Jump to content

Vaseline, lubrifianti, spray-uri tehnice si aplicatiile lor (cand si unde si de care folosim)


toni
 Share

Postare recomandată

Pe piata sunt o multitudine de vaseline si lubrifianti si de multe ori este o sarcina in sine alegerea unei vaseline/lubrifiant adecvat pentru o aplicatie.

M-am gandit sa avem un topic dedicat pentru acest subiect, incluzand aici si spray-urile lubrifiante, degripante sau degresante.

Din ce am vazut eu, sunt vaseline cu calciu, cu litiu, cu litiu si particule solide (MoS2, grafit, aluminiu), siliconice, ceramice, poliureice etc

Care se foloseste pentru ce aplicatie?

 

Voi ce vaseline folositi pentru a unge diferitele mecanisme?

Spre exemplu, pentru parghiile de la stergatoare care se gripeaza la multe masini ce folositi? Sau pentru balamalele usilor?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ghidajele etrier se foloseste NUMAI vaselina siliconica.Vaselina cu litiu pentru rulmenti.Cea minerala este pentru conditii severe de functionare deci pe la masina nu prea se foloseste,cea cu grafit pentru planetare.Atat imi aduc aminte.

Pentru stergatoare si balamale folosesc vaselina lichida.

Acum fiecare foloseste cum crede.Multi folosesc vaselina pe care o au la indemana la momentul respectiv ceea ce este gresit dar in lipsa unor cunostiinte despre respectivul mecanism ..

post-95513-0-11665000-1381685661_thumb.j

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La stergatoare (recent degripate) am pus vaselina de planetare cu gandul ca rezista mai bine spalarii.

Daca pun aceeasi vaselina la ghidajele etrierilor (ca tot s-a mentionat) ce se intampla? Se duce repede de la caldura ?

La usi vaselina normala in strat fin pe opritorul de vant , sau cum se numeste mecanismul ala si spray cu vaselina lichida in balamale ( Lubrimax - nu sunt foarte multumit)

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca vaselina cu grafit e din fabrica in cuplajele planetarelor. Cand am schimbat un burduf, acesta a venit cu vaselina cu tot,dar sigur nu arata ce cea grafitata. La mecanismul stergatoarelor, nu era inca gripat dar era pe cale,dupa ce am inlocuit oringurile, am folosit vaselina grafitata pentru ca asa mi s-a parut ok,in lipsa unor informatii detaliate. La macaralele electrice ale geamurilor si la patina schimbatorului de viteze am folosit vaselina lichida cu teflon,e mult mai comod de folosit dar rezultatele nu sunt satisfacatoare. In balamale nici n-a intrat vaselina lichida. cred ca o sa dau cu spray degripant, mai demult la Suzuki foloseam WD40 la balamale si facea treaba dar nu tinea mult. E clar ca e nevoie de ceva foarte fluid.

Modificat de Dexterino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru a gresa usor locurile  mai greu accesibile pentru deget, folosesc  spray vaselina WURTH, e foarte ok, apare lipicioasa, nu se usca (  nici nu se compara cu clasica vaselina la spray alba ce se intareste in cateva zile ) . Eu am folosit wurth la  inchizatorul de la capota, in spate la stergator chiar pe ax, la balamale recomand totusi clasica vaselina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanismul de rabatare a oglinzilor cu ce se poate lubrifia? Am in dulap WD40, Ulei grafitat de la Nigrin (MoS2 Schimermittel) http://www.nigrin.de/de/produkte/nach/produkt/nigrinmos2graphite_lubricanthybrid , dar si un lubrifiant de la Prevent, Multi 6: http://www.alibaba.com/product-free/124669591/PREVENT_Multi_6_Universal_Maintenance_Spray.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca scartatie mecanismul cand rabatezi oglinda? Eu am pus ulei de mecanisme fine si am rabatat repetat oglinda pana s-a atenuat zgomotul. Din ce ai enumerat as folosi uleiul grafitat. Indicat e sa scoti sticla oglinzii si pui direct pe arc, siguranta, si ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scartaie inca, dar as vrea sa-l lubrifiez preventiv. Mecanismul e destul de ascuns, o sa vad cum reusesc sa ajung la el.

Mi-e teama totusi ca lubrifiantul pe care-l folosesc sa nu stranga praful/mizeria si sa fac mai mult rau decat bine. Mentionez ca e vorba de oglinzi rabatabile electric.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E si asta o problema,dar mai ales la uleiurile vascoase si la vaseline. Poti incerca cu un spray lubrifiant universal,gen WD40, Holts, Brunox turbo spray, astea ar trebui sa aiba si efect antistatic. Intuiesc totusi ca a aparut ceva oxid la partea metalica exterioara a oglinzii din cauza apei. Acolo nu mi-as face probleme cu praful si mizeria,e inevitabi. Inceraca cu ce am spus fara sa sara si pe vopsea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa fiu cat mai atent, totusi sigur nu voi reusi sa evit vopseaua masinii. E vreo problema daca ajunge pe vopsea si sterg imediat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se greseaza mecanisme mobile ce au si plastic se foloseste doar vaselina siliconica, aceasta e alba si arata ca si grasimea, se si observa in servomotorasele de la clima, celelalte cam toate parca au produse petroliere in componenta ceea ce ataca plasticul.

 

La glisierele de la etrieri eu stiu ca se foloste vazelina siliconica ca sa nu deterioreze partile de protectie din cauciuc, idem ca si la plastic produsele petroliere dauneaza in timp ducand la ruperea acelor garnituri de protectie din cauciuc.

 

La planetare am luat odata vazelina pentru o alta masina si mi-a fost recomandata cea grafitata, e neagra si mai cremoasa, planetarele nu sufereau, erau perfecte, doar cauciucul burdufelor nu rezista...

 

In rest ca si vazelina pentru uz general pentru metale mi-a fost recomandata cea cu calciu pentru ca se topeste mai greu, arata normal de culoarea maro.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scartaie inca, dar as vrea sa-l lubrifiez preventiv. Mecanismul e destul de ascuns, o sa vad cum reusesc sa ajung la el.

Mi-e teama totusi ca lubrifiantul pe care-l folosesc sa nu stranga praful/mizeria si sa fac mai mult rau decat bine. Mentionez ca e vorba de oglinzi rabatabile electric.

La asemenea mecanisme se folosesc de obicei spray-uri cu vaselina uscata, pe baza de PTFE. Nu aduna praful si nici nu ataca plasticul din cate stiu.

 

SergiuD: din cate am vazut, vaselina cu litiu rezista mai bine la temperaturi mari decat cea cu calciu  :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WD 40 nu ataca vopseaua si nici plasticele.

@Muale vaselina pe baza de petrol macina in timp bucsele de la ghidaje si in timp se intepenesc.

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt destul de sigur ca WD40 ataca plasticul. Este formulat numai din compusi petrolieri si oricum, principalul lui scop este de a DEGRIPA! Nu stiu de ce multi insista sa-l foloseasca pe post de lubrifiant :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

What surfaces or materials are OK to use WD-40 Multi-Use Product on?

WD-40 Multi-Use Product can be used on just about everything. It is safe to use on metal, rubber, wood and plastic. It can also be applied to painted metal surfaces without harming the paint. Polycarbonate and clear polystyrene plastic are among the few surfaces on which to avoid using a petroleum-based product like WD-40 Multi-Use Product.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm, incerc sa caut vaselina cu litiu diseara.

burduful planetarei nu este atacat de vaselina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vaselina cu litium am vazut in Peco Petrom o cutie cilindrica albastra, cred de 1/2 kg

 

Vaselina cu litium este indicata si la sigilarea dopului de la uscatorul/radiatorul de klima, si inca un loc unde se poate folosi bine sunt capul  tijei telescopului fata, cine a avut  o piulita blocata stie de ce.

 

Vaselina cu cupru resista la 1100°C idela ptr frane, pargia VTG ( pe exterior)

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fiestax: reclama e reclama, iar americanii sunt foarte buni la asta. Faptul ca este "safe on plastic" poate insemna ca daca iti ajunge din intamplare pe plastic nu-l pateaza sau nu-l strica imediat. Asta nu inseamna ca poate fi lasat acolo permanent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de plastic. totusi tija si capul pulverizator sunt tot din(tr-un) plastic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasinila grafitata este foarte rezistenta la intemperii si fata de vasilina normala (litiu/sapun) nu isi modifica proprietatile la caldura/frig.

Vasilina normala mai are prostul obicei sa inghete iarna si vara sa devina prea fluida (acum depinde de calitatea ei).

Un indiciu concludent in favoarea vasilinei grafitate (acolo unde merge aplicata:culise etrieri,ansamblu stergatoare):liniile de alimentare electrice de la mijloacele de transport comun,sunt unse cu vasilina grafitata.

Cateva detalii despre vasilina grafitata,culese la liber ..

 

 

 

Este o vaselina anti-gripare premium pentru foarte multe aplicatii, intr-o gama larga de temperaturi. Compozitia sa omogena ofera o protectie maxima impotriva griparii si a blocarii datorate incalzirii, usureaza asamblarea si dezasamblarea si creste productivitatea. Asigura protectie impotriva ruginii, oxidarii si coroziunii. Nu se intareste, nu se evapora, nu se depune si nu necesita diluare.Contine proportii bine echilibrate de bisulfura de molibden (M0S2), grafit si agenti de umplere cu frictiune redusa, inglobati intr-o unsoare pe baza de complex de aluminiu, fortifiata cu inhibitori de rugina si coroziune. Fiecare ingredient anti-gripare cu frictiune redusa are proprietati si caracteristici importante. Bisulfura de molibden (M0S2) are afinitate pentru metalele feroase, adera la suprafetele de otel in miscare si ofera protectie contra uzurii si coroziunii prin frecare, asigurand in acelasi timp si lubrifierea.  Grafitul asigura rezistenta la presiuni extreme. Agentul de ingrosare pe baza de litiu contine aditivi pentru presiuni extreme . Acestia maresc performanta produsului, datorita faptului ca mentin dispersia si suspensia potrivita pentru ingredientele solide. Are o curgere uniforma pe suprafete si in spirele filetului.   Nu picura, ceea ce face ca suprafetele sa fie protejate la maximum.

 

AVANTAJE

 

    Nu contine plumb

    Protejeaza impotriva griparii, a blocarii datorate incalzirii, uzurii prin frecare, ruginii si coroziunii    Reduce frictiunea; reduce momentul de torsiune la cheie

    Asigura o usoara asamblare si dezasamblare

    Reduce costurile de intretinere

    Nu este afectat de vibratii, dilatari sau contractii

    Nu curge, nu picura si nu se depune

    Culoare – Albastru metalic

 

APLICATII

 

    Tubulatura filetata

    Fetele Flanselor

    Caneluri

    Zavoare

    Garnituri de etansare

    Glisiere

    Ghidaje

    Armaturi

Este in mod special folosit la otel si aluminiu. Se comporta la fel de bine si pe aliaje, otel inoxidabil, fonta, titan, plastic, cupru, alama, garnituri si mansoane de etansare.

 

 

 

 

Vaselina pe baza de grafit HUDY Graphite Grease este un lubrifiant de inalta performanta si tehnologie avansata, semi fluid, care incorporeaza aditivi de presiune extrema si pulbere fina de grafit pentru sarcina. Este gandita pentru a fi folosita in principal pentru lubrifierea pieselor rotative si pieselor de angrenare.

In plus, formula speciala HUDY permite aderarea excelenta si rezistenta impotriva dispersarii de pe piese in conditii extreme.

Aceasta vaselina reduce uzura si extinde durata de viata a pieselor.

 

Vaselina HUDY Graphite Grease vine ambalata intr-un recipient resigilabil si este foarte usor de aplicat.

 

Applicatii:

• Planetare,cardane,pini,axe si tije

• Sateliti si coroane de diferential

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vaselina uscata si nici nu cred ca o sa cumpar, incerc cu vaselina grafitata lichida, nu am de gand sa tin masina 10 ani ca sa se intample ceva cu plasticele. Singura mea problema e cu actiunea acesteia asupra vopselei, tin minte ca am facut acelasi lucru cu WD40 la masina anterioara si desi am sters imediat tot ce curgea din mecanismul oglinzilor, in timp a mai curs ceva si vopseaua a ramas putin patata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasinila grafitata este foarte rezistenta la intemperii si fata de vasilina normala (litiu/sapun) nu isi modifica proprietatile la caldura/frig.

Vasilina normala mai are prostul obicei sa inghete iarna si vara sa devina prea fluida (acum depinde de calitatea ei).

Un indiciu concludent in favoarea vasilinei grafitate (acolo unde merge aplicata:culise etrieri,ansamblu stergatoare):liniile de alimentare electrice de la mijloacele de transport comun,sunt unse cu vasilina grafitata.

 

Eu am luat in urma cu ceva timp de la OMV vaselina pe baza de litiu cu aditiv MoS2 si grafit (Signum LMG 2). 17lei/400g

fisa tehnica

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, sunt cam tarziu in topic si se poate sa se fi adus in discutie acest subiect, insa:

- exista cumva o  metoda prin care se pot gresa mecanismele de rabatare ale oglinzilor electrice fara sa se demonteze de pe usi? Imi scartaie destul de urat oglinda din dreapta si o sa evit sa mai rabatez pana nu o ung cu ceva(am luat un spray cu vaselina siliconica pe baza de PTFE)

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demonteaza doar capacul de pe ele prin ridicare, iasa greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pentru cine are nevoie de vaselină pentru temperaturi înalte există aşa ceva la Hornbach

post-40889-0-40925100-1446975813_thumb.j

13 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!