Jump to content

Schimbat volant si simering palier si nu mai porneste masina


Gili
 Share

Postare recomandată

Daca te referi la om , gata asamblat costa de te ustura ...640 lei . Semeringul simplu fara flansa in jur de 200 lei . 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca cel AM nu e ok cine mai plateste odata manopera + alta piesa ? 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, florin_gti a scris:

...trebuie sa schim ambreiajul si odata cu acesta semeringul de la palier ( curge ulei )...

 

Daca nu ai dispozitivul special de montare si nu cumperi piesa OE mai bine il lasi asa, nu poate sa curga foarte mult.

In alta ordine de idei esti sigur ca pe acolo curge? Poate nu este etansata bine baia, asta trebuie sa faci prima data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,bine mentionat , se poate si asta ! Exista o alta posibilitate prin care pot sti sigur daca este de o baie neetansa sau semering ?  Masina are 160 k reali . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, le iei prin excludere si pornesti cu operatiunea cea mai ieftina, desfaci baia, o cureti, pui silicon de calitate (OE recomandat) in cantitatea recomanda din manualul ELSA, strangi suruburile la cuplu si in ordinea specificata, lasi 1-2h sa se usuce si dupa aceea supraveghezi in timp daca mai scapa.

 

De regula se slabesc suruburile de la baie, le poti gasi pe unele care se invart foarte usor, dar solutia este sa dai baia jos si sa pui din nou silicon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand desfaci ambreiajul se vede daca curge pe la simering. Simeringul se poate schimba si fara dispozitivul ala special ptr ca are un plastic care te ajuta sa-l pui in pozitia corecta. Varianta a2a ar fi sa mergi la magazinele de piese auto si sa gasesti unul care iti poate inchiria S.D.V.-ul ala(sunt firme care au sdv-ri de inchiriat si colaboreaza cu magazinele de piese auto).

Sa nu uiti sa pui motorul la punct inainte sa pui noul simering!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simering-ul NU se schimba fara dispozitivul respectiv, nu poate fi pus la semn si sa fie bine, nu se strange cat trebuie fara SDV si nu-si pastreaza pozitia in timpul strangerii.

 

Cel mai atent mecanic reuseste sa-l monteze astfel incat sa porneasca motorul, sa functioneze bine, insa ulterior cand studiaza cineva cantitatea injectata  (poate pentru ca este un consum putin crescut), sau de ce unghiul de sincronizare fiind la o valoare cunoscuta ca buna totusi masina nu raspunde ca inainte ... si nu se pot explica aceste lucruri ... vinovat este simering-ul montat fara dispozitiv.

Diagnosticarea se face cu osciloscop urmarind semnalele celor 2 senzori (decalajul intre impulsuri), cel de axa cu came si cel de arbore cotit (acel simering de palier), dar asta inseamna un specialist care este greu de gasit si are cost crescut.

 

Asa cum s-a spus mai sus, dispozitivul acela se poate inchiria de catre service/PF, dar mai trebuie si ELSA pentru a cunoaste cu ce cuplu se strange simering-ul, trebuie sa existe cale pentru distributie (nu merge la semn).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa fac un artificiu, asta daca furnizorul de piese  i-mi prmite . Ambreiajul oricum este de schimbat ,  asa ca dau jos cutia . Pentru a nu tine rampa ocupata mecanicului odata cu ambreiajul cumpar si semeringul ( asta daca i-mi permite sa-l duc inapoi in caz ca nu el este vinovatul ) . In afara de cel OM care este foarte scump aveti si o alta recomandare ? Referitor la scula de montaj , am vb. cu mecanicul si el o are in dotare , nu se pune problema inchirierii . Poate nu este semeringul si scap doar cu o reetansare a baii !  Uleiul este prelins mai mult pe partea din spate a baii . Scurgerea nu este chiar asa de pronuntata momentan , inca nu gasesc picaturi pe beton in garaj , dar in curand cred ca se va intampla si asta .

Cam asa arata acum .

Screenshot_2021-02-28-20-31-58.png

Screenshot_2021-02-28-20-32-07.png

Screenshot_2021-02-28-20-32-30.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici se vede mai bine .Fantele respective sunt la imbinarea carcasei cutiei cu motorul .Exact unde este ambreiajul .

Screenshot_2021-02-28-20-49-06.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ordinea corecta este; etansare baie de ulei, mers cu masina 1-2 saptamani si observat dupa aceea.

Nu trebuie facut totul intr-o singura vizita la service.

 

Daca motorul este BCA, siemering-ul de palier este 030103171K, ceea ce la dealerii Porsche inseamna ~480-550Lei cu discount de 30-20% (in functie de repere) pentru masini mai vechi de 4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine punctat si asta .Avem colegi din zona Bucuresti Ilfov care poste face aceasta operatiune la un pret decent .Ajut la curatarea si spalarea baii .Important este ca lucrarea sa fie facuta corect , nu ciobaneste sau astupand rahatul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin-nu vreau sa pornesc polemici dar ceea ce zici tu referitor la schimbatul si stransul simeringului nu este tocmai asa! Daca pui prima data mana pe o cheie,atunci da: ai nevoie de cuplul de strangere ptr niste suruburi de 6(daca tin bine minte). Daca "coroana" magnetica este pusa cu ajutorul acelui plastic care iti vine odata cu simeringul,iti va porni perfect si motorul v-a fi cel putin 99% ca inainte de interventie.cat despre avans,puteai sa-ti faci probleme doar daca pinionul axei cu came era fix(fara reglaj). Simeringurile schimbate de mine,au fost cele care au venit cu carcasa si nu am avut problemele specificate de tine. Nu stiu cu ce te ocupi in viata de zi cu zi,dar mi se pare ca dramatizezi un pic cu simeringul asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici pe topic sunt ambele opinii, cine vrea sa inlocuiasca piesa respectiva poate sa citeasca si decide pentru el daca procedura trebuie respectata conform manual, cu dispozitiv de centrare T10134, sau merge si fara.

 

In ceea ce priveste reglajul avansului, acesta se face pe baza valorilor citite de G40 (ax came) si G28 (arbore cotit), ECU stiind ca trebuie sa existe un anumit interval intre impulsurile de la acestea.

In cazul in care G28 se monteaza la mana/ochi/semn, apare o deviatie fata de pozitia corecta (de ex. secunde).

Mecanicul regleaza avansul pe baza informatiilor din VCDS insa in realitate axa cu came va avea alt unghi fata de arborele cotit, pentru ca G28 este deplasat, deci avansul din VCDS nu corespunde cu mecanica din motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 minutes ago, Dolfin said:

Mecanicul regleaza avansul pe baza informatiilor din VCDS insa in realitate axa cu came va avea alt unghi fata de arborele cotit, pentru ca G28 este deplasat, deci avansul din VCDS nu corespunde cu mecanica din motor.

nu se schimba avansul daca pui ,,gresit,, simeringul pe vilbrochen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu crezi ca se schimba avansul explica-mi tu de ce.

 

In SSP de PD sunt si grafice in care iti arata trenul de impulsuri de la G40 si G28 si cateva explicatii.

Daca G28 nu este pus corect pozitia arborelui cotit nu este cea citita in acel moment de senzor.

La ce te raportezi cand reglezi avansul din axa cu came?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Dolfin said:

Aici pe topic sunt ambele opinii, cine vrea sa inlocuiasca piesa respectiva poate sa citeasca si decide pentru el daca procedura trebuie respectata conform manual, cu dispozitiv de centrare T10134, sau merge si fara.

 

In ceea ce priveste reglajul avansului, acesta se face pe baza valorilor citite de G40

(ax came) si G28 (arbore cotit), ECU stiind ca trebuie sa existe un anumit interval intre impulsurile de la acestea.

In cazul in care G28 se monteaza la mana/ochi/semn, apare o deviatie fata de pozitia corecta (de ex. secunde).

Mecanicul regleaza avansul pe baza informatiilor din VCDS insa in realitate axa cu came va avea alt unghi fata de arborele cotit, pentru ca G28 este deplasat, deci avansul din VCDS nu corespunde cu mecanica din motor.

Ecu motor vede ceea ce vezi si tu pe vcds. Altfel ce rost ar mai avea sa reglezi avansul dupa vcds? In penultimul post al tau ai cam zis-o! Cum sa nu corespunda avansul cu mecanica din motor? Atata timp cat avansul este in parametrii ceruti de ecu motor ptr o buna functionare,inseamna ca totul lucreaza in armonie perfecta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simering montat necorespunzator = nesincronizare axa came / vilbrochen =

1.motorul nu mai porneste  (cazul cel mai fericit)

2.motorul porneste dar nu mai merge cum trebuie ( aici incepe cosmarul )

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va invit sa recititi ce-am scris, nu intelegeti explicatia.

Spun din nou, un G28 deplasat fata de arborele cotit (imperceptibil pentru voi) nu mai arata corect pozitia acestuia.

 

Asa zisul avans este de fapt unghiul de sincronizare dintre axa cu came si arborele cotit. 

Repet, acesta se calculeaza de catre ECU masurand durata dintre impulsurile de la G40 si G28.

Daca G28 nu "arata" pozitia reala a arborelui trenul de impulsuri de la G28 este defazat cu exact atatea secunde/minut cu cat simering-ul a fost montat gresit; la "ochi", "merge si asa", "am pus atatea fara probleme", "n-are domnule nimic, e perfect", etc, etc. 

 

"Garbage in, garbage out!"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

Am si eu o problema cu Passat B6 (4 motion), 2.0 TDI, motor BKP din 2006. Dupa ce am schimbat kitul de ambreiaj cu tot cu volant, masina a inceput sa aibe fluctuatii de turatie atunci cand merg constant (la peste 1500-1600 rpm) - la frana de motor si accelerare merge normal, dar daca vreau sa merg constant incepe sa smuceasca. De atunci am mai schimbat: injectoarele, pompa de inalta presiune, pompa de motorina din rezervor, tija aia care vine pe toate injectoarele (nu stiu cum se numeste) si tot asa face. Aveti idee daca simptomul asta poate fi de simering? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce lagatura are simering-ul in povestea ta, ai intervenit si acolo?

BKP nu are pompa de inalta presiune, ai schimbat altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Va salut forumisti, am si eu o problema legata de schimbarea acestui simering de palier, in sensul ca nu gasesc sa inchiriez dispozitivul special de montare a acestuia. Mentionez ca am skoda O2, motorizare 2.0 tdi, 16 V, 103kw, am observat ca imi curge un pic de ulei pe la el, si dupa ce am achizitionat acest simering, trebuie sa il si montez corect. Ma poate ajuta cineva cu acest dispozitiv? contra cost, bineinteles! Am incercat pe la cateva service uri din Ploiesti, dar ei au zis ca il inchiriaza de la autonet, dar eu nu am gasit varianta asta. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!