Jump to content

Ce ma sfatuiti cu janta & anvelopa ?


Designer
 Share

Postare recomandată

A dat nenorocul sa ciupesc o bordura din care rezulta si ceva traume : janta aliaj putin indoita si anvelopa crestata/taiata. Noroc ca am simtit imediat si m-am oprit si nu am mers mai mult de 10m pe janta. Ce ma sfatuiti sa fac intrucat nu pot umbla fara roata de rezerva.

- imi este teama ca acel luft de pe janta sa nu influenteze presiunea din anvelopa

- janta poate fi reconditionata in vreun fel? As fi curios acest model de janta la ce pret se justifica actualmente(noua)?

- sunt ferm convins ca va trebui sa cumpar o noua anvelopa.. 195/65 R15 91T. Recomandari (<280ron) ?

Multumesc.

post-15273-0-33439400-1339332973_thumb.j

post-15273-0-41629900-1339332975_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e mare lovitura ca sa influenteze presiunea din pneu si nici nu cred ca are rost sa o repari.

Janta nu cred ca e indoita deoarece lovitura e pe pozitia spitei, unde rezistenta e mai mare.

Ti-as recomanda sa iti cauti un cauciuc la fel ca cel taiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca sunt si modele de anvelope cu intarituri de otel pe margine (doamne fereste sa se repete isprava) si de aceea eram curios de recomandari. Sunt nelamurit totusi in ce consta "reparatul" si cam in ce stadiu ti-o aduce (e ca noua?) . In privinta articulatiilor nu e nimic iesit din comun (consecinte).. ar trebui sa fiu atent la ceva anume? (nu exista zgomot suspect).

Modificat de Designer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai niciun zgomot, altceva nu ramane decat sa fii atent daca iti trage stanga/dreapta

Obligatoriu aceeasi marca si model de cauciuc (cu conditia ca cea de pe partea opusa sa nu fie "prea" tocita !)

Janta arata ok, cred ca poti sa stai linistit. Vei vedea cand vei monta noua anvelopa daca are nevoie de indreptare. Presiune nu vei pierde, asta-i clar.

Ce spui tu de intarituri, cred ca te referi la runflat-uri. Daca te hotarasti pe asa ceva, recomand sa schimbi 2 nu doar 1.

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

janta poate fi sudata, polizata si vopsita de mesterii de pe forum si nu numai

anvelopa poate primi si ea un petec (doar vulcanizatorul iti zice exact ce si cum) sa iti faci treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Obligatoriu aceeasi marca si model de cauciuc (cu conditia ca cea de pe partea opusa sa nu fie "prea" tocita !)

Eu stiam ca pe spate (de unde am scos-o) nu are o importanta suprema acest aspect.. pe fata da (model/uzura) caci intra in calcul si cutia de viteze etc.

DragosR

Nu stiu la ce mesteri te referi dar mi-ar fi util un link/detaliu. Sunt curios la ce nivel de finisaj se ajunge.

Modificat de Designer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Janta e ok, nu o sa-ti faca probleme. Cauciucul e de aruncat, ar fi bine daca ai gasi unul similar ca sa-l faci pereche pe cel bun

Daca vroiai sa intrebi de cauciucuri cu protectia jantei, sunt cam rare la dimensiunea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce treaba are cutia de viteze cu cauciucul ? Eu ce am spus, am spus ca sa nu ai diferenta de aderenta stanga/dreapta. Nu stiam ca e de pe spate dar chiar si asa, nu poti sa pui "orice", sau ma rog, unii pot ... altii se streseaza mai mult.

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de diferenta de turatii cat si rezistenta la inaintare crescuta pentru anvelopa noua.. exista diferential vor spune unii dar daca tot luam in detaliu ; ca si consecinta primara ar fi uzura prematura a celei noi.

- nu voi pune orice si mi-ar conveni sa pot gasi acelasi tip de anvelopa (e cea originala - din fabrica/2007 Hankook Optimo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cauta un cauciuc cu o uzura similara.

Ia in considerare ca ar trebui schimbate toate anul viitor (daca sunt din 2007), ideal ar fi sa le schimbi de acum din moment ce s-a ivit acest eveniment nefericit. Mai mult de 6 ani nu este bine sa mergi cu ele, chiar daca la prima vedere nu prezinta uzura mare pe suprafata de rulare.

Legat de protectie de janta, este utila si s-ar putea sa se gaseasca modele si pe 15".

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Acolo nu ai ce indrepta .

Mai degraba ar trebui sa o incarci cu aluminiu dar nu cred ca e cazul .

Anvelopa asa cum au zis si alti colegi va trebui inlocuita cu una noua daca cea de pe partea opusa e si ea aproape noua .

Daca nu 2 amvelope noi .

Spor la investit bani si atentie la cratere pe viitor .

O seara buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragosR

Nu stiu la ce mesteri te referi dar mi-ar fi util un link/detaliu. Sunt curios la ce nivel de finisaj se ajunge.

o data cei ce au anunturi pe forum la prestari servicii (parca) si a doua oara la service-ul din spatele OMV de pe NGrigorescu

(in apropierea stadionului national) unde e un AS in adevaratul sens al cuvintului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori cumperi 2 cauciucuri, ori il pui pe partea cealalta a puntii pe cel de la roata de rezerva si mai cumperi unul nou, identic, daca roata de rezerva e de dimensiuni normale.

Janta n-are nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cauta un cauciuc cu o uzura similara.

Ia in considerare ca ar trebui schimbate toate anul viitor (daca sunt din 2007), ideal ar fi sa le schimbi de acum din moment ce s-a ivit acest eveniment nefericit. Mai mult de 6 ani nu este bine sa mergi cu ele, chiar daca la prima vedere nu prezinta uzura mare pe suprafata de rulare.

Legat de protectie de janta, este utila si s-ar putea sa se gaseasca modele si pe 15".

Ai atins un punct sensibil. Masina e din oct.2007 si are 33.900km (nu am circulat f.mult, in limitele necesarului). Anvelopele au fost rotite (fata-spate) pentru a egaliza uzura. Momentan cele de pe fata au santul de ~ 6.5-7mm si cele de pe spate (+cea taiata) de vreo 5 (masurat cu subler la cota maxima); cea de rezerva montata acum ceva mai mult de 7.

Va intreb :

- la ce prag al uzurii se inlocuiesc anvelopele de vara? ( pana la acel semn de uzura mai au..in ritmul meu de a umbla si km estimez cam 1 an si jumatate pana a fi inlocuite).

* as lua unul nou acum pe care il voi monta pe janta buna de rezerva (ramanand de rezerva) si pe janta afectata as monta cel de pe rezerva actuala ca anul viitor sa trec pe 4 noi si sa raman cu o rezerva noua janta+anvelopa (si ca varsta). Masina sta in garaj deci iarna si-o petrece la o temp. relativ constanta.

* daca mi-ati putea spune cum se numeste acest tip de janta as fi foarte recunoscator!

Modificat de Designer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-ne o poza cu toata roata ca sa vedem cum arata. Legat de janta, sunt de acord ca n-are nevoie de interventie, e doar putin ciupita. Eventual sa ti-o echilibreze si aia e. Dar nu cerceta acum daca trage stanga sau dreapta, ci numai dupa ce ai terminat cu schimbatul anvelopelor si echilibratul rotilor. Daca anvelopele sunt bune si jantele echilibrate, abia atunci se pune problema de refacut geometria.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti doua la fel, pereche, noi sau sh, iar perechea aluia taiat pastreaz-o ca rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca janta e Misano.

Anveopele se inlocuiesc cand ajung la acel semn de uzura sau la 6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca aia de peste 7mm poate face pereche cu una noua. Astea noi au in jur de 7-9mm, in functie de marca/model.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin cu noutati:

- anvelopa era taiata in 2 locuri.. mai jos (spre janta) a fost o taietura si mai mare care nu s-a vazut decat dupa ce am scos-o si implicit am aruncat-o; aveam in gand o vulcanizare la cald dar tehnicianul mi-a spus ca sunt 90% sanse sa faca ba&#537;ica, deci am renuntat la ea.

- am in plan sa montez cauciucul cel nou pe rezerva, momentan de pe masina(cu janta neafectata) si sa ramana de rezerva, janta (goala) afectata sa primeasca anvelopa veche de pe janta de rezerva si sa ramana pe masina.

- dpdv anvelope : am la 239Ron un BFGoodrich si la 195ron un Debica ; BFG. le am si pe cele de iarna si sunt multumit; ma gandesc in ideea sa pot gasi si peste 1.5ani acelasi model (vara) pentru a le schimba pe toate 4 si sa am si rezerva identica. La 259ron am un Dunlop SP01/Goodyear Excellence cu indice de viteza H (210km/h).. eu avand pe toate indice de viteza T(190km/h) si in talon. Credeti ca e indicat sa merg pe varianta asta? Originalele (hankook) sunt cele mai scumpe (360ron) dar au un alt profil pt. 2012.

Cred ca janta e Misano

ai dreptate.

va multumesc pentru sugestiile de pana acum.

post-15273-0-82159800-1339412922_thumb.j

Modificat de Designer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!