Leu24

Abreiaj, miros de ars

21 postări în acest subiect de discuţie

Salutari, tatal meu detine un VW Golf IV din 2004,cod motor ATD, 101 cai, cutie de viteze manuala. Am avut ceva probleme la cablurile ce merg de la schimbator la cutia de viteze in sensul ca unul din ele a cazut de sub schimbator iar vitezele erau total aiurea, credeai ca bagi in viteza intai dar erai intr-a 3a. Problema era ca trebuia sa mergem acasa intrand pe un drum national asa ca a fortat motorul si ambreiajul sa porneasca de pe loc in alta viteza, nu stiu exact ce viteza era dar a inceput sa miroase puternic a ars. Problema cu cablurile schimbatorului am rezolvat-o rapid insa dupa experienta asta ambreiajul cupleaza foarte sus la pedala si dupa un drum prin oras dupa ce parchez masina se poate mirosi a ambreiaj ars. Masina merge ok, ambreiajul cupleaza (mai sus ca deobicei) dar se poate sa se intample ceva neasteptat si sa ne lase in mijlocul drumului?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Inainte cam unde prindea ambreajul (ma refer cat de sus era pedala)? Imi vine greu sa cred ca de la o plecare (intr-a treia , sa zicem) sa se fi dus discul. Incearca pe loc daca patineaza ambreajul: porneste motorul, baga in viteza a 5-a, tureaza motorul si lasa ambreajul. Daca reusesti sa lasi pedala de tot si motorul nu se opreste, te cam asteapta macar un schimb de disc daca nu tot chitul de ambreiaj.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

poti verifica daca patineaza ambreiajul si altfel..... intr-o treapta de viteze oarecare(a 2`a , a 3`a) accelereaza brusc si daca turometrul creste rapid fara sa creasca si viteza masinii inseamna ca patineza ambreiajul.

spera doar sa nu schimbi si volant (care costa jumate din chitul de ambreiaj).

numa bine !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu, vai mecanica mea. In ce treapta de viteza puteti patina cel mai usor un ambreiaj, lume?

Ca sa verificati un ambreiaj si sa fiti siguri de ce ati verificat, procedati asa:

-se cauta asfalt uscat, curat ca sa aiba rotile spate aderenta buna.

-se trage frana de mana LA MAXIM!

-se cupleaza treapta 1 de viteza si apoi se incearca plecarea de pe loc. Daca ambreiajul e in firea lui normala, rotile spate ar trebui sa plece "tarash" cu totul.

@Leu: e posibil ca dupa ce vei schimba lichidul de frana sa tina mai jos ambreiajul.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@ alexanderdj , ce treaba are lichidul de frana cu ambreiajul ?

si faza cu verificatul ambreiajului ....cine te-a invatzat ? esti cumva mecanic si nu stiu eu ?

Modificat de Mickey20
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mickey20, lichidul de frana are legatura directa cu ambreiajul (cursa lui si debraierea este facuta hidraulic). Vasul lichidului de frana fiind comun. Probabil ca tu te ai gandit ca are unul mecanic.

Cat despre verificat...sunt multe teste care mai de care. Poate fi si cel cu bordura.

Nu e rau sa tragi frana de mana, daca moare motorul (cand vrei sa pleci din loc) e de bine, daca nu...alt ambreiaj.

Este normal sa miroasa un ambreiaj incins. Treaba este ca el trebuie sa si revina. Doar cu conditia sa fi fost in mintile lui, nu pe duca...

Regula spune ca un ambreiaj cu cat tine mai sus cu atat este pe duca. Cu toate ca am vazut si masini la care tinea ambreiajul sus, vorbesc de masini noi.

O seara frumoasa la toti.

Modificat de theo
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mickey20, lichidul de frana are legatura directa cu ambreiajul (cursa lui si debraierea este facuta hidraulic). Vasul lichidului de frana fiind comun.

Cat despre verificat...sunt multe teste care mai de care. Poate fi si cel cu bordura.

Nu e rau sa tragi frana de mana, daca moare motorul (cand vrei sa pleci din loc) e de bine, daca nu...alt ambreiaj.

Este normal sa miroasa un ambreiaj incins. Treaba este ca el trebuie sa si revina. Doar cu conditia sa fi fost in mintile lui, nu pe duca...

O seara frumoasa la toti.

@theo , am schimbat placutele de frana la un prieten si dupa ce am aerisit franele nu mai era lichid de frana decat foarte putin , pe conducte, in vas nu era absol deloc , si am plecat asa cu masina sa cumparam lichid si ambreiajul a functionat super ok (braia si debraia corespunzator) ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu. Pozitia de unde si ia lichid este alta. Tocmai pentru a nu ramane fara ambreiaj si a nu trage aer.

Aerul este dusman comun si la sistemul de franare si la ambreiaj.

Modificat de theo
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ai chef de cearta, domnu' Mickey20.

Acum ai aflat si ce treaba are lichidul de frana cu ambreiajul.

Daca un ambreiaj patineaza cum ai zis tu dand jar in mers intr-o treapta de viteza, atunci e foarte pe duca. Cu cat patineaza intr-o treapta de viteaza cat mai mare, cu atat timpul care a trecut de cat trebuia schimbat discul de ambreiaj e mai lung.

