Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, techmaster34 said:

Am măsurat ieri ca am avut un drum mai scurt dupa revenire acasă la câteva ore 12.6v.Azi am măsurat iar 12.41v.Temperatura afara in jur de 14 grade.Ieri cat m-am învârtit prin oras am pornit masina de 4 ori.

Mergi si pune acasa acumulatorul la incarcat pe redresor, nu are nimic bateria. Nu mai exagera cu offtopic-ul degeaba. 

Sper ca ai redresor bun acasa, nu jucaria aia de lidl. 

Sau iei asta, un lucru foarte bun si rezistent 

https://www.ebat.ro/baterii-auto/baterii-auto-75ah/baterii-auto-caranda-75ah/baterie-auto-caranda-suprema-12v-75ah-750a-borna-normala-dreapta-368.html?gclid=EAIaIQobChMIsIz24eLd5QIVR4XVCh3vhAeqEAAYAiAAEgLtHvD_BwE

Problema la tine " Drumuri prea scurte" - in general daca merge peste 80% urban, nu apuca sa incarce complet si trebuie pusa pe redresor.

Modificat de lupo_bv
elimanare off topic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja esti unul dintre cei care continua cu recomandarea de a pune bateria pe redresor.

Nu mai bine recomandati dupa mers doar in oras o plimbare la sfarsit de saptamana in afara orasului? 

Da bateria jos,incarco, montaza bateria la loc.

Pai in timpul asta bagi benzina de 100 de lei iti incarca masina bateria si tragi si o plimbare cu ocazia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele recomandări sunt ok, acum după dotări şi dispoziţie. Oricum concluzia este clară: pentru a evalua acumulatorul mai întâi trebuie făcut un ciclu complet de încărcare prin una din metodele indicate mai sus.

Şi cu asta eu zic să depăşim  momentul ăsta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil si aparatul cu care se masoara sa nu fie prea axact, iar o diferenta de 0,2V in general in minus este comuna la aparatele ieftine. In plus poti incarca bateria direct pe masina, acasa sau la munca, in functie de redresor si unde locuieste fiecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

E cazul sa incep sa caut o baterie de schimb pt cea cu care a fost livrata masina: are deja 10 ani si cateva luni, iar computerul afiseaza doar 66% din capacitate. In plus si pornitul incepe sa fie cam dificil desi pana acum a pornit de fiecare data...

Intrebare - ce producatori mai pun stickerul BEM?

Desi ma uit de ceva zile pe net, nu reusesc sa determin care producatori mai aplica codul BEM pe baterie.

Imi este cunoscuta procedura Ross-Tech de constructie cod BEM dar as dori daca se poate sa il am dat de fabricant si sa nu il "refac" eu din diferite elemente afisate/sau nu pe baterie.

 

 

PS: iata ce am eu in masina 

Eticheta/BEM

8K0915105E
MLA190296Q4D4
*205 MLA199Q4D4Z*

Codul QR de pe eticheta indica data fabricatiei  260909, iar pe o borna este stantat 39-09 (banuiesc saptamana si anul montarii pe masina?!).

205# 8K0 915 105 E    
 #1#315472985#260909  
*205 MLA199Q4D4Z*=

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod Bem ai doar pe cele originale. Cele AM nu au, dar poți coda/cumpăra. Recomand o Varta Silver Dynamic

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Florin,

In acest caz nu imi ramane decat sa caut o baterie echivalenta 8K0915105E si sa construiesc eu restul codului BEM cf cu tutorial Ross-Tech.

Evident, voi cauta o bateria AM care sa fie listata ca fiind compatibila cu 8K0915105E, dar lista acestor baterii este f  redusa...

Mersi pentru recomandare - Varta este unul din putinii producatori la care apare codul OEM 8K0915105E la una din bateriile lor... 

Intrebare: daca am inteles corect Bosch se poate codifica in BEM ca fiind Varta? -> Bosch nu apare in BEM asa ca va trebui sa folosesc codul altui producator.

Avand doar 5 producatori acceptati de BEM (al meu este din 2009) mi se reduce drastic aria de achizitie, sa nu mai spun ca lista de echivalente 8K0915105E este si mai mica...

 

 

8K0915105E Battery status_20191116.png

Modificat de HRTS
Photo added
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

GTI decembrie 2016. Bateria da semne de oboseala. A pornit cu greutate. La un moment dat avertizare 12 V in bord.

Mașina e cu garanție 4 ani. 2 de la VW si 2 de la importator (am prins o promoție la achiziție).

Am programat o vizita pt verificare.

Se încadrează bateria la garanție? In ce condiții?

Mașina are 35,000 km. Se merge normal cu ea, in același stil și rulaj apropiat de cel al celeilalte mașini, un Mercedes GLK 220 cdi din 2012 la care inca am bateria originala (7ani!) și care merge fara probleme.

Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Pentru cei in nevoia de a gasit o baterie AM compatibila cu cea OEM grup VAG pentru a usura codificarea bateriei in lipsa codului BEM.

 

Pt baterii MOLL: http://www.moll-baterii.ro/ckeditor_uploads/files/Lista%20Compatibilitati_Auto_2.pdf

Codul BEM explicat (din ce elemente se recreaza - producator, data si anul fabricatiei bateriei noi, elemente din codul fostul baterii, etc):

https://www.audiworld.com/forums/vag-com-discussion-51/bem-bms-battery-coding-reverse-engineering-2969071/

https://www.audiworld.com/forums/a4-b8-platform-discussion-128/battery-replacement-audi-vw-enertec-battery-vcds-coding-solved-2902575/

 

Sper sa fie de folos celor care vor opta pt bateriei AM fara cod BEM pe ea...

 

Momentan, inainte de recodificare, BMS a recalculat doar rezistenta interna a noii baterii (3,8 mOhm in loc de 6,6 mOhm cat avea cea veche), restul valorilor fiind ale celei vechi (care avea 10 ani si 2 luni!):

Bateria noua este Varta G3 Blue Dymanic - echivalent 8K0915105E -> are toate gaurile in ea pt montajul capacelor de protectie Q5 (toate elementele de protectie au intrat la fix in noua baterie, inclusiv furtunul de evacuare gaze din baterie)...

PS: Varta are un program national de testare baterii. Detalii aici: https://www.varta-automotive.ro/ro-ro/testare-gratuita-baterie 

In lipsa VCDS se poate apela la acest program pentru a afla starea bateriei - intentionez sa trec pe la unul din centrele participante dupa recodificarea ei pentru a afla daca totul functioneaza corect in Q... si ca bateria este in buna stare

8K0915105e Varta Blue Dynamic G3 Battery status_20191120.png

Modificat de HRTS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Detin un VW Passat B8 2015  1.6 . Momentan are bateria originala. Intrebarea mea este daca in cazul schimbarii este nevoie de vreun  cod pin pentru navigatie ( Discovery Pro ) ?  Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu este nevoie. Schimba liniștit bateria, cumpăra ce trebuie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut in vcds ca bateria mea nu este codata cu calculatorul, aduca imi aparea 068JCB 1111111111. Bateria este originala, stantat 2010 pe borna.

Intrebarea este, ar fi o diferenta daca as coda bateria, sau nu este necesar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/19/2019 at 12:22 AM, stamir said:

Buna ziua

GTI decembrie 2016. Bateria da semne de oboseala. A pornit cu greutate. La un moment dat avertizare 12 V in bord.

Mașina e cu garanție 4 ani. 2 de la VW si 2 de la importator (am prins o promoție la achiziție).

Am programat o vizita pt verificare.

Se încadrează bateria la garanție? In ce condiții?

Mașina are 35,000 km. Se merge normal cu ea, in același stil și rulaj apropiat de cel al celeilalte mașini, un Mercedes GLK 220 cdi din 2012 la care inca am bateria originala (7ani!) și care merge fara probleme.

Mulțumesc

Salut,

Din cate stiu, garantia bateriei este de maxim 2 ani. Nu stiu daca ai fost intre timp si ce ai rezolvat, dar cred ca iti vor sugera sa o schimbi pe propria cheltuiala. 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu, dupa recodare, BEM a inceput sa o incarce corect: fara recodare bateria era recunoscuta ca avand 37Ah, nu depasea 90% grad de incarcare, si era afisata cu doar 54% din durata de viata. 

