Jump to content
Sign in to follow this  
rtanase

Adaptare injectie mecanica la motor 1Z - 1.9 TDI

Recommended Posts

rtanase

Salut dragi flacai , 

 

Va rog sa ma ajutati cu indicatii privind pompa de injectie pentru un motor 1.9 TDI cod 1Z . Ideea e ca am motorul cumparat de la un domn de pe forum , care l`a resegmentat , i`a schimbat cuzinetii etc ... insa cand l`am cumparat de la el a spus ca imi inlocuieste pompa de injectie electronica cu una mecanica de la un motor 1.9 TD cod AAZ   si ca totul o sa mearga bine si frumos ...dar nu a fost asa

 

Simptome ...

 

Motorul porneste greu , scoate fum alb , trepideaza ca la nebuni ... a incercat un amic sa regleze pompa .. a functionat, pornea frumos ... peste cateva zile nu am reusit sa il pornesc deloc  . Am probat bujiile incandescente insa nu au probleme sunt noi .

 

Am fost la pompagiu ...

 

Pompagiul mi`a spus ca cu aceasta pompa de la AAZ nu o sa functioneze niciodata cum trebuie motorul 1Z din cauza ca difera tipul de injectie (la AAZ parca avem antecamera de arder e in chiulasa iar la 1Z avem pistoace cu scobitura in care se creaza aceasta camera de ardere / compresie ) ... complicat totul pentru mine si nu stiu pe cine sa mai cred... 

 

 

Concluzie ...

 

1 - As cumpara o alta pompa de injectie mecanica , compatibila cu acest motor - 1Z insa pentru asta am nevoie de indicatiile voastre caci nu stiu ce pompa sa cumpar si sa scap de problema                    

                     

2 - pompagiul a incercat deja sa combine elemente de la pompa de injectie electronica cu pompa de injectie mecanica si tot imi spune ca nu a reusit sa combine astfel incat pompa sa dea debitul care trebuie in accelerare sau ceva de genu ... am nevoie de ajutor si pe partea asta 

 

Multumesc frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

te astept Boby cu explicatii ... prin telefon am vorbit multe si am retinut putine 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ilie007

salut, din ce ai relatat  mai sus nu are nici o treaba pompa actionata  manual  si cea actionata electronic,principiul este acelasi si la una si la alta,ordinea de  injectie  la fel,eu am vazut la dezmenbrari motor de 1,9  cu pompa clasica cu actionare manuala si chiulasa de tdi (la injectorul 3 nu mai avea fir)  si injectoare de tdi. pompele de injectie e clar ca difera intre ele,totusi ar fi bine sa faci  cateva verificari ale motorului  ,un test de compresie,verifica distributia,injectoarele si pompa de injectie toate astea au legatura cu  intreruperea motorului si scoate fum alb, camera de ardere  si anticamera   e tot una  doar ca la 1Z  sa mutat in capul pistonului  si daca gandim logic  motorina e injectata tot mecanic si la una si alta  doar ca difera  comanda si evident nu se potrivesc in interior, sau mai ai o varianta de a pune  instalatie  si ecu     nu e greu de facut  sa mearga electronic  care  e mult mai eficient

Share this post


Link to post
Share on other sites
booby

salut,cel mai important ai nevoie de un meserias priceput la pompe de injectie, iar in mare ai nevoie de o pompa de injectie de 1.9 td cod motor aaz dar sa aibe ax de 19 mm,in ea trebuie montat cap hidraulic de 10 mm minim si cama care da momentele de injectie de la tdi .restul tine de meserias

Share this post


Link to post
Share on other sites
FROST

Chiar nu inteleg de ce va complicati viata  cu o pompa mecanica pe un TDI cand se poate monta o pompa electronica cu ECU cu interventii minime asupura instalatiei electrice originale a masinii... (stiu... e simplu daca stii sa o faci...), dar din punct de vedere al costurilor treaba e cam aceeasi + timpul pierdut si nervii aferenti (in plus nici o pompa hibrida nu se va comporta/da acelasi performante ca si una electronica).

 

Din punctul meu de vedere sunt mai multe avantaje la o pompa electronica (tempomat, crestere putere) dar dorinta ta fiind alta (data fiind situatia, bineinteles), iti recomand urmatoarea electura: http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=6427.0;wap2

 

Spor!

Edited by FROST

Share this post


Link to post
Share on other sites
booby

in principiu cand cauti motor tdi, greu gasesti unul sa fie complect sa il poti porni sa vezi starea lui cat de cat si sa mai poti lua de la masina donatoare tot ce ai nevoie ar fi un aspect, alt aspect ar fi intradevar sa stii sa faci singur conversia sa nu ajungi la mana a tot felul de meseriasi si sa iti para rau,.pompa de injectie mecanica daca este facuta bine se comporta ok  ma refer la putere si consum dar intradevar este mai greu sa o aduci in parametrii uneia cu gestiune electronica si aici ai de pierdut la fumul pe care il va lasa masina in spate in cazul unei pompe mecanice.la modelul respectiv de masina adica vw t3 nu este recomandat sa abuzezi de cutia de viteze si sa montezi un motor puternic pentru ca are si ea limitele ei si in general au si un numar mare de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

nu am pus acest motor pentru viteza ci pentru consum .Daca stiam ca o sa am aceste probleme nu luam acest motor 1z si luam un aaz , dar nu 1.6 .  Problema ca vanzatorul mi`a spus ca funtioneaza fara probleme acest motor  cu pompa mecanica ... am luat de bun acest aspect ...acum ce sa mai fac ... va rog daca stiti o pompa buna mecanica pe la cineva  , care sa functioneze mai bine pe acest motor , sa ma anuntati  . Alta rugaminte este sa imi spuneti ce pompa sa caut ? de la ce Masina Model An - eventual cod motor ... nu stiu aceste lucruri ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

este pe drum pompa de injectie mecanica de pe motorul 300tdi - Land Rover Discovery 1 . cod pompa 460 414 099 ... din cate am citit in ultimele zile aceasta pompa vine manusa cu mici modificari la suportul de prindere pe blocul 1z/ahu

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

rog unul dintre moderatori sa stearga acest topic .. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
alyn_xwt

de ce sa il stearga? s-a intamplat ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mary.bia66

Probabil colegul nostru nu a fost multumit de ajutorul acordat de cei de pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nxtaz

Din câte știu eu, cu pompa asta poți obține performanțe chiar mai bune decât tdi-ul de 90 CP. Exact configurația asta o plănuiam și eu: 1Z cu pompă de Land Rover. Când sosește anunță-ne și pe noi cum evoluează.

 

Aici am găsit eu câteva informații despre configurația asta:

http://switchamotor.blogspot.ro/search/label/Vanagon%20%28T25%29%20TDI

 

Cum nu are nici un contact prin blog (sau un l-am găsit eu) îl poți aborda pe youtube.

 

Succes!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

am rezolvat cu pompa de injectie. multumesc pentru indicatii!

Share this post


Link to post
Share on other sites
nxtaz

Da-ne mai multe detalii, te rugam! Ce consum ai? Cum merge fata de vechiul motor? Cat de greu a fost de pus? A fost nevoie de vreo adaptare?

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

consumul nu il stiu inca ... mai am de lucru ... aseara am dus turbina la reconditionat si vine in cateva zile ... vedem dupa ce o sa fie ... sper la un 6 la suta la 90 kph ...



vorbim pe ym  detaliile ... te invat tot ce am invatat in tot timpul acesta ... id`ul meu este razvan777ro

Share this post


Link to post
Share on other sites
nxtaz

Știe cineva de unde vine sau unde se duce conducta sau furtunul care vine in zona incercuita? La JX e pus un capac acolo. Pot sa il pun si la 1Z? 

post-111377-0-94048800-1385848940_thumb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
booby

poate te ajuta.la tdi recuperarea gazelor de carter se face si din blocul motor , nu numai din capacul care acopere axul cu came.

post-71769-0-65490100-1385897202_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
peter erno

Eu am un motor 1z cu pompa de LR 300tdi,momentan este intr-un golf 3,si am sa montez pe un suzuki samurai.

Trebuie marita gaura suportului pompei,si prinderea fuliei trebuie modificate.

Pompa mea e de pe lr automat,are capul hidraulic 12mm,a fost luat din debit sa nu sparga axul,injectoarele fiind mici pentru aceasta pompa.

Ca si proiect ,voi monta pistoane de pe 2.0tdi,trebuie alezat blocul aprox 1mm,am si un arbore cotit 2.0tdi,duze injectoare race,intercooler Iveco.

 Lucrarile le fac eu personal,daca pot ajuta cu modificari ,contactati-ma pm

Share this post


Link to post
Share on other sites
edmond51

Salutari dragi colegi

Am ceva probleme cu motorul de pe t3 si va rog sa ma ajutati si pe mine

Motor 1.9 cod AHU,am luat acest motor de pe un Seat Cordoba din 1998,cu pompa mecanica deja pusa pe motor.porneste la sfert, merge si trage f bine pana pe la 2800 rpm apoi se plafoneaza si nu mai trage,abia ating 100 km  cu cutie viteze cod 3H.eu cred ca e o problema cu avansul la pompa.sub corpul pompei se afla o electrovalva (am inteles ca se numeste pistonas de avans) care daca nu o tin alimentata cu 12 v motorul trece in avans f mare

Cum pot regla avansul la acesta pompa?

Mai este valabila varianta cu ceasul comparator? Si sa decuplez acest pistonas de avans?

Care ar fi valorile pentru ceasul comparator?

Nu cunosc de unde sau de ce motor este pompa

20160615_150315.jpg

20160615_150307.jpg

1465992350186.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
booby

pompa de injectie ar fi de CITROEN XANTIA,si este tare greu de spus daca se pupa cu motorul asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
edmond51
în urmă cu 11 ore, booby a scris:

pompa de injectie ar fi de CITROEN XANTIA,si este tare greu de spus daca se pupa cu motorul asta!

Porneste la sfert indiferent daca e cald sau rece,trage ca nebunul pana la 80 si apoi se plafoneaza.urc la panta cu a patra unde inainte cu motorul de 16 td urcam cu a treia.

Nu trage la turatii mari.

Pompa acum e impinsa catre motor la maxim si nu cred ca e normal.daca nu mai alimentez pistonasul de avans motorul trece in avans f mare.am incercat sa merg cu el asa si e mai puturos.daca dau pompa la jumatate nu mai porneste decat daca deconectez pistonasul de avans.asa ca am dat pompa la loc si nu ma mai joc cu ea

Exista  posibilitatea sa deconectez pistonasul si sa reglez avansul cu ceasul comparator,dar nu stiu ce valori sa aplic ca nu cred ca se potrivesc cele de la 1.6 TD

Acum eu cred ca ii mai trebuie avans dar nu mai are de unde ca pompa e impinsa la max

Share this post


Link to post
Share on other sites
booby

incerca sa mai iei din  avans din curea un dinte si numai alimenta pistonasul de avans,in mod normal din cate stiu eu ala este alimentat doar cand motorul este rece,cu comparatorul pierzi vremea la combinatia asta de motor+ pompa de injectie  si nu rezolvi nimic,cel mai corect pentru reglat avansul este cu o lampa strobscopica pentru motoare diesel!

 

Edited by booby

Share this post


Link to post
Share on other sites
edmond51

Incerc varianta asta cu un dinte

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
sanctus_emperor
On 12/1/2013 at 1:26 PM, booby said:

poate te ajuta.la tdi recuperarea gazelor de carter se face si din blocul motor , nu numai din capacul care acopere axul cu came.

post-71769-0-65490100-1385897202_thumb.j

Îmi poți spune ce fire vin legate la senzorul de temperatura apa de la 1z ( are 4 fire). Cel de pe 1z are 4 fire iar pe flanșa de la jx sunt 2 senzori fiecare cu câte 2 fire. In ideea că pun motorul 1z și rămân cu un singur senzor.( Cel cu 4 fire). Multumesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri