Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Buna ziua tuturor. Am o skoda octavia III din 2014/2.0/110kw/ckfc 4x4. A inceput sa cedeze bateria originala si vreau sa o schimb. Ce sa aleg intre Varta Silver Dynamic AGM 70Ah(760A) si Exide EK700 START-STOP AGM 70Ah(760A). Bateria originala este de 68Ah(680A) si daca masina nu este pornita cateva zile scade voltajul sub 11.6 volti. Daca mai pornesc si incalzirea auxiliara fara sa pornesc motorul, abia reusesc sa mai pornesc motorul dupa ce merge webasto vreo 15 min sau e posibil ca webasto sa se opreasca din cauza voltajului scazut. Am mai observat o chestie, nu am acces la ramura 61-Battery Regulation. Masina are start-stop si keyless start & entry, este posibil sa nu aiba battery management control module? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam devreme, incearca o incarcare pe redresor, poate mergi putin cu ea, nu are timp sa se incarce la capacitate, ca baterie sunt OK. ambele, eu as cumpara Exide.Banuiesc ca Varta are pe original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat incarcarea ei insa rezultatul nu a fost satisfacator. Am si testat bateria si eficienta este sub 60% iar de la 680A, dupa incarcare mai are 420A. Masina circula putin pentru ca evit sa o plimb prin oras si probabil bateria se "stinge" incet dar sigur. Ea ar mai merge asa insa masina are webasto cu telestart si daca nu am baterie buna nu ma pot bucura de acesta optiune, pe langa toate astea stau cu stres ca ajung in situatia in care nu mai pot porni.

 

A incercat cineva procesul de regenerare/desulfatare? Are efect? Inclin sa cred ca bateria mea este in situatia asta(sulfatata).

Modificat de dorutudj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita efortul, alta noua.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare fain ca porneste dieselul cu doar 11.6 in baterie... E foarte clar, la asa tensiune dupa cateva zile, e clar ca trebuie schimbata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saluatre colegi,

A venit momentul sa schimb bateria care este tehnologie AGM Strat-Stop 68-70A Polo 6R CAYB 1,6(90CP). M-am orientat catre EXIDE EK700 AGM, dar sunt in ceata, deorece regasesc sub acelasi cod 2 modele.

Primul este acesta (EK700 Micro - Hybrid): https://www.epiesa.ro/baterie-auto-exide-ek700agm-12v-70ah-760a-acc-1106.htm

Iar celalat este acesta: https://www.pieseauto.ro/acumulatori-auto/exide/70-ah/baterie-auto-exide-agm-70ah-760a-ek700-574824410.html 

Pueti sa-mi spuneti care este diferenta intre cele doua, lasand la o parte pretul??? Si bineinteles care din cele 2 modele imi recomandati?

Va multumesc anticipat.

Modificat de vmocanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o desulfatare/regenerare care a durat vreo 60 ore bateria si-a revenit, din 680A a ajuns la 570A ceea ce este normal avand in vedere ca are aproape 5 ani. Codarea bateriei pentru modelul meu de masina se face din ramura 19 - CAN Gateway (varianta UDS), de aici si lipsa de acces la ramura 61 - Battery Regulation.

Pentru codarea bateriei, sunt mai multe variante. Le gasiti aici:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa montezi exide iti trebuie ek700 https://bit.ly/2QLELQW  echivalentul codului original VW 000915105CC. Nu este nici o diferenta intre ele doar de pret si descrierea celei de pe piese auto este mai "pompoasa"

 

Modificat de arsinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Date fiind temperaturile scăzute din ultima perioadă și vârsta înaintată (11 in dreptul bornei) a acumulatorului, ieri dimineață am avut surpriza neplăcută sa nu pornească. Grabindu-ma, am plecat fără să investighez, însă dupa-amiaza, cum am ajuns acasă, am pus cablurile pe ea si, surpriza: a pornit imediat!

Merg până la magazinul de piese deschis pana mai tarziu, si cand sa iau baterie... imi dau seama ca nu stiu specificațiile celei de pe masina. Renunț la achiziție întrucât nu am gasit scris nicăieri pe acumulator ce amperaj si altele si merg acasa. Dar fără încălzire în scaune, fără degivrare, sau alți consumatori: clima, radio, etc. Astăzi dimineață cu inima cat un purice cobor si ii dau cheie. A pornit sfert! 

Trag repede concluzia ca in ultima saptamana nu a fost exploatată corespunzător, date fiind timpul si distantele scurte de lucru, dar, zic, totusi sa ii facem si un test la service.

S-au tot uitat băieții dar nici ei nu au putut spune de cati amperi ar fi. Prin urmare decid să îi fac un test cu 640 si unul cu 700

La primul a iesit: Ok 72%, iar la al doilea a iesit "Defect" nu mai retin procentul.

 

Îi dau încă un test la 680.. Defect

Prin urmare am decis să îi pun un Banner Power Bull (echivalentul de blue la alte marci, presupun, întrucât mai era o varianta mai ieftina si una mai scumpa). Deși am vrut să o iau pe cea mai scumpa, livrarea era pt a doua zi. Am luat-o pe asta pt ca era pe stoc. 74Ah si 680A(EN) cu dimensiuni fizice identice cu celei de pe masina

Pret: 348 lei

Garantie 24 de luni

Durata medie estimată de utilizare 48 de luni

Offtopic: cu ocazia vizitei la service, după 5000km am completat cu 250ml antigel si 400ml de ulei. Costuri: 15 lei G12 si 36 lei 1L de ulei

20190125_132358-600x800.jpg

20190125_132426-600x800.jpg

20190125_123145-800x600.jpg

Modificat de alex_silva2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate explica cineva valorile de adaptare din fabrica pentru o baterie AGM.(atasat poza1 cu eticheta ce ne intereseaza la adaptare). Poza2 prezinta adaptarile.

setari din fabrica:

Rated battery capacity -- 68Ah

Battery technology -- Fleece

Battery manufacturer -- JCB

Battery serial number -- 1111111111

Nelamurirea vine la setarea serialului(de ce 1111111111 si nu e pus 44020330KU) si la setarea tehnologiei de ce "Fleece"? Ce inseamna "Fleece"? Setarile disponibile sunt in poza3 unde apare un "Binary - AGM" care nu stiu daca e acelasi lucru cu AGM.

 

poza1.jpg

poza2.jpg

poza3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Selectezi marca bateriei ,scrii codurile si atat

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca serialul ala e bagat by default 1111111111? De ce nu e setata tehnologia acumulatorului AGM si este Fleece. Aceeasi poveste, setare default sau aceasta setare acopera si acumulatorii AGM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca Fleece inseamna AGM...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor!

Am facut de curand o interogare a bateriei folosind butonul de reset al kilometrajului, cel din centrul ceasurilor din bord, dupa ce se ia contactul. Rezultatul?

Cel din imagine. M-am inspirat dupa un clip pe youtube unde persoana reusea facand aceasta operatiune, sa vizioneze ce procent de incarcare are bateria, 75%, 80% etc.

Ce nu fac bine sau care este cauza de la mine nu indica procentul?

Masina este un Golf 7 1.2 TSI, 110 CP

test baterie.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Acestea sint datele pe care le vede VCDS la bateria mea (start-stop, Varta, originala, masina la relanti)

Credeti ca trebuie sa ma pregatesc de una noua?

battery3.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si cat mergi ca distante, start-stop pornit, consumatori,incearca o masuratoare  dupa un drum intins de 1-2ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
6 hours ago, detinator said:

Acestea sint datele pe care le vede VCDS la bateria mea (start-stop, Varta, originala, masina la relanti)

Credeti ca trebuie sa ma pregatesc de una noua?

battery3.PNG

Cam da, dacă vrei sa lucreze sistemul start stop. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut la masina din semnatura bateria nu este codata corect

Am intrat cu vcds pe engine- 61 baterry regulation si spune ca eu am JCB , iar eu pe masina am varta

atasez mai jos poze

problema este ca la bateria mea varta care este originala nu am cod BEM

CUM O CODEZ??

Am gasit o hartie lipita de fabrica pe laterala masinii

Va rog ma puteti ajuta cu codarea cu VCDS??

imi cer scuze am mai postat si in alta parte. vog modelatorii sa stergearga celalalt msg. multumescIMG_20190625_142126.thumb.jpg.17b0bf420d316e9d9733e7c9ad5974d6.jpg

IMG_20190625_140432.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua tuturor, am o nelamurire. Pt.un Seat Altea 1,2TSI, cu bateria inca originala din 2012, de 44Ah si 360A, dar care are SOH 55%, m-am hotarat sa o schimb cu un Banner. Am intrat pe site la e-piesa si am de ales intre 2 variante apropiate ca si caracteristici de cea originala: Power bull 50Ah 450A si Power bull professional 50Ah 420A. Cea Professional, desi are curent de pornire mai mic, are pretul mai mare. Banuiesc ca este o varinta imbunatatita a seriei Power bull, asa ca voi face comanda pt.cea Pro. Este o alegere suficienta pt.motorul 1,2TSI? Ma puteti ajuta cu ceva info despre diferentele dintre seriile Power bull si Power bull professional? Cei de la Banner Romania nu raspund desi am dat 2 mailuri si nu am gasit pe nicaieri explicatii pe Google.

