Jump to content

Ce diferenta de fiabilitate este intre motorul de 1.9 si cel de 2.0?


catalinte
 Share

Postare recomandată

Vreau sa cumpar un Passat B6 second hand si am auzit pareri negative despre motorul de 2.0. E mai fiabil cel de 1.9, e suficient de puternic? De asemenea, exista mai multe variante ale motorului de 2.0? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme la motorizarea 2.0 au fost la injectoare dar problema s-a remediat prin schimbarea injectoarelor gratuit de catre reprezentanta VW. Colegii care au motor de 2.0 iti pot da mai multe informatii.

Eu detin motorizarea 1.9 TDi / 105 CP si nu am avut probleme la motor plus ca de cateva luni (aproximativ 4luni) am stage 1 si nu am probleme la masina.

Ca varianta de putere la motorul de 2.0 TDI este de 110CP (motor CR), 140CP si 170CP.

Ce am citit pe forum, am vazut ca motoarele CR au promele la pompa de inalta. Daca scriu gresit, rog ca cei care sunt in mai mare masura si stiu mai bine problemele despre CR-uri sa ma corecteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din semnatura o am din luna ianuarie 2012 (13.000 km facuti pana in prezent) . Deocamdata nu am avut nici o problema cu ea , sper sa o tina tot asa . Am condus si varianta de 2.0 , 140 de cai si intradevar e altceva dar la cat circul eu cu masina si nu mai am nevoie de o herghelie de cai sub capota sunt multumit de aceasta varianta .

Am un prieten care a cumparat un B6 de 2.0 , 2006 , BKP de nou din Spania , acum are 120 de mii de km si inca nu a avut nici o problema cu el . Sufleteste e pregatit sa-l lase injectoarele cine stie pe unde :) dar in general el este multumit de masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpdv al fiabilitatii, motorul PD (pumpe-duse) 1.9L are mai putine probleme decat motorul PD 2.0L. Motorul CR 2.0L este inca relativ nou pentru a face o apreciere, dar cam toate motoarele CR (common - rail) au dezavantajul ca daca apar probleme pe sistemul de injectie, costurile sunt mari.

Probleme motor PD 1.9 (sunt multe tipuri): axa cu came (mai ales BXE), tacheti, am auzit si de chiulasa. Dar sunt rare.

Probleme motor PD 2.0:

A. motor BMP cu injectoare BOSCH (cu actionare electromag.): sunt sensibile la pompa ulei (defectiuni aici inseamna consecinte grave la motor si scumpe)

B. motor BKP, BMR, etc cu injectoare SIEMENS/Continental (cu actionare piezoelectrica): injectoare care se pot defecta fara avertismente pe partea electrica soldata cu oprirea imediata motorului indiferent daca masina este in mers, oprita, la 10KMh sau la 180KMh. Exista o circulara data de VW in care la o defectiune electrica a unui injector se schimba toate + cablaj, gratis, dar numai pentru o perioada de 7 ani de la data fabricatiei.

Alte probleme clasice comune Passat B6: pompa de motorina din rezervor se strica in timp (se poate schimba cu costuri minime pe AM), buton frana de mana electronica nu prea fiabil in versiunile initiale, coloana de directie in unele cazuri si altele. LE: nu trebuie uitat ca vopseaua si lacul originale se zgarie foarte usor/ sare f usor de pe capota cand e lovita de pietricele.

Si 1.9 si 2.0 pot avea probleme cu volant incepand cu ~30.000KM, cu accentul pe "pot".

Daca este suficient de puternica motorizarea de 1.9L? Asta depinde numai de tine. Auto are o greutate in jur de 1750Kg (corectat, 1626Kg conform talon) pentru varianta Sedan. Pentru Variant greutatea creste. Daca mai sunt si 4x4, iar creste greutatea. Eu consider la cei 140CP, varianta Sedan, fara 4x4 pe care ii are masina mea, mai sunt necesari 20-30CP, dar este parerea personala.

Pt cineva care merge numai pe autostrada, economic, fara depasiri etc, motorul 1.9 este ff bun. Motorizarea 1.9 consuma moderat si si-a facut un renume de motor fiabil.

Consumul mediu in Bucuresti pentru mine (140CP, 2.0L, BKP) este in jur de 8.5litri.

Exista si varianta Passat BlueMotion care reduce semnificativ consumul de combustibil.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, m-ai facut curios in legatura cu greutatea unui B6 sedan motor de 1.9TDI, eu stiu ca are o greutate in jur de ~1500kg "balena mea", mai exact 1422kg - greutate auto neincarcat fara conducator.

Nu am acum actele in fata ca sa iti scriu exact ce greutate are masina mea.

Modificat de STOE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact 1497 , conform inscrisului de pe actele masinii mele.

Modificat de ~Aurelian~
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am corectat postul anterior, de fapt greutatea conform talon pentru Passat B6 Sedan BKP Confortline, motor 2.0L este 1626Kg. Cred ca ramasese in capul meu, o greutate medie cu 2 persoane. :lol:

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact 1497 , conform inscrisului de pe actele masinii mele.

Nu am actele in fata, doar am scris cu aproximatie cat ar avea greutate masina mea. Am actele in masina, iar masina este acasa ca sa fi scris date corect. Oricum, vreau sa o cantaresc maine cu plinul facut si cu mine in masina sa vad cat anume cantareste masina mea cu doatarile care le are, pentru ca si astea difera de la o masina la alta.

Tu ai acelasi motor si tip de motor ca al meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spre exemplu a mea 2.0 tdi CR cu dsg are in talon trecut 1549 kg.. o fi nu o fi, vw stie :)

Asta cu greutatea e f relativa, cum de fapt datele cu totul din talon sunt relative.. de ce spun asta, e pentru ca in cartea masinii, emisa de RAR, care ar trebui sa stie tot ce misca, am la rezervor capacitatea de 62 sau 65 de litri. Nu stiu cat are exact rezervorul, dar de mai multe ori am reusit sa bag 71 - 72 litri, pana in buza, in conditiile in care mai aveam "range" 50-60 km in oras...

Deci ma astept ca si pe la greutate sa fie tot asa, in linii mari. Ideea e ca in functie de optiuni ficare masina are greutatea sensibil diferita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Passat CC cu motorul 2.0 TDI CR de 140CP. Masina se infige bine, accelereaza constant cam pe toata plaja de turatii dar nu pot sa spun ca e vreo racheta. Passat-ul normal cu motorul ala de 1.9 mi se pare mult prea putin pentru o masina de 1.5 tone. Apropo, stiu ca si la 1.9 TDI pe Passat au cazut volantele in draci. Masina mea verificata la reprezentanta nu a avut decat tachetii schimbati la 103.000 in rest doar revizii. Poti sa spui ca motorul CR nu e fiabil daca singura problema in 140.000 km a fost un element de sub 200E? O masina nu e etalon, si pe forumuri intra sa scrie multi oameni care au o problema, ca doar nu deschid topic sa scriu ca merge masina bine :) In afara de BMP, BMR si BKP care au fost mai problematice, as lua orice Passat as gasi in stare buna, nu neaparat cel mai dotat ci cel in cea mai buna stare.

Modificat de filterVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filip, daca te-ai referit la micul review (incomplet de altfel) facut de mine mai sus, eu zic ca am fost foarte clar si am spus ca dezavantajul (si as spune si singurul pana acum) este daca se defecteaza ceva la sistemul de injectie atunci lucrurile devin costisitoare. Nici prin cap nu mi-a trecut sa fac vreo aluzie vis-a-vis de fiabilitatea motorului CR. A trecut prea putin timp ca sa ne dam cu parerea.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus Passat B6 cu motor de 1.9 TDI si personal cred ca e submotorizat sa nu zic lenes si masina era noua avea ~5000 km , daca vrei B6 cred ca motorizarea optima diesel pt el e cea de 170 cp , iar cea de 140 un compromis decent cat despre fiabilitate la 2.0 TDI sunt cateva coduri de motor care nu au avut probleme cu injectoarele oricum fabrica inlocuieste gratuit la restul .Poti sa gasesti incepand cu sfarsitul lui 2008 2.0 TDI CR care este ok .Ti-am atasat si cateva cataloage de B6 sa vezi diferentele tehnice mai bine atat la motoarele PD cat si CR

td_passat_0109.pdf

technische_daten_passat_1007.pdf

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme 2.0: turbosuflanta, volant, injectoare,pompa motorina(comuna cu 1.9) plus o sumedenie de zgomote ciudTe la motor. E un motor ok dar pt linistea ta, mergi pe fratele mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, daca e sa vorbim de zgomote..si 1.9 sta la fel la capitolul asta..

Eu nu i-as recomanda 1.9 105CP pt Passat, decat daca are de gand sa-l resofteze. Altfel este foarte lenes, mai ales pe o caroserie precum cea a Passat-ului.

Pe Passat eu zic ca 2.0 140CP este ideal..Mai ales ca are si 6 trepte, pe cand marea majoritate a celor 1.9 105CP sunt in 5 trepte.

Iar legat de probleme..sunt "n" 1.9 105CP care au avut probleme cu volant si turbina, deci e relativa treaba.

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa supar sau sa ma cert cu nimeni la urmatoarea fraza:

- merg in Passat B6 1.9 TDI 105 din aprilie 2006 cumparata de noua. Masina a avut schimbat DECAT pompa de motorina pe garantie. Masina in prezent are ~90.000km si nu prezinta probleme. Singura chestie pe care i-o spun tatalui meu este sa mearga cu ea mai turata dar degeaba.

- detin si eu tot un B6 1.9 TDI 105CP din 2009 cumparat pe data de 1 mai 2011. La verificarea istoricului nu a avut schimbat decat volant + ambreiaj in rest nimic.

- pe Transporter T5 am motor tot de 1.9 TDI 105CP.

Daca motorul era prea lenes, nu cred ca se punea pe o asemenea caroserie, mai ales pe un T5 mixt (5locuri)+ volumul de incarcare in bena.

Acum fiecare recunoaste sau nu accepta problemele pe care le-a avut la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut 1.9 pe O2, pe care am condus-o 2 ani si jumatate si vreo 30k de km, fara nicio problema in tot acest timp. Se simtea nevoia de putere cand masina era plina ochi si vroiai sa faci o depasire, in rest nu am avut ce sa ii reprosez.

Am 2.0 pe Golf-ul din semnatura, ce-i adevarat CR, se simte imediat puterea in plus. Are destui km, chiar si asa functioneaza impecabil si consuma uneori mai putin decat 1.9-le avut inainte. Conteaza foarte mult cum a fost intretinut, cum a fost condus (daca il subturezi clar o sa apara probleme cu timpul) si mai depinde si de noroc. Eu unul nu am avut probleme majore pe nici una din masinile detinute pana acum, decit minore, care nu au avut de a face cu motorul in sine (nici ambreiaj, nici volant, nici cutie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca merita sa mergi pe 1.9 in defavoare lui 2.0 deoarece:

- Cu un soft dus in 140 se duce la fel ca 2.0-ul de 140 ( mie imi place chiar mai mult cum merge, imi pare mai rotund, mai "cuplos") + posibilitatea de a-ti pune turbina de AVF(131 cai) si de a urca fara alte modificari la un 160 de cai fara probleme(toata treaba asta duce la <2000ron). Asta ca sa lamurim cu problema puterii..

- Orice motor are probleme, iar 1.9 nu face exceptie.. dar totusi, nu pleci la drum lung cu atatea ganduri precum o faci cu-n 2.0 BKP, la care stii ca se va strica ceva costisitor, fiind doar o problema de timp..

Singurul dezavantaj al 1.9-ului mi se pare zgomotul care este mult mai pronuntat. Ca si randament, 1.9 softat sau usor modificat mi se pare peste 2.0bkp stock sau softat - aici sunt subiectiv, vorbesc dupa gusturile proprii.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 1.9 BXE si pana acum n-am avut nicio problema cu motorul. E cam lenes, am mers cu unul de 2.0 140 CP si se simte diferenta, insa mi-a zis un prieten ca in 1.9 TDI poti sa bagi si ulei de gatit in rezervor si tot functioneaza. Problemele care pot aparea la 1.9 TDI (cele pe care le-am aflat eu): tachetii, din cauza condusului subturat in oras; axa cu came (desi nu stiu sa fie la BXE); de chiulasa am auzit ca poate ceda in caz ca i se creste puterea la 130(140) CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o Jetta 1.9 TDI BXE. Pot sa spun ca sunt multumit de acest motor iar pe Jetta nu mi se pare deloc lenes in depasiri. (vedeti si T5-urile echipate cu acelasi motor de la "o firma" de curierat rapid - ati vazut depasiri acolo?) Am mers si cu passat 2.0 tdi al varului meu si intr-adevar se infige mai bine, dar fiind o caroserie mai grea diferenta nu este foarte foarte mare. In comparatia passat 1.9 TDI vs passat 2.0 TDI nu-mi pot da cu parerea...

Fiecare motorizare are avantajele si dezavantajele sale:

1.9 Tdi : consum mic (ex: Pe un traseu de aprox. 350km in prima zi de Paste cand era foarte liber, am avut un consum mediu de 4.2 afisat, nu la pompa. Dar atentie - acesta este recordul. :rolleyes: In Bucuresti, cel mai mare consum pe care l-am avut a fost 7-7,5.) 1.9 TDI este un motor mai simplu, cu comenzi vacuumatice.(EGR, Turbina), pe de o parte mai putin rafinat decat 2.0 tdi care are mai mult comenzi electronice - precise, pe de alta parte mai fiabil datorita simplitatii. Un alt avantaj ar fi lag-ul mai mic avand o accelerare aproape instanta la actionarea pedalei.

Ideea problemelor axei cu came provine probabil de pe site-urile straine unde se vorbeste despre 1.9 tdi BRM care a venit echipat cu un lot de axe cu came/tacheti mai proaste. Cred ca pot fi cazuri si pe BXE dar in conditiile in care nu s-a folosit uleiul corespunzator. Ca dezavantaj major - mai multe volante picate pe 1.9 fata de 2.0.

2.0 Tdi : motor mai puternic, mai rafinat, mai silentios putin decat 1.9 tdi, dar aceste avantaje vin insotite de costuri mai mari de exploatare.

Sper ca am fost cat se poate de obiectiv, in conditiile in care sunt posesor de 1.9 TDI :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar despre 1.9tdi(chiar si BXE) am auzit de cateva cazuri in care au avut probleme cu tachetii, si implicit daca a fost ignorata/nesesizata problema, cu axa cu came. Dar din nou, piesele sunt mult mai ieftine ca la 2.0. Tacheti si axe cu came de 2 ori mai putine ca numar la 1.9 fata de 2.0. (si mai ieftine...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se face resoftare la varianta 1.9 va avea drept consecinte cresterea consumului sau va "manca" mai mult ulei?

Care sunt dezavantajele pe termen lung? (daca sunt)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe Leon am tot BXE si mi s-a parut extrem de lenes chiar si pe caroseria asta! Nu are rost sa aducem in comparatie T5-ul pt ca aia e masina de transport, are cutia etajata altfel si este o masina de transport de la care nu asteapta nimeni veleitati "sportive".

Cuplul pe care il are BXE-ul este suficient pt o dubita care trebuie sa traga bine fara sa fie neaprat si rapida..

Dar pe un Golf, Leon sau Passat unde astepti si un pic de rapiditate intr-o depasire de la un TDI, BXE-ul nu iti prea ofera asa ceva. Trage pe o plaja destul de restransa, iar dupa 3000rpm face doar zgomot. Apropo de zgomot: este muuuult mai zgomotos decat 2.0TDI. Am avut ocazia sa merg foarte mult timp atat cu 2.0TDI pe o Octavia 2 cat si cu 1.9TDI (pe Leon) si diferenta dintre cum trag cele 2 motoare este..nu mare ci foarte mare!

Cu toate astea depinde de gusturi..pentru ca sunt foarte multe persoane pentru care ceea ce ofera BXE-ul in varianta stock este arhisuficient indiferent de ce caroserie discutam...

Dar: odata resoftat...motorul asta (BXE-ul) se transforma radical...inca din Stage 1 trage mai bine decat un 2.0TDi dupa cum spunea si un alt coleg un pic mai sus. Iar daca ii mai pui si o turbina VNT17 + soft aferent e deja o mica racheta. Limitata la 140-150CP, este foarte ok, pt ca tot ce e peste deja apoi intervin sensibilitatile clasice: volant si ambreiaj..aceste componente care nu-ti permit sa urci puterea cat ar putea oferi motorul...Si asa apare iar discutia legata de ambreiaje sport sau volant SMF, chestiuni pecare noi le-am tot discutat pe topicurile dedicate asa ca nu voi continua aici..

