Jump to content

Zgomot ciudat A8 3.3 TDI


Razvan Gavan
 Share

Recommended Posts

Salutare,

Scriu aici cateva probleme pe care le am, la care sper sa obtin sfaturi utile din partea voastra.

Masina este un A8 D2 3.3 TDI v8 din 2002 quattro.

1. Prima problema a aparut acum o saptamana cand a dat frigul. Cand am pornit-o de dimineata, se auzea la motor un zgomot similar cu sunetul unui tachet care batea. Daca o acceleram, sunetul se amplifica odata cu turatia. Dupa 300m mersi cu masina, zgomotul a disparut. Am fost la service, mi-a spus mecanicul ca motivul este generat de ulei, care la frig nu a reactionat cum trebuie, nu a mai uns piesele din motor, a urcat mai greu...etc. Uitandu-ne pe dedesubt mi-a spus ca tot de la frig, siliconul de la baia de ulei are pori si supureaza ulei. Bun, zis si facut, am comandat ulei Motul 5w30 Specific, filtru ulei mann, silicon pentru baie. Am schimbat uleiul, a dat jos capacul de la baie, a curatat totul, am pornit masina, sunetul era acelasi. Dupa cateva turatii mai sus 2-3 mii ture, zgomotul a disparut. Daca tot eram la subiect, a dat jos capacul la motor si a gasit un furtun de la un injector care supura motorina, l-a schimbat cu unul nou si a verificat toate conexiunile, t-urile etc. A dat jos EGR-urile si le-a curatat (erau usor afumate) si a pus totul la loc. De la acest moment, de fiecare data cand o pornesc dimineata zgomotul persista (nu atat de amplificat comparativ cu uleiul vechi) dar este prezent. Cum se incalzeste un pic motorul dispare.
 
Aici este un filmulet cu ce se aude - https://www.youtube.com/watch?v=j8fLtpsBwjU
 
Dupa ce am plecat din parcare, dupa 200m, sunetul a disparut complet...

Masina a fost pusa pe tester, nicio eroare pe motor, cutie. etc.

2. A doua problema a aparut dupa ce am facut operatiunea de la punctul 1. In timp ce merg cu 40-50km/h si apas usor acceleratia, pe la 2000 rpm incepe sa tremure masina un pic, dupa care accelereaza normal. Daca bag piciorul la fund, merge struna.... Pe loc, cu cutia in P, am turat masina treptat. Intre 1000-1900 rpm nu se intampla nimic, la 2000rpm are o usoare vibratie, dupa care de la 2100 in sus nu se mai simte nimic.

3. Masina da fum la talpa si la acceleratie usoara - aceasta problema a aparut odata cu problema numarul 1. Toti care au vazut-o au zis e "diesel" e normal. Eu sustin ca acest fum nu aparea decat la talpa si in cantitati mai mici. Egr-urile sunt curate, turbina nu fluiera, nu are vreo problema sesizabila, motorul trage ireprosabil... Soft nu are, este softul stock.... La ce naiba sa ma mai uit?

As aprecia sfaturile voastre.

Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Ce fain poate sa sune motorul ala...pacat de bataie.

 

O idee ar fi, in cazul in care distributia e pe lant, verificat acesta daca nu cumva a sarit un dinte sau doi de pe fulii(pinioane), ratand momentul injectiei. La fel se aplica si daca distributia e pe curea, sansele fiind si mai mari, daca era putin slabita sa sara vreo doi dinti de pe fulii. E doar o parere, dar am avut un BMW 325 tds(pisicuta) la care o patina de intindere a lantului s-a uzat, mi-a largit lantul, si a sarit fix un dinte, instant a aparut un tacanit usor...

 

Cat despre tremurat, poate fi un tampon de la motor, banuiesc ca sunt hidraulice, daca sunt uzate, ar trebuii sa se vada...

 

Sper sa nu te fi incurcat si mai tare. Bafta in solutionarea problemelor, evident, fara costuri prea mari.

Link to comment
Share on other sites

Salut, distributia este schimbata, si este pe curea. Chiar si asa, nu ar avea logica ce zici, pentru ca nu e o bataie continua, este doar la motor rece in primii 200-300 m de mers cu masina...

Tampoanele le-am verificat, nu sunt cu probleme. Tremuratul cred ca provine din admisie, aer, clapeta de acceleratie mai degraba.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Am vazut in fimulet (minutul 1:01) iti iese fum negru de la motor in momentul accelerarii(partea din dreapta cum stai la volan).Ma gandeam sa nu fi uitat vreo garnitura - asta referitor la fum negru.

 

Numai bine!

Edited by Dominic
Link to comment
Share on other sites

Este o posibilitate foarte mare sa ai probleme la o supapa de admisie care nu lucreaza bine(verifica si axa cu came) ca mai mult ca sigur de acolo este si zgomotul.Noroc cu colegul Dominic ca nu am observat acel fum care venea dinspre admisie.Nu mai folosi masina si mai ales nu o mai tura.Trebuie sa mergi la un service bun sau la colegi de pe forum mecanici din Bucuresti ca risti sa bagi si mai multi bani in motor daca mai mergi cu masina.

Sa citesti si ce ti-am scris pe mess.

Edited by fiestax
Link to comment
Share on other sites

Incearca un aditiv de la LM pentru ulei ,am vazut ca este lumea multumita de cum calmeaza bataile.Poate este mai lenes un tachet.

Link to comment
Share on other sites

Ce sfat i-ai dat? :icon_bounce: :vwrullz: Sau asteptam sa vedem ce rezolva?

Edited by Dominic
Link to comment
Share on other sites

1. Pentru problema 1 am fost la service, mi-a spus ca nu are ce sa faca intrucat nu se aude decat atunci cand este rece. La cald, masina merge perfect. Concluzie - sa vin cu ea cand doresc, o desface, vede ce se aude, comandam, schimbam, punem la loc. Problema sustine el ca este de la un culbutor lenes si mi-a recomandat sa folosesc un aditiv gen Dura Lube sa vad daca se ameriorieaza. Avand in vedere ca a facut cand a dat frigul, mecanicul sustine ca nu e nimic defect, doar ca nu ajunge sus uleiul imediat... A spus ca daca era problema la axa cu came se auzea tot timpul.

 

2. Partea cu fumul iesit pe la admisie era de la faptul ca dupa ce s-a curatat EGR-ul s-a pus la loc fara garnitura...Am pus garnitura s-a rezolvat fumul de la admisie si tremuratul la acceleratie.

 

3. La punctul asta in continuare nu stie nimeni de ce da cu fum cand accelerez....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Buna seara, sau buna dimineata... dupa o zi de munca am gasit in motor un rachet rupt, si 4 care nu se incarcau bine. Ca sa elimin orice fel de viitoare problema am cumparat toti 32 de tacheti noi. I-am montat azi, am pid axele la loc, distributia si tot ce era de pus. Cand am dat cheie la masina toti tachetii bateau. In manual spunea de o procedura de incarcare a tachetilor prin care tineai masina la 2000 de ture si repetai figura de vreo 6 ori. Cred ca am facut de vreo 20 de ori procedura, chiar am facut si un drum de 40 de km cu ea. Zgomotul de la tacheti s-a mai atenuat insa nicio sansa de a nu-i auzi deloc. Mai mult, masina nu trage. Sunt absolut sigur ca tot ce era in motor e ok -axe, supape, culbutori, injectoare, turbine. Am pus-o pe tester si nu are absolut nicio eroare pe motor sau anexe.

Aveti idee ce as mai putea incerca? Am mai auzit de tacheti care se incarca greu, dar mi se pare deja exagerat ca dupa 50 de km sa se tot auda.... Am ajuns la capatul rabdarii si nu mai avem idei... Ma gandeam ca presiunea la ulei sa nu fie ok, aveti idee cum pot verifica acest lucru? Ma gandeam ca pompa de ulei nu functioneaza in parametrii si probabil asta sa fie si motivul pentru care nu se incarca...

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept