RoSonic

Hai sa invatam cum sa folosim VCDS

1,900 posts in this topic

Ma gandeam sa imi cumpar o interfata+cablu OBDII de pe eBay, dar nu stiu care ar fi cea mai buna alegere... ca am vazut mai multe variante.

Astept recomandari pentru una dintre urmatoarele variante: (am pus denumirea cum au pus-o ei pe site si link...)

1. KKL Vag-Com Cable / Interface VW Audi Ross-Tech Dual-K

US $34.99

2. KKL 409.1 VAG-COM VW/AUDI OBD-II USB Interface Cable

US $34.99

3. USB OBD KKL VAG-Com for Audi, VW, OBD2 , OBDII 2X2

US $33.99

4.VW/AUDI OBD2 KKL Diagnostic Cable-NOT MD BY VAG-COM

US $9.99 [bid]

5.KKL ver-409.1 VAG-COM VW/AUDI OBD-II Interface Cable

US $24.99

6. 3 PC Vag-Com OBD 2 Cable & Interface VW Audi Seat Skoda

US $26.99

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine (ca) v-am gasit!

De trei zile sunt un fericit :) posesor al unui Passat tdi 130 4x4=16 :D .

Arata si merge superb. Ce sa zic, piele, xenon, superaccesorizata...

Fostul proprietar (un cunoscut) a cumparat-o in 2002 de la Porsche Romania unde i-a facut si toate reviziile ulterioare.

Are 89.000 km.

Ma bate gandul (sper sa nu lase urme :D ) sa-mi cumpar un laptop mai "subtire" si un kit VAG COM. Cred ca asa o sa pot verifica singur parametrii functionarii motorului, airbag, clima si ce-o mai povesti el pe acolo.

Pote am sa pot schimba uleiul si filtrele la un service "mai omenesc" si-am sa pot reseta apoi singur computerul?....

Deocamdata nu stiu prea multe despre softurile de testare (am vazut pe net la www.ross-tech.com ca sunt destule).

Ii rog pe cei mai initiati sa ma ajute in luarea unei decizii in sensul asta.

Multulmesc mult!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Face toti banii! Economisesti si timp si o gramada de bani!

Este o investitie f buna !

Parerea mea!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

merita toti bani,parerea mea personala ca merge mai bine decit un bosch kts de 3000euro.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa iei un laptop subtire e simplu , sa iei un kit vag-com e simplu (daca nu este cel original :D care nu mai e chiar simplu ).... putin mai greu este sa inveti sa lucrezi cu el macar atat cat sa nu te poata pacali mascaricii de pe la service.... dar daca mai frunzaresti prin forum vei invata repede .....succes!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi. Chiar daca acum ma ocup de cu totul altceva, n-am uitat ca sunt inginer si sper sa ma prind repede :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiar daca esti inginer,nu o sa te prinzi repede deloc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Corect din pacate pt noul posesor de VW PASSAT.Ca sa poti interpreta corect si fara erori eventualele defecte aratate de VAG-COM trebuie sa ai in spate mai multi ani de diagnoza si experienta practica nu numai in domeniul electronicii auto(care evolueaza f. repede de la an la an) ci si in functionarea motoarelor (benzina sau diesel) care au principii si reguli f. exacte de functionare.

Felicitari pt. achizitie si bafta in continuare! :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

bun venit.

adevarul ca am fost si eu tentat la inceput de o asemenea achizitie dar m-am linistit.

d.p.d.v. al costurilor nu cred ca poti sa amortizezi prea curand investitia.

eu cel putin intr-un an de zile am testat masina de dua ori, la cumparare si astazi, costuri> 50 RON sau 500 000 lei vechi platiti pentru testul de astazi (cealalta testare nu mai stiu cat a costat).

la prima vedere e simplu, are o interfata care vorbeste singura (in romaneste), am vazut ca erau valori comparative, etc. dar au fost momente cand o ridica in ture pana pe la 3000-3500 si mecanicul urmarea valorile afisate, oprea motorul, punea contactul, etc.

nu cred ca merita, bineinteles e parerea mea. plus ca la intalniri sunt baieti isteti care au asemenea jucarii si te pot servi fara nici o problema si cum sunt cel putin 3 intalniri mari pe an, socoteste.

oricum, daca iti cumperi asa ceva spune-ne si noua pretul total.

bafta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate am sa pot schimba uleiul si filtrele la un service "mai omenesc" si-am sa pot reseta apoi singur computerul?....

referitor la resetare, se poate anula mesajul "deranjant" de service si cu ajutorul cheii masinii, nu neaparat cu vag-com-ul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O da cu siguranta poti sa scoti mesajul ala. Da un search pe forum si gasesti solutia. :beerchug:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Ca sa poti interpreta corect si fara erori  eventualele defecte aratate de VAG-COM trebuie sa ai in spate mai multi ani de diagnoza si experienta practica nu numai in domeniul electronicii auto(care evolueaza f. repede de la an la an) ci si in functionarea motoarelor (benzina sau diesel) care au principii si reguli f. exacte de functionare.

Sperii omul cu prostii. Cati ani? Zece?

OnTopic: MERITA SA IEI. Si eu imi voi lua imediat ce am bani de laptop. Pentru asta merge orice laptop care are USB (pentru interfata cu racordare la USB) sau cam orice laptop in viata pentru cea seriala.

In general cam cu 600 RON / 6.000.000 ROL poti lua un laptop compatibil cu ambele. Gandeste-te ca o diagnoza la un service iti ia intre 60RON si 100 RON. Te amortizezi f.repede + ai la dispozitie cand vrei tu, unde vrei tu. Face toti banii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat costa un VAG-COM?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai lucrurile costa cam asa:

- Laptop : 600 - 800 RON

- Interfata: 120 RON

- Software: nu stiu

-------------------

TOTAL 720 - 920 + nu_stiu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna baieti!

Ma bucura faptul ca am deschis o discutie cat de cat interesanta.

Desi incepator pe vwforum (implicit pe passatul cel "nou"), pot sa va spun ca nu sunt chiar la inceput cu "jucariile"....Dimpotriva.

Dar asta poate, altadata.

@john250 - vezi tu, draga john, sunt ingineri si ingineri....Eu fac parte din a doua categorie :)

Hobist in ceea ce fac - fie ca decodez programe tv transmise prin satelit, fie ca fac muzica (la cel mai inalt nivel din Ro), fie ca vreau sa ma joc cu motorasele TDI, fie ce-o fi... :)

Dac'o sa-mi ia o viata pentru a "ma prinde", asta e; ghinion!

Gata cu divagatiile!

Tocmai ce mi-am "tras" un Compaq Presario k6II 500.

Scor 250 euro.

Interfata VAG o voi mai astepta putin (dl. kisslorand -de pe forumul nostru- o va avea dupa 15.08.05).

Probabil 2-3 mil.

Soft:www.ross-tech.com

Care mai freeware, care mai share, care cu banuti, vedem noi....

Toate bune!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnii mei, am o intrebare in legatura cu interfetele VAG-COM.

Presupun ca topicul corespunde sectiunii: Technical. Daca nu, rog frumos moderatorii sa ma scuze si sa mute corespunzator topicul.

Acu' intrebarea:

Ce reprezinta acel "Fast sync compatible" din sectiunea Options->Test la VAGCOM 311.2?

Am facut o interfata cu optocuploare si acolo imi dadea "Fast sync compatible: No".

Mentionez ca la versiunile urmatoare (mai mari de 311.2) nu mi-a mers, ceea ce am vazut apoi pe site-ul Ross-Tech ca era normal.

Apoi, din cauza aceata, am facut o alta interfata si de data asta, in 311.2 mi-a spus "Fast sync compatible: Yes".

Am probat pe 409.1 si de data asta mi-a mers si mai mult decat atat, mi-a spus "Ross-Tech design: Yes". :blink:

Deci, aveti idee care sunt secretele din spatele acestor tipuri de interfete?

Multzam' fain si La Multi Ani!

PS: Interfata cu optocuploare este cea a lui Jeff, iar cealalta este de conceptie proprie, si daca se poate si nu contravine cu nimic, pot posta schema. Doar sa-mi spuneti unde.

Edited by alex_pescaru
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e concept propriu, ar trebui sa stii de ce-ti zice "Ross-Tech design: YES". "Fast Sync-compatible: YES" se datoreza raspunsului rapid al interfetei, "Ross-Tech design: YES" iti zice fiindca ai unit pinul 1 si 2 la portul serial.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, m-am uitat cu atentie si intr-adevar, am vazut ca din greseala :huh:, sau poate din neatentie :blink: , cand am lipit cablul la pinul 2, am atins putin si pinul 1. Ca sa vezi, dintr-o neatentie unde se poate ajunge... :D

Thanks pentru explicatia de la Fast Sync.

Si totusi, am testat viteza celei cu optocuploare cu acel program Adaptertest al lui Andreas si mi-a aratat ca merge pana la 57600bps.

E adevarat ca cealalta interfata merge full range 115200bps, dar totusi, 57600 chiar nu e de ajuns pentru niste ECU-uri care se pare ca nu comunica cu mai mult de 19200bps?

Edited by aryes13
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza de raspuns e diferita de viteza de comunicare (chiar daca au legatura). La interfata facuta de mine pe USB daca maresc latentza peste 4 milisecunde, imi zice "Fast-Sync: No".

ECU la grupul VAG poate comunica si la viteza de 185Kb/s pe K line, dar asta in alte situatzii decat diagnoza (de ex. flash-uire).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ca(-mi) impartasesti din experientele tale. Nu multi in ziua de azi sunt deschisi la a schimba impresii in momentul in care concep ceva... :) :)

Viteza de raspuns e diferita de viteza de comunicare (chiar daca au legatura). La interfata facuta de mine pe USB daca maresc latentza peste 4 milisecunde, imi zice "Fast-Sync: No".

Te referi la raspunsul in bucla a interfetei (adica, cat de repede se intoarce pe linia RX semnalul K din momentul ce l-ai setat in 1 sau 0 prin linia TX) sau la raspunsul pe care ECU-urile le dau (adica daca intarzii semnalul dat de ECU)?

Cred ca e o intrebare stupida, acum dupa ce am scris imi dau seama ca mai mult ca sigur e vorba de primul caz, dar o sa o las totusi aici... :)

Thanks again!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul caz :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa stiu daca cineva a vazut sau a testat schema din attachment. Credeti ca merge cu VAG-COM 4.x ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merge.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara suparare si fara sa o fi testat-o, eu cred ca ar merge cu VagCom 409.0 si 409.1.

De ce? Pentru ca am experimentat ceva similar, cu aceste versiuni, si a mers fara probleme.

409.x inca nu necesita acea activare din interfata si merge - cel putin la mine a mers - in demo/limited mode. Daca cumperi sau "cumperi" :blink: o cheie de activare, va merge full.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.