schimb inca juma de masina (calculator coloana etc).

 

Macar tastatura va fi compatibila cu modulele noi?

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa schimbi cald de coloana pt cluster!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Probabil voi fi nevoit sa iau un modul nou de bluetooth, si ca sa iau o versiune performanta va trebui sa schimb si clusterul, si ca sa schimb clusterul mai tre' sa schimb inca juma de masina (calculator coloana etc).

 

Macar tastatura va fi compatibila cu modulele noi?

 

cauta pe carsystem.pl si vezi ca sunt modele mai noi, compatibile cu ceasurile vechi - iluminare albastru/rosu - da, merg si cu tastatura.

 

fa rost imprumut de un modul compatibil cu masina ta si vezi daca mai descarca sa nu.... sa nu-l cumperi degeaba.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca modulele compatibile cu clusterul rosu (7P6035730J, 7P6035730K, 7P6035730L) nu permit integrarea cu display-ul clusterului si pot fi operate doar din RNS - din ce inteleg de aici:

 

  • with red MFA / DIS - than can be ONLY operate the module by a touch screen  RNS510 / RCD510

(daca nu am inteles bine va rog sa ma corectati  :))

 

 

Daca nu poate fi operat din volan si nici nu afiseaza informatii pe MFA+, atunci sanatate, e un fel de downgrade care mai si costa 200 de euro... De fapt nu e chiar downgrade, fiindca suporta A2DP.

 

In cazul asta sincer mai bine schimb si clusterul si iau modulul 3C8035730D care are o groaza de functii in plus (cea mai tare : se face hotspot)

 

Clusterul alb-negru sau cel color, se impaca cu volanul multifunctional vechi, cel cu 8 butoane separate?

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!