Jump to content

Masinile pentru est diferite de cele pentru vest?


deocamdata
 Share

Postare recomandată

La Renault este alta strategie - scadere de pret o mentin prin integrare locala cat mai mare. De aici linii de asamblare mici si ieftine in foecare regiune cu costuri cat mai mici.

Produsul este acelasi dar la diferite niveluri de calitate.

Producatorii germani - ca stia ne "doare" - au de obicei cat o singura linie modulabila de mare flux pe care produc aceeasi platforma - vezi VW.

Sunt si la ei expectii - cum este Jetta care este pe platforma PQ35 inca si din acaeasta cauza nu poate fi produsa pe linia de MQB din Germania si target ul pentru Jetta raman tarile medii si sub-dezvoltate. Si este clar - cand sunt linii diferite de asamblare si tari diferite si calitatea este diferita.

@Alin 15572 - nu trebuie sa luam exemplu RTR indiferent ce va spun domnii francezi acolo si nu trebuie luata ca exemplu gama M0 care este exclusiv o gama low cost si cost saving.

Uitati-va la M1 si M2S ;) - acolo nu au fabrici peste tot in lume...

4 minutes ago, DOL said:

Vorbeam de modele destinate pietei din UE. Nu specifice hot climate, nu modele specifice Rusia-CIS sau India, Brazil. 

Nu ? :)

Pentru UE - singura diferenta va fi pentru unele componente scumpe - furnizori diferiti in functie de tara de vanzare. Restul este la fel ca in Germania si acceasi linie de asamblare.

la Golf de ex - sigur este acceasi caroserie si linie de assy dar sunt sigur ca sunt anumite componente in motor si habitaclu cu furnizori diferiti de ceea ce se produce pe Fisa Gama de Germania.

Modificat de rfh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putem testa cu usurinta si asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, prin urmare, luand exemplu doar VW si modelele care se fabrica in acelasi loc si pt est si pt vest, trag concluzia ca nu exista linii diferite de asamblare, nu sunt mai multe tipuri de angajati (unii care lucreaza doar pt masinile care pleaca spre est sau spre vest), nu sunt folosite alte tipuri de vopsea, ci doar anumite piese ar fi diferite dpdv calitativ, sa zicem un ambreiaj, niste placute de frana, niste injectoare, niste componente electronice, niste, niste niste???!!!!!

Mie unul imi este greu sa cred ca sunt atat de multe repere din care sa rezulte o diferenta de cateva mii de Euro intre cele doua piete.

Si tot greu imi vine a crede ca se pun piese si subansambluri mai slabe calitativ pentru un vw destinat pietei din Ro si altul destinat pt Germania.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi numai din anvelope și bateria poti obtine câteva sute de euro. Si astea nu ar trebui să încurce banda de asamblare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sebip mai exact? Cum sta treaba matematic?

Da-mi niste exemple, te rog!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pure speculatii ca difera. Mai ales treaba cu anvelopele e complet aleatorie. Hankook echipeaza si Audi RS5 care au fost masini de testdrive in cadrul lansarii intetnationale a noului model. Nu cred ca isi permit sa faca acolo rabat.

Ei au contract cu furnizori si se pun pe masina ce vine atunci la rand. Nu au depozite din care se ia piesa x pt ca se duce in Ro, piesa Y pt ca se duce in Franta. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum un an am fost sa vizitez fabrica Skoda din Mlada Boleslav. Va pot garanta ca orice masina care iese de acolo respecta aceleasi norme de calitate si piesele sunt identice pentru orice piata. Skoda lucreaza pe principiul "just in time". Nu exista stocuri mari, nu exista loturi de piese separate pentru fiecare piata de desfacere. Ne-au arat live pe o banda masini pentru diverse tari cum intra la asamblare avand aceiasi oameni la lucru si aceleasi piese disponibile.

Va recomand sa vizitati fabrica si muzeul Skoda. Este o experienta interesanta si va va ajuta sa depasiti anumite prejudecati.