Masina ca si consumatori suplimentari fata de cei standard are doar o camera video duo, iar aerul conditionat automat e folosit rar. Masina face zilnic naveta cca 30km dus (6-7 oras, restul afara) si dupa 8-9h alti 30km inapoi acasa. Banuiesc ca sunt suficienti ca sa se poata incarca corect bateria. Eventual inainte de montare sa o pun pe redresor? Am un Ctek 5.0

Multumesc anticipat pt.bunavointa si pt.orice info. Eventual pt.o recomandare de ceva mai bun cu caracteristici si pret apropiate.

Modificat de kuki03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 50 A e ok ,nu e diferenta mare. De ce nu ramai tot pe Varta? Daca nu da semne de oboseala de ce o schimbi? A mea e din 2010 ,tot pe 1.2 tsi si inca duce fara probleme.Atat timp cat nu scade sub 12 V in repaus, nu vad de ce sa o schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt.raspuns. Mai multe motive am, poate se regaseste si altcineva in situatia mea.

-pentru ca mi se pare ca dureaza vreo 2 sec pana porneste motorul la prima cheie, si inca nu e sezonul rece

-am un aparat de testare baterie unde dupa masuratoare am primit sugestia de replace (SOH 55%, SOC 67%)

-masina asta desi a fost luata noua in 2012, au fost perioade cand nu am folosit-o, de ordinul lunilor, aveam alta cu care mergeam. In consecinta acumulatorul s-a descarcat total de vreo 3-4 ori. Am pornit-o cu un robot mic de incarcare sau luand curent de la cealalta masina.

-banuiesc ca dupa 7ani, desi inca isi face datoria, este imbatranita si nu vreau sa se strice ceva electronic la masina

-despre acumulatorii Banner am citit ca sunt la calitate ca si cei originali ai masinii, ceea ce nu am gasit spus si despre Varta, unde pe forumuri am gasit pareri ca nu ar mai fi chiar OK ca si calitate. Oricum, cred ca sa iei un acumulator e si chestie de loterie in ziua de azi. Poate fi bun sau nu, desi respecti conditiile de exploatare.

Pe asta o voi tine prin magazie, eventual pe un redresor Lidl, ii gasesc eu vreo intrebuintare. Eventual ma gandeam sa iau o Caranda suprema/maxima sau Rombat premier de 55h, sigur sunt fabricate mai recent, si sa o schimb mai des, dar avand in vedere ca Banner este cam tot la acelasi pret, sau chiar mai ieftina, voi ramane pe Banner.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citez de pe un alt site,  ce a patit cineva cu Banner:

"Ce bataie de joc am mancat...la ora 18,30 am fost in magazin cu un acc vechi dupa mine, Bannerul ma astepta intr-un colt , am vazut ca nu are capace de protectie la borne de la distanta si am rugat sa ma lase sa-l verific inainte de a plati , surpriza : borne vizibil si adanc mancate de cuplare la masina, praf in locurile cu cute, urma clara pe bac de prindere brida metalica la masina , scot testerul sa vad in mare cum sta - 0 (zero) tensiune la borne, nici macar ledurile de la display nu s-au aprins . Am lasat cel vechi acolo urmand maine sa vina unul nou (sper) , altfel nu-l ridic , iau si petarda si-mi mut locul de cumparare . Cata nesimtire sa prezinti un harb de baterie la pret de nou , eu cash pretul afisat am vrut sa platesc .
Ma gandesc la scenariu urmator - faci comanda, vine courierul si te trezesti cu un rahat dinacesta frumos impachetat , umbli, nervi, cutare cutare , nesimtire din partea celui care a scos din depozit asa ceva ca nou , nu am treaba cu vanzatorul din magazin .
Reluam , maine ma duc dupa ora 10 dupa altul nou ."

"A doua baterie agm "noua" Banner ...80% viata, 0% incarcat, 10,9 volti la borne , 460A la -18 ( real 640A la -18 ) - acum am terminat la magazin, am luat bateria veche predata si...nu pot bea un cognac sa-mi revin ca sunt la covrig , nu pot sa-mi imaginez .
Cred ca ma reorientez catre alta marca mai cunoscuta , Banner stau mult in depozite dupa cate vad ."

 

Daca tot ai tester (banuiesc ca autool sau foxwell ) mergi cu el la magazin si verifica inainte.sa platesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luati si voi baterii de la un magazin care vinde doar baterii, si care are rulaj mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!