Jump to content

Schimbare termostat Sharan


micutu46
 Share

Postare recomandată

Buna,daca este cineva care poate sa-mi explice si mie unde se afla Termostatul la Sharan si cum se poate schimba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Buna, eu iti pot da un DIY (in traducere libera "fa singur") de pe SGAF pentru asa ceva...

Schimba termostat la motorizarea VR6: http://www.sgaf.de/node/253340

Schimba termostat la motorizarea VR6, tradus in Engleza, il poti traduce in romana daca umbli in partea de sus a paginii si dai Deutsch-Rumanisch (Germana-Romana): http://translate.goo....de/node/253340

Poti cauta pe acel forum ceea ce-ti trebuie folosind translatorul de mai sus sau navigatorul Chrome, ar trebuii sa gasesti despre 1.8T, 2.0i si evident 1.9TDI. Gasesti si multe dezbateri-povesti despre problema, prea multe...

Rezultatele cautarii dupa cuvinte cheie "thermostat diesel": http://www.sgaf.de/s...ermostat diesel

N-am gasit acum, rapid, un DIY pt diesel.

P.S. Nu fac reclama acelui forum, dar ajutorul acesta-l pot oferi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In spatele alternatorului,sub tulumba de rezerva de vacuum se afla termostatul,are 2 suruburi cu hexagon de 10.Cel mai bine este sa schimbi si garnitura si sa cumperi pe original daca vrei sa iasa treaba buna,este dublu la pret fata de unul AM mai de soi dar merita toti banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc, mult pt. posturi chiar mi-au fost foarte de ajutor. Am schimbat termostatul.Dar tot nu se incalzeste apa,am facut Duminica 40Km dar nu a ajuns apa la temperatura de 90 de grade nici in ruptul capului, se ridica acul pina la 85 si cade brusc la 60 (aproximativ).Azi mai schimb si filtrul de aer ca era plin de praf si am sa ma uit si la sirocou ca nu lam auzit inca dar cei drept nu a scazut temperatura sub 4 grade,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e musai sa fie sub 4 grade,el pleaca cam cand sunt sub 10 grade.Ma verifica odata termostatul prin metoda clasica,pui mana pe radiator cand apa are cam 60-70 grade si vezi daca e cald radiatorul,daca e cald atunci termostatul ramane deschis(sunt atatea cazuri cu temostate defecte de noi).Recomand unul OEM chiar daca e dublu ca pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cite grade deschide termostatul? La 87? ok dar de ce imi scade brusc temperatura in mers de la 87 la 60?? si in timp ce accelerez pe loc mi se ridica acul de la 60 de grade la 65-70 si ventilatorul din fata radiatorului se invirte :blink: . Poate sa fie si ideea ca eu merg cu clima pornita, astept sa bage caldura si nu apuca sa se incalzeasca motorul?? Poate fii vreun senzor? Eu am pus un termostat Calorstat by Vernet ceva Francez.si cu asta la fel face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,la 87 grade deschide.Incearca sa verifci temperatura si cu un vag-com ,sa vezi daca arata corect ceasul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am verificat din nou si temperatura an bord imi arata 60 de grade nu vrea in ruptul capului sa urce mai mult,pe loc imi merg ventilatoarele din fata radiatorului asa merge si la voi? Am sa merg astazi pina la un coleg sa verific cu vag-com. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apasa ECON daca nu ai facut-o deja si trebuie sa se opreasca ventilatoarele,daca nu se opresc ai o alta problema,daca ai pus un altfel de termostat decat unul OEM cum ti-am sugerat in postul #3 asa o sa faca acul de la bord,sharanul are o mare problema cu incalzirea motorului din cauza traseului lung al antigelului si volumului mare de lichid(cca 10 litrii)daca nici incalzirea auxiliara nu-ti functioneaza atunci mai ai o problema in plus,o rezolvi prin citirea posturilor din sectiunea webasto,daca e prea complicat de reparat,scoate mufa de la pompa de recirculare sa nu mai plimbe si aia antigelul degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut,sunt posesor de vw sharan 19 tdi auy 116 din 2000,am si eu o problema in timp ce ma deplasam cu masina mi a scazut temp de la 90 undeva la 60 70,am fost la mecanic zice ca termostatu functioneaza ,am fost la diagnoza si a zis ca functioneaza ok si senzori de temp dar are scazuta presiunea de freon ca nu ar avea sau ff putin ceva de genu....,daca trec clima pe ECON creste temp aproape de 90 daca trec pe AUTO se pornesc ventilatoarele si scade temp se simte si pe motor cand schimb de pe ECON pe AUTO,(mi a fost schimbata recent pompa de apa nu cred ca ar fi vreo problema.......),nu stiu daca functioneaza incalzirea auxiliara am urmarit daca functioneaza dar nimic ....daca ma puteti ajuta cu sugestii ce ar trebui sa fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut pe toti. Am un TDI 1,9 2005 si am constatat ca stand pe loc cu motorul pornit temperatura scade si incepe sa bage racoare. E normal? Temperatura abia ajunge pe la 80-85 in mers. Ma puteti ajuta cu un sfat? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de la termostat tie nu-ti functioneaza webasto. Citeste topicul Webasto si apucate de treaba.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna ziua

 

Vin si eu cu o problema, in iarna am schimbat kitt distributie, ulei si mecanicul mi-a sugerat sa schimbam si termostatul pentru ca apa nu statea pe 90.Ok, rezolvat, plecat.

  Acum fac un drum mai lung de vreo 800 km si mi se aprinde becul rosu la apa, opresc, apa 0 in borcan. Desfac busonul borcanului, apa revine in borcan, nu era presiune mare, plec mai departe. la un  momentdat ma opresc si bag apa cu motorul porint, intra cam 500 ml. totul ok.Ma duc la mecanic, face test daca deschide termostatul, deschide, verificat ventilatoarele, merg.Mai fac un drum de vreo 300km mai grabit, aceeiasi problema apa 0 in borcan, dar am observat ca a dat afara pe la supraplin.

Oare ce o fi. chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau

Sau radiator infundat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Controleaza furtunul subtire de retur care intra in borcan.Daca il strangi intre degete o sa notezi pe traseu un punct rigid(de obicei este situat cam la 10 cm de la capatul furtunasului).Acolo unde este rigid este o duza de plastic,in interiorul furtunasului care de obicei se infunda.Verifica si dupa aceea poti sa treci la pasul urmator..Eu i-am schimbat la al meu chiulasa si multi altii.Este o boala actuala la motorul AUY.Dar nu in toate cazurile a fost chiulasa ci duza despre care iti vorbesc.Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 20.03.2015 at 14:35, Volkswagen S a scris:

Buna ziua

 

Vin si eu cu o problema, in iarna am schimbat kitt distributie, ulei si mecanicul mi-a sugerat sa schimbam si termostatul pentru ca apa nu statea pe 90.Ok, rezolvat, plecat.

  Acum fac un drum mai lung de vreo 800 km si mi se aprinde becul rosu la apa, opresc, apa 0 in borcan. Desfac busonul borcanului, apa revine in borcan, nu era presiune mare, plec mai departe. la un  momentdat ma opresc si bag apa cu motorul porint, intra cam 500 ml. totul ok.Ma duc la mecanic, face test daca deschide termostatul, deschide, verificat ventilatoarele, merg.Mai fac un drum de vreo 300km mai grabit, aceeiasi problema apa 0 in borcan, dar am observat ca a dat afara pe la supraplin.

Oare ce o fi. chiulasa?

Ieri mi-a schimbat mecanicul radiatorul de caldura ,iar cand am mers acasa dupa 8 ore,pe drum fiind seara si frig am pornit caldura insa nimic .sufla rece.

Dupa 20km apare in bord semnul de la apa .

Apa era la 130', am oprit mam uitat dar vasul era plin aproape pana sus ,ventilatoarele din fata mergeau amandoua chiar si dupa ce am ajuns acasa.

Dupa 1ora si jumatate am deschis busonul si era gol.

O sa revin cu info .

Maine merg inapoi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat mecanicul  si mi-a spus ca trebuie sa se aeriseasca instalatia .

Dar nu baga caldura nimic ,nici macar dupa 25km .

Apa este la 90' ,uleiul la 70 aprox. Dar nu baga caldura.

Precizez ca in prima zi dupa schimbare am bagat 1l de antigel si 1l apa distilata iar a doua zi 0,5l apa distilata .

Ce pareri aveti ce sa fie?

Ce sa mai fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Referitor la presiunea din vas am schimbat capacul de la vasul de expansiune si nu mai face presiune dar se aduna apa in vas si trece peste maxim  ,(la rece fiind intre min si max) asta dupa ce merg 10 km si apa este la 90'. Dar apa nu fierbe.

 

Sa fie termostatul defect ? Oare nu deschide circuitul ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Stie cineva care ar fi marca originala la termostatul de pe sharan 1.9tdi cod motor auy?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema ,am schimbat termostatul si nu mai  am probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mersi de informatii. Nu prea ti-a raspuns lumea pe aici dar tu ti-ai facut datoria si ne-ai informat :)

Si eu observ la mine ca mai variaza temperatura apei, intre 60 si 90, dar pana acum n-am avut probleme cu caldura.

Dar e posibil sa urmeze o schimbare de termostat, daca se agraveaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am si eu o problema!

am schimbat termostatul ca nu dadea caldura avand 90grade acum aceeasi problema! stau pe loc cu temp 90grade si da rece si in fata si in spate! incepe a incalzii dupa ce plec turat si atunci putin!

are o alta pompa de circulatie sau ce ar fi blocat?

Modificat de Ionutbass83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai si un sirocou care cu siguranta nu iti functioneaza , de aceea nu ai caldura. Ce temperatura iti arata in bord este cea din chiulasa nu cea din instalatia de climatizare. Pune mana rezolva sirocoul si ai sa ai caldura in masina, nu mai cauta alte rezolvari.

Craciun fericit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 23.12.2017 at 22:11, crocodill a scris:

Ai si un sirocou care cu siguranta nu iti functioneaza , de aceea nu ai caldura. Ce temperatura iti arata in bord este cea din chiulasa nu cea din instalatia de climatizare. Pune mana rezolva sirocoul si ai sa ai caldura in masina, nu mai cauta alte rezolvari.

Craciun fericit!

Salut,

Mie nu imi functioneaza incalzirea auxiliara desi o am acolo dar totusi caldura se face. La mine ce mi se pare ciudat, ca sa zic asa, e ca dureaza destul de mult la sa se incalzeasca motorul cand e rece si asta e dilema mea, cam cat timp dureaza la voi sa creasca temp la apa (cei care nu au sirocou).

motor AUY

Multumesc

Modificat de iordachec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine fara sirocou ajunge apa de la ceasul din bord 90 grade (pe diagnoza apare 75 grade) cam in 20 minute la 0 grade.  Am observat ca daca leg remorca si pun 400- 500 kg in ea si 4 oameni in masina se incalzeste in 10 minute. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!