Jump to content

HALDEX - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


Andrei Buzatu
 Share

Postare recomandată

In urma experientei mele cu schimbatul uleiului + filtru de la Haldex + cutie de viteze o sa las si aceste informatii aici

Pentru sistemul 4motion sunt 4 locuri diferite unde exista ulei: 

4MotionLayout.thumb.JPG.66756a6e5943a0bba4cdfda7c9583e53.JPG

1- Cutia de viteze  unde se recomanda schimbul la fiecare 60.000 km 

2- Diferential fata  - unde producatorul spune ca "nu se schimba" aici ramane la latitudinea utilizatorului sa decida  

3- Ansamblu Haldex  - unde exista filtru si lichid  

- Producatorul spune doar de schimbul lichidului la fiecare 60.000km sau 3 ani ( daca am eu info buna) . 

- Filtrul nu are cod OE de piesa  , se produce doar aftermarket din cate am vazut eu , codul trecut pe el este : PA66GF35  .  Am reusit sa il obtin de pe https://www.haldexparts.com/111358_AUDI,_VW,_Seat,_Skoda_GEN_4_AWD_oil_filter/p2624653_14766012.aspx 

4- Diferential spate  - unde producatorul spune ca "nu se schimba" aici ramane la latitudinea utilizatorului sa decida  

Va rog sa ma corectati daca am dat infotmatii eronate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy multumim de info! 

Ne poti spune unde ai facut schimbul? 

Eu am intrebat pentru passat b7 de schimb la Haldex si mi-au spus in 2 reprezentante Cybernet, respectiv PBN ca se schimba la 3 ani - fara numar de km si se schimba doar uleiul la haldex, fara filtru ca nu am.

Acum sincer, nu mai stiu ce sa inteleg, exista filtru sau nu? Nu este aceeasi generatie de Haldex pe b7 si tiguan?

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xdx Schimbul l-am facut la un coleg aici pe forum iti las PM . 

Daca B7 are haldex gen 4 ,atunci are filtru 100% numai ca nu toata lumea stie de el . Mai jos este filtru nou si filtrul vechi scos de la mine de pe Haldex gen4. 

page22.thumb.jpg.f78714ceb30673c3d6794b7ad0cde55a.jpg

Ca info unde se afla  acesta:  Este exact deasupra pompei. 

page44.thumb.jpg.280aa55447c367610636eb96b21694f3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie cei de la Cybernet mi-au spus ca se schimba la 60 k si nu am menționat nimic de durata de timp la care ar trebui schimbat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca localizezi filtru nu e mare filozofie sa il schimbi singur doar iti trebuie un elevator sau o ridici pe chestile alea de ridicat doar sa fie masina orizontala. Uitate cum arata un filtru vechi si unul nou, si altii se bateau aici cu pumnu in piept ca nu se schimba filtrul! Oare dupa cam 150k de ce pica pompa de ulei de la cuplaj? Decat 300 euro mai bine 50 pe un filtru! 

Modificat de Urukuno
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Catalin Arseni

Bravo pentru efortul de a impartasi procesul de curatare a pompei - acum inteleg de ce nu am primit pompa veche inapoi la service-ul unde am inlocuit-o...:)

Din pacate, eu personal, nu am mai mers mai mult de 1000 km dupa schimbul de pompa/ulei/filtru si grupul Haldex s-a gripat complet, in mod ciudat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Catalin Arseni Haldexul s-a gripat complet ?   s-a blocat solenoida N373? 

Modificat de Doomy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Filtrul nu are intr-adevar cod OEM de VAG, dar nu este aftermarket. Se gaseste ca piesa originala de la producătorul HALDEX (codul pentru filtrul de generatia a 4 a este 111358). Singurul producător care are cod OEM pt filtrul haldex de generatia 4 este Volvo (care de altfel si recomanda in caietul de mentenanță inlocuirea filtrului). Codul Volvo este 31325173, iar piesa se găsește in România la un preț sub 200 lei; filtrul este identic cu cel pentru VAG, cu excepția acelei bucati mici de plastic, de culoare albă (la Volvo este mai subtire decat la VAG). Aceasta se poate refolosi fara probleme de la filtrul anterior montat pe mașină. Nu are element filtrant, este doar o bucată de plastic. Atenție doar la extragerea filtrului pentru a nu deteriora bucata de plastic de culoare albă. In prima poza cu, cu lichidul haldex este filtrul VAG, iar in cea de a doua , filtrul Volvo.

