Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu

Recommended Posts

Salutare colegi,

Trecand de curand in liga benzinarelor, am dat peste noile generatii de TSI. In cazul meu este vorba despre a 2-a genereatie de 1.2 TSI 105CP M6 de pe O3.

Pe forum exitsta topic-uri care te indruma clar cum e bine sa conduci un Diesel, si acum cativa ani mi-au prins foarte bine pentru o exploatare corecta.

Insa pentru TSI-uri nu am gasit nimic asemanator. Au cuplu mai mare, il au incepand cu turatii mai scazute...parca ar fi un Diesel.

Calculatorul masinii te invata sa schimbi vremelnic, probabil fiind reglat pentru mers economic. Masina aparent nu se supara daca mergi linistit, iar consum mi se pare ca este chiar foarte bun. Si sa nu uitam ca DSG-ul tot sub 2000 rpm il tine...Deci sunt concepute sa lucreze in turatii scazute.

Dar oare face bine pe termen mediu si lung? Si cam ce ar putea afecta? Parerea mea initiala era ca nu. Am zis ca nu dar atata timp cat motorul nu tremura si mergi constant fara sa accelerezi prea tare sau daca urci pe un plan prea inclinat. Turbina nu cred ca are de siferit pentru ca lucreaza inca de la 1400rpm unde ofera deja motorului cuplul maxim. Cineva zicea de volant... asta e mai riscant pentru ca masina fiind bine antifonata si izolata risiti sa nu simiti vibratiile. Apropo, o fi bimasica?

 

 

PS: asa nu mai amestecam disctuiile pe un singur Topic .Daca vi se pare ca nu e util,nu ma deranjeaza sa fie sters.

Edited by Aditu
Link to post
Share on other sites
  • Replies 567
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aditu

    55

  • The_Ego

    45

  • Rave

    27

  • Mumus.

    23

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Chiar asa, de la +10 la -15 sau -20 grade, se stramba chiulasa in doi timpi si trei miscari. De cilindru.   Si chiar si asa eu n-am nimic de raportat la EA211, masina se incalzeste in vreo 5 min, iar

Mai jos, continuarea cu raspunsuri:       De ce spun asta: -sunt mai pretentioase la benzina - Da.   -sunt mai fragile adica trebuie sa mergi cu ele intr-un anumit fel, respectiv mai turat.... ca sa n

Sunt si foarte multi care nu stiu sa "foloseasca" motorul asta cum trebuie si apoi se plang ca "nu trage" sau ca "se plafoneaza repede" si altele. Care se plang ca fostul lor diesel avea mult mai mult

Posted Images

sa mergi la turatie mica cu siguranta nu strica nimic.. dovada cea mai buna sunt taximetristii care merg subturat pentru economie de combustibil si la care vezi motoare la 200-300.000 km fara probleme.

categoria cealalta adica mers turat, e clar ca aduce uzuri suplimentare inutile in motor.

merg cu o jetta de 1,2 105 de aproape 1 an si pot spune ca dupa ce te obisnuiesti putin cu lag-ul turbinei motoarele de genul "tsi" sunt chiar f reusite (ca si feeling/comportament) iar indicatorul de schimbare treapta isi face treaba.. consum mic si te face sa renunti la a mai face pe marele "pilot" in trafic si te invata sa conduci "decent"

Link to post
Share on other sites

Daca pastrezi o viteza, si implicit o turatie, constanta nu are niciun rost sa stai intr-o viteza inferioara. Stai in viteza in care motorul nu "face figuri", poti sa mergi si cu 1.200 RPM constant.

Cand trebuie sa accelerezi insa trebuie sa retrogradezi, niciodata sa nu accelerezi de la o turatie atat de mica. Atat!

 

Practic, se conduce ca un diesel. Constant mergi la cat mai putine turatii posibil pentru un consum mic, retrogradezi cand accelerezi cate viteze e nevoie pentru cat de mult vrei sa te infigi si stai mereu cu mana pe schimbator pentru a prinde mereu "valul" de cuplu. Adica nu schimbi cautand putere ci cautand cuplu, care venind de la turatii mici iti aduce un consum decent.

