Jump to content
mmneg

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc

Recommended Posts

Cristi 78

Poate e de vina incarcatorul, incearca daca gasesti la cineva cu un ctek sau macar un ultimate speed de la Lidl, iti faci treaba si cu el si vezi cum se prezinta dupa. Bateria ar trebui sa se duca in 100% sau aproape cu incarcarea. Sau poate nu l-ai lasat sa termine ciclul de incarcare... nu stiu exact. Dar am vazut baterii cu SOC (state of charge) 100% si SOH (state of healt) 80-90%

Share this post


Link to post
Share on other sites
puricele

Buna ziua!
La o baterie AGM, dimineata, am masurat 12.4v. 
Cred ca este bateria originala.
Credeti ca necesita inlocuire?
Masina este g7 1.6 tdi, cu simptoma: porneste greu dimineata, iar una din piste este verificarea bateriei.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Slabe sanse sa fie bateria. Sunt oameni cu masini fabricate in 2015 care se plang in 2017 ca au probleme la pornire, bateria noua nu se duce in 2 ani decat daca e defect de fabricatie.

De obicei cauza principala pentru pornire greoaie pe generatia asta de TDI este Variable Valve Timing (VVT). Cand opresti motorul, este un senzor ce citeste pozitia de oprire ca sa stie la pornire cum sa optimizeze totul.  Sunt cativa colegi pe forum cu problema asta si au rezolvat dupa schimbarea acestui senzor. 

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbogdanmircea

Salut, ieri m-a lăsat și pe mine bateria dimineața, cred că e bateria originală din 2011.

Alaltaieri a pornit mai poticnit dar nu am băgat de seamă.

Curios că mașina a stat cu o săptămână înainte 1 săptămână parcată și după a pornit fără probleme.

Am pus-o 2 ore pe un redresor de la vecin, măsurat curentul și a tras 4.5A la început și 3.5A spre sfârșitul celor 2 ore.

Apoi a pornit.

Am mai lăsat-o încă 5 ore la încărcat, la sfârșit tot cu 3.5A încărca și tensiunea era 12.85V.

Bateria este de 72Ah fără Start Stop.

Merg îndată să văd dacă pornește și să măsor tensiunea, întrebarea mea este dacă trebuie codată bateria nouă dacă nu am Start Stop și dacă la Golf 6 se pot citi cu VCDS informații despre starea bateriei?

Recomandări de mărci și capacități ptr 1.6 TDI?

Edited by bbogdanmircea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Ia-ti Banner, e destul de ieftina si e chiar super bateria. Am pus Banner la Skoda in 2014 si dupa 5 ani mergea inca ca unsa. Odata am incarcat-o la redresor dar nu pentru ca era cu probleme ci doar asa sa o reincarc. Despre asta e vb: https://vwforum.ro/topic/110171-skodita-furioasa/?do=findComment&comment=2878001

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbogdanmircea

image%3A56784Ok, măsurat acum tensiunea și este 10.5, nici nu am mai încercat să pornesc, cred că e în scurt vreo celulă sau ceva.

Am măsurat și curentul cu mașina încuiată și s-a dus în 0.1 și apoi 0 A după vreo 10-15 minute.

Cred că am toate premisele să dau comandă de o baterie, am văzut Exide de 72Ah la 68 euro pe siteul sugerat de Aerofan.

Poate cineva confirma că în husa de la Golf 6 încape baterie de 278 x 175 x 175.

Am măsurat cu o ruletă, lungimea ar fi ok dar lățimea ar părea mai mică în partea de sus, dar poate e doar o iluzie și asta e dimensiunea standard?

Edited by bbogdanmircea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Se potriveste exact, fara stres. Sunt 3 dimensiuni din cate stiu, 278 e cea de mijloc si e de la bateria de 60 de Ah pana parca la 80 Ah. Apoi mai mare peste 80Ah si sub 60Ah e mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sop

Cred ca bateria de la caravelle se apropie de schimbare. 

A fost o baterie pusa de cei din parcul auto de unde a fost luata masina. Tind sa cred ca in nici un caz nu era pt startstop care in alta ordine de idei oricum nu il folosesc.

Ar putea sa imi recomande cineva o baterie pt vw caravelle 2014 2.0tdi cu webasto.

Nu vreau sa fie start stop pt ca nu il folosesc si zilele viitoare il voi dezactiva complet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan
în urmă cu 13 ore, Sop a scris:

Nu vreau sa fie start stop pt ca nu il folosesc

Degeaba nu folosesti start-stop ca baterie pentru start stop tot o sa ai nevoie din cauza ca alternatorul incarca bateria cu curent pentru baterie start stop iar o baterie normala se va strica mai repede pentru ca nu suporta incarcari cu amperajul ce-l ofera alternatorul. Varianta mai ieftina a unei baterii start stop e EFB, dar doar daca ai EFB pe masina. Daca ai AGM trebuie sa schimbi bateria doar cu AGM pentru ca e alta electronica pe masina (Scrie pe baterie ce e AGM sau EFB).

Varianta 1: Ai EFB in masina, se poate inlocui cu EFB sau cu AGM.
Varianta 2: Ai AGM in masina se inlocuieste doar cu AGM.

Sa nu uiti sa codezi noua baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sop

Dupa bateria care e pe masina nu ma pot lua.

Dupa cum am spus a fost pusa de dealer ca sa fie.

Din explicatiile tale daca iau agm merge in ambele situatii.

Cum as putea afla cu ce tip a venit masina si ce amperaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Cu VIN-ul masinii, mergi la reprezentanta sau in aria comerciala exista topic unde poti cere o decodare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri