Jump to content


Photo

Abreiaj, miros de ars

ambreiaj

  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Leu24

Leu24
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:VW
  • Model:Golf Variant 2004
  • Motorizarea:1.9 101CP ATD

Posted 07.04.2012 @ 11:18

Salutari, tatal meu detine un VW Golf IV din 2004,cod motor ATD, 101 cai, cutie de viteze manuala. Am avut ceva probleme la cablurile ce merg de la schimbator la cutia de viteze in sensul ca unul din ele a cazut de sub schimbator iar vitezele erau total aiurea, credeai ca bagi in viteza intai dar erai intr-a 3a. Problema era ca trebuia sa mergem acasa intrand pe un drum national asa ca a fortat motorul si ambreiajul sa porneasca de pe loc in alta viteza, nu stiu exact ce viteza era dar a inceput sa miroase puternic a ars. Problema cu cablurile schimbatorului am rezolvat-o rapid insa dupa experienta asta ambreiajul cupleaza foarte sus la pedala si dupa un drum prin oras dupa ce parchez masina se poate mirosi a ambreiaj ars. Masina merge ok, ambreiajul cupleaza (mai sus ca deobicei) dar se poate sa se intample ceva neasteptat si sa ne lase in mijlocul drumului?

#2 radurus

radurus
  • Oraş:Zalău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf IV
  • Motorizarea:1.9 TDI 101 CP

Posted 07.04.2012 @ 13:35

Inainte cam unde prindea ambreajul (ma refer cat de sus era pedala)? Imi vine greu sa cred ca de la o plecare (intr-a treia , sa zicem) sa se fi dus discul. Incearca pe loc daca patineaza ambreajul: porneste motorul, baga in viteza a 5-a, tureaza motorul si lasa ambreajul. Daca reusesti sa lasi pedala de tot si motorul nu se opreste, te cam asteapta macar un schimb de disc daca nu tot chitul de ambreiaj.

#3 Mickey20

Mickey20
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2002
  • Motorizarea:1.6 16v AZD

Posted 07.04.2012 @ 14:13

poti verifica daca patineaza ambreiajul si altfel..... intr-o treapta de viteze oarecare(a 2`a , a 3`a) accelereaza brusc si daca turometrul creste rapid fara sa creasca si viteza masinii inseamna ca patineza ambreiajul.
spera doar sa nu schimbi si volant (care costa jumate din chitul de ambreiaj).
numa bine !

#4 alexanderdj

alexanderdj
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:1.4 16v

Posted 07.04.2012 @ 22:46

Aoleu, vai mecanica mea. In ce treapta de viteza puteti patina cel mai usor un ambreiaj, lume?

Ca sa verificati un ambreiaj si sa fiti siguri de ce ati verificat, procedati asa:

-se cauta asfalt uscat, curat ca sa aiba rotile spate aderenta buna.
-se trage frana de mana LA MAXIM!
-se cupleaza treapta 1 de viteza si apoi se incearca plecarea de pe loc. Daca ambreiajul e in firea lui normala, rotile spate ar trebui sa plece "tarash" cu totul.
@Leu: e posibil ca dupa ce vei schimba lichidul de frana sa tina mai jos ambreiajul.

#5 Mickey20

Mickey20
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2002
  • Motorizarea:1.6 16v AZD

Posted 07.04.2012 @ 23:06

@ alexanderdj , ce treaba are lichidul de frana cu ambreiajul ?


si faza cu verificatul ambreiajului ....cine te-a invatzat ? esti cumva mecanic si nu stiu eu ?

Edited by Mickey20, 07.04.2012 @ 23:18.


#6 theo

theo
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Passat 3C 2010
  • Motorizarea:2.0 TDI CR

Posted 07.04.2012 @ 23:12

Mickey20, lichidul de frana are legatura directa cu ambreiajul (cursa lui si debraierea este facuta hidraulic). Vasul lichidului de frana fiind comun. Probabil ca tu te ai gandit ca are unul mecanic.
Cat despre verificat...sunt multe teste care mai de care. Poate fi si cel cu bordura.
Nu e rau sa tragi frana de mana, daca moare motorul (cand vrei sa pleci din loc) e de bine, daca nu...alt ambreiaj.
Este normal sa miroasa un ambreiaj incins. Treaba este ca el trebuie sa si revina. Doar cu conditia sa fi fost in mintile lui, nu pe duca...
Regula spune ca un ambreiaj cu cat tine mai sus cu atat este pe duca. Cu toate ca am vazut si masini la care tinea ambreiajul sus, vorbesc de masini noi.
O seara frumoasa la toti.

Edited by theo, 07.04.2012 @ 23:21.


#7 Mickey20

Mickey20
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2002
  • Motorizarea:1.6 16v AZD

Posted 07.04.2012 @ 23:21

Mickey20, lichidul de frana are legatura directa cu ambreiajul (cursa lui si debraierea este facuta hidraulic). Vasul lichidului de frana fiind comun.
Cat despre verificat...sunt multe teste care mai de care. Poate fi si cel cu bordura.
Nu e rau sa tragi frana de mana, daca moare motorul (cand vrei sa pleci din loc) e de bine, daca nu...alt ambreiaj.
Este normal sa miroasa un ambreiaj incins. Treaba este ca el trebuie sa si revina. Doar cu conditia sa fi fost in mintile lui, nu pe duca...

O seara frumoasa la toti.



@theo , am schimbat placutele de frana la un prieten si dupa ce am aerisit franele nu mai era lichid de frana decat foarte putin , pe conducte, in vas nu era absol deloc , si am plecat asa cu masina sa cumparam lichid si ambreiajul a functionat super ok (braia si debraia corespunzator) ...

#8 theo

theo
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Passat 3C 2010
  • Motorizarea:2.0 TDI CR

Posted 07.04.2012 @ 23:22

Da, stiu. Pozitia de unde si ia lichid este alta. Tocmai pentru a nu ramane fara ambreiaj si a nu trage aer.
Aerul este dusman comun si la sistemul de franare si la ambreiaj.

Edited by theo, 07.04.2012 @ 23:25.


#9 alexanderdj

alexanderdj
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:1.4 16v

Posted 07.04.2012 @ 23:31

Vad ca ai chef de cearta, domnu' Mickey20.

Acum ai aflat si ce treaba are lichidul de frana cu ambreiajul.

Daca un ambreiaj patineaza cum ai zis tu dand jar in mers intr-o treapta de viteza, atunci e foarte pe duca. Cu cat patineaza intr-o treapta de viteaza cat mai mare, cu atat timpul care a trecut de cat trebuia schimbat discul de ambreiaj e mai lung.

Sa patineze in treapta 1 este cel mai relevant din punctul meu de vedere deoarece este cea mai scurta treapta de viteza si tot in aceasta treapta ai cel mai mare zvac. Sper ca nu te-am deranjat foarte tare pentru ca ti-am explicat aceste aspecte. Bineinteles, acestea sunt doar parerile ce mi le-am format eu la cursul de mecanica pe care l-am avut la facultate acum 1 an, dar aceste lucruri le stiam de multa vreme!

#10 Mickey20

Mickey20
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2002
  • Motorizarea:1.6 16v AZD

Posted 07.04.2012 @ 23:39

nu am chef de cearta , doar ca mi se parea absurda treaba cu lichidul de frana. habar nu aveam despre asta. cu aceasta ocazie imi cer scuze . orice informatie este bine venita. si vb aia : "omul cat traieste`nvata"

#11 Leu24

Leu24
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:VW
  • Model:Golf Variant 2004
  • Motorizarea:1.9 101CP ATD

Posted 08.04.2012 @ 10:18

Multumesc de raspunsuri, am sa incerc cele spuse de voi cu privire la patinarea ambreiajului sa vad ce si cum, ca o rectificare tatal meu sustine ca plecase de pe loc in viteza a 5a.

#12 Andrei18

Andrei18
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1,6 AKL 101CP

Posted 08.04.2012 @ 10:48

Cel mai usor de verificat este cand este in sarcina, adica urci o panta cu a2a si accelerezi mai mult.Daca turatia creste si viteza masinii ramane aceiasi e clar ca trebuie schimbat. Daca o sa creasca si viteza aproape proportional cu turatia dar tot miroase a ars inseamna ca mai are foarte putin ambreiajul pana te lasa de tot.

Daca exista aer pe instalatia hidraulica a ambreiajului iti dai seama imediat pentru ca apar cateva probleme:
- nu debreiaza de tot si intra greu in viteze (eventual cu caraieli)
- se observa o schimbare a cursei pedalei, in sensul ca ai senzatia ca apesi pe un balon.

Edited by Andrei18, 08.04.2012 @ 10:53.


#13 radurus

radurus
  • Oraş:Zalău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf IV
  • Motorizarea:1.9 TDI 101 CP

Posted 08.04.2012 @ 16:44

Salutare! Hai sa o luam pe rand:

Leu24 - Daca a plecat cum spune tatal tau, intr-a 5-a, dupa parerea mea, se poate sa fi prajit discul (sa nu cumva sa se fi decalit placa de presiune si volant, ca ajungi la ce am spus mai devreme). Vezi o perioada cum se comporta la mers, daca face figuri te costa cam 200 Ron manopera sa-ti dea jos cutia si sa vezi exact ce e problema.

alexanderdj - Din postul tau: "Daca un ambreiaj patineaza cum ai zis tu dand jar in mers intr-o treapta de viteza, atunci e foarte pe duca. Cu cat patineaza intr-o treapta de viteaza cat mai mare, cu atat timpul care a trecut de cat trebuia schimbat discul de ambreiaj e mai lung. "
Da-mi voie sa te contrazic. Timpul acela lung de cand trebuia schimbat, este daca iti patineaza in viteza 1-a. Niciodata nu o sa-ti patineze ambreiajul intr-o treapta mica si sa nu patineze intr-o treapta mare, deoarece raportul de forte este mai mare intr-o treapta superioara. Patinatul va aparea intotdeauna in vitezele mari (4,5).
Spun astea pentru ca le-am simtit pe propria piele: intr-a 1-a imi fluierau cauciucurile la plecare de pe loc, iar intr-a 4-a nu puteam sa intru in depasire ca se tura in gol.

Mickey20 - daca nu aierisesti ambreiajul, nu se intampla nimic daca ai ramas fara lichid in borcan, pentru ca nu trage aer in pompa de ambreiaj. Poti avea aer in sistemul de franare daca ai actionat pedela si era borcanul gol.

#14 lucian.1950

lucian.1950

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia II
  • Motorizarea:1.9 tdi BXE

Posted 04.06.2012 @ 08:41

Nu stiu daca e bine aici, dar lansez o intrebare : stiti de unde putem face rost de un set de garnituri pentru pompa de ambreiaj de pe Octavia 2 ?!

#15 alexanderdj

alexanderdj
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza
  • Motorizarea:1.4 16v

Posted 05.06.2012 @ 00:46

Incearca pe aproximativ toate site-urile de piese pe care le gasesti pe net. Eventual poti sa cauti sub denumirea de "kit de reparatie pompa de ambreiaj", poate ai mai mult noroc asa. Intreaba-i pe Volksman, pe dudu1307 ca ei aduc piese si te pot lamuri. Dar ce fel de garnituri aveti acolo? O-ring-uri sau d-alea late?

Daca nu gasesti si te simti norocos, te duci in piata si iti iei o camera de roata de bicicleta si o foarfeca buna si te apuci si-ti faci cate garnituri vrei.

#16 lucian.1950

lucian.1950

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia II
  • Motorizarea:1.9 tdi BXE

Posted 15.06.2012 @ 19:12

Am rezolvat cu garniturile, sper sa se potriveasca la pompa mea.... mai am o intrebare legata tot de pompa : stie cineva ce este si mai ales ce rol are dracovenia asta care apare in scheme : bearing bracket ???

Attached Files



#17 lucian.1950

lucian.1950

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia II
  • Motorizarea:1.9 tdi BXE

Posted 01.07.2012 @ 19:24

Am rezolvat masina, adica am dat cutia jos si am schimbat tot kitul de ambreiaj... minunea asat din scheme nu era pe masina,conducta venea atasata direct la pompa.

#18 cristianionut

cristianionut
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:TDIpd

Posted 01.07.2012 @ 19:41

pentru cine simte miros de ebonita ars dupa o cursa cu masina verificati ambreiajul astfel:
-la pornire, cu usa stanga fata deschisa se apasa amreiajul si se debraiaza de cateva ori la un interval de 15 secunde.Daca in acest timp se aude din zona fata a motorului un uruit mecanic, dar prin o alta apasare a ambreiajului, dispare sunetul defectiunea este de la rulmentul de presiune.
-daca in functionare in treapta 5, se acelereaza brusc de la 2000 de ture catre 3500-4000 si masina nu raspunde, adica vitezometrul nu urca in tandem cu turometru este discul uzat.
-daca la relanti apar mici vibrati neregulate, acestea pot fi de la volant (sau injectoare).

Sunt patit la golf 2 si 4 cu aceste aspecte.

#19 suzuku

suzuku
  • Oraş:Fundulea
  • Maşina:vw
  • Model:golf IV
  • Motorizarea:1.6,16v

Posted 27.07.2012 @ 21:05

salut.imi cer scuze daca scriu unde nu trebuie dar sunt putin disperat...am si eu probleme la golful meu:ambreiajul a ramas cuplat(bag in 1 cu motorul oprit,apas ambreiajul iar cand pornesc motorul masina pleaca ),ce sa fie pomapa de ambreiaj placa?

#20 yoh01

yoh01
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:seat
  • Model:leon
  • Motorizarea:1.9 tdi ARL

Posted 27.07.2012 @ 21:26

nu mai ai ambreiaj :D posibil placa de presiune ori rulmentul





Also tagged with one or more of these keywords: ambreiaj

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users