Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

On 9/28/2017 at 11:58 AM, identitate78 said:

Ma intereseaza daca ma mai duce si iarna aceasta. Ca si detalii, bateria este AGM, originala(07.2012). Sistemul SS functioneza iar in istoricul de service apare in Ianuarie 2014 operatiunea de reincarcare pe redresor a bateriei.

Cel de la Avia mi-a recomandat inca o reincarcare la ei peste noapte dar ideea este ca inainte sa merg la ei am mers cu masina zilnic aprox. 100Km in afara localitatii si ma gandesc ca ar fi avut timp sa se incarce.

 

Alternatoarele nu pot încărca bine o baterie cu acid (indiferent că acidul e în forma lichidă, gel sau AGM) prea slabă, degradată sau sulfatată.

Un alternator poate genera un amperaj mare pentru scurt timp și 70% din amperajul nominal pentru intervale mai lungi de timp (cam 84 A din 120 A nominal). Dar nu e proiectat să facă așa ceva și nici nu e eficient. Și sistemul electric al unei mașini moderne are mulți consumatori - la turație maximă, numai cele 4 bobine de inducție pot consuma 30 A. Mai pune pompa de benzină (3-4 A minim), ventilatoarele de pe radiator (2 x 5 A, dar pe treapta a doua 2 x 17 A!), ventilatoarele din Climatronic, și realizezi că mai rămâne foarte puțin.

Astfel încât un alternator în stare tehnică perfectă poate reîncărca bateria cu ceea ce se consumă la acționarea electromotorului și după aceea poate doar menține bateria încărcată. De multe ori alternatorul nu e în stare tehnică perfectă, iar noi facem multe drumuri scurte și mers bară la bară.

De multe ori, oamenii pornesc prin tractare sau cu cablurile o mașină cu bateria moartă, și văd că după 300 m de mers bateria poate acționa o dată electromotorul. Dar asta nu înseamnă decât că s-a încărcat parțial.

Dacă bateria e slabă din diverse motive, trebuie scoasă de pe mașină și încărcată cu redresorul. Preferabil în etape: conectată la redresor până când indicatorul arată că e încărcată, deconectată, lăsată câtva timp neatinsă, cuplată din nou, încărcată până când indicatorul arată iarăși. Astfel o baterie slabă mai poate fi făcută să funcționeze bine încă un sezon rece. Și după aceea e posibil să mai ducă un sezon dacă e încărcată iar.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS Din pricina modului de funcționare al bateriei plumb-acid (indiferent de forma în care e acidul), o baterie subdimensionată / lipsită de rezerve suficiente de putere va pierde foarte mult la pornire și se va încărca foarte greu în mers. (Din amperajul generat de alternator rămâne foarte puțin pentru a compensa pierderile din baterie.) Și astfel se degradează rapid, așa cum se întâmplă cu o baterie normală atunci când alternatorul nu încarcă.

Atâta vreme cât bateria se apropie ca rezerve de cea originală - să zicem, o baterie de 52 Ah în locul uneia de 60 Ah, sau una de 45 Ah în locul uneia de 54 Ah - și alternatorul e în stare bună, sistemul electric al mașinii poate funcționa normal o perioadă lungă de timp, aproape la fel ca atunci când avea bateria originală. Dar dacă se folosește o baterie mult prea slabă, să zicem 15 Ah în loc de 60 Ah, chiar dacă are suficienți CCA pentru a porni mașina, după câteva luni începe să dea rateuri, în special când e vorba de pornirea la cald.

Când e vorba de baterii cu litiu, Li-Ion sau LiFePO4, asta nu se întâmplă, fiindcă bateria cu litiu se poate descărca aproape de 100% și reîncărca de mult mai multe ori, fără mari probleme. Chiar dacă alternatorul îi dă un amperaj prea mic, într-un interval mai lung de timp se încarcă totuși.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Pentru masina din semnatura (Passat Variant, 2011, DSG, 2.0 TDI, cu Auto Start/Stop), vreau sa imi schimb bateria. Acum am una 'subdimensionata' si nici nu stiu daca e cu AGM (cea din poza); asa am cumparat masina (acum 1 luna). Dar merge perfect, nu am nici o problema nici cu turatia, nici cu start/stop.

