Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Detin 1,9 tdi 105cp cod motor BLS si am facut 3000km cu ea de cand am achizitionat-o sh insa niciodata nu am observat vreo schimbare la mersul motorului. Nici nu stiu daca s-a regenerat vreodata. Cutia este DSG deci schimba pe la 2000rpm destul de jos, cu toate aceastea nu am simtit sa faca regenrare. Fac 200km in oras pe saptamana si 200km exterior in fiecare weekend. La exterior merg in jur de 110-120km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte posibil sa nu fii fost nevoie de regenerarea activa, regenerarea pasiva nelasand filtrul sa se infunde.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Acum vreo 3 saptamani mi s-a aprins si mie DPF-ul. Am scanat masina la acel moment si gradul de infundare era 19%. De atunci am mai mers cu masina vreo 5-10 drumuri scurte prin oras, iar in acest interval incarcarea a ajuns la 44%! Azi am iesit pe A1 pt. regenerare. Am tinut laptopul pe masina de pe la Gorjului pana la iesirea pe A1 si pe aceasta distanta incarcarea a mai crescut de la 44 la 47%!

Pe portiunile dintre semafoare am observat ca masina intra automat in regenerare pasiva si incarcarea mai scadea cu 0.5-1%, insa dupa 8-10 secunde de la oprirea la semafor (timp in care ralanti-ul statea la 1000 si regenerarea pasiva ramanea On) se dezactiva si regenerarea.

Ok, am iesit pe A1 si l-am lasat sa-si faca damblaua (nu a fost nevoie sa fortez regenerare activa). Incarcarea a scazut rapid de la 47% pana pe la 8-9%, insa in acel moment s-a dezactivat automat procesul de regenerare pasiva si s-a stins martorul DPF (cu toate ca am mers absolut constant la 2000 rpm, tiptronic, treapta 4). Cum s-a dezactivat regenerarea, temperatura EGT a scazut imediat de la 750 grade la 350-370 grade indiferent ca turam masina la 1800 sau la 2500. Chiar si asa, cu regenerarea oprita, incarcarea filtrului tot mai scadea (!?!?) dar foarte-foarte greu. In acel moment am fortat o regenerare activa si imediat EGT a urcat la 700 grade! (cu toate ca turatia a ramas constanta 2000 rpm). In cativa km incarcarea a ajuns la zero, insa in continuare EGT ramanea in jurul a 700 grade (chiar si in regim de turatie "variabil" cu cutia in D). Singurul mod de a iesi din regenerarea activa a fost sa trag pe dreapta si sa opresc/repornesc motorul.

In concluzie se pare ca in momentul in care filtrul intra in regenerare (pasiva/activa), temperatura EGT este fortata sa creasca de la 350-400 la >700 grade fara sa se simta nicio schimbare in regimul de mers al masinii.

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, pe mine m-ai cam zapacit cu regenerarile astea: pasiva, activa, etc. Am o vaga impresie ca le folosesti putin gresit:

- regenerarea pasiva: regenerarea pasiva este un proces continuu si necontrolabil nici de sofer si nici de ECU. Apare de la sine atunci cand temperatura gazelor din evacuare trece de 350 de grade. Prin oxidarea noxelor se produce bioxid de azot, care, la randul lui, reactioneaza cu carbonul din particule rezultand monoxid de azot si monoxid de carbon. Prin oxidarea suplimentara a acestora se produce bioxid de azot si bioxid de carbon. Si gata cu particulele din filtru, dispar...

Regenerarea pasiva se produce permanent daca gazele au peste 350 de grade, cum am mai spus. Nu o initiaza nimeni.

- regenerarea activa este intiata de ECU si doar daca filtrul a ajuns la un nivel alarmant de incarcare sau direct din programul de diagnoza. Cand initiaza regenerarea activa, ECU obtureaza partial admisia cu aer, inchide EGR-ul si comanda injectia suplimentara cu rolul de a creste temperatura gazelor din evacuare peste 600 de grade. La aceasta temperatura, particulele oxideaza direct (ard), nu mai e nevoie de reactiile alea succesive din catalizator. Oricum, cand regenerarea activa este initiata, cea pasiva decurge si ea normal.

Becul din bord se aprinde atunci cand nivelul de incarcare al filtrului este prea mare, adica regenerarea pasiva nu tine pasul cu acumularile de particule sau cand s-au initiat prea multe regenerari active care nu s-au finalizat corect.

In concluzie, temperatura creste spre 700 de grade doar in cazul regenerarii active

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, mersi de lamuriri, eu credeam (gresit) ca:

- regenerare pasiva=regenerare indusa automat de ECU

- regenerare activa=indusa manual cu VCDS

Acum imi explic de ce scadea incarcarea chiar daca MVB 070.1 avea valoarea 00000000. Acolo se facea de fapt regenerare pasiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebastian Cirnu

Salutare tuturor,

Am o dilema referitoare la filtrul de particule si anume ca filtrul se infunda foarte des ( ultima regenerare fortata am facut-o vineri seara si astazi miercuri mi s-a aprins iar filtrul in bord ) si nu stiu daca simptomele de motor care merge in 3 pistoane sau tremuratul intens de la relanti are legatura cu asta. Dupa ce isi face regenerarea motorul merge normal. Pe canalul 68 la sectiunea aia cu incarcarea cu carbon are o valoare de 65%, ceea ce normal inseamna ca ar trebui inlocuit. Aveti idee de ce se incarca atat de repede si referitor la filtru ar trebui sa il curat chimic sau sa il schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF-ul se poate incarca mai repede daca ai ceva probleme cu senzorii care influenteaza regenerarea - de ex la G450 sau oricare dintre cei responsabili. Verifica valorile in blocurile de masura si vezi daca sunt ok. de asemenea, mersul numai in aglomeratie, subturat si numai in oras influenteaza negativ procesul de incarcare al DPF-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se dovedeste ca unul din senzorii de temperatura este defect sau ca sunt montati prost, iti sugerez sa-i dai cu Internetul in cap (la propriu) mecanicului ala atat de plin de sine. Daca nu reusesti cu Internetul, gasesti tu ceva mai contondent sa-i tina locu'...

Ar fi chiar penibil sa fie adevarat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Shape Shifter

Salutare, unde gasesc si eu un senzor G450 de vanzare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu - ia-l nou nu SH ca nu stii ce cumperi si ce valori inregistreaza. Vezi aici.

LE: Sper sa nu se considere bump sau publicitate mascata la adresa colegului volksman, dar eu unul nu am avut nici o problema cu tot ce am cumparat de la el (inclusiv 2 senzori G450 pentru doi prieteni).

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna,

de cateva zile s-a aprins pe bord atentionarea cu infundarea filtrului de particule. Cum am tot amanat o iesire in afara orasaului, care in trecut a rezolvat problema dupa 20 de km, astazi m-am trezit cu 2 atentionari (prima de care vorbeam a disparut) 'catalizator defect' si "sistem de preincalzire a motorului diesel nefunctionabil" Primul simbul nu clipeste, al doilea clipeste.

Am facut o tura de 50km in afara orasului sperand ca totusi problema este filtrul de particule, dar nu am rezolvat nimic. Nu am reusit sa turez motorul corespunzator, am atins o viteza maxima de 100km/h si asta cu un elan generos. Cred ca din TDI a ramas doar DI :)

Masina e 1,6 TDI, 26,000 km, din 2010, cumparata din reprezentanta, verificari facute in reprezentata, schimbat tot ce trebuie, la timp, tot "la ei"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma duc maine la un atelier, speram sa fie ceva mai simplu. Oricum, revin cu solutia, poate ii ajuta si pe altii

Modificat de Soupnazy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva defectiune, la km aia n-ar trebui sa se infunde. Vreun senzor de presiune pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

daca masina merge mult subturat , trafic de oras o sa ajungi sa nu regenereze niciodata (desi ECU pregateste procedura facand postinjectie o sa ajungi doar sa-l infunzi mai rau decat sa-l cureti => "o sa-si dea duhul" DPFul in maxim 50.000km si ori ajungi sa-l inlocuiesti ori sa-l dai jos de pe masina si sa faci DPF OFF la o firma de chiptuning.... Incearca sa schimbi stilul de sofat (sau eventual sa ne descri cum mergi tu normal acum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

du-te la reprezentanta daca mai e in garantie! aceeasi problema am avut-o si eu, tot 1.6 tdi am.

nu puteam trece in nici o treapta de viteza de 2800 de turatii, martorii respectivi aprinsi. nu mai stiu sigur ce au facut concret cei de la reprezentanta VW, au zis ca s-a facut un update la motor sau update la DPF ( o modificare de parametrii - nu stiu daca e un termen corect). masina mea era in garantie in acel timp si problema s-a rezolvat pe garantie in aproximativ 45 de minute. ar fi bine sa te duci cat mai repede sa rezolvi problema.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceasta problema cu becurile din bord la 30000km. Am fost la Promotor si din diagnoza a reiesit zenzor filtru particule defect. L-am schimbat si gata. (150 lei parca)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca in cazul tau e alta mancare de peste si problema e expusa aici: http://vwforum.promo...particule-g450/

Cum spuneam, pana nu vedem niste coduri de eroare, doar scriem si dam cu presupusu'

Ma duc maine la un atelier, speram sa fie ceva mai simplu. Oricum, revin cu solutia, poate ii ajuta si pe altii

Sa nu uiti ;)

Modificat de GabiB77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,

simptome: 2-3 zile mers fara 'martori' (am invatat un sens nou acum) aprinsi. Cand motorul era rece, la stopuri, scoasa din viteza statea la 800 (sau 900) rpm - treaba normala, dupa care scadea turatia si compensa pentru a nu deceda motorul pana la 1200rpm. Deci oscilatii la relanti. Apoi se aprinde martorul de "filtru de particule infundat" - am mai vazut de vreo 3 ori becul ala aprins in astia 3 ani de cand am masina. De obicei se rezolva cu un drum in afara orasului - viteza mai mare, turatii constante si ridicate (2600-3000) si becul se stingea (dupa aprox 10-15 km). De data aceasta, luat cu alte treburi am amanat solutia simpla. Apoi, se stinge martorul anuntat (dupa vreo 4 zile) si se aprind alti 2: defectiune la motor (in manualul romanesc e tradus incorect - "catalizator defect") plus clipeste martorul de bujie (nu stiu cum sa-i spun altfel - a acea spirala, siguranta etc.). Motorul nu se mai tureaza dincolo de 2800, decat cu frana de motor, ceea ce nu se pune. Putere zero, viteza maxima, cu elan indelungat 100km/h si comp. de bord cere mereu sa trec intr-o treapta inferioara si, implicit, sa reduc viteza. Motorul este in mod "avarie".

problema: filtru de particule infundat. Solutie imediata, conform manualului: mers in a 2-a 15 minute cu 70km/h (ceea ce de data aceasta nu am facut ...)

solutia: regenerarea filtrului de particule - totul s-a facut prin vcsd, aprox 30 minute. A iesit multa funinge/fum :)

cauza: motorina de proasta calitate

pret: 150ron la 'atelier' + 30 ron o diagnoza completa (optional) - eu am facut-o ca sa fiu sigur ca nu sunt si alte probleme, sau cauze ale problemei enuntate. Aceeasi operatia la reprezentanta 250ron

PS. Legat de uptadeuri-le de soft la masina, la orice reprezentanta sunt gratuite (sau cel putin sunt obligati sa le faca gratis - nu stiu daca e legislatie sau bun simt, asa mi s-a spus de un "specialist")

Sper sa fie de folos si altora pățania mea :)

Modificat de Soupnazy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai apucat sa "prinzi" si care e procedura completa pe VCDS? Ce cod trebuie introdus, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mesterul ala a selectat mai multe teste/sarcini, toate tineau de particle filter .. erau vreo 10 de toate. Masina a stat turata la ~ 1600rpm constant, a pornit faza lunga si ventilatorul la maxim - nu stiu de ce, nu am apuc sa-l descos prea mult fiindc aavea multa treaba. Ceea ce m-a linistit intr-un fel a fost "normalitatea" problemei - e o problema des intalnita, chiar si la 26600km... Chiar mai avea 2 masini in service cu aceeasi problema :)

A introdus un cod de securitate 27971, dar nu cred ca asta e raspunsul pe care il asteptai, insa eu ... am retinut "parola" ;) obicei vechi.

Modificat de Soupnazy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codurile pentru regenerare - in mers sau pe loc - le da VCDS-ul automat.

27971 - este pentru regerare stand pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca am intrat unde trebuia (engine/coding), dar la Golf 6 nu mi-a aparut nimic automat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra pe 01- Engine, 16- Security acces - si iti apare balonul de Help - unde o sa ai codurile.

Asa ai facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!