Imediat dupa recodare a afisat bateria la 60Ah iar dupa 30 min la 70Ah, durata de viata 100% si grad de incarcare 92%.

O sa monitorizez bateria sa vad daca ajunge sa fie afisata pe canalul 20 ca avand ~90Ah (am instalat Varta de 95Ah).

 

8K0915105e Varta Blue Dynamic G3 BEM coding status_20191129 - Copy.png

8K0915105e Varta Blue Dynamic G3_20191129 - Copy.png

Modificat de HRTS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: Gata, bateria a fost schimbata la dealer, pe garanție.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu feedback pentru acumulator moll m3 plus de 75. L-am achizitionat in octombrie 2014 si luna aceasta si-a dat duhul, folosit pe un 19 tdi pd. Rezultat bun pt o baterie AM.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danutzn@yahoo.com

Salutare! Am si eu nevoie de sfatul vostru.

Am pe masina o baterie EXIDE EB740, 74Ah/680A care da semne de oboseala. Am masurat curentul la rece cu bornele pe baterie, 12.20V, am dat jos borna de minus si am 12.25V (masurat cu un MAVO35 si cu un MASTECH MS8209) ... ceva imi consuma cred, ori sunt doar sistemele care trebuie sa stea alimentate, inchidere, alarma, leduri, etc... Problema e ca dimineata pleaca destul de greu, in unele zile mai racoroase nu porneste din prima. Nu am start/stop pe masina, este DSG, bluemotion, 2L/143HP, cu adblue. 

Eu ma gandesc ca trebuie inlocuita bateria si m-am orientat tot la una la fel. Ce ziceti? Sa pun una mai mare? De 80Ah ?

Totodata am scanat pe adresele 61 si 70 parca... alea cu bateria si nu imi intoarce nimic, zice ca modulul nu raspunde. Asta inseamna ca nu trebuie sa-i fac codare?

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee - cei 0.05V sunt din cauza ca masori cu capota deschisa - switchul fiind activat, si "tinand treaz" CCM-ul. Plus ca daca vrei sa verifici consumul in gol - se masoara altfel - da un search ca s-a tot discutat.

De cand ai bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și 0.05A....E la maxim.. Dar nu sunt o tragedie, dacă bateria e în mințile ei. După ceva timp, dacă stimulezi capota închisă și mașina încuiată, consumul o sa scadă, modulele vor întra în sleep 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mai bine de 11 ani bateria  a inceput sa dea semne de oboseala odata cu venirea gerului. Masina nu a fost pornita de joi seara si ieri cand am vrut sa o pornesc am avut surpriza. Am masurat tensiunea si a avut fix 12V. S-ar putea sa fie numai descarcata dar nu cred ca mai duce mult si vreau sa cumpar alta.

Bateria originala este de 61Ah dar in configuratorul Varta dupa ce imi introduc datele masinii imi recomanda Silver Dynamic de 77Ah. Oare sa merg pe recomandarea Varta sau sa iau de 61Ah ca si cea originala? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poți sa iei de capacitatea celei origibale, adică un 62Ah

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o sa aibă probleme cu garanția daca nu ia ce ii recomanda producatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe site-ul Varta imi recomanda Silver Dynamic 577 400 078 E44 de 77Ah, dimensiuni: 278x175x190mm

Pe site-ul Moll imi recomanda M3Plus K2 83075 75Ah, dimensiuni 278x175x190mm

Bateria originala Varta 61Ah, dimenisuni: 240x175x190mm

Mi se pare cam mare diferenta intre cele 2 si cea originala. Nici nu stiu daca incape in cutia respectiva ca pe langa capacitatea mai mare lungimea este 278mm comparativ cu 240. Oare alternatorul poate genera atata energie ca sa incarce una de 75 sau 77Ah?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este totul sa va uitati doar la capacitatea bateriei, mai vedeti si curentul de pornire si dimensiunile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!