Am citit acest topic (dar si altele) si nu sunt sigur ce sa cumpar. Am cateva neclaritati:

1. Stiu ca trebuie sa fie cu AGM. Dar trebuie sa aiba si cod BEM ?

2. Doar cele originale au cod BEM sau si altele (Varta, Exide, Bosch ... ?) Am cautat pe net(dupa model masina) si nu am vazut precizat la nici o baterie acest lucru.

3. Dupa montare este necesara si codarea dupa cod BEM ?

De exemplu astea sunt bune(potrivite)? Am vazut ca majoritatea recomanda Exide. Pot lua Exide EK700?

http://vrumauto.ro/autoparts/vw/passat-variant-365/2.0tdi/electrics/battery/?of=m9004;t356;s10142

Cei de la vrum au zis ca nu e nevoie de nici o codare, ca se 'autocalibreaza' dupa pornire :huh:

Multumesc!

Catalin

 

Baterie.jpeg

Modificat de Ktalin_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

La masina mea din semnatura a fost necesara aceea codare....Mi au zis ca nu se poate altfel, au incercat sa zic off line, insa nu vroia sa accepte codul, si am fost fortat sa o fac on line.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Nu am inteles exact, ai luat baterie originala OEM? Ai incercat cu una aftermarket si nu a functionat OK ?

Eu incerc sa aflu daca se poate coda si o baterie aftermarket (Bosh, Varta, Exide) cu AGM, sau doar cele OEM, luate de la reprezentanta?

Merci!

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa mi iau una mai pe buzunarul meu, insa mi sa zis ca nu pot fi inseriate, codate recunoscute,ca nu mai retin exact, decat cele oem. acum eu nu sunt in domeniu doar zic si eu ce am facut.

Pe mine cea oem, ma tinut aproape 9 ani. Acesta inseriere, etc se face doar on line cu firma mama, deci cine sa i mai inteleaga. Probabil vor sa si vanda printre altele si acumulatorii...

 

Deci eu am cumparat baterie oem, facuta pe comanda, a venit cam intr o saptamana.

Probabil ca merg si celelalte, eu nu le am incercat, fiindca au acel minicalculator, cip ce o mai fi si nu  v a fi recunoscut de masina, si nici nu o sa se poata face inserierea cu calculatorul masinii.

Asa m i sa zis, asa zic si eu.La fel mi sa zis sa nu dau bani degeaba pt a curata egr ul, pt ca va merge 200, 500 km si se va aprinde din nou in bord, nu am ascultat si eu am facut curatarea. Si surpriza dupa nici 100 km a trebuit schimbat cu unul nou. De atunci nu sunt probleme in acesta directie. Si ex pot continua.

Eu cand mai am probleme neclaritati intreb pe EEXCALADE se pricepe , este pe  forum.

O zi buna

 

Modificat de Mardare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ktalin_VW

Ai postat in cel putin 2 topic-uri acelasi subiect, dar nu te-ai obosit sa le citesti inainte sa vezi ca gasesti raspunsurile. Daca citesti regulamentul forumului ai sa intelegi ce spun.

@Mardare daca nu stii exact despre ce e vorba nu mai scrie povesti pe care nici tu nu le intelegi. Mai grav e ca ii zapacesti si pe alti colegi care nu stiu nici ei sa foloseasca forumul, informatiile oferite de tine nefiind corecte si nici clare.

Nu are rost sa umplem forumul cu povesti cand daca ai rabdare sa citesti topicul de la capat gasesti raspunsuri la fiecare intrebare.

Intrebarile se pun numai dupa ce cauti si nu gasesti raspunsul deja pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/14/2017 at 12:16 PM, Mardare said:

Am vrut sa mi iau una mai pe buzunarul meu, insa mi sa zis ca nu pot fi inseriate, codate recunoscute,ca nu mai retin exact, decat cele oem. acum eu nu sunt in domeniu doar zic si eu ce am facut.

Pe mine cea oem, ma tinut aproape 9 ani. Acesta inseriere, etc se face doar on line cu firma mama, deci cine sa i mai inteleaga. Probabil vor sa si vanda printre altele si acumulatorii...

 

Deci eu am cumparat baterie oem, facuta pe comanda, a venit cam intr o saptamana.

Probabil ca merg si celelalte, eu nu le am incercat, fiindca au acel minicalculator, cip ce o mai fi si nu  v a fi recunoscut de masina, si nici nu o sa se poata face inserierea cu calculatorul masinii.

Asa m i sa zis, asa zic si eu.La fel mi sa zis sa nu dau bani degeaba pt a curata egr ul, pt ca va merge 200, 500 km si se va aprinde din nou in bord, nu am ascultat si eu am facut curatarea. Si surpriza dupa nici 100 km a trebuit schimbat cu unul nou. De atunci nu sunt probleme in acesta directie. Si ex pot continua.

Eu cand mai am probleme neclaritati intreb pe EEXCALADE se pricepe , este pe  forum.

O zi buna

 

Nu se face online, se face prin introducerea codulul BEM, aflat pe bateria OEM

Celelalte baterii cu start stop, aftermarket, se pot coda generic si totul functioneaza ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna colegi.Azi dimineata când sa plec la serviciu deschid usa la masina si nici o lumina in usa sau plafon.Cred ca nu am uitat ceva pornit.Am mai pățit odată când am uitat o usa deschisa si s-a descărcat,dar am pus-o pe redresor si am încărcat bateria.Mi-a făcut figuri ca s-a oprit când mergem la serviciu,atunci am bănuit pompa din rezervor când pornea când nu pornea la punerea contactului.Am Varta Silver de 77ahacum pe masina.Are 6ani.Cea originala a fost tot Varta dar a mers mai bine de 8 ani.Bujiile incandescente sunt schimbate (am Beru),electromotorul este revizuit cărbuni Ok,bucsele schimbate.Am luat capacitate mai mare ca am zis ca la pornire nu se descarcă asa puternic si se incarca mai repede.Am gresit.Drumul pana la serviciu are 17 km doar dus.Ce imi recomandati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna colegi.Dimineata dorind sa plec la serviciu constat ca bateria e moarta nu tu lumina in usa in plafon.Am luat o Varta de 77ah in urma cu 6ani.E silver dynamic.Aia originala de 70Ah a avut mai bine de 8ani.Acum va întreb ce baterie sa iau.Bujiile sunt schimbate dupa ce am pus bateria noua(Beru),electromotorul revizuit,gresat schimbat bucsele.Nu mai stiu ce sa iau in ziua de azi.Alyernatorul incarca am verificat in vara avea 14,3volti.O sa masor tensiunea pe baterie diseară când ajung acasă.Am mai părut ca am uitat o usa deschisa si s-a descărcat am încărcat cu redresorul si si-a revenit.Sa fie probleme pe undeva sa fure curent?cati amperi ar trebui sa ia daca o verific cu un multimetru ca in afara de ecu si imobilizator nu ar fi alti consumatori.Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc Florin.Veeific diseară si revin cu feedback.Daca ea vrea sa facă greva ii pregătesc si eu o surpriza:mai face figuri o mărit!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am măsurat si are 3.2 volti deci bateria e praf. Am pus pe redresor si stătea undeva la 12v luminile din bord se aprind când sa învârtă pauza. Am măsurat si curentul si nu ia mai mult de 17mA. Următoarea baterie clar nu va fi Varta. Pai originala 70 Ah si cred 680 curent de pornire tine 8 ani. Si asta 77ah si 780 curent de pornire tine 6ani. Trec pe Tudor. Ce părere.aveți? O sa fie high end tehnology de 77ah. Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:scratch: ai masurat bine? 3,7 volti? La voltajul ala nu se aprind becurile din bord.
PS: durata de viata a bateriei e in functie de cat timp o folosesti la propriu. Daca ai drumuri dese prin oras clar ca pornesti mult mai des decat daca ai drumuri mai mult in afara orasului. Poti sa cumperi orice baterie doresti daca sunt drumuri 80% oras si dese, adica zilnice nu te ajuta nici bateria cu 1000 de euro sa tina mai mult de 6 ani. 6 ani pentru o baterie e mai mult decat OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, techmaster34 said:

Am măsurat si are 3.2 volti deci bateria e praf. Am pus pe redresor si stătea undeva la 12v luminile din bord se aprind când sa învârtă pauza. Am măsurat si curentul si nu ia mai mult de 17mA. Următoarea baterie clar nu va fi Varta. Pai originala 70 Ah si cred 680 curent de pornire tine 8 ani. Si asta 77ah si 780 curent de pornire tine 6ani. Trec pe Tudor. Ce părere.aveți? O sa fie high end tehnology de 77ah. Mulțumesc.

Nicio baterie AM nu o sa te mai tina atat.... nu uita ca a imbatranit si masina, apar consumatori, incarca mai slab, etc.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am măsurat bine nu aveam lumini aprinse in usa si plafon,am dat la automat dupa ce am pus pe redresor dar când dai sa pornesca se sting becurile in bord. Clar moarta. Am fost la cluj de am cumparat-o de la importator oficial Varta, când am luat-o zicea ca daca tine 4 ani e bine. Calitatea din ce în ce in scădere, preturi la fel ca in trecut. Eu am protejat bateria iarna vara cu izolatie pt tevi de apa calda de acea poate a tinut atât. Pareri despre Tudor sau Exide?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as dori sa va întreb daca exista in afara de punctele de conectare la masa de sub carcasa bateriei si altele in compartiment motor. Am curat borna de masa de pe motor, cea de pe electromotor cele de sub carcasa bateriei (un papuc mare si doua puncte de masa la care vin doua fire). Am mai curat si acele sigurante din cutia de pe baterie si strâns. Daca nu fac contact bine creste rezistenta si pot afecta bateria. Aproape 50% din suprafata contactelor erau ruginite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista o masa pe cutia de viteza din cate stiu, cel putin la 1.6 AZD acolo era o masa, intre cutie si radiator dar pe cutia de viteza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/16/2017 at 9:27 AM, F l o r i n said:

Nu se face online, se face prin introducerea codulul BEM, aflat pe bateria OEM

Celelalte baterii cu start stop, aftermarket, se pot coda generic si totul functioneaza ok

Inca un raspuns concis si folositor. Merci!

Cred ca o sa merg pe una aftermarket cu AGM (Exide EK700, cel mai probabil). Una originala OEM e de 3 ori mai scumpa (prea mult ...). Dupa ce o achizitionez si instalez, o sa postez aici impresiile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect - eu pe a mea am Varta Silver Dynamic - AGM - si SS-ul lucreaza corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze nu am fost atent da ai dreptate este pe cutie si la mine. Am luat baterie Tudor High Tech 77Ah cu 760A En. Sa vedem cat o sa tina. Am venit la serviciu azi si pot sa zic ca e alta viată de la pornit la faruri care au o lumina foarte buna. Am strans si acei papuci de la injectoare dupa ce am pornit-o ieri imi dadea cam niste valori cu minus pe prime doua si pe ultimele cu plus(-0.65,-0.56,0.46,0.56). Sa nu fi strâns suficient si sa nu facă contact? Oricum nu am erori pe engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

1.6 16v AZD...acum am vazut ca am baterie de 72Ah Matador. Da stiu...a rupt samsarul suportul doar sa puna bateria acolo, a incaput.

Cu ce ma afecteaza asta? Negativ zic...Nu am avut probleme cu ea niciodata. Porneste normal doar ca abia acum am inteles de ce era suportul bateriei rupt si capacul lipsea.

Cand moare revin la cea de 64Ah...dar pana atunci la ce sa ma astept?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua tuturor. acum 2 ani am am cumparat aceasta bunaciune de masina. sunt f. multumit de ea. vw bora 1.9 tdi, 85kw, 115cp an 2000.trebuie sa-i schimb bateria obligatoriu si urgent. va rog foarte mult sa-mi dati un sfat... marca, ah, etc .cea de pe masina este o baterie made itali zetta, parca, un no name, fara eticheta de specificatii. va rog foarte mult ajutati-ma. multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La nimic, e ok, stai linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Moll Karmina Start 74Ah si pana acum nu am avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!