Jump to content

Suport prindere toba finala rupt


n.cristian
 Share

Recommended Posts

Vă salut!  :RO flag:
Astăzi, în timp ce vopseam tamburii de pe spate, pregătindu-mă astfel pentru trecerea la roțile de vară undeva pe la sfârșitul săptămânii viitoare, am observat că unul dintre suporții de pe toba finală (de fapt,nu e chiar un suport, ci pare mai mult un punct de susținere, confecționat dintr-o tablă al naibii de subțire!) este rupt și destul de corodat. Nu sunt sigur când s-a rupt, probabil că umblu de ceva vreme așa, însă e cert că a cedat cândva în timpul iernii, pt că în fiecare toamnă îmi schimb singur roțile și aș fi observat. Așa cum se poate vedea și din pozele atașate, toba este prinsă pe acel Y întors, din cauciuc, printr-o bucată din metal plin, sudată pe o porțiune destul de consistentă fix de nervura tobei, având deci o prindere solidă. Pentru a reduce din stresul de pe aceste suduri, a fost aplicată o bucată de tablă în diagonală, între acel suport solid și nervura tobei. Ei bine, această tablă extrem de subțire și susceptibilă corodorării accentuată de sarea aruncată în exces pe minunatele noastre drumuri în timpul iernii, a cedat. Toba este în continuare prinsă solid, sudurile rămase nu sunt afectate de rugină și se prezintă foarte bine, am tras de ea și e țapănă, însă aș dori să remediez problema acelei prideri rupte și corodate parțial. Aș prefera să nu schimb toba cu totul, pentru atâta lucru, mai ales că în rest nu prezintă urme de  rugină, se prezintă foarte bine și cred că o s-o mai ducă mulți ani fără a fi nevoie să o înlocuiesc. Provizoriu, pt 1-2 zile și -zic eu- aproape redundant am asigurat toba suplimentar cu o sârmă oțelită, rezistentă, care să preia din stresul preluat de acea prindere în vremurile ei bune, însă aș dori să rezolv cât mai repede chestiunea, că nu-mi place să umblu cu mașina așa   :sly:  Așadar, vă-ntreb pe voi- se poate suda la loc acea prindere, eventual urmând a fi asigurată suplimentar cu o bucată de tablă? Pentru această operațiune este nevoie să fie demontată toba, sau se poate efectua cu ea montată? Mulțam de informații!  :beer:

post-65020-0-50650500-1363817610_thumb.j

post-65020-0-96734300-1363817617_thumb.j

post-65020-0-52640800-1363817625_thumb.j

Edited by n.cristian
Link to comment
Share on other sites

Cred ca se poate face si cu ea montata, daca o ridici pe un elevator. Eu am avut teava de la toba rupta de tot si mi-a sudat-o cu ea montata.

Link to comment
Share on other sites

Din ce se vede in pozele tale, acea tablita e un fel de n-ar mai fi... la cat de subtire este, rezistenta ei e aproape nula. Eu unul nu m-as complica sa o mai sudez la loc. Tija metalica care intra in tamponul de cauciuc si sustine toba pare destul de sanatoasa si bine sudata.

Si mai e o problema: sa-ti sudeze cineva pe pozitie acolo cu autogenul e riscant, fiindca exista riscul sa-ti arda si altceva pe-acolo si mai mult strici decat repari. Iar sa dai jos toba finala, trebuie sa sectionezi conducta de esapament. E posibil insa sa poti da jos tot traseul de evacuare si atunci e mai "safe".

Link to comment
Share on other sites

Seamana cu asta?

Swag 30 91 9934  lei 35.



Sau cu asta?

post-64586-0-46231600-1363854738_thumb.j

post-64586-0-17249900-1363854740_thumb.j

post-64586-0-15187500-1363855485_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

@x-tremist, așa m-am gândit și eu, că acea prindere din fier plin e îndeajuns de rezistentă și de bine sudată încât să susțină fără probleme toba, însă pe de altă parte, și acea tablă cred că a fost pusă acolo pentru a ranforsa întregul ansamblu.

 

@GABIVVX, mulțam, dar nu seamănă. Codul și pozele postate de tine fac referire la suportul de prindere pe caroserie, de care atârnă toba prin acel Y intors, din cauciuc. La mine, suportul acesta este într-o stare foarte bună.

Edited by n.cristian
Link to comment
Share on other sites

@x-tremist nu cred ca daca te duci la un service aia or sa sudeze cu autogenul. Nu se mai practica prin serviceuri tipul asta de sudure. Acum se sudeaza cu MIG-ul. Si nu cred ca e periculos sa o sudeze montata, pentru ca MIGU-ul nu e ca autogenul, nu are flacara, sudeaza prin topirea sarmei care iese din el, nu mai stiu cum se numeste sarma respectiva.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine s-a rupt tija respectiva si toba era sustinuta doar de teava ei.

 

Mecanicul a sudat-o cu autogenul, cu toba pe masina. Si tine de peste jumatate de an.

Link to comment
Share on other sites

@Ronald - nu uita ca traim in Romania. Autogenul inca este utilizat in multe garaje si cred ca asta se va mai intampla si peste 10 ani...

Daca te duci la reprezentanta, cu siguranta nu vor suda cu autogenul, insa vei scoate probabil 100 ron din buzunar pt. acea sudura.

Link to comment
Share on other sites

@x-tremist da, ai dreptate. Romania, te iubesc!

 

Oricum , eu cred ca se traieste si fara suportul ala. Nu cred ca ajuta foarte mult acel suport de tabla. Imi pare destul de solida si fara.

Edited by Ronald
Link to comment
Share on other sites

Săptămâna viitoare voi merge pe la serviceuri, poate găsesc undeva să sudez toba cu MIG, pentru că n-aș vrea să o dau jos și utilizarea autogenului în zona respectivă nu-mi prea inspiră încredere. Consider și eu că acel fier este îndeajuns de solid și de bine sudat încât să susțină toba fără probleme, însă dacă aș putea să repar și acel suport, aș avea o siguranță în plus. Vă mulțumesc pentru sfaturi și vă voi ține la curent :)

Link to comment
Share on other sites

Am remediat astăzi problema. Așa cum se poate obverva în poză, a fost sudat cu arc electric un șurub, între nervura tobei și acel suport. Deși nu este cea mai fericită soluție din punct de vedere estetic (cu toate că nimeni nu se uită sub mașină, dincolo de mecanici și de tehnicienii de la ITP  :10[1]:  ), structural vorbind, consider că utilizarea acelui șurub în locul unei bucăți de tablă a fost o alegere corectă și durabilă. Operațiunea a costat doar 20 de lei, la un service de cartier. Dacă tot era mașina pe elevator, am depistat și cauza ruperii suportului în cauză- un colier de pe traseul de evacuare era slăbit rău de tot, toba finală având destul de mult joc. Am comandat un nou colier și mâine voi merge să-l înlocuiesc- cel vechi e prea mâncat de rugină ca să mai poată fi strâns.

post-65020-0-92378600-1364219805_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ma poate ajuta cineva cu dimensiunea racordului flexibil la un Golf 4 1.9 SDI

Si un nr de telefon unde sa-l schimb?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am o Skoda Fabia break din 2002 si am nevoie de amortizorul de la teava de esapament. Aveti idee de unde pot lua unul de calitate?

Toba se prinde in 2 suporti identitci?

post-126936-0-42934400-1410280716_thumb.

Edited by ekoly
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!