Sa patineze in treapta 1 este cel mai relevant din punctul meu de vedere deoarece este cea mai scurta treapta de viteza si tot in aceasta treapta ai cel mai mare zvac. Sper ca nu te-am deranjat foarte tare pentru ca ti-am explicat aceste aspecte. Bineinteles, acestea sunt doar parerile ce mi le-am format eu la cursul de mecanica pe care l-am avut la facultate acum 1 an, dar aceste lucruri le stiam de multa vreme!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu am chef de cearta , doar ca mi se parea absurda treaba cu lichidul de frana. habar nu aveam despre asta. cu aceasta ocazie imi cer scuze . orice informatie este bine venita. si vb aia : "omul cat traieste`nvata"

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri, am sa incerc cele spuse de voi cu privire la patinarea ambreiajului sa vad ce si cum, ca o rectificare tatal meu sustine ca plecase de pe loc in viteza a 5a.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai usor de verificat este cand este in sarcina, adica urci o panta cu a2a si accelerezi mai mult.Daca turatia creste si viteza masinii ramane aceiasi e clar ca trebuie schimbat. Daca o sa creasca si viteza aproape proportional cu turatia dar tot miroase a ars inseamna ca mai are foarte putin ambreiajul pana te lasa de tot.

Daca exista aer pe instalatia hidraulica a ambreiajului iti dai seama imediat pentru ca apar cateva probleme:

- nu debreiaza de tot si intra greu in viteze (eventual cu caraieli)

- se observa o schimbare a cursei pedalei, in sensul ca ai senzatia ca apesi pe un balon.

Modificat de Andrei18
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Hai sa o luam pe rand:

Leu24 - Daca a plecat cum spune tatal tau, intr-a 5-a, dupa parerea mea, se poate sa fi prajit discul (sa nu cumva sa se fi decalit placa de presiune si volant, ca ajungi la ce am spus mai devreme). Vezi o perioada cum se comporta la mers, daca face figuri te costa cam 200 Ron manopera sa-ti dea jos cutia si sa vezi exact ce e problema.

alexanderdj - Din postul tau: "Daca un ambreiaj patineaza cum ai zis tu dand jar in mers intr-o treapta de viteza, atunci e foarte pe duca. Cu cat patineaza intr-o treapta de viteaza cat mai mare, cu atat timpul care a trecut de cat trebuia schimbat discul de ambreiaj e mai lung. "

Da-mi voie sa te contrazic. Timpul acela lung de cand trebuia schimbat, este daca iti patineaza in viteza 1-a. Niciodata nu o sa-ti patineze ambreiajul intr-o treapta mica si sa nu patineze intr-o treapta mare, deoarece raportul de forte este mai mare intr-o treapta superioara. Patinatul va aparea intotdeauna in vitezele mari (4,5).

Spun astea pentru ca le-am simtit pe propria piele: intr-a 1-a imi fluierau cauciucurile la plecare de pe loc, iar intr-a 4-a nu puteam sa intru in depasire ca se tura in gol.

Mickey20 - daca nu aierisesti ambreiajul, nu se intampla nimic daca ai ramas fara lichid in borcan, pentru ca nu trage aer in pompa de ambreiaj. Poti avea aer in sistemul de franare daca ai actionat pedela si era borcanul gol.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e bine aici, dar lansez o intrebare : stiti de unde putem face rost de un set de garnituri pentru pompa de ambreiaj de pe Octavia 2 ?!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Incearca pe aproximativ toate site-urile de piese pe care le gasesti pe net. Eventual poti sa cauti sub denumirea de "kit de reparatie pompa de ambreiaj", poate ai mai mult noroc asa. Intreaba-i pe Volksman, pe dudu1307 ca ei aduc piese si te pot lamuri. Dar ce fel de garnituri aveti acolo? O-ring-uri sau d-alea late?

Daca nu gasesti si te simti norocos, te duci in piata si iti iei o camera de roata de bicicleta si o foarfeca buna si te apuci si-ti faci cate garnituri vrei.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat cu garniturile, sper sa se potriveasca la pompa mea.... mai am o intrebare legata tot de pompa : stie cineva ce este si mai ales ce rol are dracovenia asta care apare in scheme : bearing bracket ???

post-58507-0-25848500-1339780343_thumb.j

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat masina, adica am dat cutia jos si am schimbat tot kitul de ambreiaj... minunea asat din scheme nu era pe masina,conducta venea atasata direct la pompa.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pentru cine simte miros de ebonita ars dupa o cursa cu masina verificati ambreiajul astfel:

-la pornire, cu usa stanga fata deschisa se apasa amreiajul si se debraiaza de cateva ori la un interval de 15 secunde.Daca in acest timp se aude din zona fata a motorului un uruit mecanic, dar prin o alta apasare a ambreiajului, dispare sunetul defectiunea este de la rulmentul de presiune.

-daca in functionare in treapta 5, se acelereaza brusc de la 2000 de ture catre 3500-4000 si masina nu raspunde, adica vitezometrul nu urca in tandem cu turometru este discul uzat.

-daca la relanti apar mici vibrati neregulate, acestea pot fi de la volant (sau injectoare).

Sunt patit la golf 2 si 4 cu aceste aspecte.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salut.imi cer scuze daca scriu unde nu trebuie dar sunt putin disperat...am si eu probleme la golful meu:ambreiajul a ramas cuplat(bag in 1 cu motorul oprit,apas ambreiajul iar cand pornesc motorul masina pleaca ),ce sa fie pomapa de ambreiaj placa?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu mai ai ambreiaj :D posibil placa de presiune ori rulmentul

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pana la placa de presiune sau rulmentul verifica pompa de ambreiaj de pe cutie si vezi daca la apasarea pedalei de ambreiaj se actioneaza

daca la apasarea pedalei pompa de ambreiaj de pe cutie nu se vede ca actioneaza atunci ori ai o pierdere de lichid de frana ori aer pe instalatie

daca e ok atunci e clar ca e din placa de presiune sau rulmentul

la modelul tau este invers ambreiajul si pot fi multe cauze

post-46557-0-99747900-1343420049_thumb.j

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.