Jump to content

Trepidatii la ralanti


XoFt
 Share

Postare recomandată

Salut! Am pus masina pe 2 testere care mi-au aratat ca ar fi o problema cu sonda lambda. Am schimbat sonda si pot spune ca s-au mai diminuat trepidatiile, dar tot mai exista; ca si cum motorul nu ar avea continuitate in functionare. Am observat ca in mers, daca o las pe liber, motorul ramane la 900 de rot/min si scade pe la 600-650 atunci cand rotile nu se mai misca. Cand pornesc masina, mi se pare ca turatia se aseaza destul de greu. Totusi, nu sunt fluctuatii de turatie in bord dar..se simt si se vad cand deschid capota. Mecanicul mi-a spus sa trag putin de ea si sa ii bag benzina mai buna pentru a se curata. I-am bagat omv100 am mers 300 km, viteza pana la 160 - 170 km/h, dar mersul discontinuu la relanti a ramas. Dati-mi sfaturi va rog!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am curatat-o. Am fost azi la un mecanic si, la prima vedere, mi-a spus ca ar putea fi sonda de temperatura. Ma voi duce maine pt o verificare mai amanuntita. Mentionez ca atunci cand e motorul rece, la pornire, are mai multa continuitate in mers; daca acest amanunt te face sa iti schimbi impresia, astept reply. Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Pe scurt: Skoda Octavia 2, 1.6MPI 102cai, 2007, 27.000 km (mers in week end uri ca n am cand). Din iarna a inceput sa se accelereze de una singura asa. In mers nu face nimic, decat pornita si pe loc. Nu face regulat, dar in ultima perioada se indeseste parca. La relanti sta turata undeva la 700rpm. La auz, relanti ul nu este constant si parca si vibreaza putin masina (asta face de mult timp) si din cand in cand se ambaleaza singura, scurte impulsuri asa, turometrul ducandu se pe la 1500 rpm apoi revine. Daca am farurile aprinse se vede parca si o scadere de intensitate a luminii. Am fost cu ea la Skoda Targoviste, au scanat o si nu am nici o eroare. Mi a aratat baiatul pe monitor, nu aparea nimic. Turatie normala, clapeta se deschide 2 grade, totul e normal, bujii functionale. Raspunsul lor este ca asa fac motoarele astea si e normal. Ma gandesc ca trebuia sa faca de la inceput, de noua. Am schimbat si benzina, am pus cea mai scumpa, am mers si la drum lung si i-am dat talpa, degeaba. Am recalibrat clapeta la alt service, tot degeaba Cand o apuca pe ea, da cate un mic impuls la acceleratie. In mers nu face absolut nimic. Nu am martori aprinsi, absolut nimic. Ce sa fac? Sa curat clapeta de acceleratie dupa 27 mii km? Nu e cam putin? Sonda Lambda nu cred ca intra in discutie. Am schimbat bateria si sa zic ca de atunci ar putea sa faca. Nu pot asocia schimbatul bateriei cu ce face. Unii spun s-o las asa ca poate-si revine dar nu mi vine. Imi sta invers asa sa stiu ca nu e ok si mi-e sa nu pice altceva mai grav pe parcurs. Ceva sugestii? Am tot cautat pe internet n-am gasit niciun fel de informatie, mai rau te zapacesti de cap. Nu stiu nici macar unde e clapeta situata sa ma apuc s o desfac s o curat eu. Astept si parerea altora care au mai avut problema asta. sad.gif

LE. Daca ma poate ajuta cineva cu o poza, ceva, sa stiu si eu unde este aceasta clapeta situata la motorul 1.6 MPI, s anu desfac alte chestii pe acolo, s-o curat si sa i fac o readaptare fara VAGCOM.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele astea sunt tancuri care consuma cat avioanele. Deci eu as merge pe un senzor decalibrat(sanse mai mici) sau alternatorul nu incarca cat trebuie si calculatorul de motor creste turatia. Verifica incarcarea alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xoft, clar trebuie o curatare a clapetei de acceleratie si mai ales daca a fost f murara o reapadtare cu vagcomul.

Dodo, chiar daca ai 27.000, probabil trebuie sa o cureti. De obicei, tubulatura ce iese din filtrul de aer ( sau carcasa filtrului de aer daca filtrul de aer e direct pe motor) duce direct la clapeta.

Mai intai se scoate cheia din contact, eventual poti desface si bateria, dar nu e strict necesar, insa cheia musai nu trebuie sa fie in contact.

Se recomanda curatarea cu clapeda data jos de pe masina, pt a nu iti curge mizeria in motor. Exista spray-uri pt curatarea clapetei, care din proprie experienta sunt foarte eficiente. Ai grija la demontat, e simplu, ai niste suruburi si mufa de scos.

Apoi, o pui la loc totul si sa o adaptezi fara vagcom faci asa:

pui contactul, astepti 1 minut, scoti contactul, astepti min 30 sec, pui contactul si pornesti masina.

Eu am facut prima data calibrarea cu vagcom-ul, insa dupa aceea, niciodata nu am mai facut-o cu vag-ul si a functionat perfect. Insa, e drept ca si la max 1 an o curat, chiar daca mare mizerie nu vad pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am curatat-o pe la 65k km. Nu avea mai nimic depus pe ea, si nici nu s-a simtit vreo diferenta la mersul motorului. La 27k sigur e curata. Apropo, bateria cat de mare e?(amperaj)

Eu tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e de 60 Amp, Rombat Thunder. O am de 3-4 luni. O sa masor cat baga alternatorul. Ultima data in mers avea 14.3-14.5 cu bateria cea veche. O sa incerc sa curat clapeta numai ca trebuie sa mi dau seama care e ca nu stiu. Atasez o poza cu motorul. Spuneti mi si mie in ce zona sa ma uit s-o identific. Ms!

post-107106-0-75877900-1335372869_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O clapeta care pare curata nu e intotdeauna curata. Mizeria se depune in special pe partea de dedesupt a clapetei si chiar daca partea superioara care e vizibila pare curata, dedesupt poti avea mizerie.

Dodo, in primul rand trebuie sa dai jos capacul de la motor. Se trage pur si simplu in sus si trebuie sa iasa.

Apoi, in partea dreapta cum te uiti la motor, ai furtunul acela gros care vine de la filtrul de aer ( care e prima cutie din fata masinii, a doua e bateria). Furtunul acela ai sa vezi ca duce direct in clapeta. Trebuie sa-l scoti din capul clapetei, si ar trebui sa ai ai o mufa si 4 suruburi de desfacut. Ridici clapeta, o cureti si faci operatia in ordine inversa.

Incarcarea e ok, insa lasa masina o zi sa stea si masoara tensiunea la rece ( cu motorul oprit) la baterie.

Ar trebui sa ai peste 12,8V. Daca o baterie are la rece in jur de 12.5V, e la limita,iar sub 12,4v se recomanda incarcarea pe redresor.

Daca ai sub 12V, deja e moarta si suprasolicita f mult alternatorul la pornire.

Fa ce ti-am spus mai sus si vezi cum se comporta dupa aceea.

Daca iti mai face, si nu ai nici o eroare, sincer ma duce gandul la softul motorului.

Dar trebuia sa-ti faca de noua in acest caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc! Asa o sa fac. Vine week end ul cu soare acum si o sa ma uit la clapeta. Am identificat-o, banuiam ca este aceea dar am zis sa intreb sa nu stric ceva. Vreau s-o desfac, sa o curat (probabil gasesc prin comert spray ceva de curat) apoi calibrare clapeta fara VAGCOM, metoda cu 3 secunde contact etc etc ... O iau din aproape in aproape. Multumesc de pareri. O sa va tin la curent !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de sfat. Voi curata clapeta si voi verifica bateria in zilele care urmeaza. Revin cu rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care 3 secunde?

Nu ti-am spus nimic de 3 secunde.

Spray am gasit si este pt curatarea carburatoarelor si a clapetelor de acceleratie. Exact asa scrie pe el. Al meu e de la winns.

L-am cumparat de la Unix, dar sigur sunt peste tot.

Repet: dupa ce pui totul la loc si inca ceva: la montare vezi ca clapeta are o garnitura ce in mod normal trebuie sa ramana pe motor, vezi sa fie curata acea garnitura si eventual umezeste-o putin sa calce bine pe corpul clapetei. Nu stiu dca e neaparat necesar folosirea unei solutii anume, eu si cu saliva am uns-o, sa alunece clapeta pe ea, sa nu frece si astfel sa etanseze bine.

Bun, ai montat clapeta. Te urci in masina, pui contactul, lasi asa 1 minut ( in mod normal o sa auzi un bazait si la un moment dat acest bazait va dispare, totul cam in 30-40 de sec, dar lasa 1 minut pt a fi sigur). Dupa aceea scoti contactul, deci nu pornesti masina, lasi minim 30 de secunde ( e recomandat ca orice aparat electronic sa se lase intre 2 porniri 30 de secunde <minim minim sunt 10 secunde> pt a dispare tensiunile inmagazinate in condensatori, etc etc), apoi pui contactul si la stingerea tuturor martorilor luminosi din bord dai cheie, si gata.

Tot timpul cat faci aceste lucruri sub nici o forma nu apesi pedala de acceleratie!!!

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms! Nu am gasit spray de clapeta special in tot ploiestiul si toata targovistea. La noi pe aici asa e. Trebuie sa te multumesti cu ce ti se ofera. Am luat un spray pt curatat carburatorul. Mi-a zis tipul de acolo ca cei de la service unde lucreaza el folosesc asa ceva pt a curata clapeta. Sper sa fie bun. O sa urmez sfatul tau Dan. Ms mult. Revin cu amanunte de la fata locului. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca difera compozitia. Important e sa dizolve depunera depusa pe clapeta. Si spray de frane poti folosi, insa vei munci mai mult, trebuie sa si freci usor suprafata, pt ca nu are putere mare de a dizolva depunerile.

Folosestel cu incredere, si ai grija ca e inflamabil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Maine ma apuc de ea. Nu stiu mare lucru ce o sa rezolv dar incercarea moarte n are. Multi mi au spus ca e frectie la picior de lemn, asa ca sa ma incurajeze:D. Mai vedem! :mop:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu dai clapeta jos si vezi ce depuneri are pe interior nu poti sti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dodoctavia in orice magazin de piese auto gasesti sprei de curatat carburatoare. De ala se foloseste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mda. Revin. Nu am rezolvat problema. Am curatat clapeta. era murdara pe sub clapeta aceea prinsa de axul motorului dar degeaba. Face la fel. Am fost la un "meserias" cu un laptop si cablu... si i am spus pbma m a luat la rost si mi a zis ceva de genu' "daaa e clarrr voi astia care va pricepeti la toate va bagati sa curatati clapete. Voi nu stiti ca aia daca ai umblat la ea trebuie sa ti iei alta noua ca nu mai sant sanse sa mearga. E pa!" M am uitat la el si i-am zis ca la service skoda m au invitat sa mi curete clapeta, Deci se curata!!!. In fine! Am plecat zicandu i cateva printre dinti. M-am mai interesat si am vaz ca si altii cu skoda 1.6 au pbma asta. Am mai aflat ca ar mai fi un motoras care tine relantiul si se poate sa fie si de la ala, apoi ca s 2 senzori (pbbil cei lambda) care trebuie curatati, apoi sa schimb bujiile sa nu fie din ele, filtru benzina ...etc etc ... o fac de noua pana la urma. Nu stiu ce sa mai cred, ce sa mai fac. Am facut drum lung zilele trecute, zic s o desfund ... 150 pe autostrada si dai si dai si dai ... dar degeaba. M-am blocat! Trebuie sa merg la sigur si sa o iau cu cele marunte. Ma gandeam filtru de benzina apoi bujii pbbil DENSO. Am auzit ca s bune. Deocamdata atat. Revin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Acceasi masina, acceasi problema . A inceput pe la 30K, dar am lasat-o crezand ca e de la benzina. Am pus benzina de 100 si tot asa face ca a lui Dodoctavia...

In mers e ok, consum normal dar la relanti nu merge rotund. Se aude f bine numai la cald. Variatiile sunt f mici, greu sesizabile la turometru, dar din cand in se obs si pe turometru ( sare spre 800 rot/min). Pe computer la diagnosticare nu apare nicio eroare.

O sa ii schmib filtrul de benzina si bujii (am cumparat deja Bosch). O sa verific si bateria care este originala de 44 Ah si are 5 ani (e cea originala)...

@dodoctavia: La relanti consumul arata 0.6/0.7. Cand sare la 800 rot aprox, consumul sare si el 08/0.9. Practic fiecare modificare "fina" a turatiei se reflecta si in consumul instant ceea ce e normal.Tu la relanti ce consum instant ai ?

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, se modifica turatia pentru a suplimenta consumul marit de curent. Dar sta constant marita.

Insa micile variatii(cele la relanti) le au toti cu 1.6 mpi. Nu va mai bateti capul, doar bucurati-va de masini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu1981

Si a mea face exact la fel, numai ca uneori, la cald, trepidatiile sunt enervante si destul de serioase.

Turometrul sta nemiscat tot timpul si, in plus nu apare nicio eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trepidatii ale motorului le-am avut si eu, dar s-au accentuat la un plin de benzina de la MOL care mi-a provocat oprirea masinii in mers, nu pornea decat la 3-a sau a 4-a cheie...

In fine am schimbat ulei, filtru ulei, flitru benzina, flitru aer, bujii (54.000 km) - la recomandarea tuturor service-urilor pe la care am fost.

Efect: masina merge bine, motorul nu are trepidatii dar mi-a crescut consumul astfel:

  • la relanti cu motor cald de la 0,7l/h, acum 0,8-0,9l/h
  • mers in oras plus putin afara 7,4l/km la 9-9,5l/km (acelasi traseu zilnic - la servici).

O sa merg la service unde am facut revizia sa o puna pe tester sa verifice treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat bateria, are 12.1 V. Asta iarna bateria a inceput sa dea semne de oboseala.Este originala, are 5 ani

Sa fie de aici prb cu turatia ? :(

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!