Jump to content

Caldura doar cu motor turat


Helloween
 Share

Postare recomandată

Asa cum am numit si titlul topicului, de cand a venit frigul mi-am dat seama ca nu prea am caldura in masina. Am observat asta in momentul in care asteptam pe cineva in masina cu motorul pornit si incepuse sa mi se faca frig. Apoi am realizat ca daca turez motorul a inceput sa bage caldura dar nu cum functiona inainte. Este o temperatura potrivita. Inainte nu puteai tine prea mult mana la grilele de ventilatie (daca era caldura la maxim)

Mentionez ca prin iunie am schimbat termostatul (e motor BFQ si e termostat electronic) cu unul echipare originala Behr. 

Ce am uitat sa spun este ca la bord apa urca pana la 90 si acolo intepeneste, nu are oscilatii.

Am scanat si nu e nicio eroare.

Am tot cautat prin forum dar nu am gasit ceva asemanator, am gasit pe le sectuinea "passat" ceva dar acolo rezolvarea era prin aerisire pe la nu stiu ce gaurica la furtunas. Sa fie si la Skoda asa ceva? E drept ca nu am facut nicio aerisire dupa ce am schimbat termostatul (am ctit pe aici ca se aeriseste automat).

Care credeti ca ar fi cauza?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil pompa de apa are pale rupte si nu asigura un debit suficient prin calorifer sau calorifer partial infundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pompa are pale rupte, pe langa faptul ca nu asigura debit bun caloriferului, nu asigura debit bun nici in motor/radiator, iar asta ar fi dus la supraincalzirea motorului. Pe langa asta, cred ca ar fi scos ceva zgomote palele alea rupte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pot fi mai multe cauze.  calorifer din bord infundat, furtun strangulat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aud borboloseli. Am pus mana pe furtunele de la radiator. Turul e cald iar returul rece (asta cand pe bord am 90 grade). La furtunele care intra in habitaclu cred ca spre calorifer, turul (cel care la intrare are o ramificatie cu un furtun mic) este cald iar returul este un pic cald, aproape rece (calau). La vasul de expansiune vine ceva apa din furtunasul mentionat mai sus (daca are vreo relevanta)

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta m-as gandi la radiatorul mic de sub bord, "caloriferul" care pare a fi infundat partial. Astfel nu se asigura debitul de antigel  necesar prin el si nici caldura nu ai. Din pacate, daca e caloriferul e vinovatul si se ajunge la demontare, se scoate tot bordul pana ajungi la el. Chiar am vazut aici pe forum un tutorial pentru asta. Pana la demontare, ai putea sa scoti furtunurile ce intra in habitaclu, in locul lor  pui altele mai lungi si bagi apa si aer comprimat in incercarea de a desfunda circuitul. Poate ai noroc. Pompa de apase  pare ca e intreaga din moment ce motorul nu se supraincalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie facuta o clisma caloriferului.

Desfaci furtunele de tur - retur si bagi apa cu presiune dar nu foarte mare sa spargi caloriferul.Operatiunea se face si pe tur si pe retul de mai multe ori.Trebuie vazut daca iese mizerie si sedimente din calorifer.

Asta este cea mai simpla solutie....dar sunt destul de rare cazurile de calorifer infundat la o masina care a mers numai cu antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc foarte frumos de promptitudine!
Tinand cont ca a venit frigul o sa terbuiasca sa fac operatiunea asta cat de curand. O sa va tin la curent cu ceea ce am facut ca si altii sa gaseasca o rezolvare in cazul asta.

Oricum orice sfat e bine venit si de acum incolo.

Mi-e groaza ca e spatiu cam ingust acolo unde o sa ma leg la furtunasele acelea. Daca aveti ceva idei de a usura operatia mi-ar fi de mare folos. Sper ca sambata sa execut operatiunea. Macar asa elimin din necunoscute.

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu intrebarile.

Astazi am facut "clisma" radiatorului. Nu a fost nimic in neregula... a iesit un pic apa tulbure dar nu ceva de speriat, debit are, ce sa mai tura-vura, nu este infundat. 

M-am cam chinuit la desfacut furtunele, mai exact la cel de retur (cu ala am inceput). Nu am stiut sistemul de prindere si m-am caznit sa desfac furtunul de la colier. Abia dupa ce am desfacut furtunul am vazut ce usor era de desfacut. Pentru cei care nu stiu, pe tevile de la calorifer se prind furtunurile prin niste "stuturi" care au niste sigurante din sarma din partea de jos a fiecarui "stut". Practic tragi de siguranta in jos si apoi tragi de el si iese foarte usor.

In fine, dupa clisma parca sa zic ca se incalzeste un pic mai bine dar tot asa face, adica baga aer mai cald doar cand cresc turatia spre 2000.

In vasul de expansiune am vazut ca daca accelerez, curge mult mai tare lichidul din furtunasul subtire de deasupra. E normal sa faca asa?

Si daca nu-i infundat caloriferul, ce altceva as mai putea incerca? 

Sa fie pompa de apa? E schimbata odata cu distributia, are 35 000 de km.

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cantitatea de caldura depinde de turatia motorului, cauzele pot fi, in ordinea asta : termostatul / pompa de apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba termostatul,daca nu ai caldura trebuie sa speli bine caloriferul ,nu face bine transferul de temperatura,are celulele colmatate,chiar daca trece apa ,nu trece bine adica cu viteza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

capacul de la vas are o supapa aia e de vina . sigur  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul este schimbat din vara chiar primavara cred si am pus echipare originala.

Care e faza cu supapa? 

Pompa de apa nu stiu ce tip e pentru ca nu am schimbat-o eu. E schimbata de fostul proprietar cand a schimbat distributia. Eventual l-as putea intreba ca-l cunosc destul de bine.

Dar cu supapa chiar sunt curios ce poate fi!

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca termostatul face toata treaba, el actioneaza cu doua supape pe circuitul mare si pe cel mic, fiind comandat electronic n-ar fi de mirare ca doar dupa 3000 de ture/min ECU sa ii "spuna" sa dea drumul si la caldura. E doar o ipoteza. Nici eu nu am caldura la relanti.

Problema s-a mai discutat si in http://vwforum.ro/topic/39513-incalzire-interioara-slaba/  fara sa se gaseasca o rezolvare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca e normal sa faca asa? Nu trebuie sa o urc la 3000, deja dupa 1500 incepe sa se incalzeasca binisor.

Parca iarna trecuta nu facea asa...

Este adevarat ca dupa clatirea caloriferului baga aer la temperatura mai mare, dar cum spuneam si in postul anterior, la relanti scade temperatura...

BFQ si AVU sa fie cu blestemul pe ele? Citisem ca sunt foarte fiabile ca motoare dar sa fie o normalitate ce se intampla cu caldura?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acul in bord sta la 90 mereu dupa ce motorul este incalzit bine?

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca da. Neclintit! Daca oscila ma gandeam si eu ca ar fi termostatul... dar asa chiar nu stiu ce sa mai cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am testat situatia asta dar in general nu-mi place ideea sa fie ceva asa incins la bord incat sa nu tin mainile. cum e vremea acum daca setez la 20,5 grade e suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-a zis nimeni sa fie incins, dar nici sa scada temperatura aerului la gurile de ventilatie daca stai prea mult la semafor. Ar fi bine daca ar spune pe acest topic doar cei cu AVU/BFQ cum le merge incalzirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu merg cu caldura la maxim dar cautam o rezolvare la situatia data. Oricum, eu nu am clima.

Chiar asa Dic, am vazut ca si la tine face la fel.

In alta ordine de idei, mai devreme am vorbit la telefon cu un mecanic, chiar inginer mecanic si zice ca totusi ar fi din termostat. Ca nu ar deschide cand trebuie dar sa nu ma sperii. Pot merge si asa cu masina. Atata timp cat temperatura la motor este in regula si cat timp nu inghet in masina mi-a spus sa merg asa. Si cand o sa schimb distributia o sa fiu sigur daca e de la pompa de apa, dar el tot termostatul il baniueste. Ca ar deschide mai tarziu.

Deci, colegi cu AVU si BFQ, vorba lui Dic, cum va merge caldura?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!