Jump to content
Sign in to follow this  
Northman

Pornirea prin impingere/tractare

Recommended Posts

Northman

Mai da nu inchideti topicul, hai mai degraba sa fim on-topic si sa primesc si eu niste raspunsuri :D cum ar fi detalii pentru reglarea avansului...

Oricum, acum m-am panicat putin relativ la pornirile "neortodoxe" pentru ca e o masina mult mai high-tech decat ce am condus pana acum, dar si datorita mitului cu distributia "saltareata". In 4 ani de zile de soferie, am impins/am fost impins am tractat/am fost tractat - de multe ori, si nici una din masini nu a avut de suferit. Sa fim seriosi, daca nu ai cabluri de curent la indemana, cred ca in ciuda sfaturilor vehiculate, cu totii am incerca macar o impingere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
claims1918
La manual zice ca nu se recomanda ca la automobilele cu catalizator sa se incerce pornirea prin tractare pe o distanta mai mare de 50 m. Atat.

Nu inteleg care e treaba cu catalizatorul,stii cumva?E riscul mai mare sa sara de la punct?(catalizatorul obtureaza evacuarea?) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu
Nu inteleg care e treaba cu catalizatorul,stii cumva?

Unde ajunge combustibilul care nu a avut sansa sa fie ars? :)

Ce se intampla cu el, dupa ce pornesti motorulu? :)

Cnd gasesti raspuns la aceste intrebari, te lamuresti :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
SosoCKX

xxnelu cred ca vrea sa spuna ca, combustibilul nears ajunge in catalizator si poate sa ia foc, de fapt bubuie la propriu. Stateam o data langa o dacie papuc diesel care era oprita si pur si simplu a explodat catalizatorul.

In spiritul topicului: Eu am dat curent pana acum cred ca de peste 10 ori numai iarna asta si bateria mea nu era tocmai in regula.

Se procedeaza dupa cum urmeaza: Prin intermediul CABLURILOR ALEA SPECIALE DE DAT CURENT CU CLESTI se leaga bateriile intre ele, cu motorul mergand(evident al masinii aleia care porneste :) ) se asteapta intre 5-10 minute ca sa isi ia destul curent si bateria moarta si abia apoi se incearca pornirea motorului. Daca incercati sa porniti imediat, electromotorul n-are cum sa primeasca destul curent. Asa ca stati, fumati o tigara si pe urma incercati ca altfel incercati jumatate de ora fara folos.

Succes!

Edited by soso_leon 1M
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kilketx

Bine zis soso doar ca mai depinde si de cablurile pe care le ai si tipul motorului si bateriei masinii care trebuie pornita , pronirea prin impingere sau tragere ar trebui sa fie ultima solutie .La masinile cu cutie automata daca ramai fara curent cablurile sunt ultima sansa

Share this post


Link to post
Share on other sites
MariusFR

Cel mai bine iti iei un set de cabluri de curent, dar sunt unele cu firul mai gros, o sufa si le pui in portbagaj! Imposibil sa nu gasesti un prieten sa iti dea curent! Eu sincer nu cred sa fi patit ceva! Si eu am impins un RN Megane 1,9 DTI de ziceai ca sunt Robocop, nu alta si nu a patit nimic. Daca vrei mai pune testerul pe ea si vezi daca iti apare ceva! Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
gHapciu
se asteapta intre 5-10 minute ca sa isi ia destul curent si bateria moarta si abia apoi se incearca pornirea motorului. Daca incercati sa porniti imediat, electromotorul n-are cum sa primeasca destul curent.

Gresit.

La fel de gresit ca si turarea motorului "ca sa se duca mai mult curent in baterie".

Totul depinde de calitatea cablurilor. Am incercat sa pornesc pe cineva, cu niste cabluri luate de la o benzinarie, timp de o ora, in toate modurile, fara succes.

Am incercat din prima, imediat dupa ce am conectat cablurile - Canci pornit;

Am incercat dupa 10 min - Canci;

Am incercat dupa 30 de min, cu motor turat (ajunsese consumul meu mediu la 18% :D ) - din nou Canci.

Am rugat un coleg forumist, sa ne tracteze, insa vazand care e problema, a scos niste cabluri mai sanatoase, si imediat dupa ce le-am legat, a luat-o fara probleme.

LE: motorul care trebuia pornit era diesel

Edited by gHapciu

Share this post


Link to post
Share on other sites
SosoCKX

M-am chinuit si eu in felul asta sa pornesc un G4 tot diesel cu niste cabluri vechi si subtiri...incerca omul ala sa-i dea la fiecare 2-3 min si nimic. Si dupa ce am lasat-o vreo 5 min sa incarce mai bine, a pornit. Intr-adevar cablurile si materialul din care sunt confectionate cablurile si clestii fac toata treaba.

De gasit si se gaseste si cineva care nu te cunoaste si te vede oprit pe marginea unui drum national(sa zicem) sa iti dea curent, pentru ca nu are ce sa se intample( decat poate sa inverseze cablurile, dar asta ar fi prea de tot ). Sunt de acord cu chestia aia cum ca daca tractezi sau impringi masina ar putea sa-ti sara distributia de la punct din cauza compresiei motorului care e foarte mare. Insa, daca motorul ala nu mai vrea sa porneasca la cheie si porneste prin tractare, atunci are probleme mult mai grave( de fapt e una singura ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
radurus

Salutare! Inainte de masina din semnatura am avut in posesie o masina care 2 ierni la rand a fost pornita numai la vale si nu a sarit de la punct. Au fost incercari cand nu a pornit numai trasa mai bine de 2-300 m. si la fel nici o problema la distributie. Nu sare cureaua chiar asa de usor. Si daca chiar ajungi la a porni masina trasa si cu bateria descarcata e bine sa ajuti pornirea si din cheie. Cat despre cablurile de curent, s-a spus si mai sus, grosimea conteaza. Tot intamplarea face ca un prieten a ramas fara curent si nu aveam cabluri si romanul cand nu are improvizeaza, ne-am folosit de ce am avut, doua cabluri de 3mm diametru care pur si simplu tremurau cand incercam sa pornim. Cat despre baterie, nu se intampla nimic cu ea in cazul unei descarcari, iar cu distributia iti recomand o diagnoza sau un atelier specializat sa-ti puna stroboscopul pe ea. Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Stroboscop la diesel? si de unde ia impulsul de aprindere? Ce sfaturi dai, mai frate !!!!! sare lantul usor, dapoi cureaua ....

Edited by Al Bundy

Share this post


Link to post
Share on other sites
radurus

Al Bundy :Vei fi surprins de asta:

http://www.lincos.eu/ro/diagnostica-masura...diesel-ka-001db

http://www.lincos.eu/ro/diagnostica-masura...esel-ka-3100dad

http://www.universalservice.ro/Files/files...oboscopice.html

Si daca sare lantul e o problema grava (pinioane etc)sau lantul ala are mai mult de 400000 Km, si la curea, daca invarti cu mana un ax cu came (bineinteles cu cureaua jos) vei vedea ca fortele nu sunt chiar atat de mari iar raportul intre pinionul de la virbrochen si cel de la axul cu came este de 2 la 1 adica virbrochenul face doua ture pana face axul cu came una, deci acea forta se imparte la doi. Tensiunea curelei este aceeasi si in cazul pornirii normale cu electromotor si in cazul pornirii prin tractare pentru ca in ambele cazuri actiunea de invartire a motorului trece prin volant. Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

DA, cat traieste omul invata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nicu rares

cablurile sunt sfinte dar nu oricare din piata Obor ca stai cu ele degeaba pe linga masina ca tot nu porneste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Somalezu

Subscriu, cablurile sunt foarte utile, dar nu orice cabluri ... Eu cand am avut nevoie, am cumparat pe loc de la un magazin, cabluri groase cam cat un creion. Cand am primit curent, s-au incins mai sa se topeasca si masina nu a pornit. Noroc cu omul care ne-a dat curent ca a avut la el niste cabluri sanatoase si a pornit din prima !

Deci, calitatea cablurilor e foarte importanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arizona

Cablurile trebuie sa aibe cel putin 25 mm2 , chiar 30 -40 ptr diesel. Altfel se pierde tot amperajul pe ele .Si clestii trebuie sa fie de calitate , din cupru .Cablurile de tipul acesta costa cam 40- 50 de euro , nu luati porcarii de 30 -40 ron .

Tineti masina donoare 15 min in turatie de 1500 apoi opriti motorul si scoateti cheia din contact. altfel exista riscul sa prajiti instalatia electrica . Nu va jucati , dintr-o fapta buna puteti sa va ardeti instalatia electrica , opriti motorul , intotdeauna , la pornirea masinii ce primeste curent. Masinile pe benzina mai merg si tractate ( dar nu impinse , este o mare diferenta ) , cu cele diesel e riscant ptr ca fortele interne sunt mari .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Este bun sfatul cu oprirea motorului tau in momentul cand celalalt da la cheie ca sa-ti protejezi instalatia electrica. Dar in cazul asta ii dai doar 12V, pe cand cu motorul pornit ii dai 14V si ar fi mai multe sanse sa porneasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri