Sign in to follow this  
Followers 0
pyttbull

Motor 1.6 ALZ problema

69 posts in this topic

va salut . am un audi a4 b6 cu motor de 1.6 benzina din 2002 . merge tot pe ea functioneaza perfect , a fost adusa din germania acum 3 luni si inscrisa de mine. are umatoarea problema , ENERVANTA pentru mine . O pornesc , merg cu ea putin si cand o scot din treapta sa astept la semafor sau o intersectie , relantiul scade brusc de la 900 pe la 4-500 ca si cum s-ar opri motorul si isi revine intr-o secunda . Ce sa ii mai fac ? i-am curatat clapeta de acceleratie , i-am facut adaptare si nimic. mai bun motorul de dacie :D decat asta :icon_thumleft: MA DISPERA PROBLEMA AJUTATI-MA

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica incarcarea acumulatorului.

Cu motorul oprit si cu masina stationata (min 12 ore pt acuratetea masurarii) ar trebui sa ai peste 12.5v.

Cu motorul pornit, trebuie sa-ti incarce cu 14V + - 0.2v.

Daca nu-ti incarca bine, desi acumulatorul sa zicem ca e bun, atunci releul de incarcare de pe alternator nu mai da curant cat trebuie si astfel iti da peste cap ecu.

Verifica si alternatorul, au fost cazuri mai rare cei drept, cand s-a constatat ca infasurarea s-a desprins de pe rotor si nu mai dadea curent cat trebuie. Dar pt acest lucru trebuie demontat de pe masina.

Oricum, dupa parerea mea aici in zona alternatorului si a bateriei trebuie sa te uiti si sa verifici.

Nu ar fi totusi rau sa-i faci si o diagnoza sa elimini din alte potentiale probleme.

Succes si asteptam vesti.

Edited by Muraru Dan
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru sfat , am sa verific ce mi-ai spus tu si o sa revin cu raspunsul

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai nici o eroare stocata? Am avut si eu o problema de gen si era un furtunas de vacuum dintre clapeta de acceleratie si egr. Dar la mine s-a aprins "check engine" si eroarea indica clar furtunul respectiv.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi daduse o eroare pe tester ceva cu mass air flow sensor too high numai stiu exact numarul la eroare . o sa ii mai fac inca odata o testare

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

i-am verificat incarcarea , este ok !!! nu stiu ce sa-i mai fac MA DISPERAAA zici ca merg cu dacia 1310 :)))))) si astept sa nui moara motorul . ciuda ca aseara mi-a facut ...mai rau de obicei facea intruna dadea sa se opreasca. am lasato 10 minute si dupa aia numai facea deloc mergea perfect.deci are momente nenorocita

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc la un senzor de turatie.

Mai fa-i o scanare.

Filtrul de benzina cand a fost schimbat ultima data?

Bobina de iinductie cum se prezinta?

Bujiile iti sunt bune?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am cumparat filtru de benzina , filtru de aer si senzorul de temperatura ca imi dadea eroare . sa vad cum se comporta dupa. maine le pun pe masina

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot asa face :) era de asteptat . inca persista eroarea la debitmetru P0103 - Mass or Volume Air Flow Circuit High Input . daca inlocuiesc debitmetrul imi este ca il inlocuiesc degeaba ! am citit pe net si a inlocuit debitmetrul si tot asa facea > ce sa mai schimb ? MASINA ? :icon_cheesygrin:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In seara asta am reusit sa fac un video sa vedeti exact cum se manifesta . era pe loc la relanti , eu o acceleram si cand revenea nu se stabilizeaza la 900 ci cade mai jos , dupa cum vedeti in video : ceva pareri ??? DECI REPET EU O ACCELERAM SI CAND PICA ACUL NU SE STABILIZEAZA ACUL CADE LA 5-600 rpm !!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate sa fie din clapeta de acceleratie,EGR,bujii,filtru de benzina,prima sonda lambda,sunt o groaza care ar trebui verificate.

La tester ce zice?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am scris mai sus da eroarea asta : P0103 - Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

MAI PUN ODATA VIDEOCLIPUL POATE NU MERGE CELALT LINK >

Edited by pyttbull
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am schimbat si DEBITMETRUL si tot asa face :sly: CE sa ii mai faccc ? ce sa ii mai schimb ? NICI O EROARE PE TESTER !! aceeasi problema : cand o las pe liber scade pe la 4-500 RPM si revine innapoi .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand au fost schimbate bujiile ultima data?

bobinele de inductie au avut pbme? au fost schimbate vreodata? Cand?