Concluzia mea in ce priveste BXE-ul este ca vorbim de un motor decent, dar modest in ce priveste puterea in varianta stock. Este un motor care permite mult, dar pe care l-au gatuit prea mult din fabrica..(altfel probabil nu se mai vindea la fel de bine 2.0TDI...). Este prea zgomotos pe o piata in care concurenta lui ofera variante mult mai rafinate..

Ca fiabilitate, daca e sa excludem clasicele probleme pe care le au unele masini atat 1.9 cat si 2.0 cu volant si turbina, motrul e foarte ok..Nu cred sa aiba probleme mai multe decat altele...

Comparatii intre 1.9 si 2.0 se fac in permanenta. Cine vrea sa se lamureasca..sa faca drive test cu ambele variante si sa decida..Pt unii cei 105cp sunt arhisuficienti, pt altii exista necesitatea celor 140..depinde de fiecare.

@EaglePk: vezi ca sunt "n" topic-uri despre care se discuta pe larg aspectele puse de tine in discutie. Pe scurt: daca nu abuzezi de masina dupa resoftare, nici consumul de ulei si nici cel de carburant nu vor creste.

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca tine si de noroc, de stilul de condus si de cum a fost "ingrijita" de vechiul propirietar (in cazul masinilor second). Toate au cate ceva, si oricand poate sa pice ceva si la una de 1.9 si la 2.0, veche sau noua. Eu am 1.9 BKC, (luata SH) iar dupa aproximativ 30.000 km am decis sa fac resoftare si acum am 135 CP. Diferenta se simte si imi place cum trage acum masina. Nu am consum mai mare la ulei si nici la carburant, consuma asa cum o calci.

Alege o masina cu istoric la reprezentanta si cat de cat ingrijita, iar daca ai noroc o sa fie ok. Oricum, atunci cand o sa se strice ceva, ca e de 1.9 sau de 2.0, daca vrei sa te folosesti in continuare de ea, treuie reparata. Sunt persoane care au avut probleme si cu una si cu alta, deci nu poti zice ca una e mai buna ca cealalta, fiecare avand si pro si contra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ferm sfatuit de doua persoane sa nu fac crestere de putere la 1.9TDI de pe B6 pentru ca s-ar putea sa am probleme la chiulasa, aceasta nefiind la fel (la intrebarea "care-s diferentele?" raspunsul a fost "e mai slaba") ca si cea de pe vechile 1.9 TDI de 131 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Cowboy (cu tot respectul pentru un membru vw forum level 2) nu vrea sa creez un "flame" dar din postul tau inteleg ca nu mai ai leonul, nu-i asa? Tin sa te contrazic un pic - motoarele bxe au din fabrica o putere mai mare de 105 cai. Pe toate graficele dyno pe care le-am vazut au scos 115-118cp stock. Diferenta de aprox 20cp se simte, nu zic nu - dar eu unul prefer un consum mai mic decat 20cp pe care sa ii tin la semafor sau in trafic degeaba si sa le dau de mancare de pomana :lol: . In ceea ce priveste zgomotul... ambele sunt zgomotoase, chiar mai zgomotoase decat 1.5 dci, 1.5 crdi, 2,5 Tdi s.a.m.d. Intr-adevar 1.9 tdi este putin mai zgomotos dar nu "muult". Acum depinde si de starea motorului, volantului, suportilor de motor, uleiului dar mai important de izolarea fonica a masinii pe care este montat. Pe Skoda Octavia 2 mi se pare suficient de silentios motorul. Probabil nu avem acelasi etalon :icon_cheesygrin: .

Sunt intru totul de acord cu tine cand spui ca tine de gusturi, de necesitatile fiecaruia si ca cine este pus in situatia de a alege intre cele doua ar trebui sa faca un test drive. :icon_thumleft: Eu unul :zzzzz: linistit cand vad atatea masini 1.9 tdi cu 400-500.000 km pe mobile.de. Daca as simti nevoia de mai multa putere, spre rusinea mea, probabil ca as apela la concurenta - 2.0d 177cp care este net superior oricaruia dintre cele doua. De 3.0tdi, 3.0d sau 3.2 cdi nu mai discutam pentru ca sunt in alta clasa.

In concluzie - in orice domeniu vorbim, gusturile nu se discuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!