Jump to content

Reglaj frana de mana Golf V


PaulBogdan
 Share

Postare recomandată

Imi cer scuze daca am deschis acest topic dar nu am gasit absolut nimic care sa ma ajute cu problema mea. Si acuma as dori sa imi spuna cineva cum se poate intinde cablul de la frana de mana

? Mentionez ca am desfacut o parte buna din cotiera si nu am vazut nici un surubel, piulita sau altceva care sa imi sugereze ca de acolo se intinde cablul. Astept pareri daca cineva o mai facut operatiunea asta.Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ar trebui sa arate capatul manerului; sub cotiera. acel balansoar regleaza tensiunea (egaleaza) pe roti. iar surubul din capat are rol de a strange.

Nu este de ajuns sa demontezi cotiera,trebuie scoasa acea consola centrala.

Sau poti aplica o varianta mai ne-ortodoxa si ai acces prin spatele scrumierei.

post-66542-0-04827700-1337444817_thumb.j

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu am vazut acel mecanism si am desfacut cotiera si se vedea bine ce ii pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e in spatele scrumierei pt pasagerii din spate. citeste atent! nu se vede asa daca nu decupezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact ce ti-am zis si eu facebook.daca nu vezi cred ca trebuie sa dai toata consola jos si gata

Modificat de c0sminel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muale am citit atent! La Golf 5 nu exista scrumiera la cotiera. O sa desfac iar cotiera sa vad ce ii pe acolo poate am ratat eu ceva pe acolo. Oare nu puteau pune un sistem asa simplu ca la golf 4..:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa poze si pune aici. Fa o poza consolei si stand pe bancheta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Readuc topicul in atentia voastra.

Se poate regla tensiunea individual in cele doua cabluri care merg spre roti (etrieri)?

Pentru ca in momentul de fata, cu discuri si placute noi, frane de serviciu perfect functionale, frana de mana actioneaza eficient numai pe una dintre roti (dreapta).

Am verificat etrierul, cablul misca parghia franei de mana si parghia revine usor dupa eliberarea franei, cursa parghiei e aceeasi deci nu cred ca sunt afectate cablurile in sine, insa presiunea nu e suficienta si roata stanga poate fi invartita cu mana (pe cand roata dreapta e fixata de la primele 3 click-uri ale manerului de frana). Iar roata stanga ramane mobila chiar si la capatul cursei manerului.

Modificat de tocilarie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce am vazut, se regleaza tensiunea dar cablurile sunt prinse pe un "balansoar" care egalizeaza cursele.

vezi pozele de mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Balansoarul e acolo ca sa permita curse diferite si tensiune egala. Din surubul de pe acest balansoar se regleaza tensiunea simultan in ambele cabluri. Dar in cazul meu unul e prea eficient, iar celalalt deloc. Daca tensionez mai mult axul cu balansoar voi infrana roata pe care functioneaza acum frana de mana.

Modificat de tocilarie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema lamurita gratie documentului de service uploadat de Cosmin in aria Seat http://vwforum.ro/topic/61747-pistonas-etrier-spate-blocat/

"Parking brake cable adjusting components are located in the tunnel on the

underside of vehicle."

Se dau ambele roti de pe spate jos, scuturile si se ajusteaza tensiunea in cabluri, operatiune care, conform documentului, trebuie facuta la schimbarea etrierilor, discurilor sau cablurilor de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna tuturor. Am cautat informatii despre ce am nevoie dar nam gasit nimic.

As dori sa stiu si eu cum se poate intinde cablul de la frana de mana? Cotiera am desfacuto si nu am vazut nimic acolo.Astept pareri si imi cer scuze daca am deschis acest topic inutil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer iti spun nu prea as vrea sa mutilez cotiera in halu ala...alta solutie nu este??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OMG! Demonteaza cotiera aia (scoti frumos suruburile si iese tot), ca nu e mare lucru! Iti ia maaaaxim juma de ora cu tot cu montatul la loc...

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e varianta rapida. urmele se vad doar cand scoti scrumiera.

fara sa mutilezi...demontezi toata consola aia :) cel putin asa vad eu solutia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic: Muale, hai sa nu promovam manareli d-astea de 3 lei (vechi). Suntem un forum tehnic... cu pretentii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumul de unde am luat link nu este chiar de 3 lei. nu am promovat metoda, ramane la alegerea fiecaruia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza prea putin de unde ai luat linkul, daca metoda este cum este (de 3 lei). Daca alte forumuri accepta asa ceva, asta nu inseamna ca trebuie sa consideram o solutie, doar pentru ca a adoptat-o X de pe superforumul Y. Cata delasare si bataie de joc e nevoie sa faci asa ceva? Vrei sa stragi cablul de la frana de mana, dar nu iti faci timp 30 minute ca sa iasa treaba cum trebuie? E simplu sa iei un ciocan mai mare cand e greu sa gandesti (ma refer strict la linkul postat de tine).

Hai sa fim tehnici, sa promovam respectul pentru masini prin DIY curate (asa cum gasesti in toate subariile de DIY de la noi de pe forum).

End of :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut! Cum problemele nu uita niciodata sa apara...Sa va povestesc: Acum cateva zile conducand linistit stand cu mana pe frana de mana si fara nicio chestie imi vine sa trag cu 2 degete frana de mana sa vad daca e intins cablul.. Hop. SURPRIZA.. se ridica 1cm  si daca ii dau drumul cobora la loc (in mintea mea asa o fi normal... 1 cm e aproape deloc.. n-am luat in seama). Dar astazi mi-am dat seama ca nu prea este normal deoarece m-am urcat in ea si am verificat si  s-a ridicat cam vreo 5 cm si daca ii  dadeam drumul cobora singura..Care sa fie problema? Nu cred ca are cablul rupt caci tine daca trag tare de ea, prinde pe ambele roti. Eu ma gandesc ca poate e din interior, o fi piulita aceea slabita. Imi spuneti si cum ajung la ea (cum se desface eu n-am nici cotiera nici scrumiera in spate eu am ca in poza de mai jos)

post-111118-0-07698700-1392662782_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana de mana trebuie sa inceapa sa tina usor de la primul dinte nu de cand incepi tu sa tragi de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce vreau sa zic este ca imi da impresia ca e cablul slab cand trag de maner. E atat de slab incat trag de maner vreo 5 cm si se aprinde in bord martorul fara sa se fi auzit vreun dinte tras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonul functioneaza normal?

Daca acesta este apasat, nu are ce dinte sa prinda.

Oricat de slab ar fi cablul, frana trebuie sa stea trasa, in cel mai rau caz se ridica foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Butonul functioneaza normal! Ceea ce vreau sa intelegeti este ca frana de mana este moale, adica manerul, adica cablul mi se pare moale, trag foarte usor de frana de mana si cade singura.. adica primul dinte tine foarte sus. Cred ca trebuie stransa, dar nu stiu daca dintre scaune sau de sub masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!