Jump to content

probleme baterie


xpazzo
 Share

Postare recomandată

De curand a inceput sa se aprinda beculetzul rosu la bord care reprezinta bateria. In manualul masinii spune ca sunt 2 variante: nu incarca bine alternatorul sau bateria e slaba. Ceea ce ma deruteaza pe mine este faptul ca la pornire este totul in regula, beculetul se aprinde ocazional, si urmarind putin fenomenul am observat ca atunci cand accelerez brusc, sau la turatii mari se aprinde. Dupa ce reduc acceleratia , dupa cateva secunde se stinge. Daca turatia este mai mare, alternatorul are turatie mai mare si ar trebui sa incarce mai mult, sau ma insel? Insa tocmai atunci apar problemele. Am conectat vag-com-ul si nu apare nici o eroare cu privire la baterie.

A mai patit cineva asa ceva, sau... ma poate ajuta cu vreo explicatie?

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica mai intai tensiunea cu motorul oprit si apoi la ralanti.

Cu un aparat de masura desigur.

Cu motorul oprit ar trebui sa ai peste 12,5v recomandat 12.8, iar cu motorul pornit, 14.2 +- 0.2v, deci in intervalul 14.0 - 14.4v.

Teoretic da, la turatii mari alternatorul produce mai mult curent, insa, pe el este un regulator de tensiune ce are rolul de a stabiliza tensiunea, astfel incat tensiunea ar trebui sa fie in intervalul recomandat de incarcare a acumulatorului, scris de mine mai sus.

E posibil sa aiba si el ceva, fiind o componenta destul de complexa electronic, dar stiu ca nu se repara, fiind in montaj de suprafata ci doar se inlocuieste. Tot ce ai putea schimba sunt niste diode, dar daca acelea erau arse in mod normal nu trebuia sa-ti incarce deloc.

E posibil sa ai probleme la rotor, se desprinde infasurarea sau ceva in genul si din pacate trebuie schimbat.

De altfel poti avea probleme la periile colectoare sau daca nu are perii are carbuni. E posibil sa nu mai faca contact cum trebuie cu rotorul.

Din pacate pentru a vedea cu adevarat problema, trebuie dat jos si desfacut.

Eu doar cu atat iti pot fi de folos, poate sunt alti colegi mai priceputi si mai trecuti prin probleme de acest gen.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatie.

o sa fac masuratorile si revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cati km are masina?ai porcariuta de aia de "frei" la alternator?ca daca n ai schimbat o,e posibil sa ti faca figuri si din cauza ei,fix asa,ocazional!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are 223 000 km

poate imi explici ce este acel "frei" pentru ca nu stiu la ce te referi, si atunci o sa ma uit sa vad daca are sau nu :)

acum 3 ani am schimbat fulia de la alternator, in rest nu m-am atins de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la aia ma refeream,la fulia de la alternator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

problema rezolvata

fulia de la alternator era praf, se invartea in gol, si foarte rar mai "agata" si angrena alternatorul.

m-a surprins totusi pentru ca prima (cea din fabrica) m-a tinut 200 000 km aproximativ, pe cand cea de-a doua in jur de 20 000.

sper ca aceasta sa fie de o calitate mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Probleme cu bateria sau / si alternatorul:

Intr-o zi dupa un drum de cativa Km si o ora de stationare, masina nu a vrut deloc sa porneasca, decat impinsa.

Ajuns acasa am incercat din nou sa o pornesc si scotea un sunet sacadat de parca ar fi cuplat si decuplat bobina de la eletromotor (de cateva ori pe secunda), in timp ce bordul se stingea complet. Am masurat tensiunea pe baterie si am gasit 10,20 V.

Cand am pus cabluri de curent si am ajutat-o cu alta baterie, masina a pornit la sfert, iar aici vine problema mea. Tensiunea de incarcare masurata pe baterie la ralanti era de 13,90 V iar la 2.000 rot/min era tot de 13,9 V cu scurte reprize de 14,0 V.

Este OK tensiunea de incarcare ? sau pe langa baterie trebuie sa schimb si regulatorul de tensiune de la alternator ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat baterie Varta Sylver Dinamycs 12V 63Ah 610A  si am schimbat-o.

Acum am tensiune cu motorul oprit 12,4 V, incarcare 13,7V si la ralanti si la 2000 rot / min, iar in stand by (la peste 5 minute dupa ce am incuiat masina), consumul este de 0,21A

Cu valorile astea am primit garantia la baterie.

Intamplator am fost la doi electricieni auto si "ambii amandoi" mi-au zis ca valorile sunt OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am verificat din nou incarcarea la baterie, acum arata 14,0V la 2000 rot/min si 12,4 V cu motorul oprit.   :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi! Ieri am schimbat releul de incarcare(cel de pe alternator) si dupa cateva plimbati prin oras, la cumparaturi, am ajuns acasa, am lasat mașina in parcare peste noapte, iar de dimineata cand am vrut sa pornesc era moarta. Am tras curent de la cineva, am pornit la sfert. Mecanicii de la servisul unde am facut demontarea/montarea nu sunt foarte priceputi si poate au montat ceva gresit. Am observat ca in momentul in care pun contactul in bord nu mai apare martorul de la baterie care se stinge in momentul pornirii motorului. Am un Seat din 1999 1.9 tdi cod AGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa reparatie nu au masurat incarcarea ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi! Ieri am schimbat releul de incarcare(cel de pe alternator) si dupa cateva plimbati prin oras, la cumparaturi, am ajuns acasa, am lasat mașina in parcare peste noapte, iar de dimineata cand am vrut sa pornesc era moarta. Am tras curent de la cineva, am pornit la sfert. Mecanicii de la servisul unde am facut demontarea/montarea nu sunt foarte priceputi si poate au montat ceva gresit. Am observat ca in momentul in care pun contactul in bord nu mai apare martorul de la baterie care se stinge in momentul pornirii motorului. Am un Seat din 1999 1.9 tdi cod AGR.

 

este foarte posibil ca releul pus sa fie defect... sa necesite inlocuire.

 

daca incarca, vezi cat are consum de curent masina, in standby.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 18.07.2015 at 5:57 PM, calin.g said:

Dupa reparatie nu au masurat incarcarea ? 

Au verificat, incarca bine.

 

On 20.07.2015 at 9:25 AM, F l o r i n said:

 

este foarte posibil ca releul pus sa fie defect... sa necesite inlocuire.

 

daca incarca, vezi cat are consum de curent masina, in standby.

Ai dreptate, releul a fost defect! Inca 300 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o baterie VARTA Blue Dynamic de 60 Ah, pe Touran 1.9 TDI de 105 CP cu chip Race (cativa caluti si Nm in plus).

Am citit si cautat si cica trebuie de 74-75 Ah.

Asa ca am montat provizoriu o baterie QWP de 74 Ah.

Imi puteti spune va rog daca ajunge VARTA de 60 Ah sau sa las definitiv QWP-ul de 74 Ah?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ok cea de 74Ah pentru motorul tau - 60Ah - se pun si de astea pe diesel-urile CR, pe a ta nu a fost asa ceva, de fabrica - e un pic cam mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Buna seara. Touran 2.0. Am scos bateria de pe masina si am lasat-o cateva zile la incarcat pe un redresor mic de la Lidl, am incarcat bateria deoarece nu am folosit masina cam doua saptamani si cand era mai rece afara, dimineata la prima cheie se cam poticnea. In fine, azi am pus bateria pe masina si am pornit-o dar mi-au ramas aprinse in bord semnul cu volanul si cel cu masina alunecand, problema este ca a ramas aprins si becul de la baterie. Dupa incarcarea bateriei, avea 13.8v, pusa pe masina si pornit motorul, are 11.9 si scade daca pornesc consumatorIi. Cand opresc motorul, bateria are 12.3v.  Curios este ca inainte de a scoate bateria si a o pune pe redresor, alternatorul functiona bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa o turezi de cateva ori, vezi daca incarca. Daca nu, verifica alternatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa o turez dar parca urca greu spre 3000 ture si in plus motorul era rece, nu am insistat. 

Ce ar fi putut cauza defectarea alternatorului din moment ce nu a fost folosit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nu-ti poate raspunde cu exactitate la aceasta intrebare. Da-l jos si vezi ce problema are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am demontat doar regulatoru de incarcare de pe alternator, colectorul are uzura minima, carbunii sunt ok. Cum pot verifica regulatorul de tensiune ? Puntea de diode se masoara doar daca se desface bucati si se verifica fiecare dioda in parte?  Am mai verificat siguarantele si curatat contactele de pe blocul de sigurante din comp motor, cele verticale de 80 si 100 ah.

In timpul functionarii motorului, rotorul alternatorului se invarte, cureaua este intinsa bine.

Multumesc.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba regulatorul si ai sa ai alta masina. Dute la un electrician bun. Am patit eu si pina nu am schimbat regulatorul tot asa am patit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!