Jump to content

Viata unui motor


stofarius
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Sunt nou pe acest forum si am ajuns aici cautand opinii despre motoare/masini. In principiu intentionez sa iau o Octavia Tour TDI(in leasing) dar parca m-ar tenta si ideea unei masini second (din motive financiare, desigur). Intrebarea mea este: cati km rezista un motor? Nu as vrea sa fac imprumut la banca ptr un sh cu 100 000 km la bord si sa ma trezesc ca incep sa repar repede la el. Pe an... eu cred ca fac undeva pe la 35 000 km, poate chiar 40 000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor TDI rezista peste 200.000 km fara a schimba nimic la el in afara de ulei si consumabile .Eu am 170.000 km si nu am nici cea mai mica problema ,dar am avut grija sa schimb consumabilele+uleiul la 10.000 km ,o revizie completa nu costa mai mult de 400RON .Merita si o masina SH daca te duci sa o iei din Germania ,desi pretul o sa fie acelasi ca in RO dar macar stii ce ai cumparat .Problemele la VAG nu sunt la motoare ci la articulatii si piese de exterior care te costa o avere daca nu ai CASCO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multzam pentru raspuns. Si din Germania se poate lua teapa daca masina e luata de la turci sau alte nationalitati....

Cu riscul sa devin putin offtopic, in ultima vreme ma gandeam la un sh de la aaa motors, am auzit ca aduc masinile din Olanda, sper ca sunt cinstiti, altfel pot sa imi dea plasa si daca o iau de la mama lor.

Apropos octavia (tour) si passat au acelasi motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut passat 1,9 tdi pe un site in Germania cu 390.000 km. Deci se poate. Masina era din 2001. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: Aia de la aaa mai cumpara si din tara... muuulte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca e off topic multam ptr pont. sa continui cu acest off am inteles ca masinile aduse din olanda sunt mai proaste ca alea aduse din germania :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AAA AUTO aduc masini foarte bune din Belgia , majoritatea au km reali si o stare de intretinere super . Dau garantie de 3 luni pentru masina si pe viata pentru provenineta , deci incearca fie o Skoda desi sunt mai putine sau un Passat 2002-2003 la circa 11500 - 12000 Euro si circa 100-125000 km.

Respecte,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea mea este: cati km rezista un motor? Nu as vrea sa fac imprumut la banca ptr un sh cu 100 000 km la bord si sa ma trezesc ca incep sa repar repede la el. Pe an... eu cred ca fac undeva pe la 35 000 km, poate chiar 40 000.

Asta e temerea, de multe ori nejustificata a multor romani ca daca o masina are multi km automat repari toata ziua la ea, si eu gandeam la fel inainte dar aici nu mai vorbim de vechile Dacii care trebuiau reparate la iesirea din fabrica ci de motoare mult mai fiabile si rezistente .

Eu as merge pe ideea de second, dar adusa din vest, aia nu discuta cand e vorba de revizii si poti gasi o masina care sa te tina lejer inca 7-8 ani de Romania daca ai grija de ea. Nu-ti bate capul cu motorul, ala se duce ultimul, din pacate mult mai repede se duc alte subansambluri - cum zicea Bogdan_G - dar aici n-ai ce-i face, la ce drumuri infecte avem nu rezista nimic! :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca fapt divers am vazut azi un passat cu 76 000 km la bord (sunt sigur ca era manarit) si inauntru un jeg.... teroare.

Problema cu celelalte subansambluri este ca se repara/inlocuiesc mai ieftin decat cine stie ce pe la motor, de aici intrebarea mea in legatura cu motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici am senzatia ca se comit doua erori:

1. @AWE: Drumurile proaste (care in Bucuresti oricum sunt bune fata de ce vad in alte parti) nu afecteaza in principal decat sistemul de suspensie si poate un plastic prin bord sau alte plasticarii de interior (sa inceapa sa scartaie). Altfel nu afecteaza motorul (sa nu spargi baia de ulei si sa lasi motorul pornit evident..) sau alte subansambluri. Chiar motorina este mai buna chiar decat in alte tari.

2. @stofarius: Asa cum spune AWE la motor ajungi ultimul. Mai degraba un debitmetru, niste cleme de prindere a geamului pe macara sau maruntisuri din acestea poti avea probleme. Dar si la o masina noua se mai intampla.

@Toti: Eu am un TDI din 1994 (pe bord scrie 173.000 km - real nu stiu) care merge brici si azi desi are ambreiajul original (mai putin furca care m-a parasit acum o luna..) si multe alte ansambluri originale. De exemplu tamburii si sabotii :)

In general un motor TDI rezista (in conditii normale de intretinere) 400-600 mii km fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Aici am senzatia ca se comit doua erori:

1. @AWE: Drumurile proaste (care in Bucuresti oricum sunt bune fata de ce vad in alte parti) nu afecteaza in principal decat sistemul de suspensie si poate un plastic prin bord sau alte plasticarii de interior (sa inceapa sa scartaie). Altfel nu afecteaza motorul (sa nu spargi baia de ulei si sa lasi motorul pornit evident..) sau alte subansambluri. Chiar motorina este mai buna chiar decat in alte tari.

2. @stofarius: Asa cum spune AWE la motor ajungi ultimul. Mai degraba un debitmetru, niste cleme de prindere a geamului pe macara sau maruntisuri din acestea poti avea probleme. Dar si la o masina noua se mai intampla.

@Toti: Eu am un TDI din 1994 (pe bord scrie 173.000 km - real nu stiu) care merge brici si azi desi are ambreiajul original (mai putin furca care m-a parasit acum o luna..) si multe alte ansambluri originale. De exemplu tamburii si sabotii :icon_cheesygrin:

In general un motor TDI rezista (in conditii normale de intretinere) 400-600 mii km fara probleme.

passatul meu cind l-am luat avea peste 190.000 la bord si vreau sa spun ca in interior arata impecabil parca atunci ii daduse tiplele jos si motorul merge impecabil,si desi este primul meu diesel vreau sa spun ca sint foarte multumit de el. si nuisi arata km deloc. asa ca in concluzie daca ai grija de el chiar merita si un sh cu ceva km la bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici am senzatia ca se comit doua erori:

1. @AWE: Drumurile proaste (care in Bucuresti oricum sunt bune fata de ce vad in alte parti) nu afecteaza in principal decat sistemul de suspensie si poate un plastic prin bord sau alte plasticarii de interior (sa inceapa sa scartaie). Altfel nu afecteaza motorul (sa nu spargi baia de ulei si sa lasi motorul pornit evident..) sau alte subansambluri. Chiar motorina este mai buna chiar decat in alte tari.

2. @stofarius: Asa cum spune AWE la motor ajungi ultimul. Mai degraba un debitmetru, niste cleme de prindere a geamului pe macara sau maruntisuri din acestea poti avea probleme. Dar si la o masina noua se mai intampla.

@Toti: Eu am un TDI din 1994 (pe bord scrie 173.000 km - real nu stiu) care merge brici si azi desi are ambreiajul original (mai putin furca care m-a parasit acum o luna..) si multe alte ansambluri originale. De exemplu tamburii si sabotii :icon_cheesygrin:

In general un motor TDI rezista (in conditii normale de intretinere) 400-600 mii km fara probleme.

La punctul 1 trebuie sa te contrazic...drumurile proaste determina mult praf,care dupa cum stim nu face bine deloc motorului(debitmetru, turbina, supape.. si chiar set motor)...

In principiu daca se schimba filtrele mai des (ma refer la cel de aer in principal) motorul trebui sa tina cel putin 300 mii km,la firma am avut un caravelle tdi (2.5l, 102cp)care a fost vandut la 540 mii km,iar acum are peste 600 mii si face germania f des fara absolut vreo problema...deci se poate!

Modificat de negoctav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai lasati folclorul sau mitul urban cu praful!

Am curatat MAF-ul dupa 66.000Km, ca o masura preventiva. Nu s-a luat nici-un pic de negru pe servetelul alb cu care am sters partea exterioara a senzorului.

Filtrele le-am schimbat numai la 30k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vedem rezultatele atunci....daca tu crezi ca e folclor,te rog fa asa in continuare!!!! :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu vrei sa intelegi?

In 66k km, cu filtrul de aer MANN schimbat din 30k in 30k km, nu a intrat praf in motor (pe senzorul MAF nu am gasit praf, el se afla imediat dupa filtrul de aer).

Acest lucru a fost testat si nu spus din "folclor"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G2 al meu are 310.000 si mai merge fara prob, daca se schimba consumabilele la timp+o planetara...suspensie..etc. iarna porneste la sfert de cheie!

deci se poate si viata reala, nu numai in anunturi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu vrei sa intelegi?

In 66k km, cu filtrul de aer MANN schimbat din 30k in 30k km, nu a intrat praf in motor (pe senzorul MAF nu am gasit praf, el se afla imediat dupa filtrul de aer).

Acest lucru a fost testat si nu spus din "folclor"

Nu zice nimeni ca intra praf in motor, pentru asta e rolul filtrului de aer, la o adica, insa, eu cand m-am uitat la al meu, dupa vreo 10.000 km, am vazut ca nu arata prea bine. Nici pe departe gandul ca ar fi intrat ceva in motor, sau eu stiu. Dar performantele, pot fi mai scazute in aceste conditii. Pot fi performante mai scazute resimtite sau nu, in mers, depinde cat de murdar este. Oricum, oricat de murdar ar fi, nu are voie sa treaca ceva prin el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Sebica, rezistenta la inaintare a aerului prin filtrul de aer va creste pe masura ce se umple de praf. Insa pana ajunge la o valoare care sa poata fi deranjanta sau malefica pentru motor trece muuuuuuult timp/km.

Uite, un filtru de hartie cu cat va fi mai mare ca suprafata cu atat ii va lua mai mult pana se umple de praf de obstructioneaza in mod serios admisia de aer. Insa uitandu-ma cu programul de piese originale VAG la filtrele de aer ce am vazut la Passat-ul B4? Am vazut ca acelasi element filtrant (filtrul de hartie efectiv) se regaseste la toate motoarele inclusiv motorul VR6 de 190CP benzinar. Ei bine acest motor suge rau de tot. Adica :) inhaleaza mult mai mult aer decat un TDI de 90CP. Am realizat ca VW a gandit simplu problema: Folosim cel mai mare filtru de aer (cel de VR6) la toate motoarele ca sa avem un singur model micsorand costurile de productie si intretinere. Foarte destept zic eu.

Ce legatura are asta cu topicu' ? Pai are ca un filtru gandit pentru VR6 sa zicem ca rezista (pana devine obstructie) la X litri de aer care la VR6 inseamna 20-30 de mii de km iar la un TDI acel numar X de litri de aer corespund la 40-60 de mii de km sa zicem. Desi aici sper sa nu deviem si mai departe cu cat aer consuma un benzinar vs un diesel.

Daca chiar va pasioneaza chestia asta cu durata de viata a filtrului de aer puneti oameni un manometru sa verificati caderea de presiune pe filtru daca depaseste 0,1 atm (parca?) atunci obstructioneaza si trebuie schimbat. Si observati la cati zeci de mii de km a ajuns sa obstructioneze. Eu pun pariu ca inainte de 30.000 km nu ajunge. Depinde evident si daca faci toti acei 30.000 km pe drumuri de tzara dar ma indoiesc ca este cazul vreunuia dintre noi.

Concluzia mea: Motoru traieste muuuuuuuult.

A.. si inca ceva: Puteti schimba cat de des doriti filtrele (de aer de exemplu) la motor. Nu se strica nimic (in principal) insa vor fi bani (banii vostrii evident) dati degeaba. Si probabil si pe manopera.

Cei fortati de politica dealer-ului din cauza gandirii lor a garantiei sunt in alta situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Sdi-ul e matusalem-ul al moarelor :rolleyes: !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am 186.000 de km la bord si motorul merge fara nici o problema, chiar daca de cand a fost cumparat a fost folosit serios de tot... insa alte componente cum ar fi intercoolerul sau senzorii sunt mult mai afectate de uzura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cu passatul meu 293.000 km si am avut probleme doar cu un injector......mi-a cazut si axa cu came(mentionez ca a fost vina mea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cu passatul meu 293.000 km si am avut probleme doar cu un injector......mi-a cazut si axa cu came(mentionez ca a fost vina mea).

din ce cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce cauza?

Am ramas fara ulei in motor.....am plecat la drum si nu stiu cum(a plesnit o garnitura,ceva) dar in 50 km am ramas fara pic de ulei .....si deodata a inceput sa scoata un zgomot mai puternic decat cel normal...m-am intors din drum , am avut noroc ca am reusit sa ajung cu ea in buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca inteleg bine ai mers ~50 km fara ulei ... :banghead:

... si ai deteriorat numai axa cu came ...

Ai avut un ulei bine aditivat deduc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca inteleg bine ai mers ~50 km fara ulei ... :banghead:

... si ai deteriorat numai axa cu came ...

Ai avut un ulei bine aditivat deduc.

Am schimbat axa cu came si tachetii(sper ca nu am gresit denumirea :emthdown: ). Am mers de fapt pana la urziceni si am reusit sa ma si intorc cu ea in buc......vreo 100km cred.

Uleiul era aral 5w-40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!