 

Eu, caz special si motorul mai vechi dar oricum... , in oras schimb 1->2 pe la 2.500-3.000 RPM, 2->3 pe la 2.500 RPM si 3->4 pe la 2.000 RPM. si acolo deja am 70-80 Km/h, mai departe schimb 4->5 si 5->6 pe la 1.500 RPM si pastrez un 70-80 Km/h constant in viteza a 6-a. Daca e cazul schimb intr-a 5-a / 4-a / 3-a ca sa accelerez si apoi revin.

Dar asta e un mers oarecum "tare", adica asa ies in fata oricui merge normal si nu incearca sa mearga tare, pentru un mers linistit scad cate 500 RPM din fiecare schimbare - asta echivaleaza cam cu ce arata si computerul de bord.

 

Pentru ca simt ca o sa sara lumea cu gura... Nu exista mers subturat la viteza constanta si drum drept, cred ca poti sa mergi si cu 1.000 RPM (n-am incercat dar cine stie...). Dar turbina este fortata cand incerci, de la viteza constanta si 1.000 RPM, sa accelerezi mai tare sau mai incet. Atunci trebuie neaparat si obligatoriu sa retrogradezi, ceea ce pentru un om care vine de pe TDI este deja in sange.

Link to post
Share on other sites

In principiu e bine sa nu scazi turatia sub 1200 rpm.

Insa, un motor e considerat subturat atunci cand el da aceste semne si mai ales cand turatia e prea mica pt cat cuplu are masina nevoie. Precum au spus colegii de mai sus, daca se merge pe drum drept cu viteza constanta, turatia poate fi pastrata la valori mai mici fara pbme, insa atentie sa nu se forteze motorul brusc pt ca una la mana cuplul nu e mare si astfel masina devine subtirata, a doua la mana atunci arderile nu sunt ideale si intervin si depunerile de calamina, in timp desigur.

 

Dar, e f important sa te familiarizezi cu masina, sa o simti si astfel incet incet sa o poti tine la o turatie relativ scazuta fara a o subtura.

La benzinare, e vital sa nu se aiba piciorul greu pe acceleratie, fiind mai senzibile la acest capitol decat un diesel.

 

Insa, la turbo e recomandat sa se tina motorul macar la turatia de cuplu minim specificata de producator, in acest caz 1800 rpm pt a tine si turbina in parametrii optimi de functionare.

 

Taximetristii intradevar subtureaza grav motoarele insa sa nu uitam ca f multi au motoare aspirate care sunt mult mai iertatoare cu acest regim de exploatare.

Insa aici vin cu o mentiune: viata uleiului e drastic afectata, intervalul de schimb al uleiului injumatatindu-se.

Edited by Muraru Dan
Link to post
Share on other sites

Ok, deci se confirma ce gandeam si eu. perfect de acord.

Poate ca topicul ar merge mutat la aria de tehnic, privind mai multe modele ale grupui care au TSI-uri.

Link to post
Share on other sites
Not_used_calin

Parerea mea este ca indiferent ce motor ai - TSI, TDI PD, TDI CR, injectie simpla etc - trebuie sa simti masina. Nu poti spune ca trebuie schimbat la X ture. Poate mergi pe drum drept, panta, rampa, incarcat, neincarcat...nu-i acelasi lucru. Nu inteleg cum pot conduce unii cu ochii in turometru. Placerea condusului unde mai e? In loc sa privesti "frumusetile patriei"? NEVER!

Sa simti masina inseamna sa obtii de la ea ceea ce doresti, utilizand minimum de turatie. Turatie mare nejustificata - asa cum au spus si colegii - inseamna uzura prematura. Turatie mica nejustificata - tot uzura motor se cheama, dar in alt sens. Exemplul cel mai relevant in acest sens este mersul pe bicicleta: dc dai la pedale de-ti sar picioarele de pe pedale si nu schimbi pe un pinion mai mic, uzezi prematur rulmenti si lant, datorita frecarii excesive (la motor uzura la : segmenti, turbina, axe cu came, injector, cuzineti). Dc dai la pedale foarte incet, dar te fortezi mult, pt ca esti pe un pinion prea mic, uzezi foaia, pinionul, lantul (dai sa-l rupi); la motor se traduce in uzura vilbrochen, risc sa spargi pistoane (se detoneaza o cantitate mare de combustibil in camera si lucrul mecanic pe care il poate face pistonul e limitat, mic), uzura in cutia de viteze. De regula, masinile noi nu prea simt acest lucru, nu incep sa "dardaie", dar nu inseamna ca nu sufera. In timp un astfel de mers - parerea mea, ajunge sa dauneze mai mult motorului decat unul supra turat.

