Jump to content
mmneg

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc

Recommended Posts

Cristi 78

Poate e de vina incarcatorul, incearca daca gasesti la cineva cu un ctek sau macar un ultimate speed de la Lidl, iti faci treaba si cu el si vezi cum se prezinta dupa. Bateria ar trebui sa se duca in 100% sau aproape cu incarcarea. Sau poate nu l-ai lasat sa termine ciclul de incarcare... nu stiu exact. Dar am vazut baterii cu SOC (state of charge) 100% si SOH (state of healt) 80-90%

Share this post


Link to post
Share on other sites
puricele

Buna ziua!
La o baterie AGM, dimineata, am masurat 12.4v. 
Cred ca este bateria originala.
Credeti ca necesita inlocuire?
Masina este g7 1.6 tdi, cu simptoma: porneste greu dimineata, iar una din piste este verificarea bateriei.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Slabe sanse sa fie bateria. Sunt oameni cu masini fabricate in 2015 care se plang in 2017 ca au probleme la pornire, bateria noua nu se duce in 2 ani decat daca e defect de fabricatie.

De obicei cauza principala pentru pornire greoaie pe generatia asta de TDI este Variable Valve Timing (VVT). Cand opresti motorul, este un senzor ce citeste pozitia de oprire ca sa stie la pornire cum sa optimizeze totul.  Sunt cativa colegi pe forum cu problema asta si au rezolvat dupa schimbarea acestui senzor. 

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbogdanmircea

Salut, ieri m-a lăsat și pe mine bateria dimineața, cred că e bateria originală din 2011.

Alaltaieri a pornit mai poticnit dar nu am băgat de seamă.

Curios că mașina a stat cu o săptămână înainte 1 săptămână parcată și după a pornit fără probleme.

Am pus-o 2 ore pe un redresor de la vecin, măsurat curentul și a tras 4.5A la început și 3.5A spre sfârșitul celor 2 ore.

Apoi a pornit.

Am mai lăsat-o încă 5 ore la încărcat, la sfârșit tot cu 3.5A încărca și tensiunea era 12.85V.

Bateria este de 72Ah fără Start Stop.

Merg îndată să văd dacă pornește și să măsor tensiunea, întrebarea mea este dacă trebuie codată bateria nouă dacă nu am Start Stop și dacă la Golf 6 se pot citi cu VCDS informații despre starea bateriei?

Recomandări de mărci și capacități ptr 1.6 TDI?

Edited by bbogdanmircea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Ia-ti Banner, e destul de ieftina si e chiar super bateria. Am pus Banner la Skoda in 2014 si dupa 5 ani mergea inca ca unsa. Odata am incarcat-o la redresor dar nu pentru ca era cu probleme ci doar asa sa o reincarc. Despre asta e vb: https://vwforum.ro/topic/110171-skodita-furioasa/?do=findComment&comment=2878001

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbogdanmircea

image%3A56784Ok, măsurat acum tensiunea și este 10.5, nici nu am mai încercat să pornesc, cred că e în scurt vreo celulă sau ceva.

Am măsurat și curentul cu mașina încuiată și s-a dus în 0.1 și apoi 0 A după vreo 10-15 minute.

Cred că am toate premisele să dau comandă de o baterie, am văzut Exide de 72Ah la 68 euro pe siteul sugerat de Aerofan.

Poate cineva confirma că în husa de la Golf 6 încape baterie de 278 x 175 x 175.

Am măsurat cu o ruletă, lungimea ar fi ok dar lățimea ar părea mai mică în partea de sus, dar poate e doar o iluzie și asta e dimensiunea standard?

Edited by bbogdanmircea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Se potriveste exact, fara stres. Sunt 3 dimensiuni din cate stiu, 278 e cea de mijloc si e de la bateria de 60 de Ah pana parca la 80 Ah. Apoi mai mare peste 80Ah si sub 60Ah e mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sop

Cred ca bateria de la caravelle se apropie de schimbare. 

A fost o baterie pusa de cei din parcul auto de unde a fost luata masina. Tind sa cred ca in nici un caz nu era pt startstop care in alta ordine de idei oricum nu il folosesc.

Ar putea sa imi recomande cineva o baterie pt vw caravelle 2014 2.0tdi cu webasto.

Nu vreau sa fie start stop pt ca nu il folosesc si zilele viitoare il voi dezactiva complet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan
în urmă cu 13 ore, Sop a scris:

Nu vreau sa fie start stop pt ca nu il folosesc

Degeaba nu folosesti start-stop ca baterie pentru start stop tot o sa ai nevoie din cauza ca alternatorul incarca bateria cu curent pentru baterie start stop iar o baterie normala se va strica mai repede pentru ca nu suporta incarcari cu amperajul ce-l ofera alternatorul. Varianta mai ieftina a unei baterii start stop e EFB, dar doar daca ai EFB pe masina. Daca ai AGM trebuie sa schimbi bateria doar cu AGM pentru ca e alta electronica pe masina (Scrie pe baterie ce e AGM sau EFB).

Varianta 1: Ai EFB in masina, se poate inlocui cu EFB sau cu AGM.
Varianta 2: Ai AGM in masina se inlocuieste doar cu AGM.

Sa nu uiti sa codezi noua baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sop

Dupa bateria care e pe masina nu ma pot lua.

Dupa cum am spus a fost pusa de dealer ca sa fie.

Din explicatiile tale daca iau agm merge in ambele situatii.

Cum as putea afla cu ce tip a venit masina si ce amperaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Cu VIN-ul masinii, mergi la reprezentanta sau in aria comerciala exista topic unde poti cere o decodare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aditzu'
On 9/2/2019 at 7:03 PM, aditzu' said:

Golf 4 1.6 16v azd an 2002. Are acum o Varta Blue 72A (stiu, prea mult pt. un benzinar). Cred ca ii vine moartea.

Ce pot alege ?

1. Un Varta Blue tot de 72?

2. Un excide premium de 64?

3. Rombat ?

Buget 400 lei. Multumesc.

Ok pus Exide . -> EXIDE EA640 PREMIUM 12V 64AH, 640A

Trecut testul de incarcare insa am un scurt pe faza lunga..au zis baietii ca imi pot da garantia dar in martie cand ne vedem la 6 luni sa fie scurtul reparat. (m-au notat pe o agenda cu o steluta).

Acum eu nu stiu ce e ala scurt pe faza lunga..dar stiu ca atunci cand pornesc faza lunga..la borne are loc un fenomen ciudat..de la 14,0v....la 12.2v...in mai putin de 1 minut.

Ce ma sfatuiti sa investighez mai departe? 

p.s. vechiul acumulator era din 2015 MATADOR  72 AH si la test scotea 450 curent de pornire...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Ce becuri ai pe faza lunga ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
aditzu'

Becuri  auto Philips 130%

Share this post


Link to post
Share on other sites
techmaster34

ori in mufa e problema ori pe cablaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aditzu'

Facut test ieri. Maina pe europeana la 90km/h si am pornit 

-faza lunga

-scaunul meu incalzit 

-ventilatorul la maxim de la caldura fara compresor pornit - eco mode

Incarcarea sta intre 13.2v si 13.4v Acum nu stiu ce sa zic, daca e bine sau nu . Cum opresc faza lunga si scaunul incazlit am din nou 13.9v. Bateria e noua, releu de incarcare de pe alternator are 1an de cand e schimbat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Verifca firele dintre alternator si baterie si punctele de masa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aditzu'

Masa e sub baterie la Gofl 4  ?Nu tin minte sa fi vazut in alta parte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Da, cea principala acolo este, sub suportul bateriei

Share this post


Link to post
Share on other sites
techmaster34

mai este un fir gros de masa pe motor la VW Golf4 dar nu mai tin minte vine direct de la baterie sau de pe caroseria masinii.Sunt mai multe puncte de masa pe masina,aici pe forum exista o schema cu amplasarea lor ,dar nu retin in ce topic era. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vladone

Salutare. La un A6 2014 care a stat 3 luni nepornit din cauza unei defectiuni, s-a descarcat bateria si inainte de a se lucra din nou pe masina am reincarcat-o pe un redresor cu program AGM. Dupa incarcarea bateriei si reconectarea pe masina am sters erorile, majoritatea nu au reaparut, exceptie cele 2 de mai jos. ..una pe Climatronic si una pe CAN Gateway. Trebuie cumva recodata bateria daca a fost deconectata/reconectata? Pot fi de la altceva cele 2 erori? Multumesc.

20190922_132155.jpg

20190922_132233.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
aditzu'
12 hours ago, techmaster34 said:

mai este un fir gros de masa pe motor la VW Golf4 dar nu mai tin minte vine direct de la baterie sau de pe caroseria masinii.Sunt mai multe puncte de masa pe masina,aici pe forum exista o schema cu amplasarea lor ,dar nu retin in ce topic era. 

Golf 4 scurt 1.6 16v AZD are asa:

-1 x masa mare groasa care vine din baterie pe caroserie si se afla sub baterie, fix pe centru ( sub suportul care tine bateria, ala ce este prins cu 4 suruburi de 13 cred.

- 4 x mase mai mici grupate 2 cu 2 . Astea sunt 4 fire care se grupeaza 2 cu 2 si au si o clema de plastic ca sa nu fuga, chiar daca sunt prinse tot cu 13..sau 10. 

Ale mele aveau o mazga albastra pe ele. Le-am curatat si am facut proba.

Inainte incarca 14.2. Acum incarca 14.33. Ies zilele astea intr-o seara cu faza lunga pe europeana si o sa testez daca mai scade pana la 13.2. 

Ma ucide mental chestia asta ca faza mea scurta bate tare jos si cu lunga vedeam atat de bine cand nu era nimeni in fata mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Salut, masina din semnatura, baterie Exide produsa la inceput de 2013 (e bateria originala cu care a venit masina). La ultima revizie m-au atentionat ca bateria este cam slaba. Azi am masurat si dupa ce masina a stat 7 zile nepornita arata 12.36V (am masurat de 3 ori si arata aceasi valoare +- .01).

Din cate vad o baterie buna inseamna 12.6 V sau peste, iar o baterie terminata e sub 12 V, eu sunt undeva la mijloc? deci bateria e la 50%?

Nu vreau sa schimb inca bateria pentru ca sunt de parere ca lucrurile OE sunt mai calitative decat ce e pe piata.  Sa o las asa, sau sa o pun pe un redresor? Am un redresor de la Lidl care are functie de incarcare baterie AGM/Start-Stop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

În principiu bateria va ceda când unul dintre separatoare se va deteriora suficient să pierzi un element. Dacă ai posibilitatea să o pui pe redresor, la terminarea încărcării măsoară tensiune la borne, ar trebui să fie între 13,5 - 13,8 V. Mai măsoară tensiunea din 15 în 15 minute. O baterie foarte bună se va opri la 12,5 - 12,6 V după 60 min, după care scăderea va fi nesemnificativă  pentru cel mult 0,1 V pe lună. Dacă tensiunea scade mai repede și sub 12,5 V înseamnă că pierderile interne sunt mai mari și de aici capacitatea utilă este mai redusă. Un tester automat va spune mai repede starea bateriei.

AA.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

vcds da o gramada de info despre baterie

battery3.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri