Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

Eu am completat cu ulei la primul motor inca din primii 15k km, adica dinainte de primul schimb.

In fine. Eu doar sper sa nu pateasca di altii si ca am fost eu cel buclucas si singurul.

In cele din urma am pe masina motor nou. Slava Domnului, merge foarte bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar simptome ai avut la motor inainte sa crape pistonul, gen lipsa de vlaga, fum pe toba de esapament, uleiul era super negru cand verificai nivelul pe joja ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@balzack001

Am citit ceea ce ai scris referitor la modul cum conduci si pot sa spun ca am acelasi stil de a utiliza masina (doar uleiul l-am schimbat mai devreme, la 7500 km). S-ar zice, daca am putin noroc, ca pot sa ajung si eu sa folosesc masina timp de 3 ani fara sa am probleme majore, chiar daca unii ar spune ca mergem cu turatii prea mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a cumpara masina am citit despre problemele de la 1.2 TSI si totusi am facut alegerea asta cu inima stransa ce-i drept, am incercat sa inteleg motorul cat mai mult si sa-l folosesc asa cum ii place. Cat despre turatia la care conduc atat timp cat motorul e pe curba cuplului maxim (chiar si la 1500 rpm) nu cred ca merg subturat, oricum motorul e conceput pentru utilizare la turatii relativ mici, parerea mea, e 8 valve, are lant iar turbina de dimensiuni mici e conceputa pentru turatii joase. Problemele de ardere incompleta a combustibilului si efectele sale apar cand apesi brusc pedala la turatie mica (asa cum au zic si alti colegi de forum aici) pentru ca atunci intra benzina in motor in draci, ca asa ii spui tu din pedala, dar aerul nu intra atat de repede fiind conditionat de rotatia turbinei si de aici arderea incompleta si fortarea turbinei, aparitia calaminei samd. Am condus si 1.2 16 valve TCe de la Renault e alt motor cu alta dinamica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat, cuplu maxim la 1500 rpm este mentionat in: "Self-Study Programme 511- The New EA211 Petrol Engine Family"( cred ca materialul este pentru cei din reprezentante): 

<<Exhaust gas turbocharger>>
"An exhaust gas turbocharger is used for charging in the TSI engines in the EA211 engine family. This was designed
for a high torque at low engine speeds and a fast response. This allows the 1.4 l 103 kW TSI engine to reach its
maximum torque of 250 Nm at just 1500 rpm".
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai 250nm de la 1500, dar cade cuplul dupa 3500rpm. Jenant pentru un motor pe benzina, insa asta se intampla cu downsizing-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e si un pic de marketing la mijloc, puterea se simte pentru sofer nu chiar de la 1500 rpm ci de pe la 2000+ rpm. Ce e misto la acest motor e ca, cuplul se tine la fel pana la 4000 rpm. Eu am invatat ca atunci cand cumperi un motor (o masina) sa te uiti la valorile cuplului si nu la putere ( producatorul si vanzatorul iti vor furniza valori maxime ale puterii - alea care le obtii aproape de zona rosie a turometrului si te pacalesti ca ai o masina de 105 de exemplu dar cu un cuplu de 130Nm de la 5500 rpm ). Acuma perceptia accelerarii poate fi diferita si functie de cutia de viteze, de exemplu o cutie tip CVT nu te va infinge niciodata in scaun la accelerare. Avand in vedere ca Octavia e o masina usoara ( a mea are un pic peste 1200 kg ) echilibru si dinamica e buna pentru un condus normal in regim de oras si chiar si inafara lui.


@The_Ego

Ehe,  de 250Nm beneficiai pe un motor de minim 2.5 l aspirat si care sugea benzina nu se incurca...pe asta mic de 1.4 la 3500 rpm il plafoneaza turbina dar de asta ai 6 trepte scurte in cutie sau DSG 7...parerea mea e ca nu-i asa jenant...uita-te la alea diesel care au 250Nm intre 1800 si 2300 rpm si trepte luuuuuungi in cutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca se indreapta spre ideea de diesel cu un cuplu pe o plaja mica (1500-3500) si destul de jos, iar puterea maxima la 1.4TSI 140 este la 4500rpm. Asadar trebuie condus pana in 5000rpm ca sa cazi eventual pe cuplu maxim si la putere maxima. Plus ca intradevar simti de la 2000rpm ca trage. Astea sunt dezavantajele turbinei foarte restrictive. Pe un grafic dyno curbele de cuplu, cp arata ca doua cocoase distincte.

 

Dieselul e oricum gandit altfel. Totusi 1.6tdi are 250nm intre 1500-2750 si caii ii scoate la 3000rpm. 2.0TDI intre 1500-3000 (practic daca e sa se raporteze 1.4TSI la 2.0TDI se face).

 

1.8TSI are tot 250nm (limitati din fabrica), dar pe o plaja de 1500-5000rpm. Complet alta viata, alt feeling. Puterea o face la 5100rpm. Dupa mine asta e benzinara adevarat. Curba de cuplu se continua cu cea de putere, nu cade cuplul, astepti putin si vin si caii :)).

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avantaje si dezavantaje...asta e...oricum ideea de baza e ca poti folosi motorul si la turatii joase si la turatii cat de cat ridicate...totul depinde de cine e in spatele volanului si ce asteptari are de la motor, parerea mea e ca 1.2 si chiar si 1.4 nu-s motoare cu tente sportive si trebuie folosite ca atare. Vrei sport iti iei 1.8 sau 2.0 TSI sau ultima bomba de la VW 1.0 TSI de 272 CP  :10[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si foarte multi care nu stiu sa "foloseasca" motorul asta cum trebuie si apoi se plang ca "nu trage" sau ca "se plafoneaza repede" si altele.

Care se plang ca fostul lor diesel avea mult mai mult "nerv" dar uita ca in timp ce pe ala schimbau la 2.500 RPM la asta schimba sub 2.000 RPM, desi 2.500 RPM la diesel = vreo 3.500 la benzina.

De obicei sunt aceeasi care zic ca DSG-ul transforma total masina. Da! Pentru ca DSG-ul stie sa retrogradeze atunci cand e nevoie, ceea ce, la un motor turbo cu cilindree mica, inseamna foarte des.

Per total e un motor foarte ok si plaja de variatie e mare. Daca vrei consum mergi incet, daca vrei viteza mergi turat, daca vrei ambele... nici diesel-ul nu face asta asa ca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar simptome ai avut la motor inainte sa crape pistonul, gen lipsa de vlaga, fum pe toba de esapament, uleiul era super negru cand verificai nivelul pe joja ?

Pe la 43500 am inceput sa aud pentru prima oara acele detonatii. M-am dus direct la service, iar acolo mecanicii (lui peste) imi tot ziceau ca nu o turez de ajuns si benzina este proasta si trebuie sa alimentez cu CO 100. Asta am si facut. S-a mai intamplat de doua-trei ori sa aud detonatiile la acceleratie cu 100, dar mai mereu cu 95. Si asta pana la 68k km cand s-a spart pistonul.

Uleiul era normal, as zice. Lipsa de vlaga am patit-o de vreo doua ori dar din alta cauza. Era faza cu turbina cred. Fumul era normal, cel mult un pic spre albastrui la prima cheie si rar.

Singurele simptome erau faptul ca papa ulei si detonatiile. Dar mecanicii cu ale lor: benzina dom'le!

Eu conduc moderat spre încet. Uneori sunt ala de pe drum de merge legal. O fac ca-mi place sa testez consumul la combustibil. Am fost nevoit sa merg si tare cu ea, am mers sa vad cat duce pe autostrada, dar astea sunt exceptiile de 2-3%. In rest merg normal. De asta am fost absolut suparat ca s-a stricat. Daca ma stiam cu musca pe caciula, stiam un lucru si taceam din gura.

Cum am mai zis si cu alte ocazii: este un motor superb. Daca nu ar fi avut problemele astea tampite, as fi avut curaj sa iau si Skoda Superb cu 1.2 TSI.

Ideea e ca CBZA/-B a avut niste boli ale tineretii cam serioase. Asta nu inseamna insa ca toate 1.2 TSI au avut probleme. Ci destule...

Si nu tine mereu de felul cum conduci, cum o intretii. Eu consider ca o masina la 70k km e ca si noua. Felul cum conduci cred ca se reflecta in conditia motorului la mai multi kilometri. E parerea mea. Ca am vazut si soferi/soferite de le plangeam de mila vazand cum trateaza masinile

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4TSI are la 140kmph (in bord) aprox 3000rpm (in treapta a 6a). Masina trage bine, teoretic, pana la 3500 si chiar si dupa.  La 5000rpm cuplul este de 200Nm - conform diagramei.

Voi vorbiti ca nu e destul cuplu, sau ca tine prea putin. Eu cred ca e suficient.

 

Sunt convins ca 1.8 e mai bun si ca se comporta mai ok la turatii mari. La preturile de acum, 1.8 pare best buy (alaturi de 1.2, in functie de buget).

Daca 1.8 venea default cu 300Nm, probabil ca nu mai cumpara nimeni vRS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara asta voi sta la un pahar de vodka si voi citi acest topic cap coada sa vad care este adevărul despre condusul acestei masini. Vad ca sunt foarte multe contraziceri si nimic concret.

Eu unul imi dau startul din ambreiaj, accelerez progresiv pana in minim 2000rmp apoi schimb in a 2-a si accelerez progresiv pana in 2000-2300 dupa care iar schimb si tot asa pana in treapta a 6-a unde imi indica in bord sa cumpar Mercedes daca vreau pana la 9tr. Ca sa folosesc miraculoasa putere a celor 105cp pe care ii am, accelerez mai puternic cand sunt la minim 2000 turații, in niciun caz mai jos, atunci dabea pup pedala mai bine cu talpa pantofului.

Secretul este accelerarea progresiva in urcare nu grăbirea.. Degeaba fugi cu 100 pe langa mine ca sa ajungi la semafor inaintea mea.. Nu înțeleg aceasta gandire a romanilor de a fi primii la stop.

Eu unul merg la consum si frumos pentru ca nu ma ajuta drumurile pentru mers mai sportiv.

Pretuiesc ce am cat pot si cum pot. Nu ma consider un tip priceput la mecanica auto dar incerc sa invat una alta de unde apuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, un pahar ( 2, 3,..) de antigel G13 Stalinskaya,  sau alta marca, poate ajuta. Eu am avut SOT 1.6MPI, 1.4 TSI e ceva nou si am cautat sa ma documentez cum se utilizeaza corect un motor benzina turbo. Nu am gasit nimic cat de cat lamuritor, asa ca folosesc urechea la schimbatul vitezelor. Cred ca depinde de firea celui care conduce, stilul de mers, cat are de gand sa tina masina, etc. Lectura placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Dar simptome ai avut la motor inainte sa crape pistonul, gen lipsa de vlaga, fum pe toba de esapament, uleiul era super negru cand verificai nivelul pe joja ?

Pe la 43500 am inceput sa aud pentru prima oara acele detonatii. M-am dus direct la service, iar acolo mecanicii (lui peste) imi tot ziceau ca nu o turez de ajuns si benzina este proasta si trebuie sa alimentez cu CO 100. Asta am si facut. S-a mai intamplat de doilua-trei ori sa aud detonatiile la acceleratiecu 100, dar mai mereu cu 95. Si asta pana la 68k km cand s-a spart pistonul.

Uleiul era normal, as zice. Lipsa vlaga am patit de vreo doua ori dar din alta cauza. Era faza cu turbina cred. Fumul era normal, cel mult un pic spre albastrui la prima cheie si rar.

Singurele simptome erau faptul ca papa ulei si detonatiile. Dar mecanicii cu ale lor: benzina dom'le!

Eu conduc moderat spre încet. Uneori sunt ala de pe drum de merge legal. O fac ca-mi place sa testez consumul la combustibil. Am fost nevoit sa merg si tare cu ea, am mers sa vad cat duce pe autostrada, dar astea sunt exceptiile de 2-3%. In rest merg normal. De asta am fost absolut suparat ca s-a stricat. Daca ma stiam cu musca pe caciula, stiam un lucru si taceam din gura.

Cum am mai zis si cu alte ocazii: este un motor superb. Daca nu ar fi avut problemele astea tampite, as fi avut curaj sa iau si Skoda Superb cu 1.2 TSI.

Ideea e ca CBZA/-B a avut niste boli ale tineretii cam serioase. Asta nu inseamna insa ca toate 1.2 TSI au avut probleme. Ci destule...

Si nu tine mereu de felul cum conduci, cum o intreti. Eu consider ca o masina la 70k km e ca si noua. Felul cum conduci cred ca reflecta in conditia motorului la mai multi kilometri. E parerea mea. Ca am vazut si soferi/soferite de le plangeam de mila vazand cum trateaza masinilem

 

Cred ca ai avut mare ghinion si cred ca te-a costat ceva bani toata istoria, nu cred ca a tinut de exploatarea motorului. Despre mecanicii din Romania mai bine repari singur sau citesti pe internet ca afli mai multe si mai utile. In ceea ce priveste segmentii de pe piston cred ca ori au fost defecti din fabtricatie ori uleiul pus la service la revizii nu a fost schimbat(am auzit cazuri de reprezentanta) ori a avut o calitate indoielnica. Cand se strica segmentii se intampla fenomenele: pierzi compresia pe cilindrul respectiv, motorul merge in 3 cilindri si de aici apar rateurile (sau detonatii cum le zici tu), uleiul ajunge in camera de ardere si apare fenomenul de fum albastrui la esapament si de consum de ulei, "focul" din camera de ardere ajunge in baia de ulei si arde - "inegreste" uleiul. Ce mi se pare ciudat e ca nu a intrat motorul in limp mode cu martorul EPC aprins inainte de fenomen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Prezizare: aici vorbeam de noua generatie de TSI, EA211 in speta.

Cam toti mergem cum scrie si colegul balzack001 sau son1k. Si eu la fel. Ma adaptez. Si nu sunt atent si consteint de acest stil de condus. Pus si simplu mi-a intrat in reflex. Deci nu e un stress. Si e f ok motorul 1.2 TSI, cam din toate pdv. Doar ca uneori isi mai schimba si el sunetul de functionare si nu am reusit sa il intele. Consum de ulei cam am si eu, maricel chiar. Dar ii mai dau sanse, dupa schimbul de 30000km care se apropie.

 

Si offtopic: sa zicem ca noi astia mergem asa cum se discuta pe aici. Dar ce te faci ca, nu cred ca altii respecta ceva din toate astea, nici macar prin vest (mai ales in vest), unde se urca in ea, dau cheie si ture, ca ati vazut poate ce stil au ei la condus. Si nu mai se documenteaza atata pe forumuri si nu au cunostinte tehnice. Si merg bine mersi, ba chiar daca le cumperi masina la SH zici ca e ca noua.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca asa ar trebui sa facem si noi, daca e sa crape ceva macar sa crape in primii 3-4 ani cand avem garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Amyd:
Daca 1.8-ul nu era tratat ca o "greseala a naturii" si ar fi fost lasat la "capacitatea normata" (202 CP cu 305 Nm - cifre de "asiatice") atunci Skoda ar fi trebuit in primul rand sa renunte la minunea de DSG7 (si uite cum as fi condus si eu o "automata" acum si n-as mai fi refuzat oferta PLR "DSG la 200 de euro" ;)). Si sa "mobileze" vRS cu un motor demn de "RS". Pe care il aveau insa se pare ca merge "montat" doar pe Superb 3. C'asa-i in tenis. Si "in auto". :)

@Aditu:
Nu cred ca modalitatea de exploatare a TSI-urilor sa fie atat de stricta astfel incat sa vorbim de "cei care nu respecta" atunci cand lasam inca marje generoase peste ce a prevazut producatorul. Pana la urma intreaga masina este proiectata tinand cont de marje, parametri, forte, etc. Stilul de condus prezentat de Alex (son1k) poate fi potrivit pentru anumite persoane. Ma regasesc oarecum in el insa in proportie de maxim 33% (si asta doar cand am limitare pe scaunul din dreapta si/sau pe bancheta din spate). In rest prefer, fara a considera strada o arena competitionala, sa schimb ceva mai sus (3.500 - 4.500 rpm). Chiar si cu M1 atunci cand situatia o cere. Si nu prea sunt fan M4-M6 in oras (nu sunt fan pentru ca nu e fun :D, nu pentru ca nu se poate circula decent si cu ele).

Referitor la restul posturilor care pun accent pe "turatii" de diesel intr-un topic de "benzinar": e doar o parere, insa n-ar fi oare "dubios" sa-i lasam pe cei care se "documenteaza" din astfel de discutii sa creada ca 3.000 rpm e limita decentei pentru un motor conceput sa "respire" de acolo in sus? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Realitatea este ca se conduc si se simt altfel 1.8, 2.0 fata de 1.2, 1.4. Vorbind pe cifre, plaja de cuplu. Sunt facute sa traga la turatii mai joase, cp ii fac repede. Nu de alta, dar s-ar putea ivi sa se intrebe de ce motorul de 1.2 sau 1.4 nu mai trage la fel la 5500 ca la 4500, ca in definitiv e benzinara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt, din cifre, exista diferente notabile intre 1.8 si 2.0 TSI.

1.8 se simte mai aproape de 1.4 decat de 2.0 TSI   (Tot din aceleasi cifre de fabrica, care, dupa cum spune si kthor, nu sunt liniare ("normate")  pentru motorul de 1.8, comparativ cu restul).