Ca o concluzie, iti recomand sa mergi dupa ureche, eventual poate putin supraturat, decat sa-ti fortezi masina mergand subturat. 2/3 din resurse si o sa fie bine.

 

Multa bafta!

Link to post
Share on other sites

Subscriu la ce a a zis Not_used_calin cu o modificare: dupa ureche ajungi sa conduci atunci cand ai experienta si ceva km. La inceput te mai uiti si in turometru ca sa vezi pe unde te afli mai ales in cazul masinilor silentioase.

 

In ceea ce priveste turatia indiferent de tipul combustibilului in special la cele turbo cel mai bine este sa conduci pe cuplu cat mai jos (sa zicem pentru consum) dar sa nu cobori sub cuplu pentru ca subturarile afecteaza motorul foarte mult in special pe partea de ungere, turbina se mai schimba insa motorul nu atat de usor iar turatiile mari uzeaza prematur. Vor fi persoane care vor spune ca am pe cineva si pe altcineva care procedeaza diferit insa acest lucru nu inseamna ca motorul acela nu are probleme de uzura. Exact ce a zis Not_used_calin apar uzuri premature care se manifesta prin diferite simptome gen zgomot, consum de ulei ... etc. sau in alte cazuri defectiune majore. 

 

In final raspunsul meu ar fi cat mai mult pe cuplu.

Link to post
Share on other sites

Not_used_calin ti-a raspuns corect si practic.

Poti sa mergi si la turatie redusa(sub 1500rpm), dar grija mare, doar cand mergi constant(bulevarde mari, strazi goale, trafic anticipabil). Pericolul pentru motor nu apare cand mergi la turatie redusa, ci cand accelerezi de acolo, atunci trebuie obligatoriu sa retrogradezi.

Link to post
Share on other sites

Eu de fel merg ceva mai turat pt a avea mereu puterea/cuplul la indemana.

Link to post
Share on other sites

Am vazut in mai multe postari "daca mergi la turatie mai mare se uzeaza motorul". Complet fals. Doar daca nu schimbi tot timpul in zona rosie, atunci este o alta discutie. Un motor utilizat mai turat este un motor mai sanatos: ungere mai buna, ardere completa, fara depuneri, etc. In schimb consuma mai mult. Mersul subturat poate provoca mult mai multe neplaceri in cazul motoarelor turbo (amintite in postarile colegilor).

Link to post
Share on other sites

E cu dus si intors treaba cu mers la turatie mare.

Ungere mai buna? Cand uleiul sta la 110grade ungerea e mai proasta. Uleiul va fi mai putin vascos si pelicula formata e mult mai precara.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites

Uleiul ajunge la 110+ grade mai mult in situatia in care se ruleaza la drum intins in mod constant cu o turatie mai mare (4.000-4.500+ turatii). In ultima treapta a cutiei de viteze, asta inseamna deja o viteza de croaziera destul de mare. Doar prin schimbatul treptelor la 3.000+ turatii este mai greu sa se ajunga cu uleiul la astfel de temperaturi.

Exista uleiuri care se comporta bine si la 110+ grade, dar asta reprezinta alt topic de discutie.

 

Cel mai important aspect este, asa cum au scris deja si restul, sa nu se accelereze puternic atunci cand turatia este scazuta (sub 2.500-3.000 turatii). Astfel se protejeaza si ambreiajul la masinile cu cutie de viteze manuala (DSG-ul oricum nu te lasa sa faci asta pentru ca retrogradeaza in locul tau - vorbesc de kick-down si daca nu este modificata cutia).

 

Si al doilea aspect ca importanta este ca din cand in cand masina sa fie condusa mai "sportiv" (nu "ciobaneste"). O data la 1-2 saptamani macar, sa aiba "ziua schimbatului" in 4.000-5.000+ turatii. Si bineinteles, din cand in cand turometrul trebuie sa vada si linia rosie.

