Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE
 Share

Postare recomandată

On 03.04.2018 at 10:50 PM, alin 105 said:

pe la aerisitor, da.Am senzatia ca pompa de frana s-a defectat si nu inteleg de ce.Efectiv, scapa si se duce in jos 1/3 din cursa .Nu face asa cand e cu aer in circuit.

Just for the record, trebuie sa recunosc ca am interpretat gresit acel scapat , pompa de frana nu "s-a defectat" si ca am aerisit inca odata, simultan de data asta, ambele roti din spate ( ambele aerisitoare spate deschise deodata), prin metoda clasica.Am scos cc 200 ml la fiecare roata din spate, 400 in total.Frana si-a "revenit" si e ca si cea pe care o aveam initial, inainte de interventia la etrier.Nu am aerisit cu VCDS pt ca mi-a lipsit cea de-a doua persoana, iar sambata ma ardea prea tare sa finalizez, asa ca m-am descurcat singur cu 2 furtune+2 recipiente cu capac.

Nu-mi explic totusi exact ce s-a intamplat, am aerisit etrierul in cauza suficient de mult ( sau poate nu?!),aprox  150 ml in prima faza, am verificat periodic vasul sa fie cu lichid suficient....

Multumesc colegilor care mi-au raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o skoda octavia 2 si frana pe partea dreapta a masinii este mai slaba ca cea din partea stanga, placute de frana noi, aerisire cu vid la reprezentanta din calculator,verificare etrieri. Tin sa mentionez ca placutele se tocesc mai mult pe partea stanga decat pe partea dreapta a masinii. Sa fie ABS sau pompa de frana ? Pedala cam moale la prima apasare(tine cam jos). Uneori dupa ce sta mai mult timp o gasesc tare. Problema este cu dezechilibru acela de peste 30% stanga fara de dreapta.

Nu am gasit fix aceasta problema pe forum momentan. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca discurile si placutele sunt in stare buna, etrierii lucreaza si culisele negripate, ai aer in sistem.Trebuie repetata procedura de aerisire, in special la roata care lucreaza mai slab.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am aerisit de foarte multe ori, nici un rezultat. Senzatia este de aer pe instalatie, clar!! dar cum ajunge? defecta pompa de frana ? sau cea de abs ? aici am ajuns cu concluzia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Etrier blocat, ia aer pe la garnituri, culize blocate... Verifica cu atentie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai zis ca partea dr lucreaza mai slab decat cea stg cu 30%.Care parte stg?fata sau spatele?sau ambele,cea ce este improbabil spre imposibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ambele, si fata si spate.. Daca franez la viteza mai mare foarte urat face.. fata dreapta franeaza slab fata de fata stanga iar spate dreapta franeaza aproape la jumatate fata de stanga spate. A patit cineva ?

Cum spuneam si mai sus, am ajuns la concluzia ca am pompa defecta...si pedala este moale, tine jos, ambreiajul fiind pe acelasi lichid dupa aerisire este mult mai elastic apoi revine la forma initiala :) 

Modificat de Wr3tch
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, hai sa o luam metodic.

Nu poate nimeni din spatele tastaturii sa-ti dea un dignostic sigur in cazul tau, DAR, pot sa-ti spun cu certitudine ca dezechilibrul franarii intre fata dr-stg si spate dr-stg nu e cauzat de o pompa defecta, cele doua circuite ale pompei nu actioneaza separat pe stg fata de dreapta .Ca simptom, daca ai descris corect situatia si luam de bune ce ai relatat, o pompa defecta nu iti poate furniza mai multa presiune hidraulica pe roata stg fata in comparatie de roata dr fata.Nu afirm ca pompa de frana este in stara perfecta ca nu am cum, iti spun doar ca dezechilibrul trebuie cautat in alta parte.Nu se exclude unitatea ABS, dar investigatia trebuie sa inceapa din locurile cele mai probabile , nu invers.

In ordinea urmatoare, eu as verifica amanuntit ca lucreaza in mod corect etrierii din dreapta, culisele lor curatate, demontare etrieri, verificare daca placutele nu sunt intepenite in suport (rugina/jeg).Presupun ca atunci cand ai schimbat placutele (care se uzau mai repede pe stg) , ai facut-o simultan pe ambele parti ale punti, nu?Excludem din discutie placute diferite si discuri diferite  , vorbind de aceasi punte?Discurile sunt in stare buna, nu au santuri, uzuri pronuntate?

Daca totul e perfect pana aici, trebuie verificate conductele rigide , daca nu prezinta gatuiri, strangulari, de la lovituri sau foarte posibil de la demontari ale etrierului, in conditiile in care griparea piulitelor olandeze de pe conducte si fortarea lor poate duce la deformarea conductei=micsorarea sectiunii conducta=dezechilibru franare.Chestia cu deformarea conductei am patit-o personal , lucrand cu manutza mea la frane.Doar ca eu am cumparat o conducta noua si am rezolvat problema.Multi dorei din service-uri aerisesc etrierul pe la racorduri pt ca se confrunta cu aerisitor blocat.Teoretic este posibil dar la fel de posibil este si ca racordul sa se buleasca.Ar trebui masurat simultan pe cate  o punte odata, cu doua manometre , presiunea hidraulica obtinuta la o franare.Atunci se determina clar daca dezechilibrul este din cauza hidraulica sau mecanica.

Daca pana acuma s-au parcurs aceste etape si nu s-a descoperit nimic defect trebuie repetata procedura de aerisire.Ai zis ca s-a aerisit prin vidare....aerisirea cea mai corecta se face prin presiune cu dispozitiv dedicat.In cazul tau, de siguranta ar trebui facuta si aerisirea ABS ceea ce ai zis ca s-a facut deja....daca s-a facut corect...

Inca ceva, legat de ambreiaj care spui ca se modifica dupa/inainte de aerisire frane....Nu au legatura intre ele cele doua circuite hidraulice, nu se influenteaza reciproc.Se alimenteaza din acelasi loc doar, iar aerul dintr-un circuit nu il afecteaza pe celalalt.Singura grija este ca rezervorul cu lichid de frana sa fie in timpul aerisirii mereu plin.

Modificat de alin 105
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ma puteti ajuta?

 

Address 03: ABS Brakes        Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
   Part No SW: 1K0 907 379 Q    HW: 1K0 907 379 Q
   Component: ESP FRONT MK60      0102  
   Revision: 00T12001    
   Coding: 0019073
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 408F2625135250418F-8014

3 Faults Found:
01309 - Power Steering Control Module (J500) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
01487 - System Function Test 
            000 -  -  - Intermittent
01486 - System Function Test Activated 
            

in ce consta acest test?

Modificat de mitica70
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce oare se joaca toti cu VCDS, fara sa stie despre ce e vorba? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa vina apoi sa se planga aici, pe forum....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am schimbat discurile fata, spate, placutele, lichidul de frana. Primii 300 km nu am franat brusc, nu am spalat masina, am ocolit baltile etc. 

In prezent, dupa aproximativ 50 de km parcursi jantele se incing(toate), rotile nu sunt infranate,nu scartaie.

A mai avut cineva problema asta ? 

Am peste 1300 km de la schimb.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te daca ai primit piesele corespunzatoare PN ( codului de piesa pentru sistemul de franare fata si spate) pe care il ai tu. Codurile le gasesti in cartea de service sau langa roata de rezerva.

Pe site-ul producatorului de placute de exemplu iti spune : "codul asta de piesa este echivalent pentru codul asta de dotare".

Daca corespund atunci uita-te la culise sa nu agate cand le misti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am schimbat placutele de frana pe fata la masina din semnatura si am observat ca atunci cand am impins pistonul de pe partea stanga, a inceput sa curga lichid de frana pe la capacul rezervorului de lichid chiar daca acesta era inchis. Oare sa fie din cauza ca lichidul de frana a fost schimbat acum un an cand placutele erau mai uzate si cursa pistonului era mai lunga? A mai patit cineva? Din pacate nu am verificat nivelul lichidului inainte de a schimba placutele si nu stiu daca nu cumva a fost peste nivelul maxim. Acum nivelul pare ca s-a stabilizat si nu mai curge iar franele sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa curga, cursa pistonului este mult mai mica...iar cand ai comprimat pistonul vasul fiind plin, surplusul de lichid a iesit pe la capac, e perfect normal. Sa speli cu multa apa, si eventual un TRW.

Bafta

Modificat de gmtiby2016
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aruncat vreo 20l de apa in zona respectiva. TRW este ceva solutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un spray de curatare, pentru frane, ambreiaje....si nu numai. Se usuca f repede, nu ataca plastice sau cauciuc. Curata f bine si lasa zona f uscata si curata. Pret estimatv de la 9 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna

Am o problema cu frana in ultima perioada. De ceva vreme am observat ca pedala prinde cam jos. Stiam ca placutele fata +spate sunt uzate, de vreo 2 luni am schimbat cele din fata , acum vreo saptamana cele din spate.  In timpul schimbarii la una dintre etriele din spate pistonasul a mers mai greu inapoi (invartit si presat in acelasi timp) asa ca am deschis si surubul de aerisire. Am reusit sa presez pistonasul la loc, am montat placutele, dupa care am si aerisit cu metoda clasica (pompand pedala, deschizand surubul etc). Problema este ca pedela se comporta in felul urmator:

- cu motorul oprit  pedala prinde putin mai jos, dar oricat de tare apas nu coboara sub un anumit nivel (cam pe la jumatate),

-cu motorul pornit apasind pedela prinde cam la jumate, dupa care daca tin apasat cu forta incepe sa coboara incet....

Am verificat si nu curge lichidul, frana prinde bine, nu se blocheaza, am repatat aerisirea....tot la fel.  Daca aveti vreo idee va rog sa ma ajutati.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai desfacut aerisitorul, ai facut si aerisirea?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a aerisit, dar nu cum trebuie.

1. ai avut presa speciala pentru etrierii spate? pentru ca multi incearca sa improvizeze cu diversi patenti/clesti si nu asa se face

2. e normal sa se duca pedala la fund cu motorul pornit, intr-un anumit interval de timp.

3. va trebui sa faci o aerisire "profesionala" cu aparat special.

PS nu mai desface aerisitor/ furtun data viitoare. Nu din cauza asta mergea greu pistonasul, lichidul se intoarce usor in rezervor, problema era de la griparea pistonasului.

Recomandat este ca la peste 200.000 km sa se verifice complet etrierii (inlocuire burdufe si garnituri, curatare, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

Multumesc pt raspuns.

Presa speciala oficiala nu am avut, dar am facut  o presa cu care am presat si in acelasi timp am si invartit (2 persoane). Probabil pistonasul era blocat un pic, oricum vreau sa reconditionez etrierul repsectiv pt ca starea burdufului era destul de precara. O sa incerc si o aerisire profesionala  (oricum franele prind ok, nu pica pedala, nu am cod de eroare, nu se vede scurgere, nu se incalzesc rotile) dar problema mea era ca pedala cu motorul pornit coboara incet (fapt care pana la aerisirea respectiva nu am sesizat, drept ca nici nu am incercat) .... nu stiam ca acest lucru este normal.

 

Modificat de toby_as
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca doar asta este problema, nu ai de ce sa-ti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut!

Am ceva probleme cu modulul ABS. La scanare cu testerul , mi-a dat urmatoarea eroare:

VCDS Version: Release 908.0

                Address 03: ABS Brakes       Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Control Module Part Number: 1K0 907 379 AD    HW: 1K0 907 379 AD
  Component and/or Version: ESP MK60EC1   H35 0104
           Software Coding: 113B201C092200FF880B04E5901E00416800
            Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
1 Fault Found:

16352 - Control Module - Electrical Error
            014 - Defective - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101110
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 202
                    Mileage: 87457 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Count: 17472
                    Count: 32768
                    Count: 12800
                    Count: 96
                    Count: 49934
                    Count: 255
                    Count: 0
                    Count: 3072

Eroarea se poate sterge dar, la prima actionare a pedaleid de frana, cand intra ABS-ul in functiune, reapare. Ar trebui schimbat modulul de control ABS? Poate fi inlocuit modulul cu cod 1K0 907 379 AD cu un modul cu alt cod?

Va multumesc anticipat!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba modulul . pune unul  cu BJ Si DE (pe electronica si pe hidraulica).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!