Jump to content

Se tureaza pana la 6000


adriankorgpa60
 Share

Postare recomandată

Buna ziua.

De curand parintii si-au cumparat un Seat Ibiza de1.4 benzina din 2007.

Astazi am fost la service si mi-au schimbat distributia,ulei filtre etc.

Dupa ce am plecat , am constatat ca daca accelerez cand sunt in viteza pana la 3000 de ture si scot din viteza se tureaza singura pana la 6000 de tura.

Daca apas frana scade turatia, iar cand iau jos piciorul de pe frana se tureaza inapooi.

Nu tot timpul face asa.

Imi puteti spune din ce cauza face asa ceva.

Va multumesc si Sarbatori Fericite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca apasand frana se modifica turatia, as suspecta ca defect ceva ce are legatura cu frana, si anume furtunele, supapa, membrana mare-tulumba de la servofrana. Depresiunea din admisia motorului la motoarele pe benzina se foloseste pentru a amplifica apasarea piciorului pe frana. O neetanseitate in circuitul acesta poate sa faca ca in admisie sa intre aer fals si sa se tureze motorul. Verifica furtunul care duce la tulumba de servofrana si intra sub clapeta de acceleratie. ( asta este parerea mea de amator)

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt. sfat.

Am sa ma duc anul viitor la service.

Dar inainte as dorii sa stiu cateva pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e pedala de acceleratie electronica, aceasta este decuplata automat de ecu in momentul in care franezi.. nu poti sa accelerezi cand franezi. deci nu cred ca e vb de neetanseitati.

LE: incearca sa verifici pe VAG COM, s`ar putea sa fie problema de la switch`ul pedalei de acceleratie.

Modificat de bluewmaster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...acceleratia este electronica.

Si eu ma gandesc ca este ceva problema la acceleratie.

Cand stau pe loc si accelerez nu face asa ceva.

Mai nou si cand ajunge la 2500 de ture incepe sa faca.

Mi-e frica sa nu fie ceva mai complicat(scump).

Multumesc pt. pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa lamurim un aspect f important:

Cand apesi frana. Cu masina in viteza sau nu?

Pentru ca, daca o apesi cu ea in viteza e absolut normal sa scada turatia.

Daca se manifesta atunci cand e scoasa din viteza ( pe liber ) verifica sistemul de franare. Este un furtun de vacuum ce face legatua intre galeria de abmisie si servofrana, care, atunci cand pierde vacuum cauzeaza o crestere a turatiei intradevar. Insa, eu nu stiu sa cauzeze totusi o asa de mare crestere, dar vorbesc de comportamentul motorului meu. al tau poate fi diferit, de aceea verifica f bine acest furtun. La mijlocul lui ar trebui sa aiba o supapa unisens. De obicei furtunul crapa la imbinarea cu mufele. Daca gasesti o crapatura, pana iti cumperi alt furtun ( costa in jur de 100 lei unul nou) poti pune peste crapatura banda izolatoare si sa vezi cum se manifesta.

Daca nu ai insa nici un furtun crapat sincer, nu imi pot da seama ce-ti poate cauza aceasta crestere a turatiei.

O scanare cu vagcom-ul ar fi binevenita.

Teoretic, clapeta de acceleratie iti poate cauza astfel de pbme insa e f putin probabil.

Nu ar fi rau sa verifici starea ei ( eventual sa o cureti daca e murdara ) si obligatoriu sa o adaptezi cu vagcom-ul. Apoi verifica din nou comportamentul.

Verifica deocamdata ce ti-am spus si anunta-ne de rezultat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apas frana cand este scos din viteza.

Ex.: Cand schimb viteze e ok...dar cand scot din viteza nu coboara acul la turometru ,ci din contra urca turatia.

Cand apas frana coboara turatia(scoasa din viteza), dar cand ridic piciorul de pe franna urca inapoi.

Turatia ramane jos doar cand coboara sub 2000 de ture.

Sper ca am fost destul de explicit.

Multumesc.

Modificat de adriankorgpa60
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica traseul de vacuum despre care ti-am vorbit si clapeta.

Tare mi-e sa nu fie de la clapeta.

Cand a fost curatata ultima data?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat masina de o saptamana.

Nu stiu sa-ti spun.

Si daca e clapeta e RAU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaoarat ca e de rau, cel mai rau e sa se fi defectat. Daca e sa se fi defectat ceva, de regula acela e potentiometul ce transmite valorile la ecu. Dar asta in teorie, in practica nu cred sa fie asa.

Cred ca ar fi necesara o curatare a clapetei. Vezi tu, normele stricte de poluare a facut ca f multe gaze sa fie recirculate. Teoretic nimic rau in asta insa, gazele carter ( vapori de ulei) de regula intra inainte de filtrul de aer pe circuitul de alimentare cu aer al motorului.

O mare parte din acesti vapori raman in filtru, insa o parte se depun pe traseul de admisie cu aer. Si cum prima in drumul lor este aripioara (butterfly in engleza) clapetei, cu timpul ea va deveni plina de astfel de depuneri care, pana la urma duc la dereglari in functionarea motorului. Daca depunerile sunt asa de mari incat sistemul se decalibreaza, va trebui neparat dupa curatarea clapetei readaptarea cu vagcom-ul.

De aceea, daca nu ai un istoric asupra mentenentei masinii, iti recomand sa iti cumperi un spray pt curatat carburatoare. Nu folosi wd40 sau in genul pt ca nu te ajuta prea mult si nici bine nu fac deoarece contin ulei.

Apoi, va trebui sa dai clapeta jos, pentru ca orice curatare a ei pe masina nu va face decat sa-ti bage mizeria in camera de ardere si nu iti va curata clapeta cum trebuie deoarece grosul mizeriei este pe partea invizibila a aripioarei clapetei.

De aceea, trebuie efectuata operatia cu clapeta demontata de pe masina.

Teoretic, nu stiu la tine cum e iti spun cum e la mine, nu am decat 4 suruburi de desfacut si o mufa de scos.

In cel mai rau caz mai ai un traseu al lichidului de racire ce trece prin clapeta, astfel incat va trebui sa dai jos furtunele respective.

Apoi, cu clapeta demontata nu trebuie decat sa dai din plin cu spray peste tot pana o vezi curata ca lacrima.

Daca e extrem de murdara s-ar putea sa-ti trebuiasca 2 spray-uri. Poti sterge usor cu o carpa suprafata metalica daca mizeria nu se da batuta asta concomitent cu folosirea spray-ului, insa personal am remarcat ca acest spray are o mare putere de curatare.

Mai poti folosi si spray pt curatat franele, insa acesta din urma nefiind asa de puternic curatator, va trebui sa freci clapeta cu o carpa.

Personal, daca nu ai mai facut asa ceva iti recomand prudenta si cel mai bine sa apelezi la cineva care a mai facut aceasta operatie. Mare atentie la aripioara din corpul clapetei, deoarece daca mizeria dintre muchia ei si clapeta nu se duce, va trebui sa o misti umpic pt a da cu spray si in acea zona.

Nu trebuie miscata brusc, nu trebuie readusa pe pozitia brusc ( ea vine singura pe pozitia initiala deoarece are un arc destul de puternic inauntru) deoarece orice fortare a ei poate duce la compromiterea potentiometrului clapetei si astfel va trebui sa o schimbi.

De altfel, iti recomand sa nu apesi pe aripioara respectiva sa o inchizi de tot, mie cineva mi-a facut acest lucru fara sa vrea si mi-a stricat clapeta. Adevarul e ca a facut acest lucru cand era contactul pornit dar oricum trebuie manifestata prudenta maxima in manevrarea ei.

Sincer, nu am gasit nicaieri pe nici un site al vreunui producator de clapete ( vdo sau pierburg) care sa recomande curatarea clapetei. Toti spun ca nu se curata si ei nu recomanda sa se curete atunci cand ea se murdareste. Desigur, asta pt a nu se lega la cap datorita faptului ca curatarea sigur trebuie facuta mult timp dupa expirarea garantiei masinii.

Vaporii de ulei proveniti din carter teoretic nu ar trebui sa existe, insa, practic, carterul nu este etans perfect de zona de ardere, astfel incat o mica parte a gazelor de ardere patrund in baia de ulei, iar in cazul unei exploatari mai in forta a masinii si uleiul genereaza vapori mai multi decat in cazul unei exploatari normale.

De aceea, putin ulei mai ales la o masina cu ceva nr de km in spate e absolut normal.

Dupa ce ai curatat clapeta se va lasa sa se usuce f bine, se monteaza la loc, ai grija ca intre corpul clapetei si galeria de admisie exista o garnitura fie de tabla fie de cauciuc, care trebuie avuta grija sa existe acolo si sa fie curatata. Asadar mare grija si cand demontezi clapeta sa cauti acea garnitura care in mod normal ar trebui sa ramana pe galerie si nu pe clapeta insa acum iti vorbesc din punctul de vedere al masinii mele.

Asadar, verifici sa fie corect pozitionata garnitura, eventual poti sa o lubrifiezi usor pt a favoriza contactul si pozitionarea cu clapeta, se strang suruburile si se pune mufa la loc.

Cred ca iti dai seama ca absolut toate operatiile trebuie facute cu masina oprita si cheia scoasa din contact.

Apoi, pt a fi sigur ca clapeta va functiona cum trebuie, va trebui readaptata cu vagcom-ul.

Dupa readaptare se porneste motorul si se va utiliza sper eu fara pbme mult timp deacum incolo.

Daca tot esti pus pe curatat, curata si egr-ul tot cu spray pt carburatoare si conducta ce duce de la egr in galeria de admisie.

Si egr-ul se recalibreaza.

Sfatul meu e ca la max 30.000 km sa efectuezi o curatare a acestor 2 componente pt a mentine masina in parametrii optimi si pt a nu intampina pbme in exploatare.

Se poate adapta si fara vag com, practic nu e vorba de nici o adaptare in sine ci de initializarea clapetei cu setarile dinainte, insa acest lucru merge facut doar daca clapeta nu a fost f murdara, atlfel vagcom-ul e sfant.

Uite si un DIY pt curatarea unei clapete cum e pe masina mea:

http://vwforum.promo...tor-16-16v-azd/

Procedura de calibrare nu stiu daca e corecta cea prezentata in lprima pagina, corect este cum e scris in pagina 2, postul 28.

Sper sa fie corecta rpocedura si tp al tau motor, pt siguranta intreaba aici: http://vwforum.promo...ri-de-diagnoza/

Deci atentie ca se efectueaza doar cu contacul pus si fara sa atingi pedala.

Altceva la care sa fii atent: clapeta se recalibreaza cand motorul nu e f rece insa nici f cald, din ce tin minte minim 5 grade trebuie sa fie temperatura, deci in nici un caz sa nu faci operatia afara cu motorul bocna.

Bafta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc f. mult.

Cu siguranta nu o sa fac eu aceasta operatiune.

Nu am mai facut asa ceva niciodata si de aceea am sa ma duc la un mecanic.

Oricum o sa stau linga el sa vad cum face.

Sa nu am vreo surpriza neplacuta sa strice mai tare decat e.

Inca o data va multumesc la toti si va doresc SARBATORI FERICITE si un AN NOU FERICIT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa te uiti macar la furtunul galeria de admisie- servofrana nu-ti trebuie mecanic. Trage aer fals si atunci pentru ca amestecul este sarac, baga si benzina si se tureaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut pe toti si un La multi ani in noul an intarziat.

Am gasit care a fost problema la masina mea.

Nu a fost nimic din ceea ce ati scris D-voastra(oricum va multumesc pt. gest.)

Singura problema a fost "prostia mea".

Am schimbat cauciucurile....pe fata am pus cauciucuri noi, iar pe spate am pus de la pasaatul meu care erau inca bunicele.

Problema a fost ca pe masina au fost cauciucuri de 185x60x15 iar eu pe passat am avut 195x60x15.

Deoarece am pus cauciucuri de marimi diferite,senzorii de la roti au innebunit.

Dupa ce am fost la un service mai profesional, baietii de acolo mi-au spus ca 99.9% asta este problema.

Dupa ce am schimbat totul e OK.

Va multumesc inca odata f.f. mult pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a fost nimic din ce au scris forumistii pentru ca te-ai exprimat gresit. Ai zis ca se tureaza pana la 6000 de ture si noi am inteles ca guita motorul de sar pistoanele. Si cand colo, doar turometrul arata eronat ca sunt 6000 de ture, dar motorul nu se tura de fapt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.

Am scris corect.

Nu doar ca turometru se ridica sus, ci si motorul se tura.

Dar acuma e ok.

Asta e ce ma intereseaza.

Multumesc la toti pt. sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai spune si tu care a fost problema si rezolvarea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a spus, se tura de nebuna la calcarea franei sau la scoaterea pe liber dar asta in mers, deoarece rotile de pe spate aveau diametru mai mare decat cele de pe fata, dand peste cap sistemul abs.

Rezolvarea: a pus roti cu acelasi diametru.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!