DUBB4LIFE

Ulei cutie viteze manuala

1.337 postări în acest subiect de discuţie

Am citit topicul "ulei de cutie" care a fost inchis.

Vin cu o informatie f necesara a fi stiuta: toate cutiile manuale de viteza de VW incepand din 1995 incoace merg cu ulei sintetic 75W90 API GL 4.Norma care se gaseste la dealer este G50 75W90 API GL 4.

Informatia capitala este ca trebuie folosit doar ulei cu norma GL 4 si nu GL5 la care cantitatea de aditivi antifrecare pe baza de sulf este dubla si produce coroziunea chimica a sincroanelor din cutie ( evident coroziune chimica este si cand masina sta in garaj).

Eu am schimbat uleiul la cutie de vreo cateva ori in cateva mii de km tocmai ptr ca prima data am bagat 75W90 API GL5 nestiind ce fac.Dupa un search amanuntit am gasit problema si am revenit la ulei de cutie MOTUL GEAR 300, 75W90 API GL 4 full sintetic facut in Franta.Sunt deosebit de multumit de shifting si la cald si la f frig.

Concluzie: sa fie sintetic 75W90 si mai ales API GL 4 si nu GL 5.

Scuze daca am deranjat pe cineva cu deschiderea acestui nou topic.

Sarbatori fericite la toata lumea!!!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Am citit topicul "ulei de cutie" care a fost inchis.

Vin cu o informatie f necesara a fi stiuta: toate cutiile manuale de viteza de VW incepand din 1995 incoace merg cu ulei sintetic 75W90 API GL 4.Norma care se gaseste la dealer este G50 75W90 API GL 4.

Pentru masinile fabricate inainte de 1995 ce ulei trebuie folosit la cutia manuala de viteze? Ma gandesc sa-l schimb si eu, dar nu stiu exact ce trebuie sa pun - nu am gasit documentatii despre asta. Multumesc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Pentru masinile fabricate inainte de 1995 ce ulei trebuie folosit la cutia manuala de viteze? Ma gandesc sa-l schimb si eu, dar nu stiu exact ce trebuie sa pun - nu am gasit documentatii despre asta. Multumesc.

poti pune acelasi ulei ca mai sus.Metalurgia cutiilor intre VW MK2 si MK3 este aceeasi.Am avut o Jetta 86 GLi in care am mers cu 75W90 sintetic fara probleme.Intre anii 92-95 VW punea din fabrica ulei GL 5 pana cand in urma problemelor aparute la uzura prematura ( coroziune chimica) a sincroanelor au trecut din nou la "vechiul" GL4 si au ramas fideli acestei norme.La ora actuala de ex japonezii la Nissan, Honda, Subaru recomanda 75W90 API GL4.Uleiurile GL5 pare-se ca se cam folosesc la angrenaje supuse la regim super greu ( camioane de tot felul si alt fel de utilaje care au sarcini extreme pe cutii).de asemeni americanii il folosesc la turismele lor ( metalurgie adaptata sa reziste la GL5).

Fara frica mergi pe 75W90 API GL4 full sintetic.Informatiile pe care le-am scris sunt verificate si te poti baza pe ele cu toata increderea.

Toate cele bune!!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fara frica mergi pe 75W90 API GL4 full sintetic.Informatiile pe care le-am scris sunt verificate si te poti baza pe ele cu toata increderea.

Multumesc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o senzatie ca intra cam greu in viteza. Este o senzatie ca se freaca mai tare levierul cand intra in viteze. Nivelul la ulei in cutie este ok, dar are 150kkm si nu cred ca a fost schimbat vreodata. Daca o sa schimb uleiul la cutia de viteze se va cunoaste vreo diferenta. Intreba asta pentru ca am auzit pareri diferite. Voi ce spuneti?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eu am o senzatie ca intra cam greu in viteza. Este o senzatie ca se freaca mai tare levierul cand intra in viteze. Nivelul la ulei in cutie este ok, dar are 150kkm si nu cred ca a fost schimbat vreodata. Daca o sa schimb uleiul la cutia de viteze se va cunoaste vreo diferenta. Intreba asta pentru ca am auzit pareri diferite. Voi ce spuneti?

Cand am facut greseala sa pun 75W90 API GL5 aveam probleme de shifting.Imi intra greu in viteza intai mai ales la cald iar la rece aveam un soi de " grind noise" cand intra in viteza a doua, un fel de "treapta".Imediat ce am pus MOTUL 300 GEAR API GL4 toate problemele au disparut.Aproape ca nu-mi vine sa cred ce diferenta este.Cu uleiul original aveam aceeasi problema ( avea 125.000 KM).

de asemeni verifica parghiile de comanda ( mai ales capetele unde sunt un fel de nuci rotunde ca un soi de "pivoti" si unge-le cu vaselina lichida ( spray).Da rezultate bune. Capitala este insa schimbarea uleiului.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@DUBB4LIFE Mersi foarte mult pentru informatii.

O sa schimb cat mai curand uleiul; cred ca o sa caut ceva de la Mobil 1 si dupa o sa postez cum se comporta cutia de viteze.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu uleiul la cutia de viteze. Am pus Castrol Syntrax 75W-90 API GL4 / GL5. Mi se pare cam ciudat ca are ambele norme GL4 si GL5.

Au intrat 2l. Se pare ca intra mai usor in viteze acum. O informatie certa o sa o am maine dimineatza (sa vad cum se comporta la rece).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma sa comportat mai bine ? Merci

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Se comporta mai bine putin, dar imbunatatirea nu este majora. Sper ca cea mai fericita din operatia asta sa fie cutia de viteze ca a vazut ulei nou. :blink:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cand am facut greseala sa pun 75W90 API GL5 aveam probleme de shifting.Imi intra greu in viteza intai mai ales la cald iar la rece aveam un soi de " grind noise" cand intra in viteza a doua, un fel de "treapta".Imediat ce am pus MOTUL 300 GEAR API GL4 toate problemele au disparut.Aproape ca nu-mi vine sa cred ce diferenta este.Cu uleiul original aveam aceeasi problema ( avea 125.000 KM).

de asemeni verifica parghiile de comanda ( mai ales capetele unde sunt un fel de nuci rotunde ca un soi de "pivoti" si unge-le cu vaselina lichida ( spray).Da rezultate bune. Capitala este insa schimbarea uleiului.

Am si eu problema cu piedica in treapta a doua cand ii uleiul rece si nu numai.Am schimbat uleiul din cutie dar fara nici un rezultat(Castrol manual 80W-90).Deja ma dispera chestia asta.Multa lume zice ca ii dus sincronul dar daca ar fi asa nu ar trebui sa faca tot timpul?Voi ce parere aveti?Mersi

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

incearca pe perioada cand este cutia rece sa astepti putin cand bagi in treapta 2 ( nu forta si nici nu baga brusc in viteza pana se incalzeste).Multa lume se plange de treaba asta ; se pare ca e o chestie generala la cutiile manuale.Nu te speria, sincronul nu are nimic.Cand sincronul se duce ai zgomot rau la intrare in viteze si mai ales incepe sa mai si sara din viteza sau mai frumos nu mai intra deloc.Asa ca atentie la rece,fara fortzaj si totul va fi OK.Incearca un grad sintetic de ulei de cutie ( 75W90) . 80W90 nu cred ca este sintetic.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ok.Cand o sa am ceva bani in plus o sa iau un ulei mai bun,am gasit mobil 75W-90 sintetic cu 70 lei litru si cred ca ii bun.Mersi mult pt sfaturi. ;)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@danny_andrei Tu ai folosit un ulei total neadegvat cutiei de viteze. Ceea ce ai facut se numeste moartea cutei de viteze. Mai bine lasai uleiul vechi decat sa pui un ulei nou, dar diferit. Pt masina ta trebuie ulei 75W/90 Sintetic DOT 4. Este aceeasi norma de lei si la mk3 si la mk4. Nu este deajuns sa fie 75W/90, ci trebuie musai si DOT 4. La cutie trebuie respectat cu strictete tipul de ulei. Asa ca, cum reusesti sa faci rost de bani schimba uleiul.

BTW: Vad ca ai un Golf 3, nu esti putin offtopic pe aria de Golf 4? ;)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Aici nu au voie sa posteze decat cei cu golf4?Aveam aceeasi problema ca si DUBB4LIFE si vroiam si eu un sfat tot despre ulei cutie viteze deci nu e offtopic.Stai linistit ca nu moare cutia ca uleiul este GL-4 si l-am schimbat doar de o sapt si ii mai bun ca si cel vechi care avea 230 000km.O sa-l schimb cu altul.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat uleiul ieri si acum merge bine si la rece,toate au disparut :P .Am pus ulei Mobil 75W-90 GL-4 sintetic.Mersi pt ajutor! :P

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Super. Ma bucur pt reusita.

As vrea sa mai adaug ceva sa ramana pt altii cu aceleasi probleme. A aparut si ulei 75W-90 GL-5 (sau DOT 5) care este succesorul lui GL-4. Acest ulei nu este bun si pt Golf 3 / 4 (care au nevoie de GL-4). Sa nu va lasati prostiti de comercianti sau mecanici cum ca GL-5 este bun si pt cutiile GL-4.

Exista in schimb ulei compatabil cu ambele standarde.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, pt Golf 4 TDI PD 130 Cp, trebuie acelasi tip de ulei ?

Are 175.000 Km si vreau la urmatorul schimb de ulei la motor, sa schimb si uleiul in cutie.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ulei sintetic 75W-90 DOT 4 (sau GL 4). Iti recomand din tot sufletul sa cumperi ulei original VW. Uleiul de la cutia de viteze este foarte important si sensibil.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La schimbarea uleiului din cutia de viteze este bine sa se verifice si nivelul lichidului de frana ( recomandat la nivel maxim ) , eventual completat cu original VW in cazul in care nu si-a facut norma (schimbat la 2 ani).

Nivelul maxim este indicat pentru cei cu peste 200 si ceva de mii km. avand in vedere uzura normala a discului si a placii de presiune ( Parerea Mea ! ) .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am si su o nelamurire! Masina mea e din 2003 de pe la inceputul lu 2003 si cica are 100.000 de km si as vrea sa stiu sieu la cat timp se schimba uleiul la cutia de viteze?la 2 ani? sau are legatura si cu numarul de km?sincer eu nu ma prea pricep la asta dar vreau sa ii fac tot ce ii trebuie cum trebuie si vad ca unii de aici chiar se pricep.faza e ca va intreb pe voi pentru ca am fost la un service cand mi-am cumparat masina si mi-am schimbat distributia,uleiuri,filtre iarasi despre uleiul la cutie nu mi-a zis nimic si nici despre lichidul de frana care nici pe asta l-am schimbat.PlS cine stie sa-mi zica si mie la cat timp se schimba.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

VW nu impune schimbarea uleiului de la cutie la o anumita perioada (sau nr de km). Dar in schimb recomanda schimbarea uleiului la 2 ani. Deci daca tii la masina schimba uleiul la 2 ani. Daca nu ai schimbat niciodata ai putea sa il schimbi. Foloseste numai ulei original.

Idem si pt lichidul de frana.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eu am o senzatie ca intra cam greu in viteza. Este o senzatie ca se freaca mai tare levierul cand intra in viteze. Nivelul la ulei in cutie este ok, dar are 150kkm si nu cred ca a fost schimbat vreodata. Daca o sa schimb uleiul la cutia de viteze se va cunoaste vreo diferenta. Intreba asta pentru ca am auzit pareri diferite. Voi ce spuneti?

Ridica capota si in partea dreapta jos, levierul de comanda are un punct de frictiune. Pune vaselina si introdu la rece in viteza de cateva ori. Repeta de doua sau trei ori.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu niste indicatii si anume:

Cum pot sa verific nivelul uleiunlui din cutia de viteze si daca vreau sa-l schimb cum procedez?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pt a verifica uleiul la cutia de viteze, trebuie sa desfaci busonul din partea superioara a cutiei, iar nivelul uleiului trebuie sa fie pana la buson. Pt a schimba uleiul procedezi identic numai ca trebuie sa bagi cu o seringa uleiul prin acel buton. Unele uleiul vin cu capacul in forma de seringa (cand tragi de capac sa le desfaci doar).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.