1526370006774_111358tepalas.jpg

IMG_1920.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am un Tiguan cu tiptronic, 240.000 km, luat din Germania cu toate reviziile la VW. Nu are schimbat uleiul in cutie. Stiu ca multi spun ca ar trebui la 60.000 km. Ma intereseaza pareri de la oameni cu aceasta cutie daca au schimbat sau nu uleiul, cat s-a inlocuit si cu ce. La mine inca schimba perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare,

Astazi, pe o zapada de vreo 30cm am realizat ca 4Motion nu functioneaza. Rotile din fata patinau de mama focului iar cele din spate erau nemiscate. De unde sa incep cu verificarile? Pompa Haldex blocata sau ce alte probleme pot fi? Mentionez ca Tiguanul avea, cand l-am cumparat din Germania, 88000km si nu stiu daca a fost schimbat uleiul Haldex. Pe VCDS ar trebui sa dea vreo eroare daca Haldexul nu functioneaza?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vick Pasul 1 este scanare ca sa afli sigur cauza, fara scanare vorbim doar scenarii posibile dar ....nimic sigur. 

Probabilitatea este sa fie pompa de haldex dusa sau infundata .  Citeste mai sus si vei obtine mai multe informatii legate de subiect. 

Ca info ai 4 locuri unde schimbi ulei la Tiguan 4motion

 

Modificat de Doomy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Doomy  Am facut scanarea VCDS si mi-a dat eroarea:

Adresa 22: AWD  4x4       Eticheta: 0CQ-907-554.clb
    Numar piesa modul comanda: 0AY 907 554 F    HW: 0AY 907 554 F
    Component si/sau versiune: Haldex4Motion H52 7521
                  Codare soft: 0001
                Numar atelier: WSC 01357 011 00200
              Pachet ASAM: EV_AllWheelContrHA1VW37X 002001 (VW36)
                       ROD: EV_AllWheelContrHA1VW37X.rod
                      VCID: 4E93D83A11D72334E3-801A
1 cod a gasit:

16670 - Tracþiune integralã 
          C1113 07 [008] - defect mecanic
          intermitent - Confirmat - Testat de la stergere de memorie
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 1
                    Frecventa defect: 5
                    Resetare contor: 89
                    rulaj: 92804 km
                    Data: 2054.14.09
                    timp: 14:03:41
Cred ca voi incepe cu pompa Haldex, filtrul si schimbarea uleiului. Sper sa nu fie ceva mai grav

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vick din pacate la tine nu pare sa fie pompa , eroarea postata de tine provine de pe calculatorul de Haldex J492 . Daca era eroare de pompa trebuia sa fie "Pump Failure"  . Codul de eroare postat de tine : 16670  provine din unitatea J492 - Controller Haldex care contine si solenoida N373.  

Daca vei schimba uleiul +filtrul haldex si vei curata pompa nu va strica , dar in cazul de fata nu te va ajuta.  
O prima verificare care o poti face este sa verifici mufa care intra in calculatorul de Haldex , sa nu fi ajuns apa la ea si sa fie contacte imperfecte.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Am sa verific si mufa. Daca tot nu se rezolva, trebuie schimb Controller-ul Haldex? Totusi apare ca e defect mecanic... Calculatorul Haldex are ceva actionari mecanice?

Modificat de vick
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.01.2019 at 17:14, vick a scris:

Ok. Am sa verific si mufa. Daca tot nu se rezolva, trebuie schimb Controller-ul Haldex? Totusi apare ca e defect mecanic... Calculatorul Haldex are ceva actionari mecanice?

@vick Calculatorul de Haldex controleaza valva Solenoida N373 . Aceasta se blocheaza mecanic .  

Cauzele cele mai frecvente sunt : coroziunea  de la apa  (poza din stanga)  sau  Blocarea mecanica a solenoidei N373 si supraincingerea unitatii ca urmare (poza din dreapta)  De obicei blocarea n373  este rezultatul lichidului de haldex neschimbat la timp. 

page2.thumb.jpg.f448110af5ce15577b82aa8e6b816f48.jpg

Unitatea care se schimba trebuie codata pe masina , iar din care stiu eu nu se poate folosi o unitate SH decat in anumite circumstante. 

Mai multe info iti poate da cineva care cunoaste bine aceste echipamente , eu ma limitez la informatiile oferite mai sus.  

Modificat de Doomy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

@vick Ai mai rezolvat ceva cu HALDEXUL? E posibil sa am aceeasi problema.

Am vazut la o scanare eroarea asta, atunci s-a dat clear si am facut o scanare dupa vreo 400 km si nu a mai aparut.

Se poate considera ca fiind si un defect temporar/intermitent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@favana, salut, nu am avut timp să umblu la haldex. Vreau să fac o curățare cât mai bună a tot ce se poate plus schimbat uleiul chiar dacă eroarea este intermitentă. Dacă tu nu mai ai eroarea înseamnă că îți merge 4motion-ul. Ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vickSincer fiind la prima masina 4x4 nu prea imi dau seama mai ales acum pe uscat. Ar trebui sa merg undeva unde nu e aderenta maxima pe fata, sau sa incerc o plecare in forta. Oricum cica ar fi niste parametri si pe VCDS care spun cand haldexul cupleaza sau nu. Se poate face si un output test la care haldexul sta cuplat mereu. Am gasit ceva de genul prin forum-urie din alte tari. Insa acum sunt prins cu o reparatie capitala la motor (consum excesiv de ulei) :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

 Am curățat pompa și locașul ei. Era plin de depuneri. Nu inteleg cum un ulei hidraulic atât de scump are o durată de viață atât de scurtă. Când am scos vechiul ulei, au ieșit odată cu el tot felul de chestii gelatinoase. Acum a dispărut și eroarea AWD prezentată mai sus. 

20190323_143718.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intimpla pentru ca e acelasi ulei care lubrifiaza discurile de frictiune ale cuplajului - de aici stress termic si impuritati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am atasat si o fisa oficiala despre componentele/Part number sistemului Haldex.

 

25855422-7617-4628-8CF5-480A0986E2F6.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare.

Se da Tiguan 4Motion din 2010 cu urmatoarele sunete: 

https://youtu.be/yox4-_96pyw?t=28  - Exterior

https://www.youtube.com/watch?v=nejJPIzADUE&feature=youtu.be - Interior 

 

Este vorba de "rontaitul" acela ritmic.

 

Uleiul si filtrul Hadlex sunt schimbate de aprox 4k km. 

Rulment cardan? 

Am fost la un mecanic care zicea ceva de alternator. Nu l-am luat in seama. 

 

Modificat de Xtremu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
BogdanPopescu

Salutari la toata lumea,

Recent am cumparat un tiguan 2012 ,2.0 tdi/140cp/4motion/DSG ,toate bune si frumoase.

In urma cu cateva zile virand maxim si pornind de pe loc am auzit un huruit puternic in spate,zona rotilor, in prima faza m-am gandit ca am frecat bordura cu roata spate asa ca mi-am continuat drumul ca in final sa  constat ca la fiecare pornire (sau viraj mai strans la viteza mica ,pana la 10km/h)de pe loc cu rotile virate mai mult de jumatate se aude acel huruit puternic. Precizez ca daca masina este in miscare  si se accelereaza in viraj acel sunet nu se aude.

A mai intampinat cineva aceasta problema?

Sa fie vorba de diferential?

Astept raspunsurile si sfaturile voastre.

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BogdanPopescu  bazat pe ce  descrii tu acolo pot sa fie 10001 cauze printre care si subiectul acestui topic . Nu cred ca vei putea obtine un  raspuns apropiat cu rezolvarea problemei  dar macar  pot sa iti dau urmatoarele sfaturi

1- Scanare cu VCDS si vezi daca sunt erori pe haldex -  Erorile cu intermitent de obicei atrag niste simptome cu cele descriese de tine ( asta e primul pas  care trebuie sa il faci ) 

2-  Zgomotul  se aude in ambele sensuri cand iei in viraj ?  Ai incercat sa iei viraj iar dupa punerea in miscare sa apesi ambreiaj ( o lasi la liber in viraj ) mai face atunci ? 

3-  Iti trebuie constatare intr-un service pentru  localizarea sunetului  - masina ridicata pe elevator si cu rotile bracate , apoi rulat in "gol" pentru invartirea rotilor.   Neaparat verificarea tuturor fluidelor din sistemul 4M daca sunt la nivel . 

Cand s-a facut ultima revizie la Haldex sau diff  la masina ta? 

 

Potentiale cauze bazat pe ce descrii tu ar fi    :

- Etrier blocat /partial blocat  la bracarea rotilor se pune putina presiune in sistem  

- Pompa haldex  partial functionala ( intermitent)  caz in care haldexul ramane partial sau deloc cuplat.  Automat aici  se verifica uleiul , curata pompa si se schimba filtrul . 

 

Exemplu recent intalnit :   passat B7  4motion 2013  211.000 km ,  a dezvoltat un huruit la plecare de pe loc (indiferent de directie)   care se transforma in fluierat la viteze mai mari  , initial s-a banuit un rulment spate  , dar  de fapt lipseau 400ml din uleiull de haldex , a avut noroc ca a descoperit la timp.  Dupa completare zgomotele au disparut. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!