Singurul lucru care difera de la o tara la alta este Importatorul si politica sa vizavi de relatia cu clientul. Din pacate, aici e cea mai mare buba a grupului VAG in Romania.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW-urile cumparate din RO sunt varinata cea mai ieftina  si nu e corect sa le comparam cu cele care vin din vest care sunt Highline si pline de optiuni .

Lufturi egale ....nu mai sunt de mult obligatorii la grupul vag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la noi sunt pline de CleverPack-uri si Actiuni 20**, in conditiile in care neamtul primeste o cană sau un set de presuri gratuite. Ma rog, pana sa apara intermediarii de reimporturi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu unul am avut de luat decizia de a lua urmatoarea masina.

Dupa VW 2.0 TDI cu PD si 1,8 TSI...12 ani de Passat luat din Ro, deci calitatea din Ro...am vrut sa iau tot VW ...m-am dus la Tiguan.

Dar am zis ca il iau din Germania, SH max 1 an vechime.

Surpriza, acolo pretul unui Tiguan SH 1 an este la acelasi nivel cu X3 SH 1 an.

Si Tiguan SH 1 an din Germania pret mai mare decat Tiguan nou din RO

La X3 acelasi pret, RO sau DE

.....asa ca am luat X3...din Ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
robert.alexandru

Pot sa dau urmatoarele exemple:

- Skoda Rapid - la mine capota e mai grea ( masina cumparata din Belgia ) decat la masina prietenei ( masina cumparata din Ro ) - ambele masini una langa alta, deschideam capotele pt a pune antigel

- TV Sony Bravia - cumparat din Germania la lichidare de stoc. Am venit inapoi in Romania, la noi doar ce intrase in oferta - se vedeau diferente la calitatea imbinarilor si a plasticului folosit ( perioada 2012 cred )

- Coca Cola la sticla de 2L - puse una langa cealalta, cea din Germania are alt gust.

- Cola de la Mc - am mancat la Mc in Germania, dupa care am zburat in Ro si am mancat la Mc - cola la noi parca era sifon

- TV Samsung 4K UHD - cumparat pt mine din Germania / un prieten si a cumparat din Ro. Telecomenzile aveau o calitate diferita a plasticului. Calitatea piciorului de sustinere ers diferita la cel din Ro, se vedeau imbinarile plasticului. Sunetul era mai slab la cel cumparat din Ro. ( Cred ca mai am si poze cu telecomenzile si picioarele )

 

 

On 7/6/2017 at 5:30 PM, Roger said:

Tot greu imi vine a crede ca se pun piese si subansambluri mai slabe calitativ pentru un vw destinat pietei din Ro si altul destinat pt Germania.

Sa presupunem ca Siemens, fabrica injectoare pt Skoda. Inainte ca Siemens sa trimita injectoarele respective la Skoda, le testeaza pentru a vedea parametrii si performantele. 2 injectoare nu vor fi niciodata la fel, unele poate mai slabe, altele poate mai bune.

Pentru ca Skoda vrea sa si mentina o reputatie buna in Germania de exemplu, poate va alege sa puna injectoarele cu performante superioare in modele asamblate in fabrica X care sunt destinate exportului in Germania, si sa echipeze cu injectoare mai slabe masinile asamblate in fabrica Y, destinate pt Ro.

Injectoarele teoretic nu se deosebesc prin absolut nimic, aceleasi piese, aceleasi coduri OE. In afara de cineva sus pus, cine ar putea sa mai stie asta ?

Ce zici, suna cat de putin plauzibil ce zic ?

 

P.s: am dat injectoarele ca si exemplu, in realitate o gramada de piese se testeaza inainte de a fi trimise ( turbina probabil )

Modificat de robert.alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@robert.alexandruincearca sa îți imaginezi linia de asamblare la Skoda Rapid. Intra mașini una după  alta, cu opțiuni  diferite, cu  destinatari diferiți  din diferite tari. Daca ar fi după tine ar însemna că pe măsură ce se echipează mașina cineva ar intreba: unde merge mașina asta? România...pac brațul robotului alege capota aia nașpa, monteaza scaunele de piele: pac la neamt le alege pe alea din piele de hipopotam, la roman alea făcute din imitație... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare sau sa aduc jigniri cuiva, dar mitul asta ca pt anumite piete produsele sunt mai nu stiu cum fata de altele mi se pare cam inexistent, in conditiile in care totul merge pe banda rulanta, cererea e foarte mare la orice, iar liniile de productie sunt care sunt, nu sta nimeni sa sorteze marfa produsa.

Vad foarte des si ma amuz, anunturi cu Dacii aduse inapoi din Germania si samsarul baga texte de genu: "tip top, german edition, facuta pt vest etc etc".

La unii poate prinde, dar repet, nu sta nimeni sa sorteze si Dorel din fabrica nu o sa stea el sa citeasca pe fisa de ansamblare ca masina X cu dotarile aferente merge in Germania sau e pt client din Romania si atunci hai ca la aia de Germania stau 3 ore sa o bibilesc brici si ii pun piese de calitate brici si aia pt fraieru de roman o lipesc cu poxipol si daca nu se imbina ceva ii dau doua ciocane ca doar merge si asa.

Sunt niste standarde de productie peste tot, fabricile au furnizori de piese de regula dintr-un areal restrans, sa fie costuri mai mici cu livrarile de cele necesare si aia e. 

Spunea cineva mai sus un exemplu cu injectoare. Pai cazul celebru cu injectoarele cu bai prin anii 2006-2007 pe motorozarile 2.0 cunoscute, a avut "norocosi" peste tot. Si Germania si Austria si Romania. Deci halal atitudine partinitoare fata de vestici.

PS: Cola are gust diferit in functie de tara deoarece produsul e adaptat la tipologia consumatorului din zona respectiva. E lucru stiut acest aspect. Dar asta nu inseamna ca nu sunt niste standarde de productie. In Romania ii poate mai dulce sau mai putin dulce fata de alta tara. In State de bei Cola dai in diabet. La aia le place sa fie cu mult zahar, pt ca asa sunt americanii ca si consumatori. In Italia zici ca bei detergent. In Romania e cum e. Tine de gusturi si de cum e acel produs mulat pe consumatorii dintr-un areal anume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata teoria asta a conspiratiei a plecat de acum multi ani cand au dat oamenii prima data peste decodoarele VIN si au citit acolo ca unul dintre codurile PR se traduce ca “Produs pentru Europa de Est” sau “Produs pentru Germania” etc.

Ce nu au inteles niciodata e ca asta nu are legatura cu calitatea produsului ci cu dotarile. Un Golf Highline standard in Germania include si faruri led pe langa multe altele; in Romania, un Highline nici Climatronic nu are standard, cu atat mai putin alte dotari care la nemti sunt standard. Si standard nu inseamna ca la ei un Golf HL e la acelasi pret ca la noi, e mult mai scump. Tocmai din cauza puterii mici de cumparare din partea mai nespalata a Europei ( :)) ) s-au facut linii de echipare mai slab dotate, ca sa poata tine pretul mai jos. 

In Germania, un Golf Highline 1.5 TSI pleaca de la 25.800 de euro(click!). In Romania, pe ultima lista de preturi de pe site-ul VW (configuratorul este oprit), un Golf Highline 1.5 TSI pleaca de la 20.200 de euro(click!), ambele manuale, 130 CP. Cand echivalezi dotarile preturile sunt similare, micile diferente fiind date de taxe si costuri de transport.

De aceea un Tiguan SH dar aproape nou in Germania poate sa fie mai scump decat un Tiguan nou in Romania, pentru ca e mult mai bine dotat. Si la noi poti sa iei un Tiguan Highline si la 30.000 si la 45.000 cu acelasi motor...

