Jump to content

Placute Frana Fata


Florin.
 Share

Postare recomandată

Buna ziua! :D

De vreo catreva zile aud un "scrasnet/tiuit" suparator, in momentul in care franez. ma gandesc ca s-ar putea ca placutele de frana fata (pe spate am frane cu tambur) sa fie nevoie sa fie schimbate. Totusi, masina are nivelul de echipare Elegance, nu ar fi trebuit sa existe vreun senzor care sa aprinda vreun martor pe bord ce sa arate necesitatea de schimbare a placutelor???

Ce fel de marci de placute de frana imi recomandati, avand in vedere bineinteles raportul pret/calitate si in ce "plaja" de preturi le-as putea gasi.

O alta problema la partea de franare o am la roata spate-stanga. Cand s-a facut ITP-ul mi s-a spus ca respectiva roata...nu franeaza. Fiind un sistem de franare cu tambur, care ar fi problema/problemele mai frecvente si la care ar trebui sa ma astept si eu.

Va multumesc si o zi placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scartaitul e de la palcute din cauza materialului prost,iti recomand textar ca marca

cu frana pe spate mai intai trebuie sa verifici daca e presiune pe conducta,fa o aerisire la roata respectiva,daca nu ai lichid problema este de la unitatea de abs care are blocat pistonasul care lucreaza pe acea conducta.

daca ai presiune e posibil sa se fi gripat ceva si trebuie dat jos tamburul!

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai private message daca te intereseaza un mecanic bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

textar am pus si eu ultima oara pe masina si a fost totul ok. Cat despre spate, eu am schimbat la un moment dat ( pe la 120000 km tot ce inseamna frane spate, am luat lucas-uri noi. Si bineinteles, am inlocuit lichidul de frana si atunci au aerisit conductele.

Si eu am avut elegance 1,9 tdi de 90 cp la baza din 2001 si NU A AVUT SENZORII de placuta uzata. Fiind acelasi model tind sa cred ca nici al tau nu are. Daca tot faci asta, vezi sa verifici si discurile fata, eu le-am inlocuit tot la 120000 km ca erau muci, aveau mici santuri in ele si erau tocite 75%. Piesele nu le lua de la dealer, comanda-le de la magazine si te duci tu cu piesele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos pentru informatii :P

Voi cauta placutele marca textar.

Avand in vedere ca masina are acum 133K km (am facut 30k km anul trecut - de cand am cumparat-o), probabil ca va trebui sa ma "pregatesc" si pentru rezolvarea franelor spate

Manfred: domnul respectiv are cumva atelier undeva mai sus de complexul studentesc hasdeu?

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai private message pt mai multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

octavia elegance are sezorul de uzura al placutelor pe partea stanga fata(banuiesc ca si la golf 4 e valabil).Referitor la schimbare manopera e relativ usoara(efectuata de subsemnatu'):Pt partea stanga se vireaza volanu' maxim dreapta ,etrierul are pe fata interna (spre contraaripa) 2 suruburi tip imbus de 7(l am cautat de m au luat dracii pt ca in trusa normala nu exista)acoperite cu 2 capacele de plastic.Dupa slabirea suruburilor e bina sa se intre cu o surubelnita intre piston si placuta pt a impinge pistonul(merge f usor),apoi se da etrierul jos de pe fuzeta impreuna cu placutele.la inlocuirea placutelor tre' avut grija ca nu toate 4 au clemele la fel(2 intra in cilindru'-cleme mai mari si 2 pe p externa).La montare etrierul se baga intai in partea inferioara si apoi se impinge.Se strang suruburile cu simt de raspundere.Daca s a completat lichid de frina tre' avut in vedere ca odata cu impingerea pistonului e posibil ca nivelul de lichid sa creasca in pahar.

Referitor la marca eu am folosit Texstar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu stiu cum sunt placutele Textar, dar sabotii sunt groaznici. Eu am pe spate saboti facuti de Textar si scartaie ingrozitor pana se incalzesc. Cateodata mi-e si jena mai ales dupa ce pornesc si imediat trebuie sa opresc la semafor; eu si autobuzele :( Dupa ce se incalzesc nu mai fac, dar acum fiind iarna stau mai mult reci, deci......

Deja mi-am cumparat altele Ferodo, insa nu am avut timp sa le schimb. Poate la anu' :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil scartaie ca sunt noi :Driver: ... mai uzeazai putin

...eu am placute Textar si pe fata si pe spate si prind beton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are legatra ca sunt noi sau vechi si nu conteaza marca, toti scrtaie.Eu am saboti pusi la avia si fac la fel.Trebuie ca o data pe an sa se dea tamburul jos si sa se curete cu un spray special pt frane ca sa se duca mizeria(mai ales ca tamburul se da jos f usor -are un singur surub)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate seban07 am facut treaba aia cu tamburii, i-am dat jos am curatat praful si nu au mai scartait vreo luna, dupa care a reinceput concertul. Iam schimbat in primavara deci nu se pune problema sa mai fie noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut pe toti!

Mi s-a aprins si mie indicatorul de uzura la placutele de frana. As dori sa stiu cam cati km. mai pot face pana sa schimb placutele. Trebuie sa schimb si placutele de pe spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai poti merge pana iti suna urat la franare.....insa nu iti recomand.

...placutele spate se uzeaza aproape in aceeasi masura ca alea de pe fata si ca sa fi sigur mai bine schimba-le si pe spate.

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@covacs Pai depinde cat de mult folosesti frana adica pt oras probabil ca mai mult de 400-500km nu prea ar fi recomandat. Oricum in momentul cand se aprinde beculetul placutele mai au cam 4mm ferodou pe ele, dar nu ar fi indicat sa mai mergi mult ca sa nu ajunga la fier si sa strici discurile. Daca totusi nu ai posibilitatea sa le schimbi in viitorul apropiat, macar verifica-le periodic sa nu ajunga la metal.

PS: Vezi ca placuta din interior (cea care sta direct pe pistonas) e de obicei mai uzata ca cealalta, sa nu te pacalesti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

placutele de pe spate precum si ferodourile de la tambure nu se tocesc in acelasi ritm ca cele de pe fata (doar in cazul in care mergi cu masina incarcata- pe spate e un repartitor care functioneaza in general cind masina e incarcata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru l-am patit si eu la ITP. Pe spate stanga ingheta si dreapta nu tinea nici jumate. Am dat tamburul jos si era coapta garnitura de la pistonas, si pierdea lichid. Daca nu ai rezolvat-o, incearca si varianta asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut! Am gasit pe Autocarma Set discuri de frana Ferodo cu doar 150 ron perechea. M-i se pare prea mic pretul si de aceea sunt usor sceptic. A mai cumparat cineva ? Sfaturi pls..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer eu am avut pe un peugeot 306 acu niste ani marca asta si nu am fost multumit.La vremea aceea a contat mai mult pretu'.Ca sfat recomand ATE sau textar.Personal eu am acu pe masina Textar si sunt f multumit de ele iar pretul e de 170 ron la volkspart cu senzor de uzura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai lasati ATE ca nu e chiar asa. Am luat ATE si in 15.000 km s-au ovalizat, fara a da in apa si fara a merge pe Transfagarasan de 3 ori pe luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi cred si eu ca daca folosesti aceleasi discuri de frana la motorul chipuit din semnatura la 150 cp e si normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cel mai bine ar fi Brembo pana la urma nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o nedumerire destul de mare. Am o Octavia 1.9 TDI si la roata dreapta spate am un joc destul de maricel. Am fost la service si mi-au zis mecanicii k trebuie neaparat sa schimb rulmentul. Ala nu merge reglat? Mentionez k are pe el si ABS-ul. Nu poate fi reglat in nici un fel? Poate k nu a fost strans bine cand a fost schimbat(a fost schimbat acum 1000 km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se regleaza rulmentii. Ce , crezi ca e ca la dacie?

Si nu mai ai garantie? Ce rulment ai pus, ce marca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@seban07 Spuneai cu cateva posturi inainte ca ti-ai montat singur placutele de frana. Daca le montai la service iti faceau si ceva test. Tu ai facut vreun test la montare? Intreb asta fiindca sistemul de franare este deosebit de important si nu merita asumarea vreunui risc in ceea ce priveste functionarea la capacitate maxima a lui.

Placutele de frana de pe spate(la modele cu discuri) se schimba tot la fel de usor ca si cele de pe fata?

Merci,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!