rtanase

fisura pe bloc motor

27 postări în acest subiect de discuţie

Salut ,

Am atasat niste poze ... asta este problema cu care ma confrunt . Intrebarea este urmatoarea : Se poate repara in vre`un fel acest bloc motor ? Pot face ceva cu aceste fisuri : sudura , bucsare , majorare filet etc ... Il pot folosi asa cum este niveland acea crapatura mai mare ?

Astept cu nerabdare parerile voastre

Multumesc

post-63413-0-84305100-1332923188_thumb.j

post-63413-0-23188700-1332923192_thumb.j

post-63413-0-10860500-1332923195_thumb.j

post-63413-0-91082300-1332923198_thumb.j

post-63413-0-69180900-1332923202_thumb.j

post-63413-0-28944400-1332923206_thumb.j

post-63413-0-25413900-1332923212_thumb.j

post-63413-0-26053800-1332923215_thumb.j

post-63413-0-88156400-1332923217_thumb.j

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da' ce motor e ăla, Tănase? În principiu, cred că ştiu pe cineva care ţi-l poate rezolva, da'-i în Bucureşti..

În nici un caz nu merge să-l laşi aşa, crăpat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

se poate repara din cate stiu , dar parerea mea e ca o sa coste ceva , si chiar nu stiu daca merita ! ia-ti o chiulasa din dezmembrari si cred ca ai terminat povestea , de preferat ar fi sa nu fie rectificata si apoi daca e nevoie ii faci u planul !

parerea mea !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

se poate repara din cate stiu , dar parerea mea e ca o sa coste ceva , si chiar nu stiu daca merita ! ia-ti o chiulasa din dezmembrari si cred ca ai terminat povestea , de preferat ar fi sa nu fie rectificata si apoi daca e nevoie ii faci u planul !

parerea mea !

Si ca de obicei, CINE STIE CUNOASTE.

Omul saracu specifica, CA E VORBA DE BLOC MOTOR, dar deh, la probleme de genul asta "se poate schimba si chiulasa"

OM TOPIC : Nu as recomanda sudura pe bloc, nu stii pana unde e dus, si cam orice sudura nu va acoperi complet fisura......

Si numai pt a nu ramane cu semne de intrebare, si nu as reface acel bloc.

Este decizia ta...... dar ca o parere..........nu as reface asa ceva, atata timp ca nu ai garantia ca va fi remediata COMPLET, si la cum se vede, nu prea cred cati va garanta nimeni sudura 100%.

Mai asteapta si de la altii pareri.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

da,de reparat se repara orice. numai sa fie profesionist, ca sa tina lucrarea. spunea un tractorist ca el repara asta cu A+B, un fel de Poxipol si spunea ca tinea cu anii.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

A+B voi credeti ca lipiti teava de scurgere de la ghiuveta=))

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

atata timp cat ambele canale sunt de racire(apa) nu vad de ce nu ar tine sudura sau consecintele negative asupra motorului.

singura conditie e sa fie cat de cat planata sudura la fata blocului.

iar despre poxipol e perfect valabil atata timp cat motorul va fi folosit omeneste

crapatura a aparut mai mult ca sigur din cauza socului termic. motor fiert + apa rece = fisura.

daca se foloseste antigel, daca antigelul nu se pierde, daca motorul nu fierbe, poxipolul e perfect valabil ;)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

asta se intampla daca lasi ulei la bolturile de la chiulasa :D se fisureaza blocul.... fi sigur ca fisura aia e mult mai adanca, cum au zis si colegii de mai sus, arunca la fier vechi blocul asta si ia altul cu acelasi cod, monteaza chiulasa si dormi linistit noaptea.

iZO

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La fel cum a zis si Cornel (la postul de mai sus) OFF TOPIC: si uite asa, te minunezi de ca se mai scrie in topicurile de tehnic. Care mai de care "mai priceputi" cu mecanica la piciorul broastei.... nu cred ca se mai poate comenta. Fratilor daca nu stiti nu va mai dati cu presupusul si cu tot felul de idei care mai de care mai idioate. Oricum aia cu A+B e fantastica ... :)))

