Jump to content

Bataie radiala roata fata (fara jocuri sau zgomote)


adyo13
 Share

Recommended Posts

Stie cineva daca este normal ca butucul / discul de frana pe fata sa aiba o abatere radiala de vreo jumatate de milimetru? Se vede in filmulet cum butucul se apropie si se departeaza de etrier, si pe ceasul comparator (chiar daca nu am reusit deloc sa gasesc un suport) este destul de evidenta valoarea deviatiei ~1/2mm.

 

 

Ca si simptome, masina are un mers smucit, direct proportional cu viteza, dar pana la 50km/h..dupa nu se mai simte deloc. Se simte si la franare (dar nu in pedala sau in volan), accelerare sau in frana de motor, si cu roti pe 16" si pe 14", dar parca mai evident in sarcina (deal). La viteza mica se simte ca si cum as avea o roata ovala / patrata (se si aude cand merg pe langa un parapet) si pe la 40 e trepidatia maxima simtita in scaun..dar fara vreo pierdere de putere, fara zgomote ciudate, fara coduri la diagnoza, fara jocuri la roata. La service am auzit ba disc volant (nu prea pica la 1.4), planetare (capul dinspre cutie), discuri de frana, bobine de inductie sau chiar cutia de viteze cu totul, dar nimeni nu e sigur sa garanteze ca daca schimb ceva se rezolva. 

Daca are cineva idei pentru rezolvare sau diagnosticare ulterioara sunt recunoascator. Multumesc !

 

Am deschis topic nou ptr ca nu stiu daca problema este la planetara, fuzeta, rulment, butuc, disc de frana sau din alta parte, iar simptomele sunt si la accelerare (chiar si pe elevator) si la franare.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pentru o diagnoza corecta se desface TOT si se verifica piesa cu piesa / bineinteles la roata nu toata masina :D .

Link to comment
Share on other sites

sa face pe ambele parti? Daca nu schimba discurile de pe o parte pe alta si vezi daca se muta jocul. Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Cred că problema se învârte în jurul următoarelor: disc, butuc, rulment.

Scoate discul şi vezi dacă butucul are aceeaşi abatere. Dacă da atunci discul nu are nimic şi problema este ori la butuc ori la rulment şi aici din păcate nu prea poţi să determini care este cu pricina. Oricum dacă schimbi butucul se schimbă şi rulmentul. Planetara nu aş prea crede să fie.

Link to comment
Share on other sites

Oscilatia este doar la roata din dreapta, si tremuratul in mers este de cand am luat masina (~2 ani in care nu s-a agravat/ameliorat), insa de cand am luat masina am vazut ca are un mic retus cu vopsea la bara de protectie chiar in dreptul rotii din dreapta..si ma gandesc sa nu fi lovit ceva si sa fi afectat centricitatea elementelor. Discurile si placutele erau aproape noi, originale VW si schimbate in Germania, unghiurile sunt bune verificate de 2 ori iar anvelopele sunt uzate uniform.

Pe partea stanga are o usoara oscilatie bara planetarei..dar parca este mult mai mica. Discul pe stanga se invarte fara abateri.

Link to comment
Share on other sites

bbogdanmircea

Cum ai invartit de roata ?

 

Pai daca are bataie ori e rulment, ori e butuc ori e disc.

Adica chestiile care se invart si care pot sa bata.

 

Ce treaba sa aiba planetara, volant cutie si alte chestii ?

 

Sunt curios care e cauza si eu totusi.

Link to comment
Share on other sites

Cum ai invartit de roata ?

 

Pai daca are bataie ori e rulment, ori e butuc ori e disc.

Adica chestiile care se invart si care pot sa bata.

 

Ce treaba sa aiba planetara, volant cutie si alte chestii ?

 

Sunt curios care e cauza si eu totusi.

Pentru invartit roata am pornit motorul,  dezactivat ESP si bagat in treapta 1.. desi se invartea prea repede ptr un ceas comparator (am zapacit acul ala), dar eram singur. O sa vad in weekend daca apuc sa dau discul de frana jos..ca nu pare greu, dar daca e ceva stramb pe-acolo sigur o sa iasa greu, si sa analizez butucul (butucul e cu tot cu rulmen sau se pot schimba separat?)..ca daca merg direct la service imi zic ei imediat ce are..si sunt satul.

Planetarele, discul volant, cutia si alte chestii au fost diverse diagnostice pe la mecanici..pana sa descopar singur descentrarea asta cand am pus rotile de iarna.

Link to comment
Share on other sites

Din videoclip pare ca  butucul si discul sint ovalizate daca rulmentul ar avea probleme ar hurui !!!!dar se poate sa fie si ala afectat Masina a avut accident??

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca a avut accident inainte sa o cumpar, dar a avut tremuratul asta la viteza mica de cand am luat-o. Are un retus mai grosolan la vopsea pe spoiler chiar in dreptul rotii, ce poate fi o cauza perfecta pentru o astfel de defectiune la roata. In rest nici un alt semn, strambataura, ciobitura sau alte modificari pe sub ea.

 

 

post-71036-0-29309000-1383595562_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Trepidatiile alea nu fac bine deloc planetarei,o sa se uzeze mult mai repede este clar ca trebuie sa  schimbi butucul ,daca nu se rezolva schimba si discurile Este un sfat personal,mai mergi o data la service si expunei problema mecanicului.

Link to comment
Share on other sites

Primul mecanic la care am ajuns zice ca e de la planetara :| ..dar nu a demontat inca nimic

Link to comment
Share on other sites

marius1982.11

Tremurat si sunet ritmic doar la viteza mica am simtit pe proprie piele, pe cat de incredibil pe atat de adevarat, era de la niste coji de cauciucuri de iarna, desi la ochi nu pot sa zic ca erau praf, ovale sau cu galme, pur si simplu faceau ca toti dracii intre 30-50km/h. incearca cu alte roti inainte de orice alt experiment.

Edited by marius1982.11
Link to comment
Share on other sites

Poi am spus ca am incercat si cu rotile de vara cu jante de 16" si cu cele de iarna cu jante de 14" ..dar desigur ramane si posibilitatea ca ambele seturi sa aiba bube.. Insa tin minte ca am fost odata la un service si cu masina pe elevator, eu in masina  si rotile pe fata date jos, tremura la fel pe la 40 km/h dar cu intensitate mai mica. Atunci mi-au zis ca e de la discul volant..

Link to comment
Share on other sites

Tremurat si sunet ritmic doar la viteza mica am simtit pe proprie piele, pe cat de incredibil pe atat de adevarat, era de la niste coji de cauciucuri de iarna, desi la ochi nu pot sa zic ca erau praf, ovale sau cu galme, pur si simplu faceau ca toti dracii intre 30-50km/h. incearca cu alte roti inainte de orice alt experiment.

Totuşi după cum se vede în filmuleţul din primul post are o abatere semnificativă a butucului. Eu cred că aceea este sursa problemelor şi în acea zonă trebuie căutată cauza

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Diagnostic la primul service: discul de frana. Cu el jos nu avea deloc bataie butucul..dar acum sunt curios cum se centreaza discul de frana pe butuc? Ca surubelul ala mic nu pare foarte rezistent..iar gaurile prin care trec prezoanele sunt foarte descentrate/largi fata de filetul din butuc (ori nu este asta disc potrivit ptr masina mea?)

post-71036-0-57799800-1386330931_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

bbogdanmircea

Discul este tinut de butuc doar prin prezoane.

Si la mine este rupt acel surubel de centrare.

Sunt curios daca rezolvi ceva prin schimbarea discurilor .

Edited by bbogdanmircea
Link to comment
Share on other sites

marius1982.11

la passat nici nu este acel surub, de deprinde discul de ex cand schimbi roata. la golf acel surub mic are rolul de a tine in loc discul, dar nu e pt fixare pe pozitie.

discul are pe flansa centrala un con si fata lui se aseaza pe butuc, care evident trebuie sa fie curat cand le montezi.

Link to comment
Share on other sites

carceacristian

Salutare,

 

Eu zic sa cumperi una bucata fuzeta SH cu tot cu butuc,si cumperi un rulment si un disc nou si ai scapat de probleme.Macar scapi de o bataie de cap,asa stai sa le schimbi pe bucati si pana descoperi ce e,cheltui si bani mai multi cu manopera+ nervi.