Stiu ca ne place mereu sa ne victimizam si sa ne credem mereu asupriti dar adevarul este mult mai simplu si la indemana oricui nu pleaca la drum cu idei preconcepute. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașinile aduse de dincolo arată mai bine in interior și datorită întreținerii. Evident o mașină luată în RO de nea Caisa, interior varianta de baza (că contează doar sigla, că interiorul nu il vede vecinul) și spălată odată pe lună la spălătoria de cartier, unde cu aceași cârpă șterge jantele, exteriorul, bordul...după o perioadă va arata mai nașpa decât mașina cu aceași vechime, high-line (că astea arată bine pentru samsari) luată din Germania second-hand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

@TDR, este discutia de pe topicul cu impresii despre condus si un reply al meu care a fost sters si care in principiu aducea in discutie relatari ale unor persoane in tema care afirmau ca pachetele Clever Pack inseamna ceva in plus la configurare dar si ceva in minus pe masina (plastice, antifonari, suruburi, etc). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu cleverpack nici eu nu am inteles o, oare aia pe banda de productie stau sa puna pe anumite masini mai putin material insonorizant sau mai multe sau mai putine suruburi, doar daca e asa cum spui tu ca un anume pachet contine asa ceva, iar eu personal, recunosc, nu am vazut/auzit de asa ceva pana acum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intelegerea lucrurilor este cam asa, citez din amintiri.

Cand se importa un model nou pe piata, importatorul local determina standardul de model pentru tara respectiva.

Ce inseamna asta, se primeste de la fabrica un configurator pana la nivel de suruburi (lucruri care se pot elimina in siguranta) cu preturile aferente.

 

Importatorul local stie ce doresc oamenii pe piata respectiva, sau ce au cultivat in mintea oamenilor in decursul timpului...

Romanii isi doresc o echipare mai buna multimedia si sisteme de asistare cat mai complexe, creaza impresia de masina premium si nu se uita asa de mult la motor.

Alte optiuni sunt alese mai des in Ro, de ex. incalzirea in scaune.

 

Toate acestea inseamna costuri iar modelul ajunge la un pret la care nu se mai poate vinde conform planurilor ceea ce inseamna ca se contracteaza mai putine bucati si pretul pe unitate creste.

Aici intervin cei care definesc modelul de masina pe tara, se uita la absolut toate sub ansamblele la care se poate renunta si incep sa debifeze din ele pentru a scadea pretul si pentru a reusi sa adauge alte optiuni cautate de clienti.

Se renunta de la bucati de pasla prin anumite locuri pana la bureti absorbanti din caroserie, trecand prin renuntare la anumite suruburi (fata portiera), scuturi deflectoare de sub masina (de ex. cel de la rezervor la O3, prezent doar pe masinile de afara), si tot asa...

 

Asa inteleg ca s-au creat pachetele Clever, cu o mana iti da, cu alta iti ia, pentru ca pretul trebuie tinut intr-un anumit nivel.

 

Daca cineva doreste o masina ca-n Germania n-o poate cumpara din Romania, pentru ca insasi standardul de tara pentru modelul respectiv este downgraded. Daca mai alegi si pachete Clever scazi si mai mult.

Masinile de la noi nu sunt mai proaste, doar echipate mai putin cu subansambluri care nu se vad direct dar concura la o senzatie de masina silentioasa, inchegata, bine facuta.

 

Inteleg ca la fel procedeaza si Toyota.

 

Nu la fel procedeaza Mercedes sau BMW, la marcile premium, unde pretul de achizite devine un detaliu imaginea marcii este mai importanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DolfinAi partial dreptate. Adica exista configuratii, pachete si reduceri Cleverpack specifice unei tari / piete dar in niciun caz nu "Se renunta de la bucati de pasla prin anumite locuri pana la bureti absorbanti din caroserie, trecand prin renuntare la anumite suruburi (fata portiera), scuturi deflectoare de sub masina (de ex. cel de la rezervor la O3, prezent doar pe masinile de afara), si tot asa..."

Antifonarea caroseriei, usilor, etc este identica pe toate pietele. Iar scutul la care faci referire este optional pe Octavia de cand ma stiu. Si asa este si pe configuratorul de Cehia sau De.

