Jump to content

Golf 1.4 TSI (122CP) sau Octavia 2 1.8TSI?


alex_agape94
 Share

Postare recomandată

Salut!

Sunt intr-o mare dilema. In curand va trebui sa ma decid ce masina sa imi cumpar, si chiar nu stiu, deoarece sunt incredibil de multe variante.

Sa va pun putin in tema:

Imi trebuie o masina compacta, pe benzina, numai buna pentru un incepator. Va fi folosita, zic eu, cel mai mult in oras, deci vreau si cutie automata. Din ce am citit, DSG-ul de la VAG ar fi cam cea mai buna, cea mai responsive. Dispun de un buget de aprox 10k euro cu posibilitate de "intindere" de max 3k euro, desi nu as vrea sa se ajunga chiar pana acolo:). M-am uitat si pe site-urile din DE (mobile.de, autoscout24.de, 12gebrauchtwagen.de) si m-am cam hotarat la golf 5 si octavia 2. Acum, stiu ca s-a mai discutat pe tema asta, dar as vrea o parere de la posesori. M-ar tenta Octavia datorita portbagajului cu mult mai mare, insa momentan zic eu ca nu imi va fi folositor, deoarece am 20 ani. Golful mi-ar placea in mare parte pentru ca mi se pare mai usor de parcat/strecurat cu el prin oras, si judecand dupa gabarit, cred ca ar consuma si mai putin (sau gresesc?). Sunt deschis insa si la alte sugestii.

Astept opiniile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alex_agape94

    67

  • Rave

    25

  • The_Ego

    25

  • prunaionutz

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca ai nevoie in mod constant de spatiu in portbagaj ia Octavia, daca nu ia-ti Golf.

Pentru 2 persoane, chiar si cu un copil, Golful este ok ca spatiu chiar si pentru concedii prelungite, asa ca m-as mira sa nu-ti ajunga spatiul.

1.8 TSI-ul de pe Octavia o sa consume mai mult decat 1.4 TSI-ul de pe Golf, dar daca te uiti la acelasi motor pe ambele masina consumul e identic.

Golful este mai usor de parcat si strecurat prin oras, dimensiunea Octaviei o sa te incomodeze aici, mai ales ca incepator. In plus este si mai "tineresc" Golful fata de Octavia.

La bugetul ala poti sa te uiti deja la un Golf 6 sau, de ce nu, un Scirocco

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In materie de fiabilitate, fiind aceeasi platforma, aceleasi motorizari, aceeasi cutie, ar trebui sa fie la fel, nu? Materialele in interior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e la fel. Skoda iti da mai mult spatiu, pe cand VW mizeaza pe o calitate mai buna, isi tine mai bine valoarea pe piata.

Sincer o Skoda Octavia nu e pt cineva de 20 de ani fara familie.

Vezi poate gasesti in germania un Golf 6 1.8tsi. A fost produs pt o scurta perioada.

Sent from my ApfelPhone

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e la fel. Skoda iti da mai mult spatiu, pe cand VW mizeaza pe o calitate mai buna, isi tine mai bine valoarea pe piata. Sincer o Skoda Octavia nu e pt cineva de 20 de ani fara familie. Vezi poate gasesti in germania un Golf 6 1.8tsi. A fost produs pt o scurta perioada. Sent from my ApfelPhone

 

Vad la descriere ca ai Golf 6 1.4 tsi. Cum ti se pare masina in materie de consum, manevrabilitate, fiabilitate, costuri de intretinere. M-ar interesa niste cifre, cam la cat se ridica o revizie. Ce tip de benzina pui? 95 sau mai mult? 

Mersi anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi platforma, aceleasi motorizari asa ca nu sunt diferente semnificative intre ele in materie de fiabilitate. Materialele sunt nesemnificativ mai slabe la Octavia decat la Golf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te preocupa consumul, uita-te si la TDi-uri :)

my 0,02 €

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi plac TDi-urile, fie ele si Common-Rail. Parintii mei au un Passat 1.9TDI si inca unul 2.0TDI. Amandoua au avut probleme. 1.9TDI a picat turbina, iar  2.0TDI are probleme cu injectoarele, efectiv pica la greu. Nu vreau sa aud de ele. Plus ca nu se mai merita un diesel in zilele noastre. Ma preocupa consumul in sensul ca nu vreau sa ajunga la 15 in oras. Ma astept la un maxim 9-10. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Nu e la fel. Skoda iti da mai mult spatiu, pe cand VW mizeaza pe o calitate mai buna, isi tine mai bine valoarea pe piata. Sincer o Skoda Octavia nu e pt cineva de 20 de ani fara familie. Vezi poate gasesti in germania un Golf 6 1.8tsi. A fost produs pt o scurta perioada. Sent from my ApfelPhone

 

Vad la descriere ca ai Golf 6 1.4 tsi. Cum ti se pare masina in materie de consum, manevrabilitate, fiabilitate, costuri de intretinere. M-ar interesa niste cifre, cam la cat se ridica o revizie. Ce tip de benzina pui? 95 sau mai mult? 

Mersi anticipat!

 

 

Consum 10-11 de mers in trafic destul de aglomerat, iar la mers lejer noaptea ajunge si la 8. Fiabilitatea e ok-ish, dar am doar 27.000km asa ca nu ma pot pronunta. Revizia la reprezentanta in jur de 700-800 cu uleiul + filtrele lor. 

La benzina pun de 95, 98 si Evo, insa doar de la Mol. Nu am sesizat diferente la comportamentul masinii.

 

Nu te sfatuiesc la cutie automata DSG7 luata sh decat daca are carte service impecabila. E o cutie pretentioasa care trebuie intretinuta si la care componentele costa mult.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

si eu am 1.4 122 si are 92.000 km,probleme pana acum nu sunt ,decat vestita problema cu lantul,pe care am zis sa l schimb undeva la 120,000.....in rest ulei ,revizii,benzina si km fara numar......

Modificat de dakino2008
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu te uiti si la un 2.0 tfsi? sunt sigur ca iti prind bine acei cai in plus....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca sunt incepator, mi-e cam frica sa nu scap fiara aia de motor de sub control LOL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0TFSI vine cu o posibilitate sa ramai repede fara carnet :D.

Am condus in ultimele zile 2.0 si la 60kmh de abia incepe sa fie distractiv cu 3500rpm. Conditiile in care turbina intra de pe la 3000rpm.

O duci la 4500rpm si deja te-ai ales cu o amenda consistenta daca nu esti atent.

 

Extraurban insa si pe depasiri este o placere. Se comporta total diferit fata de noile benzinare mici supraalimentate care livreaza puterea liniar.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neh:) Astept vreo 2, 3 ani pana invat sa conduc, ca ceea ce fac eu acum se numeste plimbare, nu soferie:)) (aprox 1 luna de cand am carnet) , iar un motor asa de puternic ar fi o prostie sa imi iau. Deci cel mai probabil G6 DSG 1,4 TSI 122 cp va ramane. Din pacate la dealer in Iasi nu mai au nici un G6 ratacit la test, deci nu am cum sa o conduc sa vad cum e. Cred ca voi testa masina in momentul in care voi merge dupa ea si sunt sigur ca imi va placea. Topicul ramane deschis, in caz ca aveti alte sugestii, probleme care le-ati intalnit cu masina asta, sau orice alt lucru Golf-related:)


si eu am 1.4 122 si are 92.000 km,probleme pana acum nu sunt ,decat vestita problema cu lantul,pe care am zis sa l schimb undeva la 120,000.....in rest ulei ,revizii,benzina si km fara numar......

Cand spui lant te referi la distributie nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am vazut, insa ce pot sa fac? Imi trebuie cutie automata neaparat, pentru ca am o problema la picior si conduc mai usor la automata... Si Golful imi place cel mai mult din clasa compacta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe motorul de 1.4 deoarece vei circula preponderent in oras. Plus DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta sa iei o masina cat mai noua, cu cat mai putini kilometri si cu toate reviziile facute la reprezentanta, chiar si in detrimentul altor dotari, acelea se pot pune si dupa achizitie.

In felul asta, in caz ca se intampla ceva (desi numarul celor stricate nu e chiar de speriat), ai sansa la culanta din partea fabricii si la costuri scazute de reparatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intrat mai devreme pe vw.de la sectiunea gebrauchtwagen si am gasit foarte multe masini destul de noi cu km pana in 70k. Zic eu ca e cea mai buna sursa, desi sunt sanse sa o iau stricata de oriunde. Plus, din ce am citit pe paginile unor masini, se ofera si garantie de 12 luni pentru masini rulate(insa nu stiu ce fel de "garantie" poate fi asta).

De ex masina asta

Modificat de alex_agape94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te si la asta...

Da, e foarte interesanta, dar din ce am citit pe forumuri, cica 1,2 tsi-ul ar fi foarte stricacios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 14.000 poti sa incerci si un diesel cu multe dotari, DSG si cu f putini km.

Eu zic ca este best buy.

Ce-i drept e la limita cu bugetul, dar poti sa dai rotile pentru 700-800euro.

Mai bine se muta discutia la versus.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ordine:

- primele modele - adica 2009 - au avut probleme cu turbina, unele se stricau, a fost reparata. 

- urmatoarele  - 2010-2011 - au avut probleme cu lantul de distributie, intre timp se pare ca s-au rezolvat.

 

A mea e 2010 (trecuta 2011) si nu am avut probleme cu turbina dar am schimbat un lant de distributie in garantie. Pana acum nu a mai facut probleme si sunt semne ca n-ar mai face.

Aceleasi probleme legate de lant sunt si la 1.4 TSI, nu mi-as face probleme din cauza asta. Se manifesta din timp daca are probleme si se schimba, pe culanta, la reprezentante. Daca nu, costa 10-15 milioane schimbul distributiei in functie de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 14.000 poti sa incerci si un diesel cu multe dotari, DSG si cu f putini km.

Eu zic ca este best buy.

Ce-i drept e la limita cu bugetul, dar poti sa dai rotile pentru 700-800euro.

Mai bine se muta discutia la versus.

Pfu, este superba...Dar diesel...? Sincer am ceva reticente in ceea ce priveste TDi urile si v-am spus de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala nu e 14.000, e 14.000 fara TVA ceea ce duce pretul mult, mult prea sus.

In rest este foarte bine dotata masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!