Jump to content

Schimbare volant masa dubla (DMF) cu volant cu masa simpla (SMF)


Xeo
 Share

Postare recomandată

La cutia in 6 trepte diametrul kitului de ambreiaj/volant e mai mare decat la cea in 5 trepte. Deci nu prea are cum sa nu conteze.

Exact cum spunea si razvi_gyl : au spus tot despre ei cu replica asta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am zis mecanicului azi ca vreau sa schimb tot kitul de ambreiaj + volant cu masa simpla de la VALEO (tot kitul) si m-am cam speriat cand mi-a zis de doua simtome care se pot intampla.

1. La plecarea de pe loc o sa vibreze mai tare

2. Ruperea vibrochenului mai devreme sau mai tarziu si nu-mi recomanda sa-mi iau volant cu masa simpla, ci tot cu masa dubla :(

L-am sunat pe unul dintre cumnati care are masina fix ca a mea si i-am zis despre acest lucru.

El are prebleme mult mai mari decat mine in sensul ca volant lui bate mai tare, la debreiere scoate un sunet ciudat, iar la pornirea motorului are un scartait tare cam de 1 secunda si ii scoate pilitura de aluminiu pe la cutie, in dreptul unde se afla volant.

Mi-a zis ca si-a luat un prieten de-al lui volant cu masa simpla second hand pe o BORA si are aproape 1 an de cand a montat-o si nu are nici o problema.

Ce sa mai cred ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma risc la simpla inca nu am puso sus nu am avut vreme am nevoie de masina....gandestete ca am pus LUK si am lasato 2 zile facea urat, am pus SCAHScand se incalzeste umpic imi face foarte urat+de aia dimineata la rece bate tare urat daca calc ambreiaju de tot se linisteste...am condus deja 4 masini care au trecut pe valeo si sa sti ca volant ce am dato eu jos trepida foarte tare la plecarea de pe loc trebuia sa o tin turata in 1500 de ture sa plece cat de cat bine gandestete aia ii face bine la vilbrochen.. sa sti ca nu e mare diferenta intre masa simpla si dubla, e mai rigida plecarea de pe loc adica nu poti lasa foarte rpd ambreiaju e nevoie sa il ti umpic intre calcat ca sa nu trepideze la masa dubla poti lasa ambreiaju mai rpd pt ca trepidatiie le preia volant.... O sa vezi si tu ca il schimbi pui tot cu masa dubla si dupa 30-40 de mi o sa faca la fel ca asta daca nu ai si tu ghinion ca mine sa faca urat de la inceput si totul pt ce pt umpic de atentie la plecarea de pe loc... Stiu o duba care face spania si are 300 de mi cu ambreiaj cu masa simpla si nu sa rupt vibrochenul....stiu golf 4 la taxi cu 250 de mi cu masa simpla si totul e ok. Asa am fost si cu ca tine si inca ma gandesc ca poate o sa imi para rau pt ca trec pe simpla...ceea ce ma convins e ca toti prieteni mei, si sunt cativa, au aceeasi problema ca mine schimbata volant si bate iar, toti vor sa treaca pe simpla pt ca majoritatea nu mai au garantie, sa dus dupa 2 ani si acuma sunt nevoiti sa dea alti bani..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

as dori sa sti daca se poate schimba si daca sunt avantaje sau dezvantaje......as dori sa stiu care sunt avantajele si dezavantajele volantei cu masa dubla si la fel avantajele si dezavantajele volantei cu masa simpla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vorbit eu cu mecanicul acum cateva luni cand am schimbat la mine ar fi asa:

- volant masa simpla nu mai pica cum pica cea dubla

-volant simpla nu mai preia din socurile date de motor si din acest motiv cu timpul poate afecta arborele

-volant masa simpla transmite vibratiile in pedala ambreiaj/caroserie

Repet aceastea sunt cele spune de mecanic (unul destul de bun din cate stiu/am observat). Eu am ales sa pun tot dubla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta nu este chiar asa de mare in practica. De exemplu unele loturi de Skoda octavia tour (2008 - 2010) , Golf IV, etc cu motor TDI PD 101 cp au venit echipate direct din fabrica cu volant simpla. Au fost chiar si informari de la VW, sfatuind service-urile sa monteze ambreaje cu volant simpla la masinile folosite preponderent in oras (taxi, etc)

Poate cea cu masa dubla este o idee mai confortabila.

mai multe detalii :

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu asa (si pot confirma colegi care au patit-o). Pe o cutie in 5 trepte merge bine un kit SMF insa pe o cutie in 6 trepte problema este zgomotul destul de pronuntat la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut destule filmulete pe you tube cu zgomote la motor -cutie ? nush ? ;eu am shimbat si pe 5 trepte si pe 6 trepte si pe vw si pe bmw si pe peugeot si pe......si nu am avut si nu s-a intors inca nimeni sa reclame ceva de zgomote sau altceva . de 100 de ani masinile merg cu volante single-mass si nu au mai avut defecte .inafara de mici vibratii la plecare ,schimbarea vitezelor ,nu am gasit alte anomalii. chiar sunt case auto care furnizeaza kit ambreiaj monomasa in locul celei bimasa .nu sunt impotriva tehnologiei dar sunt impotriva ei cand e experimentata pe mase (populatie) . nu vad avantajele pt diferenta enorma de pret de intretinere .

parerea mea e sa montezi una monomasa si ai sa-ti poti permite apoi sa schimbi ambreiajul de cate ori shimbi si uleiul fara a mai avea grija sa nu fortezi prea tare "ca daca ma lasa volant"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant originala a picat pe la 220.000km, pe Golf IV ALH. Am inlocuit cu Sachs masa dubla, care a tinut 60.000km. Acum masina are 290.000km, si am pus kitul Valeo. Mai mult zgomot la relanti si schimbarile nu sunt atat de line - as spune ca este la 80% din comfortul volantei cu masa dubla. Dar mie imi place.

SMF-ul e mai ieftin cu vreo 200RON, si ar trebui sa fie si mai eficient in timp - teoretic se schimba numai ambreiajul, nu si volant.

Modificat de Northman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare uzura in cutia de viteza in timp datorita socurilor care nu mai sunt absorbite;motorizarile diesel sunt mai expuse la varianta volant masa simpla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in Decembrie am programat schimbarea volantei (kit complet cu ambreiaj si toate cele). Actualmente masina are 190k si daca cele originale m-au tinut atatia km, am optat tot pentru volant cu masa dubla pentru o diferenta de cca 150E. Asa cum spuneam acum vreo doua luni cand intrebam daca este nevoie de schimbarea aceste volante singurele semne de oboseala sunt doar zgomotele de "metale care se lovesc" ce se aud de acolo. In rest nimic... nici vibratii, nici patinari ale ambreiajului... nimic. Schimb doar ca sa-mi sporesc gradul de liniste la volan.

Eu nu cred povestile cu afectatul motorului sau cutiei daca folosesti volant simplu, insa merg pe cel cu dubla masa din simplul considerent ca daca cel pe care-l am acum m-a tinut atat, macar jumatate din km daca ma tine cel nou eu sunt multumit

salutam !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian_1976

am masini diesel anii 90-> 00 cu peste 500K km cu cutii de viteze nedesfacute si perfect functionale ,si unele mai au si ambreiajul original . cel mai longeviv ambreiaj cu volant bi-masa care l-am vaz pana acum (si problema era volant ,nu ambreiajul) a fost la un pic peste 250K km in rest 120K - 170K max ,volant dusa , :tuktuk: ;indiferent de cat de "gentil" te comporti cu ea (nu cred ca toti soferii conduc la fel) .

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat kit ambreiaj complet - disc placa rulment si volant simpla Valeo pe fostul Audi A3 motor ASV. Am mers cu ele aproximativ 50 de mii km fara nici un fel de problema. Nici zgomote, nici vibratii in plus. Acum este in continuare la alt proprietar masina, ambreiajul functioneaza f bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

iulian_1976

am masini diesel anii 90-> 00 cu peste 500K km cu cutii de viteze nedesfacute si perfect functionale ,si unele mai au si ambreiajul original . cel mai longeviv ambreiaj cu volant bi-masa care l-am vaz pana acum (si problema era volant ,nu ambreiajul) a fost la un pic peste 250K km in rest 120K - 170K max ,volant dusa , :tuktuk: ;indiferent de cat de "gentil" te comporti cu ea (nu cred ca toti soferii conduc la fel) .

Puneti fiecare codul motor unde ati facut trecerea de la volant dublu la simplu si a fost ok;apoi si cazurile unde nu a fost chiar ok.

Sunt sigur ca sunt motoare care suporta volant simplu insa nu toate nu generalizati.

Ce am observat eu este ca majoritatea motoarelor de peste 100-110 cp nu suporta extraordinar volantul simplu ,las inginerii sa spuna de ce .

Ce este sub 100-110 cp este o discutie pro si contra. :)

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golf IV AHF no problem ,golf V BJB no problem ,golf +V BKC no problem .din casa VW astea mi le amintesc ca au fost mai de curand .cred ca de alte marci nu conteaza aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suporta fara probleme si motoarele cu cp mai multi,eu am pe sharan(116 cp 6+1 trepte) de cateva zeci de mii de km si nu este nici o diferenta de la masa dubla la simpla,resoartele din volant sant pe discul de ambreiaj,nu va faceti probleme ca tremura la plecarea de pe loc,pune-ti fara probleme nu face zgomot nici la relanti nici in mers.Kit ul complet volant,disc,placa,rulment este mai ieftin decat volant cu masa dubla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat si la bmw de 150 si 170 cai si nu au probleme dar am probleme cu un bmw de 136 cai desi nu sunt convins ca e 100% de la volant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am urmatoarea intrebare:

La volantele cu masa duble, ambreiajul are sau nu mai are arcuri? Pt ca, teoretic cred si practic arcurile de pe ambreiaj au fost puse pe volant.

Pt ca, in acest caz daca se schimba volantul cu unul cu masa simpla in timp cred eu ca pot apare unele uzuri premature a cutiei, posibil si ceva la motor.

Transmisia clasica sa-i spun asa, cu volant cu masa simpla, are discul de ambreiaj cu arcuri pe el, astfel ca socurile si vibratiile sunt absorbite de acestea.

Personal cred ca cei care au acum volant cu masa dubla si doresc voland cu masa simpla ar trebui sa efectueze schimbul intregului kit de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am schimbat in vara lui 2012 chit ambreiaj luk cu masa dubla cu unul valeo simplu la masina din semnatura motor asv cu 276000km si pot sa va asigur ca nu se prea simte diferenta. Doar la plecare de pe loc tremura putin insesizabil pedala de ambreiaj. Eu personal nu am facut mai mult de 100000km cu un chit dublu masa. Am sa vad cat am sa pot face cu unul cu masa simpla...Momentan am facut 15000km cu masina si mi se pare totul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am si eu o nelamurire: am un kit format din: volant single mass G60, disc si placa de VR6. Eu le am pe o Skoda Octavia 1 1.9 TDI ALH 90 cai. Intrebarea este: se potriveste tot acest kit pe Octavia 2 1.9 TDI 105 cai? sau pe VW Golf 5 1.9 TDI 105 cai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!