Jump to content

Condens motor?!


ionel79
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Nu de putine ori am obsservat acea crema alba pe capac ulei .nu multe ori era chiar destul de multa.

De vreo 3 luni hai sa zic ca am forjat-o mai mult ..cred ca am facut vreo 10000km.

Acum am observat ca acea tendinta de albeata a are si la joja adica la acel punct de etansare de pe joja..mai mult parca se vede ceva albinetet care se scurge efectiv pe joja.

Schimbul e facut de vreo 2 luni dar ma rog de atunci am mai bagat vreo 5-6 mii.

Acum intrebarea este : e faza cu rectificare sau poate si tot condens . Ca si distante aproape zilnic bagam 200km timp de 3 luni.deci distante scurte nu prea au fost sa zic.

Ca si funtionare e ok ,nu zgomot etc

Multumesc baieti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ceva normal iarna sa ai asa ceva. vara insa nu ar trebui sa ai deloc spuma.

De obicei busonul de ulei e situat destul de sus ca si inaltime relavita fata de motor si toti vaporii ajung si se condenseaza pe el. Pe langa vaporii de ulei mai sunt si cei de apa.

Plus, daca garnitura busonului nu etanseaza bine spuma va si si mai multa deoarece patrunde aer din afara care face si mai mult condens.

La fel si la joja, e deajuns sa patrunda putin aer si se formeaza acea spuma.

Practic, acea spuma este reactia dintre vaporii de ulei si cei de apa.

Eu am schimbat atat gatul de umplere cat si garnitura si tot mai imi face spuma.

Desigur, cu cat drumurile sunt mai scurte cu atat vei avea mai multa spuma.

La cateva zile, cu motorul cald, pentru a deschide usor busonul ( poate ingheta condensul si astfel se desface greu la rece) iti recomand sa cureti spuma ce se formeaza acolo.

Drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok mersi mult

de curatat o curat dar mi-a spus cineva mai demult ca ar putea fi rectificare de motor ceeea ce ar fi destul de nasol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema cam de trei ani. A aparut dupa ce am spart plasticul de etansare de la joja. Deci, practic asta se intampla cand patrunde aer in instalatia de ungere. Am avut si uleiuri diferite, mineral si sintetic dar asta nu influenteaza. Oricum, la uleiul ramane curat si nu am avut probleme pana acum din cauza ungerii

Doar rectificarea te costa cam 400 ron. Dar se mai adauga manopera de/montare a chiulasei, garnitura si alte piese care s-ar putea sa trebuiasca schimbate. Ar fi bine daca tot desfaci sa arunci un ochi si la canalele de racire. Acestea ar putea sa aibe depuneri daca folosesti apa de la robinet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la buson a facut de cand o am 4-5 ani

la joja nu facea...dar de un an am schimbat-o ca era rupta chair de la baza...e posibil sa nu fie etansa cum trebuie.

deci in concluzie nu ar fi nimic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat de mult condens ai. Trebuie tinut cont de faptul ca apa impiedica o buna ungere si mareste frecarea. Daca nu e foarte abundenta acea albeata, las-o asa, insa ar fi bine sa ti cont de ea si cand ai o ocazie sa rezolvi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai e o chestie care am auzit-o : cica daca ar fi problema de rectificat motorul ar trebui ca apa/antigelul sa-ti scada dar la mine e ok..chiar am urmarit chestia asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca apa din ulei este provenita din condens. Rectificarea se face cand pe suprafata plana a chiulasei apar mici firicele care unesc canalele de ungere cu canalele de racire, dar probabil la tine nu e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ce a spus si vanduu, deci daca ai avea probleme la chiulasa ar trebui ca fie antigelul fie uleiul sa se contamizene. Daca ai fi avut spuma pe joja insa nu la gura ci de-a lungul ei atuci ar fi trebuit sa te alarmezi.

La busonul de umplere doar pe gatul de umplere e voie sa ai aceasta spuma, pentru ca aici precum am spus se ridica toti vaporii si e si o zona mai rece decat in restul motorului.

Daca vezi spuma in interior unde sunt axele cu came atunci ar trebui sa te alarmezi.

Practic, fie uleiul e prost, mai bine spus detergentii si aditivii nu-si mai fac treaba, fie ai fisuri si iti intra apa in baia de ulei si de aici spuma.

Dar, precum ti-am spus eu in timpul iernii am avut spuma pe buson decand am masina, chiar daca am schimbat gatul de umplere cu unul nou nout luat de la reprezentanta si i-am schimbat si garnitura. De multe ori gasesc chiar picaturi de condens pe buson. Am observat ca cea mai multa spuma se face in intervalul de temperaturi 0-5 grade.

Gatul l-am schimbat deoarece se crapase la baza si nu mai se strangea cum trebuie. Astfel mi se murdarea si blocul motor de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar dar la mine am am observat depuneri si sub gatul busonului nu stiu cum sa zic si pe lungul jojei..dar antigelul e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil totusi sa ai o mica fisura si sa intre putina apa in ulei. Ca sa nu desfaci motorul, incearca o solutie (lichid sau praf) pentru fisurile din radiator. S-ar putea sa te ajute daca fisura nu e prea mare daca totusi aceasta exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai amestecat uleiurile, sau ai completat cu alt timp de ulei?? La urmatorul schimb, inainte sa schimbi uleiul pune o solutie de curatare i se zice flush.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimb ulei am facut sa zic cu 2 luni in urma(bine am mai bagat 5000km de atunci) si am pus castrol de care pun de cand am luat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa bagi flush in motor.

Toate motoarele / uleiurile fac condens iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e dar la mine e ingrijorator si nu cred ca e normal sa am crema aia si pe buson,si spre motor pe acel canal sunb buson,si joja

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa faci o poza cu spuma de la buson si iti spun daca e in regula sau nu.

Ceva spuma la gura gatului de umplere nu doar pe buson e ceva normal. Important e sa nu ai inauntru unde sunt axele cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
calinkarting100

Probleme condens sau altceva ?

Pe joja nu apare nimic, doar la busonul de la ulei.

 

20170130_121021.jpg

20170130_121026.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!