Jump to content

plan revizii A6 3.0 TDI quattro


zuxy
 Share

Postare recomandată

Salut,

Ma poate ajuta cineva cu un plan de revizii pentru un A6 3.0 TDI quattro tiptronic, din 2009? Ce operatiuni ar trebui sa se faca si la ce interval km/timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul de uleisi filtre - 1an sau 10.000 km.(sau cat vrei tu ) .daca nu pui Long Life

Schimb lichid frana 2 ani

Scchimb ulei cutie si filtrul la 120.000 km ( asa se zice )

Alceva....sa completeze colegi

EDIT : bujii 60 k km

Distributie e pe lant..

Modificat de CT91MOC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile cand se ard, nu la 60.000 km, ca sunt incandescente.

Revizia la 15-20.000 km ca esti obligat de DPF sa folosesti ulei Long Life si nu are rost sa il schimbi la 10.000

uleiul la cutie se schimba la 60.000, impreuna cu filtrul (undeva la 15-20 mil din cate retin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandat este la 10.000, indiferent de ulei, mai ales ca masina avand DPF, creeaza regenerari, ce pun stres mare pe ulei si il dezintegreaza mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandat de cine? Audi si VW fac revizii Long Life, adica 30.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa putem sa dam in extrema cealalta si sa schimbam uleiul la 1000 km pe principiul ca nu este bun.

Avand in vedere ca in motorul de 3.0tdi intra cam 8.5 litri ulei, care costa undeva la 400 lei (doar uleiul), nici nu este rentabil economic sa il schimbi mai des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarea de inlocuire a bujiilor incandescente la 60.000 km este specificata in manualul de service si eu am inlocuit la 60 000 toate bujiile cu toate ca erau perfecte, personal cred ca recomandarea de inlocuire are ca scop suplimentar si prevenirea blocarii lor in chiulasa iar la inlocuire recomand strangerea cu cheie dinamometrica conform indicatiilor specifice de forta date de producator

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad rostul sa schimb bujiile la 60.000km cu toate ca ele mai sunt bune. Parerea mea este ca sunt bani aruncati pe geam.

Bujia se schimba cand se arde. Faza cu blocatul in chiulasa e poveste, daca e sa o luam asa pai ne apucam se desfacem toate suruburile de prin motor ca sa nu se intepeneasca.

Oricum la montarea bujiilor se pune pe filet o pasta speciala care ajunta in acest scop.

Fiecare face cum crede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri si sugestii. voi merge oricum pe ulei Long Life, si cred ca il voi schimba in jurul a 20-25.000 km.

ce nu am reusit sa aflu, daca uleiul in cutia Tiptronic trebuie schimbat, completat, etc. Sa nu faceti confuzie cu Multitronic, care e cu torul alta poveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde si de conditiile de exploatare, daca face exterioare multe, uleiul se mentine mai bine. Eu la Q7 , fiind folosit mai mult in oras, pe distante scurte, contaminarea mai mare a uleiului si condensul, il fac pana in 15.000, o data pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma trebuie sa fie 507.00. Legat de ulei. Tata are 2.7 TDI care e cam acelasi lucru la capacitate de ulei si filtre ca si 3.0 TDI. La el in cartea tehnica a masinii zice ca se schimba in regim Long life adica 2 ani sau 30.000 km. El nu face atat cu masina si schimba la aproape 2 ani si cam 18-22 mii km.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zuxy. uleiurile din cutiile automate trebuiexc schimbate in confirmitate cu cerintele producatorului. Vw cere sa se schimbe la fiecare 60.000 km.

Doar la cutiile manuale nu este specificat un interval de schimb ( teoretic doar se completeaza), uleiul tinand mult mai mult decat intr-o automata.

Legat de bujiile incadescente, e recomandat sa se inlocuiasca la nr de km dat de producator daca exista un asemenea interval. Ca ele vor tine mai mult, asta e adevarat, contand f mult si nr de porniri pe timp de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in privinta Tiptronicului nu sunt chiar asa de sigur ca ar trebui schimbat uleiul. Din ce am cautat pe net doar in cazul cutiei Multitronic, care este de tipul CVT, adica cu variatie continua, ar trebui schimbat la fiecare 60.000 km. O sa intreb in service sa ma lamuresc exact.

Modificat de zuxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar. VAG nu da un interval real de schimb, considerand uleiul log life.

Insa, daca citesti topicurile dedicate cutiilor de viteza toptronic, vei descoperi ca multi s-au plans de nenumarate probleme, multe din aceste probleme fiind asociate uleiului care fie si-a pierdut din proprietati, fie era ars si nu-si mai facea treaba.

Acum intrebarea mea este urmatoarea, dat fiind faptul ca o cutie automata se stie ca e mult mai pretentioasa si mult mai predispusa la defect decat una manuala: nu e mai bine sa previi decat sa repari?

De aceea, dat fiind feedback-ul celorlalti proprietari de tiptronic, se recomanda schimbul uleiului la 60.000 km pt a-i garanta proprietatile. Sau la maxim 5 ani, stiindu-se faptul ( scrie si pe cutia de ulei ) ca 5 ani de zile un ulei isi conserva proprietatile in timp.

Acestea sunt niste recomandari, in practica in functie de modul de exploatare uleiul poate tine mai mult timp, cutia poate duce mult mai multi km insa, pt a preveni orice reparatie a cutiei care nu e tocmai ieftina se recomanda mentenanta preventiva.

Consider ca nu este un efort imens de mare sa inlocuiesti un ulei sa zicem la 5 ani chiar daca la aceasata cutie nu e tocmai ieftin, insa obrazul subtire cu cheltuiala se tine.

Eu unul nu recomand nimanui sa-si cumpere o masina pe care nu si-o poate intretine cum trebuie. E pacat de masina.

Vei gasi si alte recomadnari si pareri chiar pe acest forum, precum la benzina sa se schimbe la 60.000, 80.000 la diesel, insa pana la urma faci cum crezi tu de cuviinta.

Sa spun asa, un maxim acceptat dar asta in cazul in care nu e abuzata masina si nu e folosita la viteze f mari smdp ar fi un 90.000 km, insa personal nu as astepta sa aud vre-un simptom asociat cu uleiul ce nu-si mai face cum trebuie treaba.

Multi au schimbat uleiul la 60.000km si l-au gasit f inchis la culoare. Desigur probabil au si abuzat de masina insa vreau sa-ti exemplific faptul ca se poate degrada un ulei si in 60.000 km.

Referitor la multitronic stiu ca se recomanda chiar la 30.000km, citisem mai demult pe forum cum cineva a cumparat o masina cu aceasta cutie din Germania si in carte a gasit ca se schimbase la fiecare 30.000 km uleiul si filtrul cutiei. Si asta la reprezentanta de acolo.

Trebuie stiut faptul ca acest tip de cutie, chiar daca teoretic prezinta multiple avantaje fata de multitronic cel putin din punct de vedere al confortului si al solicitarii mai reduse in turatii a motorului, este foarte capricioasa si timpul a demonstrat ca e una dintre cele mai putin fiabile, daca nu chiar cea mai putin fiabila cutie automata a grupului VAG.

Personal as fugi de asa ceva.

Asadar, decizia iti apartine

Sfatul meu e sa previi si sa te bucuri chiar cu o usoara cheltuiala in plus decat sa ajungi sa consideri masina nefiabila si mai rau sa pierzi timp si bani cu reparatiile.

Bafta si sarbatori fericite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Chiar daca nu le schimbati la 60.000 km bujiile bine ar fi macar sa le desfaceti si apoi sa puneti la loc ... preventiv pentru cand se va arde vreo bujie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am schimbat (mai bine zis, primenit) uleiul din cutia tiptronic, la reprezentanța ZF.

Deși Audi spune ca nu trebuie, ZF recomanda o "primenire" a uleiului la 120.000 pt. tiptronic și 60.000 la multitronic.

Au mai spus și de convertor, ca ar trebui SCHIMBAT la... 400.000, dar asta parcă e prea mult, chiar dacă vine de la ZF. Hai, un 600.000 ar mai veni de acasă deși în practică, pana când nu sunt probleme la el, așa "moare" .

Metoda de înlocuire parțială a uleiului, când nu sunt probleme la cutie, e DOAR metoda "gravitatională", prin care se pot schimba max. 4,5 litri de ulei.

Se interzice cu desăvârșire a se porni mașina când se scoate uleiul. Deși în felul asta se mai "aruncă" afară încă 2 litri, e moarte curată pentru cutie.

Până se amorsează la pus uleiul, intervin niște frecari / uzuri ce sunt începutul unor probleme viitoare, sigure.

Se schimbă garnitura și filtrul de ulei, iar șuruburile de la baie sunt strânse în "stea" cu cheie dinamometrică.

Amorsarea se face cu motorul pornit, cutia e trecută prin toate programele/vitezele.

Verificarea se face cu uleiul cald, intre 40 și 50 de grade (se face un test în mers) , CU MOTORUL PORNIT, după ce ții câte 3 sec. în D și R apoi menținută maneta în P.

Dacă uleiul dă sa se prelingă ușor, e OK. Dacă nu, înseamnă că e sub nivel, dar dacă se scoate uleiul gravitational, cutia e fără probleme și intra din prima 4.5 litri, slabe șanse să nu fie OK.

Dacă schimbi uleiul când nu sunt probleme, uleiul e...galben (deși operația a fost făcută la 220.000 de km) și pe magneții din baie e doar o pudră fină, f. puțină, de pilitură de fier.

Odată schimbat filtrul, la anu' pot schimba și eu vreo 2-3 litri, pe la buşonul de nivel, iar în felul ăsta "intineresc" și mai mult uleiul. Ar fi păcat să nu...

Pentru interesați, acest schimb, realizat la ZF (5 litri ulei, garnitura, filtru, manopera), la uzinele Faur, a costat 1200 lei.

(sa nu comentam acum prețul, am vrut sa fie făcut ceva cât mai autorizat, cât mai în cunoștință de cauză)

O atenționare f. importantă !

Nu va lăsați duși de schimbatul cât mai multor litri. MAXIM, la o operație, se schimbă doar 4,5 litri, scoși gravitational.

Nu porniți motorul când se scoate uleiul.

AMIN. :-)

Modificat de G@bryel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!