Edited by carceacristian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am fost ieri la un service mai rasarit hotarat sa schimb ceva sa scap de tremurat..si am dat peste niste baieti foarte de treaba ce au zis ca macar sa identificam roata de la care tremura masina ca sa incepem de acolo. Si cu masina pe elevator, cu rotile pe fata scoase si discurile prinse in prezoane, am blocat pe rand stanga dreapta cu o surubelnita in discuri. Rezultatul a fost cam asa:

- cu ambele roti libere  masina tremura pe elevator la fel cum tremura in mers..un leganat fata spate, sus jos..si parca si un pic lateral, si cu un pumn bagat intre jug si motor se simte clar ca la o anumita viteza/cuplu ansamblul motor-cutie incepe sa tremure urat.

- cu o singura roata blocata, indiferent care, nu am reusit deloc sa reproduc smucitul masinii, in schimb sa aude zgomotul ala de roata ovala vum vum vum, in partea dreapta spre roata iar in stanga nu stiu exact ca sunt apropiate roata, planetara si cutia.

 Uleiul in cutie este la nivel si curat lacrima..iar invartind rotile la mana bagata in viteza este un punct la care se invart mai greu apoi se invart cursiv (cealalta roata se invarte in acelasi sens..si parca citisem undeva ca e normal la Golf asa ca nu am ridicat problema).

 Se vede cum butucul/fuzeta are o usoara abatere pe ambele parti, si baietii zic ca nici planetara pe stanga nu se invarte centrat (cea pe dreapta din filmulet se invarte bine zic ei), iar discurile pot avea abaterea din filmuletul meu atata timp cat prezoanele sunt centrate in butuc si butucul ar fi bun..si m-ar fi sfatuit cu tot dragul sa schimb ceva daca ar fi tremurat masina in mers cu una din roti blocate, dar din moment ce dispare tremuratul, bataia la roata ar putea fi efectul defectului si nu cauza..deci sunt si mai in ceata.

 M-au sfatuit sa iau de la dezmembrari tot ansamblul port fuzeta-rulment-butuc ca sa nu ies foarte scump schimband rulmenti noi, ca e posibil sa fie stramb pe o parte si doar antrenandu-se in diferential ambele planetare sa se produca acea torsiune.

 Ceva idei despre cum se pot influenta planetarele in diferential sa produca vibratii are cineva? Si stie cineva daca e normal sa se auda acel zgomot de roata ovala (fara roti) cand se blocheaza una din roti? Alt diagnostic anterior a fost sa schimb capetele de planetara dinspre cutie, dar nu stiu daca ar putea da vibratii fiind pe elevator fara roti, in treapta 2 sau 3..deci nici un fel de sarcina aproape,(Apropo, cam cat ar trebui sa costa fuzeta SH in dezmembrari?)

 Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Aceasta problema o am si eu. Initial am crezut ca discul nu e centrar bine din cauza surubului de prindere al discului care era rupt in butuc, dar am scos surubul rupt, am pus altul si tot nu s-a rezolvat problema. Simptomele sunt de doua saptamani, cand am luat masina nu se auzea nimic. La o saptamana dupa ce au inceput bataile am fost cu masina la RAR si am trecut din prima fara sa cunosc pe cineva sau sa dau spaga. Deci, daca ei nu au gasit nimc in neregula, ce sa fie? Am cautat pe toate forumurile si tu esti singurul cu problema asta, sau erai, acum sunt si eu. Ai rezolvat ceva intre timp?

Am uitat sa precizez inca un detaliu, la viraj stanga indiferent de unghi se aude mai tare iar la viraj dreapta nu se mai aude deloc. Si se aude de la 20-30 km/h in sus,deci nu cred ca are treaba cuplanetara.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vin si eu cu acelasi zgomot de roata ´ovala´ .

Zgomotul se aude tot incepand de pe la 15 km/h, daaaaar, se aude tot timpul pe traiectorie dreapta si in functie de cat virez stanga se accentueaza. In functie de cat virez dreapta sunetul se diminueaza.

 

Un lucru ciudat e ca dupa ce o spal bine la roti zgomotul nu se mai aude pt o perioada scurta de timp, cateva minute.

Exclus pietricele pe cauciuc, intre pastile si alte cele, sunt in Spania si nu am bagat-o pe drumuri nepavate inca, denivelari sunt pe asfalt dar nu sunt pietricele.

 

Roata stanga prezinta pe cauciuc la interior o portiune de vreo 5 mm de uzura.

Am inlocuit rotile pe aceeasi parte, de pe fata pe spate, atat pe stanga cat si pe dreapta si parca zgomotul e mai intens, se aude putin mai tare.

 

Cand o sa am ceva timp liber o sa trec pe la service sa fac geometria si echilibratul jantelor ca sa mai scot din ecuatie cate ceva.

Parerile si sfaturile sunr binevenite, inca mai citesc pe forum poate poate...

Link to comment
Share on other sites

Rulment, dar nu stiu de la care roata.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

si la mine avea aceleasi simptome, schimbat rulmenti fata dupa care zgomotul a disparut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut baieti.

 

Am si eu o mica problema cu Borica mea :D.

Luna trecuta am fost sa imi schimbe rotile, le-am pus pe alea de iarna(aproape noi), au fost cumparate de noi, si numai anul trecut am circulat cu ele.

Baiatul care mi-a facut schimbul, dupa ce au fost montate rotile le-a mai strans odata din mana cu o cheie care are manerul mai lung.

Ma cheama sa-mi arate ca la roata fata stanga am nush ce joc, si trebuie neaparat sa schimb ori bucsele ori pivotii. Cel putin colegul baiatului spunea ca sunt pivotii, baiatul spunea ca sunt bucsele.

Eu cum am grija de masinuta mea, ziua cealalta am dat o fuga repede la mecanic.

A ridicat masina, si a inspectat fiecare parte si fata si spate.

Spunea ca pe partea DREAPTA e un pic mancata cauciucul din care e facut bucsa, dar nu are joc.

Erau cele originale pe masina, si mi-a spus ca ar merita sa le schimb.

 

Dar intre timp am observat o bataie mica pe partea dreapta.

Si cum mi-a spus mecanicul ca e pe partea dreapta bucsa mancata ma gandeam ca de la aia am bataile.

Ei, am cumparat piesele, am dus masina si le-a schimbat. Toate erau Lemforder, am spus ca daca fac ceva sa o fac sa nu mai am probleme.

Dar dupa schimb inca mai am bataile acelea enervante.

Se aude cand ma duc pe drum drept, bun, fara gauri.

Zgomotul e ca si cum asi avea o piatra intepenita intre crampoanele cauciucului.

Se simte numai dupa 40/50 km/h.  

Am inspectat bine gumele, pietricele am gasit intre crampoane, dar nu atat de mari incat sa-mi faca asemena batai.

Nu se aude tare, mai degraba se simte in mers.

Rulmentul nu e pentru ca cunosc zgomotul specific rulmentului uzat.

Am fost iar la mecanic, am facut o tura, l-a simtit si el, dar spune ca nu poate sa-si dea seama ce poate fi.

A spus ca poate fi si de la cauciucuri, ca se mai deformeaza, ca se fac besici si chestii de genul.

Dar cum am spus gumele sunt aproape noi, le-am rulat aproximativ 3 luni. Cand am fost la vulcanizare mi le-au centrat pe fiecare, batai nu are nici unul.

Aveti vreo idee ce poate cauza aceste batai?

Mentionez ca franele sunt bune, nu trage pe o parte, nu am vibratii, mecanicul s-a bagat sub masina, a verificat articulatiile si cu mana, si cu levierul, nimic nu are joc nici in fata nici in spate.

 

Daca cineva are idee astept cu nerabdare un mesaj.

 

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

johndogarugolf4

Probleme asemanatoare am si eu.

 

Cand am luat masina acu' cateva luni aveam un zgomot metalic la franare si cand acceleram simteam trepidatii in pedala cat si in volan. Am schimbat bucse bara stabilizatoare, bucse bascula plus pivoti. Inca aveam toate piesele originale pe ea, Am mai schimbat telescoape cat si capetele de bara, avand cauciucurile uzate si un pic de joc. Crezand ca am rezolvat problema, am mers la o tura. Dar zgomotele doar s-au ameliorat, ar mai ramane sa schimb si capatele de planetara si sa inspectez rulmentii desi acestia nu scot zgomot specific.

Zgomotul pronuntat il simt pe partea dreapta fata, doar la viteze mici si cand apas pedala de frana mai brusc.

 

Masina am cumparat-o din Olanda si o folosesc tot acolo, sunt destul de multuimit de ea. Doar ca unele chestii care par minore sunt destul de enervante.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!