Jump to content

Beculetele din bord


audi_fan
 Share

Postare recomandată

am si eu o intrebare? masina mea nu mi-a cerut inca ulei, dar cand o sa imi ceara, ce beculetz ar trebui sa se aprinda in bord si unde (am maxi dot).

cu toate ca am citit cartea tehnica, aceasta nu explica unele lucruri prea bine. de exemplu in carte scrie ca voi fii avertizat si pt lipsa lichidului de parbriz, lucru care la mine nu s-a intamplat.

de asemena scrie ca vom fii avertizati pt faruri sau proiectoare arse. (nu am avut inca nici o problema de genul asta), insa ar fi bine daca din pacate cineva a patit ceva de genul acesta, sa stim si noi in ce fel a fost avertizat de masina.

:) daca nu am facut bine ca am deschis un nou topic, rog un moderator sa i-l inchida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • audi_fan

    8

  • gabriel

    6

  • Al Bundy

    4

  • xxnelu

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

semnul de adaugare ulei trebuie sa fie un indicator care arata ca lampa lui aladin :) sub care sunt doua linii ondulate .. presiune mica in ulei - adaugati ulei

referitor la lichidul de parbriz, asta e o rusinica pe care eu am mai adresat-o skodei .. aici e unul din foarte putinele lucruri la care s-au zgarcit - m-au convins oamenii pana la urma ca daca nu avem instalatie de spalare faruri sau nu avem stergator in spate nu avem nici senzor de terminarea lichidului - eu cel putin nu am, si asta s-a dovedit nasol in austria pe autostrada cand am ramas fara lichid, au inghetat duzele eventai si degeaba am pus lichid de -30 de grade ca pana nu m-am intors in ungaria la + grade n-au mai functionat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur nu ai ca stergator nu am nici eu dar duze am ,mi se pare ciudat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am stergator in spate, dar nu am senzor pentru terminare lichid. In carte scrie ca trebuia sa am. :( De ce nu am? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare? masina mea nu mi-a cerut inca ulei, dar cand o sa imi ceara, ce beculetz ar trebui sa se aprinda in bord si unde (am maxi dot).

:)) daca nu am facut bine ca am deschis un nou topic, rog un moderator sa i-l inchida.

Daca tu ai maxidot, cam toate erorile si atentionarile iti vor fi date prin mesaje text pe maxidot, in 2 culori, ori galbene ori rosii.

De exemplu daca nivelul uleiului este mic, iti va aparea cu galben un mesaj "check oil level" insotit de un beep. La fel patesti si cand nivelul carburantului este scazut (asta cred ca stii).

In caz ca vrei sa vezi ce atentionari sau mesaje sunt stocate, te duci in maxidot la vehicle status.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia cu motorina stiu :)), insa nu stiu cum sa ma duc in maxi dot vehicle status.

ma avertizeaza si pt lichid de racire scazut? ca nu prea mi-am dat seama daca ar mai trebui sa ii pun sau nu cand m-am uitat ultima data la motor.

chestia cu senzor la lichidul de spalare si mie mi se pare "idioata", pt ca daca nu ai xenon(care vine obligatoriu cu spalator faruri), sau doar spalator faruri sa nu ai senzor. acum nu stiu ce sa spun, dar la carte am citit ca daca ai acest senzor, cu toate ca ai maxi dot, el se aprinde in bord cand pui contactul, stingandu-se dupa cateva secunde si nu te avertizeaza in maxi dot. cineva care a patit sa ne lumineze si pe noi :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cineva care a patit sa ne lumineze si pe noi :P

Eu am instalatia de spalare faruri, deci am si indicatorul de nivel lichid. Am ramas de mai multe ori aproape fara lichid, asa ca va pot spune cu siguranta ca singurul loc unde ma avertizeaza ca nivelul la lichid este scazut este Maxi-dotul. Alte indicatoare eu nu am sau cel putin mie nu mi s-au aprins.

Ca sa-mi exprim si eu o parere mi se pare rusinos ca o masina productie 2006, cu pretentii, sa nu aiba din standard! un amarat de senzor pentru lichidul de spalare (aceeasi dezamagire am avut-o si la peugeot 206 la care raman tot timpul fara lichid :) ). Va mai spun ca eu am un Mercedes 190 E din 1985 care ma anunta cand nivelul lichidului de spalare este scazut. NO COMMENT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mai spus o data .. e rusinos pentru Skoda sa nu puna asa ceva .. nu inteleg cum au putut sa fie scumpi la tarate .. si cielo-ul meu din 1995 avea acest indicator .. cred ca ar trebui sa mergem in service si sa solicitam instalarea unui astfel de senzor .. chit ca ei vor spune ca nu se poate pune daca nu ai rezervor mare pentru spalare faruri .. nu ne intereseaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai mai terminati cu chestia cu lichidul...am avut si passat am si vectra si nu aveau avertizor de lichid de spalare...nu tine de skoda, tine de tot grupul VAG, pentru ca nici golful nu are de exemplu.

Iar cielo sau altii ca fracezii care-si doteaza masinile cu mici jucarioare de genul asta..la fel ca nivelul lichidului de ulei: pai asa isi vand ei masinile...5 stele la euroncap si jucarioare cat cuprinde. restul nu prea conteaza :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si paranteza, sa va bag in ceata, Fabia aveam martor pt. lichid spalator parbriz. E adevarat ca avea stergator in spate care chiar consuma mult lichid.

La service mi-au zis ca imi pun niste solutie de la ei ca sa nu bipaie, cred ca a bipait si au vazut ei. Dar nu am stergator in spate si nici Xenon. Mai urmeaza sa se termine si sa vad eu daca bipaie ceva

Si a doua problema luat avertizor presiune in pneuri. Cred ca de cand am luat-o am o problema cu un cauciuc. Mi-a bipait la 1,9 atm si restul rotilor aveau 2,3.

Acum problema este ca eu dupa ce am umflat roata am apasat lung pe buton cum scrie in manual si ... nu ma mai avertizat deloc desi ajunsese roata la 1,6 atm. Trebuie sa merg la vulcanizare ca scade prea mult in 2 saptamani, dar dece nu a mai bipait?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cu ce passat ai mers tu. Dar cel putin la B5.5 trendline are acel avertizor.

Acum problema este ca eu dupa ce am umflat roata am apasat lung pe buton cum scrie in manual si ... nu ma mai avertizat deloc desi ajunsese roata la 1,6 atm. Trebuie sa merg la vulcanizare ca scade prea mult in 2 saptamani, dar dece nu a mai bipait?

Da. Eu nu mi-am pus acesta optiune pt ca mi-au zis de la vanzari ca trebuie mereu mers la service dupa pana, pt recalibrare.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avertizor pt lichidul de parbriz!!! :beerchug: si e tare bun...

e drept.... la cel din ro nu am avut.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

stie cineva daca masina ne avertizeaza daca se arde vreu-n bec/far/stop? ca la carte asa scrie. a patit cineva asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da a patit tata-meu la golf 4 si s-a speriat, nu stia ce s-a intamplat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca lipseste un bec de semnalizare cu siguranta se aprinde un 'indicator', de culoare galbena, pe bord (asta daca nu ai Maxi Dot) avand forma unui bec. Nu stiu daca se aprinde si daca se arde un bec.

Legat de indicatorul lichidului de spalat parbrizul - asta chiar e o faza nu foarte dragutza - dar vorba aceea: daca nu esti atent la ce cumperi o patesti. La Elegance lipseste, iar acest lucru l-am descoperit in timp ce faceam o calatorie putin mai lunga. Asta e ... am intreebat la procar daca se poate comanda iar raspunsul a fost ... trebuie sa schimbam tot bordul ..:-(. Chiar asa?

Cat despre becul de ulei ... e o chestie interesanta. Daca se aprinde, tragi pe dreapta, deschizi capota, o ridici si o lasi deschisa 30 sec - 1min, dupa care inchizi si repornesti. Becul nu se mai aprinde ... in carte scrie ca pt 100 km (nu stiu daca chiar se aprinde iar, eu am completat dupa 95 km - fiind tot intr-o calatorie putin mai lunga)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

salut . Am si eu o probleme la o SKODA OCTAVIA 2. problema este ca am scos bateria si am pus-o la incarcat. cand am pus din nou bateria pe masina...au ramas niste comenzi aprise la computerul de bord. Nestiind m-am uitat la sigurante si erau bune. scotand unele dintre ele si punandu-le inapoi. PROBLEMA ESTE urmatoarea: cand pun contactul se stig toate comenzile de la bord , dar peste 1 sec mi se aprinde din nou senzorul de la airbag :| Stie cineva de ce? sau cum as putea sa-l fac sa mearga din nou ?

Mod Edit: Am corectat greseli si exprimare tip messenger de data asta (sunt cu bold ca sa-ti faci o idee). Te rog sa citesti regulamentul - exprimarea tip IM este interzisa - si incearca sa scrii normal in romana. Daca vrei sa arati cat de tare esti in limba engleza, de ce nu postezi pe un site de limba engleza?

Problema de care te-ai lovit avea explicatia data pe forum, iarasi te rog sa citesti regulamentul - intai cauta un raspuns, daca nu gasesti postezi intrebarea.

De data asta iti raspund direct - e suficient sa mergi vreo 50m cu masina ca lampile de la airbag si servo sa se stinga. O sa ramana insa erori in memoria unor calculatoare - astea se pot sterge la service cand faci revizia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ne-am indepartat complet de la topic. Care era parca Lampile de atentionare.

2 Chestii care merita clarificate:

1. Legat de atentionarea de nivel la lichidul de spalat parbrizul: Intr-adevar, nu vine senzorul decat impreuna cu instalatia de spalat farurile (cand si rezervorul are 5L). Pe mine personal ma cam enerveaza - am facut un drum de vreo 300Km, mi s-a aprins dupa vreo 100, si la nici 20Km am oprit si am turnat ceva apa in rezervor, numai sa taca. Ar fi ideal sa o poti anula - altfel e chiar enervanta.

Senzorul se poate monta si fara schimbarea bordului, dar trebuie trase fire de la rezervor pana in cabina, schimbat rezervorul si bineinteles adaugat senzorul.

2. Legat de atentionarea de nivel la ulei:

a. Pe MY 2008 (cel putin pe a mea) Nu exista nici senzor de ulei nici de placute. Asa ca nu va asteptati la atentionari daca nu aveti senzorul pe masina

b. Cand se aprinde senzorul de nivel de ulei - NU e o idee buna sa lasati sa treaca atentionarea. Ideal ar fi sa completati cu ulei inainte de a se aprinde, si sa verificati uleiul inainte de fiecare drum lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca lipseste un bec de semnalizare cu siguranta se aprinde un 'indicator', de culoare galbena, pe bord (asta daca nu ai Maxi Dot) avand forma unui bec. Nu stiu daca se aprinde si daca se arde un bec.

Un bec ars, inseamna filament intrerupt ceea ce este acelasi lucru cu bec lipsa ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu becurile arse / care nu mai functioneaza va pot lamuri eu fara probleme din propria experienta. Mie mi s-a ars becul de pozitie pe dreapta, moment in care in bord s-a aprins simbolul unui bec galben, iar pe maxidot mi-a spus exact de bec nu functioneaza (front right parking light not working). Am schimbat singur becul pe care l-am cumparat de la dealer cu 1 leu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ah, functie care apare :mad: doar pe elegance...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am elegance si stergator spate si duze incalzite si MY 2008 nu avertizeaza cand se termina lichidul de spalare parbriz....si mi s-a terminat de vreo 5 ori cel putin pana acum :Driver:. Sper ca macar nivelul scazut de ulei sa-l semnalizeze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma scuzati ca intervin pe sectiunea Skoda, dar nici la A3 nu am avertizor pt nivelul lichidului la spalator, masina are stergator spate, spalator faruri, duze incalzite si rezervor de 5,3 litri pt spalator, dar nu ma avertizeaza cand raman fara lichid. M-am uitat si pe VIN decoder, si mi s-a confirmat ca masina NU a fost dotata din fabrica cu acest avertizor. Mi se pare ciudat ca la o masina care are optionale de mii de euro si de noua a costat peste 30.000, sa nu ii puna Fritz acest senzor care nu cred sa coste mai mult de 10 euro.

Deci se intampla in toata gama VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

La mine odata s-a ars o siguranta, nu m-a avertizat in niciun fel, si avea un rol destul de important aceea amarata siguranta. Am crezut initial ca s-a dus turbina, ca dadeam la cheie de-mi venea rau pana pornea si nu se ducea mai mult de 140. Am pus-o atunci si pe tester si arata ba ca e debitmetrul, ba ca e turbina, deci inainte de orice simptom tabloul de sigurante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am elegance si stergator spate si duze incalzite si MY 2008 nu avertizeaza cand se termina lichidul de spalare parbriz....si mi s-a terminat de vreo 5 ori cel putin pana acum :scratch:. Sper ca macar nivelul scazut de ulei sa-l semnalizeze...

Eu am citit ca cica NU are senzor pentru ulei..!

Decat sa stai in senzor..mai bine verifici!

LE: acu vazui ca nu e postat aici din aprilie...! :frigbaitata: :D

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la elegance MY2008 va spun ce senzori s-au aprins pana acum:

senzor placute frana

senzor lichid de racire alias antigel

senzor bec ars

restul nu mi s-au aprins pana acum

de asemeni nu am senzor pentru nivel lichid parbriz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!