Jump to content

Display BC - linii verticale lipsa


B-52-JGP
 Share

Postare recomandată

Salut, sunt cam nou pe aici, sper sa mi iasa totul bine. Am cumparat anul trecut un Passat din 2002 si din ziua in care l am luat avea o singura problema toata masina, display-ul dintre kilometraj si turometru avea o linie verticala lipsa. Usor usor am mai disparut din ele iar astazi jumatate nu se mai vede sad3.gif Sa mai lovit cineva de problema asta, se poate repara intr un fel?

Merci

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    21

  • C o s m i n

    19

  • B-52-JGP

    17

  • RO-VW

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu prea ai ce sa-i faci - ori te obisnuiesti cu buba sau schimbi ceasurile de bord cu totul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu amo fooarte usoara problema cu afisajul CB daca las masina la soare ffooooarte puternic.

dupa aia isi revine.

tu o lasi la caldura de cand cu problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a mai discutat pe forum pe undeva , incerca cu search , concluzia e

ca e un defect comun , se poate remedia

1 prin schimbarea cesurilor /sau doar a displayului daca ai de unde sa faci rost doar displayul

2 demontezi ceasurile si verifici contactele care cel mai probail nu sunt perfecte de aici si

faza cu lastul in soare .. dilatatare si comprimarea materialelor

bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
si eu amo fooarte usoara problema cu afisajul CB daca las masina la soare ffooooarte puternic.

dupa aia isi revine.

tu o lasi la caldura de cand cu problema?

:lol: Doctore.... nu vreau sa te superi pe mine, dar mai ai ceva care merge in masina aia... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

red:materialele nu se dilatau cand era noua?

eu credeam ca au imbatranit cristalele lichide!

cosmin: nu ma supar, in general merge totul, daca e cea mai mica chichita se desface si se repara!:(

nazuri mai face orice masina din cand in cand, dar eu sunt obisnuit sa le bag in seama pe toate, nu fac compromisuri de gen "lasa ca merge si asa", "lasa ca ma fac ca nu vad aia"...

:P:()

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut ceasurile dar display ul nu comunica cu placa prin elastomeri (r fi fost super asa) ci are un cablaj flexibil care ste lipit si pe display si pe placa - solutia: inlocuirea ceasurilor... Defectul este provocat de caldura si recomand tuturor celor cu acest model sa fereasca bordul pe cat se poate de soare, caldura poate afecta si display-ul si senzorul de temperatura al climei dar in proportii mai mici (de asta am scapat)

Am inlocuit ceasurile si acum este OK :banghead:

Multumesc tuturor pt ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema o am si eu de cand mi-am luat masina. Am intrat in legatura cu cineva din cluj si zicea ca imi schimba displayul acela cu 50E. Pe tine cat te-a costat? 50E e un pret rezonabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema cu display-ul. Ziua cand e cald parca se vede din ce in ce mai naspa. Seara, uneori se vede OK. De unde se pot procura astfel de display-uri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da eu am cumparat masina cu o linie orizontala moarta dar am mare noroc ca am computer de acela mare si ca linia este exact deasupra primei linii (prima parte din calculator unde arata postul) si nu se observa deloc... Nici nu ma gandeam sa bag vreun ban in chestia asta. Poate daca era in mijlocul displayul l-as fi schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Display ul separat se poate inlocui dar cu siguranta nu va "trai" foarte mult pt ca astfel de conexiuni se fac foarte greu - eu am schimbat cesurile cu totul de pe o masina lovita care a fost dezmembrata, m au costat 1.5 mil si le am schimbat singur - atentie insa la unele modele de ceasuri memoria km mare este chiar pe placa ceasurilor asa incat veti avea o surpriza daca inlocuiti ceasurile de pe alta masina sa va treziti cu km acelei masini si nu cei pe care ii aveti inainte de schimbare - pe unii poate i ar face fericiti :rolleyes:

Repet: problema este comuna ceasurilor cu display mare, nu celor cu jumatatea de jos display iar cea de sus cu martori pt usa deschisa, centura, frana de mana, etc - acestea din urma au elastomeri care sunt mult mai rezistenti la diferente mari de temperatura :icon_cool:

Bafta! :)

Modificat de B-52-JGP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie careva de unde se pot procura acele display-uri? ca vreau si eu .

Modificat de Mad79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eventual ma mai intreb ce se poate faca in afara de un parasolor...azi am tinut masina in soare toata ziua, nu am avut efectiv strop de umbra...

evident, micuta problema.

sa pun oare un prosop umed pe bord? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e suficient un parasolar, dar mai bunicel - adika sa nu fie din plastic vopsit dsu mai stiu eu ce altceva ci chiar din folie de aluminiu, e drept ca in loc de 5 lei dai 50 dar se simte diferenta. Dupa problemele care le am avut prefer sa previn pe cat posibil caldura :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Eu am BC cu afisaj mare (maxidot)..doar ca nu tot timpul imi apar toate liniile...depinde si de vreme...multe se sting si iti dai seama greu ce e acolo. se poate schimba doar display`ul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Dupa lungi si obositoare chinuri am ajuns la o concluzie legata de aceasta problema a displayurilor mari in special. Eu sincer l-am desfacut pe al meu si l am remontat de 4-5 ori. Problema este generata de display in sine, iluminarea si culorile sunt generate de un polarizator de lumina cu 3 culori primare aflat in spatele displayului - in cazurile celor cu probleme de luminanta (display-ului ii palpaie backlite-ul sau se vede intunecat) problema este generata de acest polarizator sau de invertorul acestuia). Revenind la diplay-ul cu linii lipsa, cei care l au desfacut probabil au observat ca pe cablajul flexibil a acestuia este un mic circuit integrat, circuit integrat care este vinovat de problemele legate de segmente lipsa care apar si dispar aleator sau de functionarea intermitenta a intregului display - integratul nu poate fi inlocuit. Integratul este de tip BGA (fara pini) si are carcasa din sticla ceea ce il face sa fie foarte sensibil la diferente mari de temperatura care au loc in timp scurt (EX: vara ca in interiorul bordului, dupa ce masina a stat foarte mult timp in soare temperatura poate atinge si 55-60 grade celsius in interiorul bordului, garantat si masurat, pornim aerul conditionat si temperatura scade brusc), astfel acest CI se dezlipeste de pe cablajul flexibil si apar aceste probleme.

Panel-ul (display+cablaj flexibil) este produs de Samsung in colaborare cu Siemens - am incercat sa iau legatura cu ei si mi-au spus ca acest display a fost conceput pt utilizarea INDOOR, pt aparatura electrocasnica si electronica, iar vestea buna a fost ca acest model este produs in continuare din simplul motiv, ciudat pt noi cei care avem probleme, ca este foarte FIABIL blink.gif si mi-au promis ca imi vor comunica o cale pe care vom putea achizitiona aceste dsplay-uri si un pret exact care sa includa si transport... pana atunci un pic de rabdare. Pret estimativ kit reparatie (conector+display) aprox 150Eur cu transport, ceea ce zic eu este oarecum rezonabil avand in vedere ca cei de la PBN mi-au cerut 22 mil pe ceasuri + resoftarea (rescrierea softului imbilizatorului electronic si al kilometrajului). Se pare ca si in tara exista o firma sau o persoana fizica care comercializeaza aceste kituri de reparatie, daca afla cineva ceva dati si voi o sfoara in tara...

Pentru cei cu probleme de luminanta, eu tind sa cred ca problema se poate remedia foarte usor fiind vorba probabil de o lipitura imperfecta, dar va sfatuiesc sa aveti foarte mare grija in manipularea display-ului si a polarizatorului datorita delicatetii pieselor si a tensiunilor de lucru - polarizatorul contine o lampa, asemanatoare celor folosite la scanner sau la un monitor LCD desi de dimensiuni mult mai mici (rpox dimensiunea unei mine de creion de 0,9), care este foarte sensibila, si un invertor care lucreaza la tensiuni foarte mari, face din 12V aproximativ 2500V pt amorsarea lampii si 1800V pt functionarea continua - invertorul este situat pe cealalta parte a placii de baza sub un capac metalic pe partea cu motorasele care antreneaza acele turometrului, kilometrajului si ale temp apei si motorinei.

In speranta ca intormatiile v-au ajutat oarecum va doresc succes si asteptam cu infrigurare raspunsul celor de la Siemens! icon_thumright.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine documentat. In sfarsit s-a facut lumina in cazul display-urilor de BC. ;)

Multumim, Dorine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. Asta imi e meseria, sunt electronist... :) deci mi a fost oarecum usor sa decopar porblema - dar mi a fost greu sa imi dau seama ca nu merge remediata mai usor. :rolleyes:

Succes tuturor si tinem legatura. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ar putea fii remediata destul de usor.am problema in cauza pe masina mea, am incercat sa o remediez...si am stricat display-ul de tot.il am chiar acum in fata; are pe banda intradevar un fel de chip, pe care e codul: tf0613 iar pe banda mai e un cod: 0831-90.ce zici gasesti piesele la un pret rezonabil?si daca le gasesti te pricepi sa lipesti banda pe placa de baza a instrument cluster-ului?

MODERATOR: Te rog sa folosesti functiile FASTREPLY si ADDREPLY. Folosirea QUOTE la mesajul anterior este interzisa. Citeste regulamentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel CI nu poate fi inlocuit, se poate inlocui doar display ul cu tot cu cablaj flexibil si cu integratul montat - pretul estimativ dat de producator, dupa cum am scris si mai sus a fost de 150 Eur display ul si conectorul. By default cablajul flexibil al display ului dupa cum ai observat si tu vine lipit direct pe placa, tocmai din aceasta cauza cei de la Siemens trimit display ul asa cum il ai si pe placa numai ca nu se mai lipeste direct, pe placa vine lipit un conector (asemanator cu cel din poza) in care intra capatul cablajului flexibil al displayului.

In concluzie sub nici o forma acel display nu poate fi reparat sau acel integrat inlocuit - acel circuit integrat este de fapt un multiplexor BGA (este un circui integrat care primeste informatia transmisa digital si o traduce pt a putea comanda matricea displayului) din sticla care se lipeste numai in conditii de clima si umiditate controlata si numai de roboti (are in intre 180-280 de pini); pe deasupra este si fotosensibil (poate fi deteriorat in urma contactului cu lumina), de aceea pe margine este izolat cu acea substanta cianoacrilata.

So, un pic de rabdare, nu are rost sa stricam si altceva pt o clipa de neatentie.

:rolleyes:

post-13201-1204737964_thumb.jpg

post-13201-1204737975_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Vesti bune!!!! :(

Am primit in sfarsit vestile de la Siemens - mi-au promis ca pana la data de 20 Martie imi vor trimite primul kit de reparatie

Pret final - sunt 2 modele:

Modelul normal (cel care il avem toti pe masina) - 170Eur*

Modelul plus (acel integrat este izolat impotriva diferentelor de temperatura si umiditate) - 208Eur*

*-Preturile includ transport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kiturile astea sunt universale?vreau si eu unul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B-52-JGP, intrebare:

Crezi ca s-ar putea monta BC in cluster care nu are din fabrica? Ma refer la inlocuirea acelui plastic negru dintre ceasuri cu disply-ul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!