 

De asemenea, afirmatia "Daca cineva doreste o masina ca-n Germania n-o poate cumpara din Romania, pentru ca insasi standardul de tara pentru modelul respectiv este downgraded." este complet nefundamentata. Nicio fabrica din Europa nu are linii si componente separate, acesta este doar un mit romanesc. Tot grupul VAG lucreaza in sistemul "Just in time" cu componente comune, majoritatea venind din Romania.

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completez informatia de mai sus, standardul de model se schimba uneori anual sau cel putin la un facelift.

 

De la an la altul dispar componente care s-au observat ca nu creaza un impact foarte mare, de ex. daca la inceput modelul avea protectie de pasla la capota dupa aceea dispare, protectia plastica de la filtrul de polen dispare, manerul de la usa nu mai este prins in 3 suruburi ca anul trecut, doar in clemee si exemplele pot continua pe pagini intregi.

 

Daca ai cum sa stai de vorba cu oameni mai vechi (care au vazut multe generatii de masini) din service-uri de dealer o sa-ti mentioneze cum de fiecare data cand apare o masina noua, uneori doar cu alt My Year, se cheama intre ei sa-si arate "ce au mai scos astia".

 

Masinile produse pentru RO nu sunt inferioare din punct de vedere al calitatii pieselor si fabrica nu are o linie separata, insa pe fluxul de productie nu se completeaza cu anumite componente, cele de care aminteam mai sus, fapt care creeaza o economie atat ca piesa cat si ca timp alocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista asa ceva in nicio fabrica din Europa: "insa pe fluxul de productie nu se completeaza cu anumite componente, cele de care aminteam mai sus, fapt care creeaza o economie atat ca piesa cat si ca timp alocat."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la Dacia este la fel, nu ai cum sa spui ca nu exista asa ceva.

Fluxul de productie este dinamic, se poate aproviziona cu orice piesa in plus sau se pot scoate.

 

O alta completare, de ex. la dezechipare pentru reparatie caroserie tehnicienii isi dau seama ca nu este un model produs pentru RO din numarul de piese si protectii pe care le gasesc pe dedesupt, asta inainte sa se uite in avizul de reparatie sau sa confirme informatia Reprezentantul cu Clientii.

Si in acest caz se cheama intre ei si-si arata ce inseamna o masina facuta pentru o piata externa. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu credeam in mitul masina pentru Germania, masina pentru Romania, dar dupa 2 masini nemtesti luate de noi din Romania, si 2 masini nemtesti luate SH (2-3ani km putini) din Germania, este intr-adevar o diferenta, si la cum au tinut masinile in timp, si la cum au tinut anumite piese ( gen discuri, placute, bielete, suspensie, etc ). E doar o parere personala. Posibil sa fi avut "ghinion" cu masinile noi luate din RO, si "noroc" cu masinile SH, who knows... :) 

Ca si intretinere au fost toate la fel, ingrijite, si service-ate doar in reprezentante, deci fara compromisuri...

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferentele vin din configurarea importatorului, gen un Style are niste dotari in RO si alte dotari in CZ sau DE, in functie de cele cerute de piata. Diferente mai sunt din punct de vedere clima, zona calde/reci. 

 

Dar in rest, nu sta niciun operator sa puna sau nu piese (suruburi, subansambluri etc), pentru ca toti lucreaza dupa acelasi takt time (timp de ciclu), iar daca se adauga sau ia, s-ar modifica acesta blocandu-se linia. 

 

Ti-o spun din experienta, stand destul de mult in fabricile OEM si Tier 1 sau 2

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insasi configuratiile diferite pe care le amintesti (Style, etc) inseamna timpi diferiti pe linia de montaj, deci se face diferenta si te asigur ca se face si pentru piesele de care am amintit in conditiile in care se respecta timpul de ciclu.

 

Experientele tale poate au fost la producatori de produse sau piese care nu au aceasta politica.

 

Repet, nu este ceva nepracticat in industrie, o fac foarte multi producatori de masini si nu numai.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!