 

Asta imi spun cifrele mie, si asta ar trebui sa ne spuna tuturor (cifrele sunt obiective).

Modificat de Amyd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplul e artificial coborat. Care cifre? Vezi plaja de cuplu la 1.8. Concret schimbi la 5000rpm si cazi pe cuplu maxim la 1.8 (fiind 1250-5000rpm), pe cand la 1.4 nici vorba (1500-3500rpm tin cei 250nm).

In oras se conduce majoritar pe plaja de cuplu. 

 

Din cifrele de pe audi.ro, puterea maxima la 1.4 se dezvolta la 5000rpm, pe cand la 1.8 intre 5100-6200. 

2.0TSI trage cu 350nm de la 1500-4400. Probabil daca era liber de constrangerea de fabrica plaja de cuplu la 1.8 arata asemanator.

Marele beneficiu este totusi puterea care se dezvolta intre 4500 si 6200. Acesta e benzinar pur sange, motor de turatie.

 

Cifrele nu mi se par asa de importante precum sunt felul in care sunt livrate si pe ce plaja.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citesc cu placere topicul acesta de cateva zile, chiar daca nu mi se adreseaza. Cai putere, cuplu, turatii joase, turatii inalte, dsg... valori peste valori.

 

Toate bune si frumoase, conduceti cum stiti mai bine ca sa obtineti ce vreti de la masinile voastre.

 

Dupa mine un singur lucru nu suna bine: a compara 1.4 TSI cu 2.0 TDI... e ca si cum ai compara caii de curse cu cei de tractiune. Desi ambii au patru roti... pardon, picioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amyd, in "spiritul cifrelor" (propus de tine de altfel), George (The_Ego) cam are dreptate. Nu prea exista "apropieri" intre motorizari considerand intreaga plaja Octavia (1.2 - 2.0).

Asta nu inseamna ca se vor exploata complet diferit. Doar daca te gandesti la "chestii de finete" (care la Octavia nu-si au rostul - fie ea si vRS) poti sa aduci in discutie cifrele.

 

Am condus 1.2 si mi-a parut sprinten in oras si "incet" in depasiri (incarcat "bine") in afara localitatilor. Cel care avea 1.2 a condus 1.8 si m-a uimit cu impresia de masina lenta indiferent ca a fost vorba de urban sau extraurban. Asta pana sa vad ca el schimba la 2.500 rpm pentru ca "asa era bine" (cine stie, o fi citit p'aci :P). Caz in care sunt convins ca si 2.0 e o putoare.

 

Pana la urma cifrele isi cam pierd din valoare la "clasa" asta de masini. Mai ales in traficul urban. Si uite asa putem concluziona ca nu prea exista diferente intre motorizari. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AdiG, 2.0TDI scoate performante similare cu 1.4TSI. Zic de 0-100, 0-50, repriza 80-120. A ramas meteahna asta ca dieselul si benzina nu se compara. Da, nu se compara la capacitati cilindrice identice sau foarte apropiate (2.0TDI cu TSI sau 1.4TSI cu 1.6TDI).

 

De cand cu downsizing-ul, dorind si consum mai mic la benzina (implicit prin putere obtinuta la turatii mai mici) nu mai putem vorbi de turbine mari care incarca sus si motoare de turatie care scot la 5500-6000rpm. Zic de 1.2, 1.4.

 

Clipuri pe youtube cu accelerari foarte similare.

Sa trecem peste prejudecati :)

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel care avea 1.2 a condus 1.8 si m-a uimit cu impresia de masina lenta indiferent ca a fost vorba de urban sau extraurban. Asta pana sa vad ca el schimba la 2.500 rpm pentru ca "asa era bine" (cine stie, o fi citit p'aci :P). Caz in care sunt convins ca si 2.0 e o putoare.

 

Pana la 2000 rpm este si 2.0 TSI destul de lenesa, desi oficial se lauda cu cuplu maxim de la 1500, cum s-a mentionat mai sus. Dar deja pe la 2500 rpm e destul de sprintena. Aici ajuta si DSG-ul pentru impresia de acceleratie continua. In rest, de acord.

 

Sa schimbi la 2500 rpm e bine, daca mergi la consum. Daca vrei sa vezi ce poate un motor pe benzina, atunci mai putin. :) Fiecare motor trebuie condus intr-un stil adaptat tehnicii lui (benzina/diesel, aspirat/turbo, manuala/automata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!