 

Ambele aspecte au legatura cu combustibilul nears si cu depunerile. Nimica pretentios sau greu de urmat.

Link to post
Share on other sites

TSI-urile de mic litraj ajung la 110 si la mersul la 130-140kmh in treapta a 6a (3000, maxim 3200rpm).

Cel putin asa este la 1.4tsi si nu cred sa difere la 1.2.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites

La 1.2 TSI asta din gen 2 ruleaza mai jos in ture.

La benzina nu stiu daca are ce sa se depuna asa ca la diesel.

Oricum, foarte bune opiniile.

Ce frumos ar fi daca in manuale ai gasi o sectiune de Advanced in care cei interesati sa citeasca cum lucreaza si cum se conduce optim un anume motor. Bineinteles, redactat de specialistii VAG care lucreaza pe partea de motoare.

Link to post
Share on other sites

TSI-urile de mic litraj ajung la 110 si la mersul la 130-140kmh in treapta a 6a (3000, maxim 3200rpm).

Cel putin asa este la 1.4tsi si nu cred sa difere la 1.2.

Imi vine greu sa cred, dar nu ma contrazic pentru ca nu stiu cum este la 1.2/1.4 TSI. Pe autostrada nu prea se fac schimbari ale treptelor de viteza, iar atunci o mare parte din cele discutate nu-si au sensul.

La 2.0 TSI eu nu am vazut la mers constant cu 3.000 ture (aproximativ 120-130 km/h in treapta 6) mai mult de 104-105 grade la temperatura uleiului, decat daca temperatura exterioara era de 35+ grade Celsius (atunci mai creste cu 1-2 grade).

 

Doar fatait prin oras si schimbat la 3.000+ de ture se ajunge mai greu la 110+ grade.

Edited by volvol
Link to post
Share on other sites

Nu cred ca are cum sa ruleze mai jos in ture. 

 

Sunt o gramada de posesori cu acest motor si majoritatea se plang de asa ceva.

Asta e probabil o hiba a motoarelor cu capacitate mica.

 

Nu stiu daca are treaba si cu tipul de intercooler. Atat la cele vechi, dar si la noile 1.2 si 1.4 intercooler-ul este de tip aer-apa montat in spatele motorului, integrat in galeria de admisie. Poate da un randament mai slab decat un FMIC.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites

Ma indoiesc ca 1.2 TSI, chiar si generatia noua, ruleaza la 130-140 km/h la mai putin de 3000 RPM in treapta a sasea. 

Cred ca complici prea mult lucrurile, mai ales ca am vazut ca te intereseaza sa obtii un consum cat mai mic, comparabil cu 1.4 TDI. Nu esti primul, insa cred ca asta dauneaza motorului.

Volvol, nu compara 1.2/1.4 TSI cu 2.0 TSI, se stie ca aceste motoare au o problema cu racirea.

Edited by cristian
Link to post
Share on other sites

Cristian, se discuta mai mult despre turatia optima (consum/uzura/feeling) pentru a schimba treapta de viteza la TSI-uri, nu despre temperatura uleiului la mers pe autostrada. Am divagat putin.:)

Link to post
Share on other sites

Da, dar titlul e "TSI - cum se folosesc corect?", deci putem vorbi si despre temperatura uleiului, daca aceasta devine prea mare pentru a se mai putea realiza ungerea in mod normal.

Ca sa imi expun si eu parerea, sub 1500 RPM niciodata nu accelerez. Totusi, merg cu 1200 RPM constant, daca traficul imi permite. De obicei, asta se intampla in partea de nord a Bucurestiului, dupa Piata Victoriei, spre Piata Presei Libere si mai departe, spre Otopeni. Comparand cu un motor turbo diesel sau cu un motor pe benzina aspirat, as spune ca TSI este un motor elastic, care cu ceva atentie poate fi folosit in toate regimurile de turatie. 

Bineinteles, sa conduci cu 80 km/h in treapta a sasea nu ofera nici o placere, placerea e dupa 3000 RPM, in treptele 2, 3 si 4.

Link to post
Share on other sites

Aditu, referitor la depuneri .....am vazut chiulasa la un TAXI 1.2 TSI generatia 1 .....mers de TAXI (dupa cum se discuta in posturile de mai sus) si erau perfect curate.

Eu nu sar de 3000 rot/min decat in anumite conditii de trafic/depasiri in rest ma joc cu turatiile. Am momente in oras cand ma duc in 3000 in toate treptele ....am momente cand merg "batraneste".

 

3000 rot/min in tr.6 este undeva pe la 130-140 km/h ......restul nu mai conteaza decat valoarea radarului luat :))

Edited by ionut_slatina
Link to post
Share on other sites

Depunerile ramase in urma arderilor se curata la o anumita temperatura.. Dupa cum a spus si volvol :)

 

Eu personal prefer un consum putin mai mare si un motor mai 'curat' decat un consum mai mic de la un regim 'de taxi' si depuneri pe toate partile.

 

My 2 cents..

Link to post
Share on other sites

Nici eu nu imi propun sa merg doar la consum, normal ca o sa folosesc motorul prin toate turatiile, probabil destul de rar peste 3-4000rpm.

Important e sa stim ca nu face rau mersul la consum, care implicit se face la sub 2000rpm.

Ideal e sa alternezi regimul de mers, sa il adaptezi la conitiile de drum si trafic. Clar, dar e bine de stiu riscurile mersului subturat. E impropriu spus subturat, ca doar e in cuplu.

Astaseara, orasul era mai liber si se conducea alert. Am fost silit sa merg mai turat. Consumul nu mai scazut la 6, ci doar la 7.

 

O chestie interesanta e ca am observat cum dimineata motorul merge frumos la pornire, nu sta turat...dar spre exemplu cand am plecat pe la 4 de la serviciu, de 2 ori motorul s-a turat peste 1200, a fluctuat acolo, a parut ca tremura si apoi si-a revenit. Si afara era cald. Nu am vrut sa ma impacientez. Probabil ca stie el ce face. Ati patit, e normal?

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca are nimeni de gand sa mearga doar incet. Dar atunci cand mergi incet e bine de stiut cum sa mergi, ca doar toata lumea stie cum sa mearga tare, nu?

Nu vad niciun rost in a tine masina la 2.000 - 2.500 RPM prin aglomeratie doar de frica sa nu fie subturat motorul. Chiar e normal sa mergi incet cateodata si atunci e bine de stiut cum sa mergi.

 

Asta nu inseamna ca trebuie sa stea toata lumea cu ochii in turometru, dar te obisnuiesti cu masina si "stii" pe unde e turatia in fiecare moment. Atata timp cat nu se merge cu masina doar incet si din cand in cand se mai dezmorteste si motorul, totul e ok.

Link to post
Share on other sites

Eu rar merg sub 2000, motorul e lesinat la turatia aia si putin peste, si chiar si in oras, prefer sa stau mereu in plaja de turatii optima decat sa dau de lag/lipsa putere cand calc pedala.

Link to post
Share on other sites

Ce scriu ei in carte cu acel cuplu de la 1400rpm e utopie in viata reala.

Ok, este turbina mica, insa este mort sub 2000-2200, nefiind sanatos sa il accelerezi mai serios sub aceasta turatie. Oricum e normal, in definitiv vorbim de un motor pe benzina care intra in rosu la 6000rpm.

Mai ales la mersul alert in aglomeratie nu poti sa il lasi sub 2500.

 

Mers la consum = constant, eu chiar zic pe tempomat in treapta cea mai mare de viteza care sa ii permita motorului un mers rotund.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • EcklundValentin
      By EcklundValentin
      Salut,am o problema,destul de urgenta,va rog daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi.Este vorba de un VW Caravelle 1994,motor 2.5 diesel fara turbo.In momentul in care motorul se incalzeste se opreste si nu mai vrea sa porneasca pana nu se raceste.Unde as putea sa verific prima data?Pe mine ma duce gandul la un releu de la pompa,dar pe de alta parte ma gandesc ca daca ar fi vorba de releu probabil nu ar fi trebuit sa porneasca deloc.Va multumesc anticipat,sper sa fi postat unde trebuie,daca nu imi cer scuze.
    • Baddboy
      By Baddboy
      Buna ziua, este vorba de un touareg 3.0 tdi cod motor bks, an 2005, 169.000 km reali. La ultima revizie am observat ca intre cutia de viteze si motor este murdar de ulei ( doar transpirat, nu balta). Unul dintre mecanici a spus ca este posibil sa fie de la simeringul de palier, un simering de 50 de lei, dar pentru a fi schimbat trebuie data cutia jos. A mai intalnit cineva problema asta? Multumesc
    • achebv
      By achebv
      Salutare,
       