EGR-ul e curat? Mergi cu mufa scoasa. Desi in mod normal ar trebui sa ai eroare in ecu daca ai pbme cu egr-ul, cine stie, poate e ceva la limita.

Daca zici ca clapeta e curata si adaptata, o consideram bune, desi eu am avut probleme cu masina, variind ralantiul cum vroia el si a fost din cauza clapetei, potentiometrul fiind cu pbme. cei drept cand dadea eroare era de clapeta. Dar, deocamdata sa zicem ca nu e de la clapeta.

Ce maii pot fi: senzorii de turatie. E unul la volant si altul la axele cu came. Ma gandesc ca poate nu dau valori bune la ecu si de aici nuti sta ralantiul.

Canistra de carbon tacane? Si de aici pot fi pbme. Citisem ca daca are pbme si scoti furtunul de vacuum nu ar mai trebui sa-ti mearga neregulat motorul.

Incearca sa iei in vizor toate aceste elemente si citeste pe forum despre problemele asociate lor, poate vre-un simptom corespunde cu al tau.

Nu ar fi rau sa verifici si presiunea in rampa de combustibil, poate regulatorul nu da destul debit. Zic si eu.

La 1.6 eu nu am debitmetru , insa am un senzor pe galerie ce masoara presiunea aerului in admisie.

Daca ai si tu acest senzor nu ar fi rau sa-l cureti.

Altceva nu-mi vine deocamdata in cap.

Din pacate trebuie sa le iei prin eliminare, altfel e greu de depistat.

Bafta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi s-ar putea sa rezolv problema !!! revin cu detaliii !!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimic nu am rezolvat :( un prieten cu un golf la fel ca al tau Dan 1.6 105 cp tot asa ii facea si imi zicea ceva de genul ca , clapeta de acceleratie ar avea un furtun care vine din admisie sau ceva de genul si ar fi plin cu ulei . am dreptate sau zic prostii ? zice ca l-a curatat si nu ii mai face. sa fie si la mine tot asa ? Mi-a spus ca nu stie daca are furtunul la mine .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deasupra clapetei, in admisia de aer ( deci in aerul filtrat) exista urmatoarea admisie direct responsabila de murdarirea clapetei:

- Gazele de carter , care iti vin din epuratorul de ulei printr-un furtun ( cu sau fara incalzire) si care intra in filtrul de aer. La motorul ce are filtrul de aer peste blocul motor, in interiorul filtrului exista un tub de plastic ce duce acesti vapori direct in admisie, deasupra clapetei.

O parte din acesti vapori ii vei regasi si in filtrul de aer, de aceea daca vei gasi ulei pe filtru sa stii sa de aici provin. Parctic, in traseul lui, tubul respectiv trece si prin compartimentul dinaintea filtrului de aer, unde este aerul nefiltrat si are niste fante mici pe unde banuiesc ca uleiul condensat pe peretii tubului se scurge in filtrul de aer.

Furtunul ce intra in carcasa filtrului, vine din epuratorul gazelor de carter, ce e o piesa de plastic ce e prinsa direct pe blocul motor. Si aceasta se poate imbacsi, de aceea e bine sa cureti atat epuratorul cat si tot traseul gazelor din filtrul de aer. Daca dai jos epuratorul, verifica oringurile de etansare doua la numar. Sfatul meu e sa le si inlocuiesti daca nu ai facut-o recent pt ca ele sunt vinovate de scurgerile de ulei de pe bloc ce vin din zona epuratorului..

Sub clapeta, in galeria de admisie exista mici orificii care au urmatoarele legaturi:

- Orificiul gazelor de recirculare ( ce vin din EGR)

si

- Orificiul ce are lagatura cu canistra de carbon, pe unde iti vin vaporii ce au fost inmagazinati de canistra. Vaporii sunt de benzina si provin din rezervor.

Daca aceste orificii se obtureaza, iti dai seama ca duce la o dereglare a functionarii motorului.

Sfatul meu e sa dai clapeta jos si sa verifici daca sunt sau nu infundate orificiile.

Apoi sa dai jos egr-ul si conducta ce leaga egr-ul de galerie si sa le cureti cu spray de curatat carburatoare.

Daca egr-ul e colmatat f tare, recomand lasarea lui in solutie carburol peste noapte si apoi curatarea lui cu spray.

Oricum, blocarile respectivelor orificii descrise mai sus se intampla cam rar si greu, insa nu e imposibil, de aceea e bine sa le ai in vedere.

Bafta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult , ieri am verificat furtunele , si am gasit urmatoarele probleme : Furtunul care iese din motor ( ala de gaze carter ) si care se duce in acel tub de plastic gros , la imbinarea lui acolo cu tubul de plastic , este rupt si nu sta ok . L-am prins cu soricei de plastic , acum etanseaza bine , dar tot asa se manifesta masina . Si din clapeta de acceleratie iese un furtun care intra in motor si acolo unde intra in motor are o chestie de cauciuc micuta care este taiata. Si as mai schimba si garnitura la clapeta de acceleratie. Am dat comanda de toate aceste piese, care vin pe orgiinal si astept sa imi vine pe 21 . Sa vedem , dar mi-am pierdut orice speranta ca il voi face sa mearga cum trebuie :(

iti atasez o poza :

post-24990-0-41467500-1353001822_thumb.j

Edited by pyttbull
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca la tine clapeta este asemanatoare cu cea de pe motorul 1.6 8v. Prin clapeta trece antigel pt a incalzi clapeta. La motorul 1.6 16v clapeta nu are asa ceva, are doar mufa ce duce in ecu si atat.

Inlocuieste tot ce e cu pbme si vezi cum se comporta dupa aceea.

Asa este, e greu de remediat o pbma care nu e f clar de unde privine, insa trebuie sa fii perseverent.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Aceeasi problema o am si eu cu caderea in turatie.

Masina este tot ALZ ca si a lui pyttbull.

Vedeti atasat poza cu cele identificate si neidentificate de mine.

Am schimbat furtunul de gaze de carter si garnitura de la clapeta de acceleratie.

Am curatat clapeta de acceleratie, teava care vine de la EGR, tubul de admisie.

6 luni nu a mai facut deloc, dar fenomenul se intoarce.

Ce putem curata si verifica in continuare?

Pe poza atasata ce sunt 1, 2, 3, A si B ?

Se pot curata cumva si/sau verifica daca functioneaza corect?

Am mers cu mufa scoasa de la EGR tot asa face.

Alte erori nu sunt stocate.

Toate elementete comuta (tacane) pe output test.

Care este electroventilul de la canistra de carbon?

Alte pareri mai aveti?

post-77394-0-30951400-1353266919_thumb.j

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am citit pe forum, rezolvarea scaderii turatiei a fost schimbarea electrovalvei canistrei de carbon.

Unii aveau, altii nu aveau eroare legata de valva canistrei, insa dupa schimbarea electrovalvei, s-a eliminat scaderea brusca a turatiei la ralanti.

Sper sa va fie de folos.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

arata-mi si mie unde ai gasit !! m-a disperat motoru asta . am UMBLAT LA TOATE FURTUNASELE SI FURTUNELE POSIBILE !!!! am curatat clapeta de acceleratie de 3 ori , am umblat pana si inauntru la mecanismul ei , verificat fiecare furtun in parte . nici o defectiune. tot face asaaa !!!!!!!!!! ce zici , sa schimb si canistra de vapori ? pana acum am cheltuit 9 milioane cu motorul asta doar pe problema asta !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal

Nu mai retin toate posturile unde am citit despre solutia schimbarii valvei canistrei, insa ultimul este acesta:

http://vwforum.promo...00#entry1973017

Postul 102

Nu neg faptul ca poate fi si din alta parte, insa prea multi au avut ca si cauza electrovalva canistrei la scaderea turatiei la ralanti.

Canistra merita sa o schimbi doar daca elementul ansorbant nu isi mai face treaba. Parerea mea e ca merita schimbata doar electrovalva.

Nu stiu insa cat costa fiecare si daca e sau nu un efort financiar mare pt schimbarea intregii canistre.

Bafta

Edited by Muraru Dan
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

R Z F , citeste inca odata , DEBTIMETRUL ESTE SCHIMBAT , pus nou !!!! Surpriza..imi da iar eroare la senzorul de temperatura. pusesem unul care nu era original , si imi da eroare . astazi am luat unul original , am dat 130 ron . sa vedem !! Nu imi mai da pace masinuta asta !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.