Dar sa revenim la problema. @rtanase: schimba blocul, nu mai sta pe ganduri. Nimeni nu garanteaza ca nu vei avea probleme mai departe, orice metoda de reparatie ai incerca. Si asta din mai multe motive:

1. blocul motor, ca si chiulasa sufera dilatari si contractari in functie de temperatura motorului

2. La strangerea chiulasei se foloseste un cuplu de strangere foarte mare (valoare + unghiular). Tentinta ar fi de "smulgere" a filetului. Se poate incerca si suda, dar respectiva fisura nu stii cat de adanca este si mai ales daca poate fi sudata in nme. In prima faza posibil sa tina, dar in timp, capatul fisurii o sa lucreze mai departe pana vei ajunge in aceasi situatie.

3. datorita modului de functionare a motorului (explozie la aprinderea in cilindri) detonatiile aparute in motor nu fac deloc bine oricaror fisuri pe care le-ar avea blocul motor.

Mai sunt si altele, dar cred ca astea sunt cele mai importante. Asa ca .... sfatul meu este sa schimbi blocul motor.

Si vorba lui IZO de mai sus, curata bine gaurile de la suruburi inainte de a pune si strange chiulasa.:))

Modificat de catalos
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

quote

La fel cum a zis si Cornel (la postul de mai sus) OFF TOPIC: si uite asa, te minunezi de ca se mai scrie in topicurile de tehnic. Care mai de care "mai priceputi" cu mecanica la piciorul broastei.... nu cred ca se mai poate comenta. Fratilor daca nu stiti nu va mai dati cu presupusul si cu tot felul de idei care mai de care mai idioate. Oricum aia cu A+B e fantastica ... :)))

ma simt lezat de afirmatia ta.

-explica`mi te rog prin prisma ta de mecanic priceput , inafara de posibila dificultate de strangere a chiuloasei ce alta incovenienta produc acele 2 fisuri.

-explica`mi cum pentru proprietar e mai usor sa schimbe blocul motor, sa`l gaseasca corect dpdv al anului pt masina lui, sa treaca cu masina lui pre'80 prin RAR .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

quote

La fel cum a zis si Cornel (la postul de mai sus) OFF TOPIC: si uite asa, te minunezi de ca se mai scrie in topicurile de tehnic. Care mai de care "mai priceputi" cu mecanica la piciorul broastei.... nu cred ca se mai poate comenta. Fratilor daca nu stiti nu va mai dati cu presupusul si cu tot felul de idei care mai de care mai idioate. Oricum aia cu A+B e fantastica ... :)))

ma simt lezat de afirmatia ta.

-explica`mi te rog prin prisma ta de mecanic priceput , inafara de posibila dificultate de strangere a chiuloasei ce alta incovenienta produc acele 2 fisuri.

-explica`mi cum pentru proprietar e mai usor sa schimbe blocul motor, sa`l gaseasca corect dpdv al anului pt masina lui, sa treaca cu masina lui pre'80 prin RAR .

fara sa fiu rau, dar daca te uiti atent acea crapatura e fix intre 2 caneluri de la circuitul de apa, si intre e filetul de la boltul de prindere al chiulasei, si daca sudeaza acolo fisura, nu stie cat de adanca e, cum a explicat si catalos, blocul se dilata/contracta la diferentele de temperaturi, materialul lucreaza tot timpul, si nimeni nu garanteaza pt acea sudura... sa nu mai vorbim de forta de strangere a chiulasei, iar in ultima faza nu stiu cat de "rotund" mai e filetul acela, avand in vedere ca, crapatura e aproape pe mijlocul profilului lui, acolo materialul s-a departat putin :)

bloc motor se gaseste, important e sa aibe acelasi cod ca al lui (GX,RP, sau care o fi) merge cu el la RAR si face omologare artizanala, desigur trebuie sa aibe dovada de unde provine acel bloc "nou" ... deci se poate si legal...

Modificat de iZOTOPE
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

sunt aici , citesc si trag concluzii ... la final peste o saptamana am sa va prezint concluzia finala ...

Un mesaj privat primit de la un coleg de forum suna cam asa :

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mult prea costisitor si complicat sa incerci sa-l sudezi. Ideal ar fi sa fie incalzit tot blocul pe la 900 de gr apoi sudat tot cu fonta si apoi planat gaurit si filetat in gaura aia..greu...nu cred ca mai face cineva asa ceva

Fisura aia a fost facuta de desteptul care a strans chiulasa ultima oara si nu a fost atent ca a lasta ceva apa sau uleu in gaura.

S-a produs un shoc hidraulic..ma rog

Norocul trau este ca fisura s-a format intre gaurile de apa sa zic asa...pune garnitura noua si ...aia e.

Atentie la stransul surubului ala din ciulasa...ar trebuii lasat mai slab(comparativ cu celelalte)

Si sa te rogi sa nu mai curga!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Manuel nu stiu de ce te simti lezat. Crede-ma ca vad uneori comentarii la anumite problema de ma minunez de unde mai ies aceste idei. Daca ai fi citit atent cele 3 puncte pe care le-am prezentat gaseai singur raspunsul. De ce sunt impotriva sudurii sau a altor solutii de lipire le-am explicat mai sus. Dupa umila mea parere, acest topic e facut sa-i ajute pe anumiti colegi de "suferinta" care au mai mult sau mai putin habar de ceea ce se numeste "mecanica".

Si pentru a fi mai concis, sa-ti explic ce se poate intampla daca folosesti acelasi bloc la care ai facut o reparatie (ma refer la sudura si poxipol). Surubul respectiv nu-l vei putea strange la cuplul necesar si recomandat. In timp datorita incalzirii si racirii repetate a motorului combinat cu detonatiile din cilindri, respectiva fisura va continua sa inainteze necontrolat slabind in timp strangerea prezonului. Tot datorita strangerii insuficiente a respectivului prezon, portiunea de chiulasa din respectiva zona va avea dilatari mai mari decat celelalte zone, fapt ce va produce in timp deformarea sau ovalizarea zonei respective. Ce efecte pot sa apara: arderea garniturii de chiulasa intre cilindru si gaura de racire din dreptul prezonului buclucas, distrugerea planeitatii chiulasei, etc.

In concluzie faci o reparatie prin sudura blocului, plus garnitura chiulasa, ulei, antigel si manopera care se ridica la o anumita suma,care nu este neglijabila si sa stai apoi cu teama ca daca nu va fi OK si nu va rezista, va trebui sa o iei de la capat. Si mai mult decat atat, posibil ca urmatoarea tura sa-ti trebuiasca si chiulasa (daca abaterea de la planeitate va fi foarte mare)... adica in final alti bani.

Deci sfatul meu prietenesc ramane ca si aseara: schimba blocul motor.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Orice metoda de sudura , o singura intrebare : ORICINE FACE SUDURA, ITI GARANTEAZA 100% CA NU VEI AVEA NICI CEA MAI MICA PROBLEMA ULTERIOR, SI CA VEI PUTEA STRANGE SURUBURILE PE TOATE CU ACELASI CUPLU? EU CRED CA NIMENI, basca ca nimeni nu prea are cum sa stie pana unde e fisura aia.........

Am sudat in aluminiu, si omul care mi-a sudat, mi-a dat totusi sfaturile necesare - "GRIJA TOTUSI CUM STRANGI AICI" (era filetul de la un injector) deci.............

Ma rog, orice ai de gand sa faci, aceeasi intrebare ramane : Vei putea dormi linistit ?, si , la prima problema sa nu incepi sa fierbi ca nu stii daca nu cumva de acolo o fi........

OFF : Manuel, aia e 1000% din necuratarea canalului surubului, la strangere.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mesaj de la un preten drag :

Ba Tanase,atat timp cat filetele tin nu e nici o problema dar ATENTIE MARE LA STRANS pentru ca din cate vad deja un gang doua din filet e stemuit. Dupa montaj trebuie urmarit daca nu sufla in borcanul de apa.

Mai multe la tel.NU-MI PLACE SA SCRIU.

SA TE F&T . GADEA

Modificat de rtanase
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

omule, cauta un alt bloc motor de acelasi cod ca al tau, mergi si ii faci omologare artizanala, si sti ca nu ai probleme, nu stai cu smokina in kur ca maine poimaine vrei sa depasesti o masina si iti bubuie blocul in fata. lasa sfaturile de genul " las ca merge si asa" pt ca 99% din cazuri NU MERGE ASA ... oamenii de aici care cat de cat cunosc una alta la motoare stiu ei de ce iti zic sa schimbi blocul.

un motor intreg nu costa mai mult de 150-200 euro, depinde ce motor e, il pui sus si mergi la omologat cu el, ca sa-ti faci ziua mai usoara ia acelasi cod motor (GX,RP, EV sau ce o fi) si scapi ieftin si cu omologarea.

2 bani ai mei ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

este vorba de un motor de opel rekord c 19s fabricat intre 1967 si 1972 si care rarisim mai apre si pe ascona b. deci nu e asa usor sa gasesti unul la preturile de mai sus ci tine mai de graba de noroc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

tare asta... daca e motor de opel de ce nu cautati pe opelforum :) sunt mai multe sanse sa gasiti "inlocuitor" ... oamenii de aici au zis ce trebuie sa faceti cu el ... schimbat si dormi linistit, sudura nu o garanteaza nimeni.

multa bafta :D

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

e un motor si atat ... care l`am pus pe un golf :) ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

e un motor si atat ... care l`am pus pe un golf :) ...

sunt curios daca ,dupa ce ai schimbat motorul, ai observat ceva imbunatatiri fata de motorul original...

s-a meritat transplantul??

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

din atatea motoare de VW, voi ati gasit un motor de opel sa puneti pe golf ?? ISUSE CRISTOASERO%20flag.gif :coffee_lol:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Oricat de incredibil v-ar suna, eu am avut exact acel tip de fisura pe un bloc HH de Derby 1,3 pe care mi l-a ...lipit un om la un SMT pe linga bariera Drajna...prin '95-'96. Ramasese o urma albicioasa in zona aia.

In anii aia nu se gaseau piese, nu erau "dezmembrari" ,masina era din '78.. nu aveam de ales.

A mers perfect, am strins chiulasa normal,nu am avut probleme.

Deci treaba cu lipitul A+B nu este o gogoasa inexistenta, meserioasul mi-a spus ca repara blocuri de tractor in acel mod.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

omule, cauta un alt bloc motor de acelasi cod ca al tau, mergi si ii faci omologare artizanala

Nici macar. N-are treaba cu artizanalele. E doar o simpla formalitate de a-i trece noua serie in acte, tipul motor fiind acelasi (daca omul a pus motor de zeropel pe golf, nu cred ca asta e cea mai mare dilema pt el acum, omologarea :)))) ). Acum nu stiu cat de usor e de gasit sau nu un bloc de tipul ala la vanzare dar oricum, varianta cu "reparatia" nu e de luat in calcul dupa parerea mea, motivele le-au explicat altii mai sus, nu le mai repet.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

e un motor si atat ... ``care l`am pus pe un golf :) ``... ca sa fiu in regula pe acest forum ... de fapt masina e un Opel Rekord din 71 ... :banghead: . Ma interesa pur si simplu parerea voastra .

Inca o data ...il luam ca un simplu motor cu problema prezentata in titlu ... nu stiu de ce mai conteaza ce fel de motor e ...aproape toate sunt facute din fonta ... cele din anii 70 / 80 ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

:banghead:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.