      Subiectul este despre: Audi A4, an 09.2010, versiune 2011, 2.0 TDI, Automat, cod motor CAGA, 225000 km (luata anul trecut la 200 K)
       
      Nu stiu daca e cel mai potrivit loc unde pot sa intreb insa ma confrunt cu o situatie mai "neobisnuita". Iata povestea:
      A doua zi de Craciun ma intorceam de la Onesti spre Brasov cand pe Oituz (la urcare) mi s-a rupt cureaua de accesorii. Am tras pe dreapta am sunat in stanga in dreapta si am decis sa merg asa cu masina "pe baterie" pana pica. Inainte de asta am desfacut capota, am tras afara ce a ramas din curea (miste ate efectiv). La momentul respectiv masina pornea... mergeam cu ea (maxim 70 km/h) si am tot mers pana la Reci (circa 45 km, +/-). Bun... acolo s-a stins tot, am tras pe dreapta si am plecat pe platforma.
      Fiind intre sarbatori am dus masina la AutoNovex (Ford - pe calea Feldioarei) cu cagndul sa schimb cureaua si gata... - eventual sa iau o baterie nou.
      "Meseriasii" de acolo (respectiv un Nea Pandele... - care parea ca a reparat numai combine, tractoare si dacii (no offense)) mi-a schimbat cureaua de accesorii si role si apoi au constatat ca "nu porneste". Au scos senzorul de la axul cu came si au pornit-o... Dupa care mi-au spus "ti-a sarit si distributia de la punct" ca ti-a prins bucati de curea de accesorii pe dintii de la cea de distributie... Am mers pe mana lor si am schimbat si distributia (role + curele). Bun... M-au sunat "e gata". Am fost sa iau masina am dat 2 ture in curte la ei si am aprins "check engine". Dupa reset de cod si alte filozofii mi-au spus "ti s-au strambat supape" (+ 1000 euro pe scurt).
      Am luat masina de acolo si am plecat - masina mergea dar nu tragea motorul. Am mai fost la un alt mecanic care stiind "istoria" fara mari investigatii (doar 50 lei ce am dat) mi-a spus acelasi lucru: desfacem motorul si rectificam chiulasa.
      Am plecat si de acolo la un alt service (locul unde cu un an in urma am schimbat distributie + curele + ulei la cutie... cam tot ce face un om "cu frica de Dumnezeu" cand cumpara o masina SH). Bun... la acest service am aflat ca am motorina pe bujii si ca is "injectoarele" desincronizate sau ma rog, un termen de asta "medical". Bun... am "sincronizat" injectoare - desi dupa ce am mai povestit de asta multa lume a inceput sa rada... ca nu exista asa ceva... Am plecat de acolo cu masina care mergea "un pic mai bine" - gen am mers cu 100+ (cu rugaciuni in gand) dupa care din nou "check engine". M-am intors la ei... "e debitmetru" - daca mai face il schimbam... Din momentul distractiei pana acum aveam deja 15 ani imbatraniti... 
      Am decis sa merg la alt service... Am mers cu un tip (a nice guy) in testing si da... desfacem motorul. Am luat chiulasa de la el si m-am dus la Ozun (renumitul loc de asa ceva...) Bun...
      Aici prima data Nea Laci sau Loti (chiar nu conteaza) imi spune: Axele cu came nu le putem testa - restul facem ! Rezumatul e asa:
      Toate supapele sunt strambe (lovite - sau naiba stie...)
      Test fisura, supape, culbutori... bla bla bla peste 1500 lei (tachetii citez: "mai merg"). Axele cu came (am 2) + 1800 lei. + manopera la mecanic sa puna chiulasa la loc.
       
      Am incercat sa aflu e posibil sa  fie camele deplasate pe de AX dupa o poveste de asta ? Sa schimb si axele sau doar restul ?
       
      As aprecia orice raspuns rapid.
       
       
       
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept